https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3 ... +perheille
Aamu-Usva kirjoitti:Kyllä sellaisiakin kokouksia onneksi on missä ei ole puhujaa ennalta määrätty
Mirjam, mitä Raamattukäännöstä sinä käytät?
mirjam kirjoitti:Mirjam, mitä Raamattukäännöstä sinä käytät?
King James Bible -käännöksessä Saarnaaja 3:21 on näin:
Who knoweth the spirit of man that goeth vpward; and the spirit of the beast that goeth downeward to the earth?
Myös Kaarlo Syvännön Vanhan testamentin käännösvirheistä lukee näin:
Saarn. 3:21: "Kuka tietää ihmisen hengestä kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?"
Tähän väärennettyyn Raamatun kohtaan monet perustavat harhaoppinsa ihmisen ja eläimen samanlaisuudesta. Oikea käännös on selvä: "Kuka tuntee ihmisen hengen, joka nousee YLÖS, ja eläimen hengen, joka vaipuu alas." Ihmisen henki on Jumalasta ja kuolematon. Tässä juuri on se suunnaton ero ihmisen ja eläimen välillä, jonka eräät harhaopit tahtovat kieltää.
Oletko Mirjam lukenut tämän seuraavan Raamatun kohdan. Itse ymmärrän, että siinä puhutaan koko luomakunnan eli myös eläinten tulevan aikanaan vapautetuksi tästä "kuolemanlaaksoajasta" missä nytkin vielä elämme:
Kirje roomalaisille 8:
19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Psalmit 36:
7. Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.
Aamu-Usva kirjoitti:Täällä suunnalla on ainakin ollut sellaisia kotikokouksia ja onpa joskus Turun srk:n tilaisuuksissakin ollut kokouksia, joissa kukaan ei ole puhujaksi ilmoittautunut etukäteen ja kuitenkin myös puhetta on riittänyt.
Aamu-Usva kirjoitti:Mikä tuo Jeesus-liike oli?
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
mirjam kirjoitti:21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
Täytyy myöntää, ettei ole mitään käsitystä siitä, mitä tarkoittaa koko luomakunnan vapauttaminen. Täällä on miljoonia erilaisia kasveja ja eläimiä, kaikilla oma tarkoituksensa.
Voihan se olla, että joskus sekin asia ikäänkuin avautuu ymmärrettäväksi, pitää olla kuulolla.
Aamu-Usva kirjoitti:Eilen illalla luin taas tuota Amos Ozin omaelämäkerrallista romaania "Tarina rakkaudesta ja pimeydestä". Kirja kertoo hänen sukunsa tarinaa Euroopassa juutalaisvainojen aikaan ja selviytyneiden elämää uudessa kotimaassa Israelissa. Minulle jäi mieleen kirjasta jonkun isoisän kommunismista esittämä ajatus: "Oikeudenmukaisuus ilman myötätuntoa on silkkaa teurastusta eikä ollenkaan oikeudenmukaista."
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa