Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Syys 2017 22:58

Kyllä näin on, Joonas. Jumala ei ole kuuro kuulemaan. Eikä Hän anna pahaa, kun Häneltä hyvää anoo.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Syys 2017 23:20

Kyllä näin on. Ei Jumala anna pahaa tai jätä antamatta kun häneltä hyvää anoo.
Joonas

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 12. Syys 2017 12:02

Mutta se täytyy muistaa aina kuten omalla kohdallakin ...minä itse ajattelen ja pohdin niinkuin ajattelen ja teen päätöksen ,mutta Jumala tietää jo ennalta mikä minulle on parhaaksi vaikka joudunkin välillä käymään tuskan läpi eri asioita .
Tuskanliekki sielun puhdistaa ja asioiden käsittely.Vaikka asiat näyttäisi umpikujalta niin sitä ne eivät ole sillä Jumala kuitenkin tarkkaa sitä kuka Jumalan oma on eli ulospääsy on jossakin kohtaan. Jumala laittaa sen oikean asian toteutumaan ,mikä aina ei tarkoita omalla kohdallakaan samaa kuin minun omatahto tai pohdinta .

Yksi uskonakasvun avainasioita on asioiden tutkiminen Hengessä ja vaeltaminen Hengessä .Jos vaellamme Hengessä niin lihalliset asiat saattaa hävitä niin ,että ne alkaa jopa olemaan välillä kuin eri planeetalta eli ei itseä mitenkään koskevia .

Hengessä kulkeminen tarkoittaa voimakkaammillaan sitä ,että ei lähes tiedosta oman kehonsa olemassaoloa vaan todella kulkee ja näkee Hengen silmin asiat ja silloin lihalliset ei tule edes mieleenkään tai jos tulee niin Jumalan voima katkaisee ja sekoittaa sellaiset ajatukset ,mitä LIHA yrittää ajatuksiin syöttää .

Mutta silti puoliso asia ei ole helppo asia .Toisaalta hyvä Pyhä vaimo miehellä voi olla niin hyvä asia ,että ei sanoja ,mutta toisaalta jos liha tunkee joka hetki siihen liittoon niin sekin katkaisee miehen ja Jumalan välisen vuoropuhelun/Hengessä kulkemisen .........siis kolikolla kaksi puolta ja sovittakoon jokainen sen puolen ,minkä tämänhetkisessä tilanteessa parhaaksi näkee,mutta se ei tarkoita sitä ,että se tilanne olisi sama vaikka vuosien päästä ,kun kasvun tietä kuljetaan .
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Syys 2017 12:29

Kyllähän se monesti niin on, että se mitä Jumala haluaa, ei ole sitä me haluamme. Tai joskus Jumala on laittanut meille jonkin halun, mutta saatta olla, että hän toteuttaa sen eri tavalla kuin me olisimme ajatelleet.

Minun täytyy kyllää muuttaa elämäni ja antaa elämäni uudelleen Herralle. Täytyy luopua omasta tahdosta ja omasta itsestä. Mutta siihen kyllä tarvitsen yliluonnollista Jumalan apua. Tarvitsen Pyhän Hengen niin, että pystyn näkemään asiat hänen näkökulmastaan, ja että en rakastaisi tätä maailmaa, tai sitä mitä tässä maailmassa on.

Pitäisi pystyä jättää tuo vaimoasia Herralle ja unohtaa se. Mutta tarvitsisin jotain muuta ajateltavaa ja muuta tehtävää tilalle. Näin kun olen yksin enkä näe ihmisiä niin asia on aika helppo, mutta kun menen ulos ja näen ihmisiä niin asia on melko vaikea. Ei ihme, että monet jotka haluavat omistautua vain Herralle rukoukseen ja paastoon menevät luostareihin ja jopa erämaihin petojen sekaan asumaan, kuten Johannes Kastaja. No se ei varmastikaan ole minun kutsumukseni, mutta rukoilen, että Herra voisi ottaa tämän vaimoasiak kokonaan pois mielestäni. Se on minulle mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.
Joonas

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 12. Syys 2017 15:47

Kyllä kyllä .Jumala voi ja todella voi .Kannattaa ottaa Jumalan kanssa kunnon vuoropuhelu ja puhua ääneen voimaasti ja sydänverellä ne tuskaisemmatkin asiat.
Myös tarkalleen ne asiat ,mistä haluaa päästä eroon ja jossain vaiheessa nuo maalliset asiat tai lihalliset asiat ,jotka sotkee Jumala suhdetta niin nekin saattaa muuttua Jumalan voimalla niin ,että huomaa lähes vihaavansa niitä lihallisiakin himoja ,mitä kropassa on....kun näkee Hengen silmin ne asiat .

Jumalaa ei pidä jättää rauhaan tässä asiassa vaan usein puhua Hänelle ja pyytää ymmärrystä ja viisautta ja voimaa ja sanoa ...haluan olla voittaja tässä asiassa Jumalan kanssa.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Syys 2017 03:04

Joonas kirjoitti:Kyllähän se monesti niin on, että se mitä Jumala haluaa, ei ole sitä me haluamme. Tai joskus Jumala on laittanut meille jonkin halun, mutta saatta olla, että hän toteuttaa sen eri tavalla kuin me olisimme ajatelleet.

Minun täytyy kyllää muuttaa elämäni ja antaa elämäni uudelleen Herralle. Täytyy luopua omasta tahdosta ja omasta itsestä. Mutta siihen kyllä tarvitsen yliluonnollista Jumalan apua. Tarvitsen Pyhän Hengen niin, että pystyn näkemään asiat hänen näkökulmastaan, ja että en rakastaisi tätä maailmaa, tai sitä mitä tässä maailmassa on.

Pitäisi pystyä jättää tuo vaimoasia Herralle ja unohtaa se. Mutta tarvitsisin jotain muuta ajateltavaa ja muuta tehtävää tilalle. Näin kun olen yksin enkä näe ihmisiä niin asia on aika helppo, mutta kun menen ulos ja näen ihmisiä niin asia on melko vaikea. Ei ihme, että monet jotka haluavat omistautua vain Herralle rukoukseen ja paastoon menevät luostareihin ja jopa erämaihin petojen sekaan asumaan, kuten Johannes Kastaja. No se ei varmastikaan ole minun kutsumukseni, mutta rukoilen, että Herra voisi ottaa tämän vaimoasiak kokonaan pois mielestäni. Se on minulle mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.

Kuulehan Joonas. Laitan tähän linkin edesmenneen Lemisen erääseen puheeseen. Jos et halua kuunnella koko raamattutuntia niin kuuntelepa pari kolme minuuttia vaikkapa kohdasta 29 min ja siitä eteenpäin.

https://www.jukkavirtanen.com/425715452 ... posting/epäilenkö-rakkauttaan

Eipä tässä nyt sitten muuta kuin vointeja.
Jukka

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Syys 2017 21:32

Kiitos tuosta linkistä hyvä puhe. Olen nyt yrittänyt olla ajattelematta vaimoasiaa ja olen rukoillut ettei vastakkainen sukupuoli enää kiinnostaisi minua.. no ei ainakaan vielä ole auttanut, edelleen tahtoisin vaimon. Oikeastaan tässä elämässä en mitään muuta haluaisikaan. Voisin saman lopettaa elämisem jos minulta kysyttäisiin. Mutta toivon että Jumala joskus antaa vaimon ja se on ainoa syy miksi elää. Jos ei vaimoa ole tässä ajassa niin turhaa edes elää tässä ajassa. Eihän tässä ajassa muuta iloa olekaan, ja niin sanoi viisas Salomokin. Tämäm ajan ainoa hyväasia todellakin on vaimo. Tulevassa ajassa on kaikki muu paitsi vaimoa. Vaimo siis on oltava tässä ajassa. En halua taivaassa taloa tai mitään omaisuutta. Ainoastaan vaimon. Mutta sitä ilmeisesti ei siellä enää voi saada. Siellä se on myöhäistä. Miestä joka ei onnistu saamaan naista sanotaan luuseriksi. Luuseri todellakin olen ja olen aina ollut. Ei Jumalakaan ole tässä asiassa voinut auttaa.taivaassakin minut muistetaan luuserina kun muilla on ollut vaimonsa. En minä ole edes mies eikä Jumalakaan pidä minua miehenä, muuten hän olisi jo voinut vaimon antaa. Autuas on Daavid. Hän eli maan päällä loisteliaan elämän ja elää edelleen Herran luona loisteliaasti. Minulla ei ole elämässä ollut yhtäkään hyvää päivää. Tuossa saarnassa toki sanottiin ettei pitäisi vertailla, mutta minkäs sitä itselleen voi. Miuluummin ottaisin joitain muita ongelmia. Tämä ongelma on pahin ongelma mikä miehellä voi olla. Sairaudet ovat myös suuri ongelma mutta suurin vaikeus niissäkin on se jos ne estävät avioelämän.
Joonas

