Oikeat termit vs. väärät termit

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Oikeat termit vs. väärät termit

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Marras 2019 10:37

*
Anteeksi, Jukka. Sinulla on vääränlainen kuva minusta. Siksi se on sinun ongelma, josta yritin sanoa aiemmin. Sen ongelman kanssa elät ja luet kirjoituksiani, siksi se estää päästä yhteisymmärrykseen, mitä oikeastaan tarkoitan.

Jukka kirjoitti:koska lähes kaikki tekstisi ovat lainauksia muilta. Minulle on syntynyt sellainen mielikuva ettei Sinulla ole juuri lainkaan omia näkemyksiä näistä hengellisistä asioista. Lähes kaikki on muilta lainattua
Se ei ole totta. Ne kaikki tekstit ovat minun kirjoittamia ja minun näkemyksien mukaan, miten minä käsitän asiat näin.

Jukka kirjoitti:Mitä tulee tuohon joulun traditioon, niin miksi sitä pitäisi pitää niin voimakkaasti esillä. Tiedämme Jeesuksen syntymän 3-4 vuoden tarkkuudella ja Hän todennäköisesti syntyi syksyllä. Miksi siitä on tehtävä suuri numero? Tärkeää on se, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan ja että Hän kuoli Golgatalla syntiuhrinamme. Hän sovitti meidät pyhän Jumalan kanssa. Tätä tulee pitää esillä (ja sitä minä pidän esillä) ja suositella Jeesusta jokaiselle ihmiselle syntisen ainoana Pelastajana ja Vapahtajana. Et kai Sinäkään Vaisuliini rupea selittämään tapaamillesi ihmisille joulun sijoittumista kalenterivuoteen tai lehtimajajuhlien merkitystä?

Se on sinun tulkinta, miten sinä koit tai käsitit tulkaten kirjoituksiani. Se, mitä kirjoitin joulusta, on kristinuskon keskellä, juuri siitä minä yritin sanoa. Lehtimajan kautta tie on yksi. Kristinuskon kautta on kaksi tietä, joka ei ole sovussa Raamatun opetuksen kanssa.

Jukka kirjoitti:Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa apostolit tai alkuseurakunta tuollaisia asioita selitti ihmisille vaan he julistivat Jumalan Pojan evankeliumia. Tämän pitää tulla Sinulle ja meille kaikille selväksi jos haluamme voittaa syntisiä ja kadotukseen meneviä ihmispoloisia anteeksiantamukseen ja taivastielle.

Amen, mutta pitäisi palata Raamatun opetuksen pariin, mitä siinä opetetaan, esim. mitä on seurakunta. Niin sen kautta evankeliointi parhaimmillaan onnistuu, eikä kukaan katsoisi hajaannusta vapaiden suuntien ja kirkon välissä.

Ymmärrätkö, Jukka, mitä yritin sanoa sinulle? Älä asetu yläpuolelleni, kun luet kirjoitustani, koska se estää päästä yhteisymmärrykseen. Herran armahdusta ja siunausta kanssasi!

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Marras 2019 11:44

*
Rauhaa sinulle, Jukka. Palataan vielä siihen asiaan. Niin jututtamani henkilöt kysyivät minulta, miksi monta uskontoa on ja mikä niistä uskonsuunta, jos tulee uskoon ja minkä uskonsuuntaa minä edistän ja minkä nimiseen seurakuntaan kuulun jne. Nämä kysymykset avasi silmiäni ja tajusin, että he näkevät hajaannusta vapaiden suuntien ja kirkon välissä eli kristinuskon keskellä. Minä koin evankelioinnin tökkimiseksi hajaannuksen takia.

Image

Koska kristinuskon sisällä sellaiset uskovat elävät yhä valheellisen opetuksen parissa, mitä siinä opetetaan, eli se on valheellinen seurakunnattomuuden opetus, joka on yhä kristinuskon keskellä. Niin siksi seurakunnattomuuden takia hajaannus on nähtävissä uskosta osattomien ihmisten silmien edessä.

Jeesus ennen Hänen taivaaseen astumista rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, että maailma uskoisi (tulisi uskoon) ja ymmärtäisi ykseyden kautta, eli he näkisivät vain yhden tien. Lehtimaja on virheetön opetus. Se on Jeesuksen varjokuva ja sisältö ja merkitys, jonka kautta tie on yksi ja siten Jeesus on uuden liiton ensisijainen kohde, eli Hän on se tie. En tarkoita, että pitäisi juhlia lehtimajanjuhlan mukaan.

