kurja:
Vaikka tästä aiheesta on keskustelu kielletty tietyiltä osin, niin en pyri enää käymään aiheesta keskustelua, vaan haluan tuoda sen esille mitä halusin sanoa kurjalle, sillä olin juuri vastaamassa tämän vastauksen, mutta en voinut kun ketju oli lukittu.
Toin Jukka kommentin esille siksi koska hän on nähnyt mielestäni saman ongelman kuin minäkin.
En minä ole sitä mieltä, että enemmistö on aina ymmärtänyt Raamatun asioita oikein, sillä usein enemmistöllä voi olla väärä näkemys asioista.
En minä ole keräämässä itseni ympärille ihmisiä sinua vastaan. En ole aikaisemmin huomannut kenenkään esittävän asiaa ihan täysin samalla tavalla kuin sinä. Jos olet ymmärtänyt asian oikein ja Raamatullisesti, niin silloin voit auttaa meitä näkemään totuuden. Jos sinä olet erehtynyt, niin me muut voimme auttaa sinua.
Syy miksi nyt olen painottanut sanaa me muut ei tarkoita sitä että kerään ihmisiä sinua vastaan, vaan painotan me muut sitä varten, että pysähtyisit ajattelemaan, että oletko sinä ainoana uskovana Uuden Liiton aikakaudessa ymmärtänyt tämän asian oikein ja kaikki muut ovat olleet 2000 vuotta väärässä. Sinun kannattaisi tutkia ja ajatella tätä näkökulmaa, oletko nyt löytänyt jotakin sellaista mitä kukaan muu ei ole aikaisemmin löytänyt vai onko tässä kyse jostakin ihan muusta.
Raamattu sanoo todella selkeästi, että se joka kumoaa tai kieltää Jeesuksen tulleen lihaksi (ihmiseksi) on antikristuksen hengestä, eli ei ole kyse pelkästä opillisesta erehdyksestä, vaan antikristuksen hengen vaikutuksen alaisena olemisesta. Tietenkin on kyse siitä, että kieltää Jeesuksen lihaksi tulemisen, niin kuin Raamattu siitä opettaa ja silloin on antikristuksen hengestä.
Jos minä olen tässä asiassa erehtynyt ja opetan väärin siitä miten Jeesus on tullut lihaksi, niin silloin olen antikristuksen hengestä ja se on vakava juttu. Sama koskee myös muita ihmisiä, jotka ovat tässä asiassa erehtyneet. Siksi olisi nyt hyvä, että toinen toisiamme kunnioittavassa sävyssä pyrimme löytämään asiassa totuuden.
Asia on todella vakava ja sekin on vakavaa, jos joku sanoo ettei Jeesuksen lihaksi tulemisen kieltäminen tarkoita osallisuutta antikristukseen, vaan on vain pelkkä opillinen erehdys, koska Raamattu nimenomaan sanoo, että se joka kieltää (ei tunnusta) Jeesuksen lihaksi tulemisen on antikristuksesta.
Minä näen, että tämän keskustelun päämäärän tulee johdattaa jokainen totuuden puolelle, ei toinen toisiaan vastaan. Tätä voi nyt sitten itsekin omassa sydämessään pohtia ja tutkia miten asiat ovat.
Rakkaudessa, toisiamme kunnioittaen eteenpäin, kaikella sävyisyydellä. Minun ei tarvitse tätä enää jatkaa, jätän asiat jokaisen omalle sydämelle pohdittavaksi. Eikä minullekaan tarvitse tässä ketjussa vastata, sillä onhan se myös aika hankalaa kun sitä tiettyä oppia ei saa enää täällä puolustaa tai levittää, niin siksikin jääköön asia nyt oman sydämen puntarointiin.

tällä asialla ei oo mun elämässä varmaankaan merkitystä ,etten ala enempää miettiäkkään mutta tuo asia tuli mieleen. Mulla ei oo koskaan ollu myöskään intoa kyseenalaistaa Raamatun Sanaa. Otan kaiken sellaisena kuin se siellä kirjoitetaan. Onneksi oon siihen liian tyhmä ja laiska