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 13. Syys 2017 21:54

Mä olen ehtinyt pohtia tätä vaimokeasiaa vuodesta 2004 asti.. Olen päässyt tähän mennessä johonkin tähän..Olemme suht omillamme tässä..Meidän mieleemme tulee helposti että Jumala ikään kuin olisi kuiskimassa jokaiselle naiselle tässä maailmassa meistä "tuosta miehestä älä kiinnostu" Herralle olisi hyvinkin helppo puhua vaikka ääneen päämme sisällä tai sen toisen pään sisällä "tuossa se on" mutta kuten yleisesti taitaisi käydä.."AI TUONKO KAA?? en varmana!" :lol: :lol:
Jotkut "naisalan asiantuntijat" sanovat: "Mies ei koskaan löydä tai hurmaa naista - vaan nainen valitsee miehensä ehdokkaaksi asettuneista" nyt kyse on luultavasti naisen vapaan tahdon asiasta, ei siitä että Jumala olisi estämässä miestä saamasta vaimoa itselleen.. tai vastaavasti Jumala tahtoisi johdattaa sen, mutta ei polje naisen vapaan tahdon ylitse.. :think2: *pohtii*
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 13. Syys 2017 23:03

On teillä jutut.

Minä en tahtoisi muuta kuin oman tontin. Rahhaa ei ole, eikä Jumala ole antanut, ei rahaa eikä maata.
Tahtoisin niin edes pienen palan metsää. Jostain umpikorvesta. Talokin olis kiva, mutta ei se haittaa, vaikka sitä ei olisikaan.
Rakentaisin itse, sellaisen ovelan, johon ei tarvitse mitään lupia. Mukavuuksia en kaipaa. Tulilla paistan ja koloon kakin. Kalan nappaisin, pihkamälliä mutustaisin.
Suonsilmässä kylpisin. Purosta hörppäisin. Tykkäisin niin elää erakkona.
Tykkäisin elää metsässä ja metsästä.
Voi sitä ilon päivää, kun saisin siellä elellä ja olla. Ilman mitään typeriä tämän ajan juttuja. Irti kaikesta.
Kuuntelisin vain puita, tuulen juoruja ja lintuja ja juttelisin eläimille. Kesyttäisin jonkun kaveriksi. Tai puhuisin vain puille ja Jeesukselle.
Askartelisin ja vuolisin ja nakuttelisin ja rakentelisin. Tai vaan makaisin mättäällä.

Jokainen päivä poissa metsästä on yhtä tuskaa ja kärsimystä. Täällä on pakko olla, päivästä toiseen. Koneet surisee ja humisee, autot hurisee, kaikki haisee pahalle.
Kauheeta meteliä, kaupungin ja ihmisten vilkkuvia valoja, kiirettä ja hössötystä ja hosumista. Nykyaikaisia ihmisiä omituisine juttuineen.
Missään ei ole mitään järjen hiventäkään, kaikki elämä ympärillä näyttää, kuulostaa, tuntuu ja haisee hirveältä. En edes ymmärrä mitään enkä ketään.
Tyhmyyttä ja turhuutta kaikki. Turhuuksien turhuus.
Siellä olisin onnellinen. Siellä olisin vapaa.
Vaan empä ole. Tuskissani tarpoen, kuoppiin lankeillen, kuolemaa odottaen. Toivottavasti jo ensi yönä. Toivottavasti en enää herää.
Toiset saa, minä en. Voi voi.

Tässä mun ruikutus, tekeepä hyvää päästää höyryä.
Olen vaan jo hyväksynyt kohtaloni. Uskovan tie on kärsimysten tie.
Ei saa, mitä haluaa.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 00:29

Tuota pehmytpusun esittämöö asiaa itsekin olen miettinyt. Että onhan naisellakin omatahto. Nainen valitsee kenet haluaa, niistä jotka häntä haluavat. No olenkohan sitten jotenkin huonompi kuin muut miehet? Eipä tässä taida siitö olla kyse. Minä on tuntenut elämäni aikana vain yhden uskovan tytön josta olen tykännyt ja hän ei tykännyt minusta. Muut ovat olleet ei uskovia kaikki. He ovat kyllä tykänneet minusta ja minä heistä. Ongelma on ollut vain se, että minä olen kristitty ja he eivät.

Ja tämä naisen vapaa tahto. Jos joku nainen ei halua jotain miestä, niin minkäs Herra asialle voi? .......minkä Herra asialle voi......minkä HERRA asialle VOi....taitaa olla vähä väärä ymmärrys Jumalasta. Onhan Jumala kokomaailman kaikkeuden luoja. Ja hän kääntää kuninkaidenkin sydämet kuin vesioja. Ja jos joku mies pystyy hurmaamaan jonkun naisen, niin eikö Herra pysty vaikuttamaan n mieleen? Tottakai Herra voi vaikuttaa kessä vain, että tämä ihastuisi kehen Herra tahtoo. Ei tämä ole Herralle vaikeaa. Hän vaikuttaa meissä TAHTOMISEN ja tekemisen. Vapaa tahto toki naisella on mutta Herra kykenee vaikuttamaan hänen tahtomiseensa.
Joonas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu