Anteeksi, Jukka. Sinulla on vääränlainen kuva minusta. Siksi se on sinun ongelma, josta yritin sanoa aiemmin. Sen ongelman kanssa elät ja luet kirjoituksiani, siksi se estää päästä yhteisymmärrykseen, mitä oikeastaan tarkoitan.
Se ei ole totta. Ne kaikki tekstit ovat minun kirjoittamia ja minun näkemyksien mukaan, miten minä käsitän asiat näin.Jukka kirjoitti:koska lähes kaikki tekstisi ovat lainauksia muilta. Minulle on syntynyt sellainen mielikuva ettei Sinulla ole juuri lainkaan omia näkemyksiä näistä hengellisistä asioista. Lähes kaikki on muilta lainattua
Jukka kirjoitti:Mitä tulee tuohon joulun traditioon, niin miksi sitä pitäisi pitää niin voimakkaasti esillä. Tiedämme Jeesuksen syntymän 3-4 vuoden tarkkuudella ja Hän todennäköisesti syntyi syksyllä. Miksi siitä on tehtävä suuri numero? Tärkeää on se, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan ja että Hän kuoli Golgatalla syntiuhrinamme. Hän sovitti meidät pyhän Jumalan kanssa. Tätä tulee pitää esillä (ja sitä minä pidän esillä) ja suositella Jeesusta jokaiselle ihmiselle syntisen ainoana Pelastajana ja Vapahtajana. Et kai Sinäkään Vaisuliini rupea selittämään tapaamillesi ihmisille joulun sijoittumista kalenterivuoteen tai lehtimajajuhlien merkitystä?
Se on sinun tulkinta, miten sinä koit tai käsitit tulkaten kirjoituksiani. Se, mitä kirjoitin joulusta, on kristinuskon keskellä, juuri siitä minä yritin sanoa. Lehtimajan kautta tie on yksi. Kristinuskon kautta on kaksi tietä, joka ei ole sovussa Raamatun opetuksen kanssa.
Jukka kirjoitti:Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa apostolit tai alkuseurakunta tuollaisia asioita selitti ihmisille vaan he julistivat Jumalan Pojan evankeliumia. Tämän pitää tulla Sinulle ja meille kaikille selväksi jos haluamme voittaa syntisiä ja kadotukseen meneviä ihmispoloisia anteeksiantamukseen ja taivastielle.
Amen, mutta pitäisi palata Raamatun opetuksen pariin, mitä siinä opetetaan, esim. mitä on seurakunta. Niin sen kautta evankeliointi parhaimmillaan onnistuu, eikä kukaan katsoisi hajaannusta vapaiden suuntien ja kirkon välissä.
Ymmärrätkö, Jukka, mitä yritin sanoa sinulle? Älä asetu yläpuolelleni, kun luet kirjoitustani, koska se estää päästä yhteisymmärrykseen. Herran armahdusta ja siunausta kanssasi!