Image

Kun evankelioidaan ihmisille ja siten he tulevat uskoon. Tulee ohjata heitä Raamatun oikeaan valoon käsittämään, mitä on seurakunta ja samoin tulee ohjata heitä käsittämään yhteisen kokoontumisen tärkeyden missä tahansa, missä Jumalan lapset ovat koolla Jeesuksen nimen tähden. Siten he kasvavat ja ojentautuvat totuudessa ja vahvistuvat uskossa.

He elävät tässä maailmassa, niin on vastuu tuoda esille ne oikeat Raamatun opetukset, mitä Raamattu opettaa ja pidetään huolen, ettei heitä opeteta pois Raamatun linjoilta, kuten kirkko ja vapaat suunnat ovat tehneet eli ne juhlivat joulua, kirkollisen vuosikalenterin mukaan jne. Niin se on meidän tie Jeesuksen luokse. Se on meidän tehtävämme ja vastuumme. Kun tuon tänne totuuden ja veljiemme kirjoitukset, se kuuluu uskonkasvuun, jonka kautta ojentaudutaan kohti Raamatun Kristusta.

Aluksi evankeliointi oikeassa Sanan valossa ja siten uskoontulon jälkeen pyhittyminen totuudessa ojennukseksi kohti Raamatun Kristusta, pelastuu. Se on parempi, kuin se, joka uskoontulon jälkeen eletään väärien opetuksien mukaan kohti lopunajan luopumusta.

Keskinäistä rauhaa ja Raamatun Kristus kanssasi! :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Marras 2019 13:22

vaisuliini kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Mitä tulee tuohon joulun traditioon, niin miksi sitä pitäisi pitää niin voimakkaasti esillä. Tiedämme Jeesuksen syntymän 3-4 vuoden tarkkuudella ja Hän todennäköisesti syntyi syksyllä. Miksi siitä on tehtävä suuri numero? Tärkeää on se, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan ja että Hän kuoli Golgatalla syntiuhrinamme. Hän sovitti meidät pyhän Jumalan kanssa. Tätä tulee pitää esillä (ja sitä minä pidän esillä) ja suositella Jeesusta jokaiselle ihmiselle syntisen ainoana Pelastajana ja Vapahtajana. Et kai Sinäkään Vaisuliini rupea selittämään tapaamillesi ihmisille joulun sijoittumista kalenterivuoteen tai lehtimajajuhlien merkitystä?

Se on sinun tulkinta, miten sinä koit tai käsitit tulkaten kirjoituksiani. Se, mitä kirjoitin joulusta, on kristinuskon keskellä, juuri siitä minä yritin sanoa. Lehtimajan kautta tie on yksi. Kristinuskon kautta on kaksi tietä, joka ei ole sovussa Raamatun opetuksen kanssa.

Vaisuliini, Sinä liikut nyt kaltevalla pinnalla. Katsotaanpas nyt mitä minä kirjoitin ja kuinka Sinä siihen vastasit.

Minä kirjoitin: "Mitä tulee tuohon joulun traditioon, niin miksi sitä pitäisi pitää niin voimakkaasti esillä. Tiedämme Jeesuksen syntymän 3-4 vuoden tarkkuudella ja Hän todennäköisesti syntyi syksyllä. Miksi siitä on tehtävä suuri numero? Tärkeää on se, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan ja että Hän kuoli Golgatalla syntiuhrinamme. Hän sovitti meidät pyhän Jumalan kanssa. Tätä tulee pitää esillä (ja sitä minä pidän esillä) ja suositella Jeesusta jokaiselle ihmiselle syntisen ainoana Pelastajana ja Vapahtajana."

Sinä vastasit (korostukset minun): "Se on sinun tulkinta…. Se, mitä kirjoitin joulusta, on kristinuskon keskellä, juuri siitä minä yritin sanoa. Lehtimajan kautta tie on yksi. Kristinuskon kautta on kaksi tietä, joka ei ole sovussa Raamatun opetuksen kanssa."

Kristinuskon ytimessä on Jeesus Kristus ja Hänen lunastustyönsä Golgatalla. Ei joulu- tai lehtimajajuhla. Jeesus itse on Raamatun ilmoittama "uusi ja elävä tie" Jumalan luokse, ei mitään Hänen rinnalleen. Me emme pysy uskossa loppuun asti ajan pimetessä jos luovumme Jumalan sanasta tai rupeamme vääntelemään sivuasioita pääasioiksi. Pääasia on Jeesuksen Kristuksen henkilö ja Hänen lunastus- ja sovitustyönsä Golgatalla. Siihen ei tule lisätä mitään eikä ottaa pois mitään.

Joulun merkitys on siinä, että Jeesus syntyi silloin ihmiseksi. Se on järjellemme käsittämätön ihme, mutta joulua ei olisi ilman pääsiäistä eikä tietenkään pääsiäistä ilman joulua. Mihin vuodenaikana ja minä vuonna Jeesus syntyi ihmiseksi ei ole meille merkityksellistä koska emme voi tapahtumaa ajoittaa. Tiedämme Jeesuksen aloittaneen julkisen toimintansa ollessaan noin 30 vuotta vanha (Luuk. 3:23) ja kuolleen noin 3-3,5 vuotta myöhemmin syntiuhrinamme. Kuolema ja ylösnousemus ajoittuvat pääsiäisen aikaan, Jeesuksen syntymä ilmeisesti syksyyn. Tärkeintä evankeliumin kannalta ei ole tarkat ajat vaan Jeesuksen uhri.

Jukka kirjoitti:Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa apostolit tai alkuseurakunta tuollaisia asioita selitti ihmisille vaan he julistivat Jumalan Pojan evankeliumia. Tämän pitää tulla Sinulle ja meille kaikille selväksi jos haluamme voittaa syntisiä ja kadotukseen meneviä ihmispoloisia anteeksiantamukseen ja taivastielle.

Tuohon vastasit näin: "Amen, mutta pitäisi palata Raamatun opetuksen pariin, mitä siinä opetetaan, esim. mitä on seurakunta. Niin sen kautta evankeliointi parhaimmillaan onnistuu, eikä kukaan katsoisi hajaannusta vapaiden suuntien ja kirkon välissä."

Opetus seurakunnasta kuuluu uskoon tulleille. Ei sekoiteta seurakunta-asioita "pelastuksen evankeliumin" julistukseen. Et ole vielä vastannut kysymykseeni missä Uuden Liiton kirjoituksissa käsitellään joulua ja lehtimajajuhlaa.

(Olen tiukka silloin, jos Jumalan evankeliumiin yritetään sekoittaa jotain ylimääräistä. Toisaalta olen voinut ymmärtää tekstejäsi väärin jos niissä on sellaisia virheitä, joita en ole huomannut virheiksi).
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Marras 2019 12:05

*
Jumalan rauhaa sinulle, Jukka. Kyllä ymmärrän, mitä sinä tarkoitat tai ajat tätä asiaa, mutta sinä keskityt enemmän sinun näkökulmaan, miten sinä käsität, etkä uskosta osattomien näkökulmaan, josta yritin kokoajan nostaa esille. Koska evankelioidessani heidän kanssa he paljastivat asian minulle ja se paljastama asia avasi silmiäni, niin siten mieleeni nousi Jeesuksen rukous .

Koska ennen Jeesuksen taivaaseen astumista Hän tiesi tarkalleen, millaisia se saattaa uskosta osattomissa ihmisissä herättämään ajatuksia. Siksi Jeesus rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, joka saattaa uskosta osattomissa ihmisissä herättämään herätysmielisiä ajatuksia sekä avaa heille uskoa että ymmärrystä ja siten he tulevat uskoon [Joh. 17:20-23].

Niin evankelioidessani tapaamani henkilöt avasi silmäni, niin tajusin, että hajaannus saattaa heissä ristiriitaisia ajatuksia ja siten he esittivät minulle kysymyksiä. Siten minä selitin heille, mitä on seurakunta oikeassa Sanan valossa. Mutta siten tajusin aiheuttaneeni heille lisää ristiriitaista ajatusta, kun he ihmettelivät, että ne uskovat, jotka tukevat hajaannusta heidän ymmärtämättä ja tietämättä, elävät siinä valheessa.

Siten siitä joulun jutusta vielä... Ei keskitytä minun tai sinun näkökulmaan siitä joulusta, vaan uskosta osattomien ihmisten näkökulmaan. :) Niin yksi jututtamani henkilö vastasi täysosuvasti ja oikein, että ne uskovat, jotka juhlivat joulua seurakunnissa ja kirkoissa, elävät siinä valheessa. Niin se avasi silmäni ja tajusin, että hän ei halua tulla uskoon eikä halua olla samanlainen, kuin ne uskovat, jotka juhlivat joulua ja se estää hänen tulemasta uskoon. Koska valheet ja hajaannus estää tulemasta uskoon.

Ei ole tarkoitus syyttää eikä tuomita noita uskovia, jotka juhlivat joulua, vaan on tarkoitus tuoda esille uskosta osattomien ihmisten ajatukset kristillisestä vuosikalenterista, joka on kirkkomuodossa ja se vääristää tien ja totuuden. Se estää tapaamani henkilöä tulemasta uskoon, siksi hän ei halua tulla uskoon. Niin ymmärrän Jeesuksen rukouksen, siinä Hän ilmaisi tahtoaan rukouksessa, että hänen opetuslapset pyhittyvät totuudessa eli totuuden mukaan [Joh. 17:17, 19]. Totuuden kautta ojennukseksi ja siten se vetää varmaan uskosta osattomia ihmisiä uskoon.

Voin suoraan sanoa, että evankelioinnin ohessa uskosta osattomat ihmiset esittävät ristiriitaisia ajatuksia ja kysymyksiä, koska he näkevät paljain ja selkein silmin kristinuskon sisäisiä asioita ihan selvästi, kuin ne uskovat, jotka elävät valheessa, eivät näe mitään.

Tuli äsken mieleen se uskosta osaton mieskamu, jonka kanssa juttelin joku kesä sitten. Niin hän katsoi evankelioivia uskovia tekopyhiksi uskoviksi. Täysosuvasti sanottu häneltä, koska he noudattavat ihmisten perinteen ja kirkkomuodossa olevan kristillisen vuosikalenterin. Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana Hän kehotti opetuslapsia välttämään uskonnollista hapatusta, joka on ulkokultaisuudesta (tekopyhyydestä).

Pyhät Kirjoitukset totuuden mukaan ovat ojennukseksi pois valheen siteistä vapaaksi ja se saattaa uskosta osattomissa ihmisissä herättämään ja huomaamaan suoran tien Jumalan luokse.

Joh. 8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."

2 Tim. 3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

En halua jatkaa keskustelua, jos se ei johda hedelmälliseen keskusteluun ja myös yhteisymmärryksen puutteen vuoksi on turhaa jatkaa keskustelua. Olet rakas veli. Jumalan keskinäistä rauhaa ja siunausta kanssasi!

:hearts: :bible:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2020 07:42

*
Ajattelen lainata veljen kirjoitusta tänne ja se koskee termiä.

veli kirjoitti:
Raamatussa on termi "kristitty" (Χριστιανός) - 1Piet.4:16.
Kristinusko on tästä syntynyt termi, jota ei ole Raamatussa.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Tammi 2020 12:48

vaisuliini kirjoitti:*

veli kirjoitti:

Jäikö Sinulta se veljen kirjoitus kopioimatta tai linkki kirjoitukseen laittamatta, vai oliko tuossa kaikki, siis sanassa kristitty versus kristinusko.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2020 22:09

Jukka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

veli kirjoitti:

Jäikö Sinulta se veljen kirjoitus kopioimatta tai linkki kirjoitukseen laittamatta, vai oliko tuossa kaikki, siis sanassa kristitty versus kristinusko.

Anteeksi hajamielisyyteni, Jukka. Olet tarkka veli. :) Kiitos huomautuksestasi. Niin veli kirjoitti tämän aiheen, joka on tuossa toisessa osiossa "Raamattupalstassa" ja luin ensin hänen aiheen ja siten kysyin häneltä, että olen miettinyt, mistä "kristinusko" -termi on syntynyt, johon sain tämän vastauksen, jonka lainasin tänne.

"ÄLÄ PELKÄÄ EROTTAUTUA POIS MAAILMASTA"
- HERRAN OMIEN ROHKEUS LUOPUMUKSEN KESKELLÄ

1Joh. 2:15-17 ”Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.”

Jumalan pelastusteko on erottanut meidät - jotka uskomme Herraan Jeesukseen, kuten Raamattu opettaa - pois maailmasta.

Uudestisyntyminen merkitsee Jumalan lapseksi tulemista, sekä tämän kautta maailman keskeltä pois lähtemistä. Me olemme siirretyt pois pimeyden vallasta, Jumalan Pojan valtakuntaan.
Tämä asemamme Jumalan lapsina alkaa muotoutua uskon teoiksi, jossa konkreettisesti – Jumalan antaman sisäisen elämän voimasta Pyhässä Hengessä – me alamme hylkäämään pois maailmallisuutta elämässämme. Päämääränä on Jumalan tahdon tekeminen - oman tahtomme, ja synnin - sekä ihmisten vaatimusten sijasta.

Kaipaamme silloin pyhitystä - eli Jumalalle erottumista - sekä synnistä ja maailmasta pois erottautumista.
Lopun ajassa maailmallinen ja uskonnollinen painostus koettelee kovasti uskovia. Eräs tekijä tähän on raamatullisen pyhityksen kadottaminen sekä Herran Jeesuksen odottamisen sivuun siirtäminen.

(1) Tilalle tulee humanistispsykologinen (ihmiskeskeinen) kristillisyys, joka rakentaa uskoaan vain tämän maailman ajan mukaiseksi, ja joka tämän tähden mukautuu tämän maailman ajan mukaisuuteen.
(2) Ekumeenisuus sovittelee raamatullista uskoa väärien uskonnollisten traditioiden sekä muiden uskontojen yhteyteen, ja tässä tekee valheensynnin, kasvavasti luopuen raamatullisesta uskosta ja totuudesta.
(3) Ihmisen itsekkyys nousee korkeammalle kuin Jumalan tahto. Lihan himojen ja halujen täyttäminen on tärkeämpää kuin Jumalan tahdon tekeminen ja siinä kasvaminen. Ihminen pahimmillaan alkaa "palvomaan" itseään. Materialistinen elämän korska ja katoavainen hekumallisuus tulee korkeimmaksi tavoittelun kohteeksi.

Tällaista ajatusmaailmaa sekä toimintaa hallitsee aina sovitteleva asenne myös maailman kanssa. Hengellisyys tehdään vain maallisen onnen sekä elämän rikkauden saavuttamiseksi - oman onnellisuuden täyttymiseksi, ja jotta tästä humanistispsykologisesta eksytyksestä tulisi tehokas, kristillisyyden keskellä, siihen ujutetaan tarpeellinen määrä kristillistä terminologiaa, jotta eksytys saadaan tarpeellisessa määrin “näyttämään-kristilliseltä".

Myös väärien profeettojen kautta läpiajettava väärä karismaattisuus eksyttää väärien ihmeiden sekä tunnustekojen voimalla. Taustalla on halu “tehdä” maanpäälle taivas, yliluonnollisten ihmisten kautta. Ihminen haluaa tulla itse "kristukseksi", ja omata suuren "voiman" omassa itsessään, ja esittää siinä olevansa "jokin" suuri ja erityinen.

Saastaisten henkien tuoma eksytys sokaisee, ja vie ihmisiä pois Kristuksesta - Jumalan Sanasta ja Sanan totuudesta. Riettaus, seksuaalisynnit, homous sekä lesbous ja luonnottomuus tulee sallituksi. Rietas henki muuttaa ihmismielen laittomuuden alaisuuteen - palvelemaan sen pimeyden päämääriä.
Myös - ihmispelko tulee monelle paulaksi.

Massauskovaisuus hallitsee, ja väärä kollektiivinen yhdessä meneminen oppeihin ja toimintoihin - joita ei ole Raamatulla koeteltu - saavat sijaa. Luopumus raamatullisesta uskosta Herraan Jeesukseen, saa ihmiset sokeasti juoksemaan uskonnollista “putkijuoksuaan” - ja näin he ovat eksytysten kavalien juonien heiteltävinä. Parantumiset, ihmeet ja elämän siunauksien etsiminen on tärkeämpää kuin Jumalan tahdossa kasvaminen, ja siinä itsensä kieltäminen.

Maallistuminen voi olla myös ihmismyötäilyä (olla kaikkien "kaveri"), tai halua mielistellä ihmisiä , olkoon he sitten uskonnollisia ihmisiä tai ei.
Ihminen tällöin välttelee Kristuksen nimen kautta tulevaa pilkkaa ja häpeää - Jumalan tahdon tekemisessä ja siinä pysymisessä, ja sen tähden sovittelee uskoaan, jopa maailman ihmisten kanssa.

Risti - Jumalan evankeliumin voima - ei tällöin erota ihmistä pois maailmasta.

Elävässä uskossa oleminen omaa aina häpeän maailman, jumalattomien ja uskonnollisten ihmisten silmissä.
Jumala tahtoo uudistaa uskovan pois tällaisesta tilasta ("mielen-muutos" > parannuksen tekeminen), ja antaa vahvan ja rohkean Hengen sydämeemme, jotta seisoisimme Herran Jeesuksen kanssa, vainoissa ja häpeässä. Jumalan rakkaus ja Sanan totuus, vapauttaa uskovia ihmispelosta, ja antaa Herrassa olevan voiman kulkea Jumalan tahdon mukaisuudessa - ihmisistä huolimatta.

Ps. 51:10 (51:12) "Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki."
1Piet. 4:14 ”Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.”

Jeesus sanoi Luuk.12:4-7:ssä, että meidän ei tule pelätä ihmisiä, jotka voivat tuottaa jopa vihansa voimassa fyysisen kuoleman meille. Ajallinen kuolema on vain ajallinen kuolema, mutta iankaikkinen on iankaikkinen. Jeesus lohduttaa meitä sanoen, että meidän hiuksemmekin ovat luetut.

Jumalan kaikkivaltius ylittää ajallisen kärsimyksen, eikä kukaan uskovainen ihminen joudu marttyyrikuolemaan, ilman että Jumala valmistaisi hänet siihen. Jeesus itse myös todisti Pilatuksen edessä, että Pilatuksella ei ollut mitään valtaa Häneen, mitä taivaallinen Isä ei olisi hänelle antanut (Joh.19:11).

Vain maailmasta erottautuminen vie uskovan kaikkivaltiaan Jumalan käsiin. Muuten me etsimme apua aivan jostain muualta. Lopun ajassa jakaantuminen uskovien ja uskonnollisten välillä tulee selvemmäksi.

Tästä Ilmestyskirja sanoo:
Ilm. 22:11 ”Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.”

P.K
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Tammi 2020 14:02

Kiitos tuosta lainauksesta Vaisuliini. Kyllä tuosta P.K:sta vielä hyvä veli tulee :lol: … no joo, no jaa, no tulee... Hyvä että tässä pimenevässä ajan illassa on vielä veljiä ja sisaria, jotka pitävät totuuden sanaa näkyvillä. Herra Jeesus PK:ta siunatkoon ja Sinua Vaisuliini.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Tammi 2020 10:19

Jukka kirjoitti:Kiitos tuosta lainauksesta Vaisuliini. Kyllä tuosta P.K:sta vielä hyvä veli tulee :lol: … no joo, no jaa, no tulee... Hyvä että tässä pimenevässä ajan illassa on vielä veljiä ja sisaria, jotka pitävät totuuden sanaa näkyvillä. Herra Jeesus PK:ta siunatkoon ja Sinua Vaisuliini.

Ok, Jukka. Me ensi keskiviikkona saamme olla koolla Jeesuksen nimen tähden. Kiitos Herralle seurakuntayhteydestä, jonka löysin pitkän etsinnän jälkeen. :thumbup: kiitos samoin, Jukka. Herra Jeesus Sinua siunatkoon! :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja roosa » 12. Tammi 2020 18:57

roosa kirjoitti:
anjou kirjoitti:Miksi kristinuskotermi muutettaisiin. Messiaanisiakin on useita suuntauksia. Mukana ihmisviisautta. Olisiko Petri Paavolalla opetusta asiasta.

Hyvä termi se on, pidetään sekin kuten ennenkin.

One Way Missionilla ja Tapani Suonnolla hyvä opetus Klassisesta Kristinuskosta, kannattaa kuunnella ajatuksen kera.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
roosa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu