Juhani kirjoitti:Aamu-Usva kirjoitti:Paras on tutustua henkilökohtaisesti myös joihinkin muslimeihin, niin huomaa että he eivät ole mikään erityinen ryhmä, joista jokainen ajattelisi samalla tavalla. He ovat ihan ihmisiä inhimillisine tunteineen ja henkilökohtaisine vikoineen ja vahvuuksineen. Minua ärsyttää sellainen ryhmäajattelu ja ihmisten kategorioiminen.
Olen huomannut saman asian viimeisen kolmentoista vuoden aikana, jonka aikana olen tuntenut täällä henkilökohtaisesti monia muslimeja. Monet ovat hyvin ystävällisiä ja mukavia ja vieraanvaraisia, mutta valitettavasti meidät ihmiset pitää silti jakaa Raamatun mukaan kahteen ryhmään; Jeesukseen uskoviin ja ei uskoviin, pelastettuihin ja pakanoihin.
vaisuliini kirjoitti:Moi, haluaisin kertoa yhdestä askarruttavasta asiasta. No aika sitten osallistuin vapaaehtoiseen rukoustyöhön, jonka kautta kannoin asiat Herran haltuun rukoillen ja siten tuli parantamisen rukousaiheet, niin aloin rukoilla, mutta nousi mieleen kysymys, onko tämä ihminen, jonka uskova toi rukoiltavaksi, jo pelastunut Jeesukselle. Siten esitin kysymyksen, ja sain vastauksen, ettei ole vielä pelastunut Jeesukselle. Siten rukoilin pelastavan uskoontulon tälle ihmiselle.
Sama asia jatkui ja jatkui, jouduin taas esittämään samaa kysymystä. Niin alkoi herättää huolestumaan, miksi pelastus ei ole kenellekään uskovalle tärkeämpi, kuin terveys.
vaisuliini kirjoitti:Kun joku uskosta osaton ihminen sairastuu, tulee mainita se, että hän on uskosta osaton, niin rukoilijat tietäisi ja rukoilisi pelastusta, terveys tulee aina mukanaan pelastuksen ohessa.
vaisuliini kirjoitti:Jumala ei tyydy siihen, että ihminen parantuisi ilman pelastusta ja uskon, että siksi rukous olisi turhaa, jos rukoillaan terveyden puolesta ilman pelastusta. Siihen Jumala ei varmaan vastaisi.
Mielipiteitä?
Jukka kirjoitti: Vaisuliini toi esille useita ajankohtaisia asioita, joita monet uskovaiset ovat pohtineet ja joihin viime aikoina törmänneet.
Jukka kirjoitti: Siinä Luther opetti aivan oikein, vaikka emme ihan kaikissa kohdin taida hänen opetuksilleen aamenta sanoa.
Jukka kirjoitti: Emme voi aina tietää onko henkilö, jonka puolesta esirukousta pyydetään, uskova vai uskosta osaton.
Jukka kirjoitti: Esimerkiksi otan kymmenen spitaalista, jotka kaikki Herra paransi vaikka vain yksi heistä palasi kiittämään Häntä parantumisestaan ja pelastui. Kuitenkin Herra paransi ne muutkin.
Jukka kirjoitti: Lisäksi haluan sanoa 47 vuotta uskossa oltuani, että olen oppinut tuntemaan muutaman Jeesuksen parantaman sairaan jotka myöhemmin ovat kuolleet johonkin sairauteen.
Jukka kirjoitti:Näin meille uskovaisillekin käy, sairauksiin useimmat meistä kuolevat. Itse elän joka päivä lähellä kuolemaa. Siinä kirjoitit kuitenkin oikein, että tämä ajallinen terveys on tullut toisille uskovillekin sielun pelastusta tärkeämmäksi. Se on surullinen asia, hyvin surullinen asia.
vaisuliini kirjoitti:*
Jehovantodistaja sanoi alkaneensa ymmärtää paremmin Raamattua tämän miehen saarnan kautta. Se korkea kynnys tulee eri vapaiden suuntien ja kirkon taholta, se tulee purkaa alaspäin Jeesuksen nimessä, koska Jeesuksen nimeen me yhteen kokoonnumme. Mutta saatanan hyökkäys tuli seurakunnan taholta, koska se toimi kaavan kautta ja yritti estää sen yhteen kokoontumisen, joka tapahtuu Jeesuksen nimeen. Vaino tuli seurakunnan taholta, koska se toimii seurakunnan kaavan mukaan.
Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Mielipiteitä?
Juhani kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
Jehovantodistaja sanoi alkaneensa ymmärtää paremmin Raamattua tämän miehen saarnan kautta. Se korkea kynnys tulee eri vapaiden suuntien ja kirkon taholta, se tulee purkaa alaspäin Jeesuksen nimessä, koska Jeesuksen nimeen me yhteen kokoonnumme. Mutta saatanan hyökkäys tuli seurakunnan taholta, koska se toimi kaavan kautta ja yritti estää sen yhteen kokoontumisen, joka tapahtuu Jeesuksen nimeen. Vaino tuli seurakunnan taholta, koska se toimii seurakunnan kaavan mukaan.
Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Mielipiteitä?
Olen alkanut viime aikoina pohtinut monenlaisia asioita ja sitä rakkaudettomuuta, jota tällä hetkellä maailmassa vallitsee. Meidän pitää ottaa kaikki ihmiset rakkaudellisesti vastaan ja rakastaa heitä jokaista. Kertoa heille pelastavasta Herrasta Jeesuksesta, välittämättä ihmisten erilaisista mielipiteistä, taustasta, uskonsuunnasta tai uskonnollisista rituaaleista jne. Julistaa veren evankeliumia ja kertoa heille oikean tie taivaaseen, joka kulkee ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen.
Hebrealaiskirje:
4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Roomalaiskirje:
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Markuksen evankeliumi:
3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
3:35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Meidän pitää kertoa sen mitä Raamattu sanoo ja opettaa, tinkimättä yhtään Jumalan sanasta. Jumalan sanassa on suuri voima.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa