Homoseksuaalisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Väitteet Joonatanin Ja Daavidin homosuhteesta...

ViestiKirjoittaja JHK » 04. Marras 2012 11:53

rakasti Daavidia lähimmäisenään niinkuin itseään (omaa sieluaan). Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi ei ole kehoitus seksuaaliseen rakkauteen (eihän kukaan rakastele itseään) vaan lähimmäisen rakastamiseen Jumalan lain mukaan. Jos Joonatan olisi rakastanut Daavidia seksuaalisesti ei hän olisi rakastanut häntä niinkuin itseään sillä silloin hän olisi himoinnut Daavidia huoruuden himolla. Lähimmäisen saattaminen huoruuteen ei ole lähimmäisen rakastamista sillä Jumala tulee tuomitsemaan huorintekijät ja rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.

Amen, juuri näin! Daavid ja Joonatan olivat elävää Jumalaa pelkääviä miehiä, siksi väitteet seksuaalisesta rakkaudesta ovat mielestäni älyttömiä.

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. (1 Kor. 13:4-7)
Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. (1 Kor. 13:13)]

Siksi on mielestäni tärkeää alleviivata, kuten Raamattu tekee, että Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan. Saul moitti Joonatania koska tämä auttoi Daavidia joka oli uhka Joonatanin tulevalle kuninkuudelle. Joonatanille Daavid oli rakkaampi kuin mahdollisuus tulla kuninkaaksi. Siinä on kuva Jumalallisesta rakkaudesta joka uhraa omaansa toisen hyväksi.
JHK

Homoraamattu - Gay Bible

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Tammi 2013 17:41

Viime vuoden marraskuun lopussa julkaistiin ns. homoraamattu nimeltään the Queen James Bible, jonka julkaisijat ovat vääristäneet homoutta koskevat kohdat ja muuttaneet ne homomyönteisiksi.

Olen kirjoittamassa aiheesta kirjoitusta, jossa kumoan Raamatun sanan avulla homoraamatun väärennöksen sekä heidän perustelunsa. kun saan kirjoitukseni valmiiksi, niin laitan sen tänne linkiksi. Kirjoitus valmistuu tällä tai ensi viikolla, jos Herra suo ja elämme.

Ketju yhdistetty -Juha
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

Re: Homoraamattu - gay bible

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Tammi 2013 17:47

Ihminen haluaa vääristää Jumalan antaman suoran tien, omien mielitekojensa mukaan... surullista... toisaalta... mihinpä ihminen ei kykenisi... ja #syvä huokaus#
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 30. Tammi 2013 18:09

Ahaa,,no ei tullu yllätyksenä ,vaikka tietämätön olen kyseisestä ns Raamatusta.Asia vaan todistaa ,että missä mennään ja LUJAA .Sen verran uteliaana ja tietämättömänä ,että missäpäin maailmaa moinen kirja tulla tupsahti ilmoille.Todella mielenkiintoista .Näin asiat etenee ja etenee ,,,
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Tammi 2013 11:21

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 31. Tammi 2013 12:57

Raamattu on varsin erikoinen kirja, josta on tehty monia erilaisia tulkintoja. Tulkinnat heijastavat aina tulkitsijan arvomaailmaa ja sitä mihin tulkitsija uskoo ja millaisia arvoja hän edustaa. Raamattua ei voi kuitenkaan tulkita miten sattuu tai muokata sitä vastaamaan omia arvojaan. Raamattu on Jumalan sanaa ja siksi se avautuu aina totuuden mukaisesti, eli jos Raamattua tulkitaan, niin sitä tulee tulkita Jumalan sanan totuuden mukaisesti, ei oman korvasyyhyn mukaan.

Marraskuun 27 päivänä 2012 julkaistiin The Queen James Bible, josta on poistettu kaikki viittaukset homoseksuaalisuuteen. The Queen James Biblea sanotaan homoraamatuksi, koska se on hävittänyt kaikki kohdat, joista käy ilmi homouden olevan synti. The Queen James Bible on muuttanut kaikkien jakeiden alkuperäisen tekstin, joissa puhutaan homoudesta. The Queen James Bible on muuttanut jakeiden merkityksen siten, että Raamattu ei opettaisi homoseksuaalisuuden olevan syntiä.

Tässä kirjoituksessa tuon esille alkukielen valossa kuinka the Queen James Biblen tekijät ovat vääristäneet Raamatun sanan, muuttamalla alkuperäisen tekstin sanoman sopivaksi omalle agendalleen. The Queen James Biblen tekijöiden agenda ja motiivi on pyrkiä tekemään homoudesta Raamatun hyväksymä asia, vaikka Raamatun alkutekstien valossa homoseksuaalisuus on synti.

The Queen James Bible teksti ja tekijöiden perustelut homoutta koskeviin Raamatun kohtiin on osoitus röyhkeydestä sekä törkeästä Raamatun sanan vääristämisestä.

Kirjoituksessani käytän erilaisista Raamatunkäännöksistä seuraavia lyhenteitä; King James Version 1611 (KJV), Raamattu 33/38 (33/38), the Queen James Bible (QJV) ja New International Version 1984 (NIV).

Kirjoitus on sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/gayraamattu.html

Ps. Tämä kirjoitus toimii myös evankeliovana tekstinä!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja KeijoKoo » 31. Tammi 2013 13:36

Olipa taas kiva huomata, että Petri on saanut kirjoitettua uuden artikkelin. Nämä on aina olleet mukavaa luettavaa ja opettavaa tekstiä. Jatka vaan samaan malliin, äläkä välitä vaikka valtaosa maailman mukaan vaeltavista pilkkaa näitä totuuden sanoja.
KeijoKoo

Re: Homous

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Helmi 2013 11:52

Mitähän tuo B. Obama taas oikein touhuaa??

Lainaus:

"Obama patistaa partiopoikaliikettä hyväksymään homot

Presidentti Barack Obama kehottaa Yhdysvaltain partiopoikaliikettä hyväksymään riveihinsä homoseksuaalit.

Partioliikkeen odotetaan äänestävän asiasta kokouksessaan tällä viikolla.

Obama sanoi sunnuntaina CBS-television haastattelussa, että kaikkien elämänalojen ja instituutioiden pitäisi olla avoimia myös homoseksuaaleille.

Boy Scouts of America -järjestö vihjasi viime kuussa harkitsevansa homoja koskevan kiellon kumoamista kansallisella tasolla. Päätösvalta asiassa siirtyisi näin paikallisille järjestöille.

Partioliikettä ovat arvostelleet syrjinnästä niin homoseksuaalien järjestöt kuin homoseksuaalit entiset partiolaiset."

https://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sh ... maan-homot

Kirje roomalaisille 1:

1. Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
2. jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
3. hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
4. ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
5. jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
6. joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
7. kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
8. Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
9. Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
10. aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
11. Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
12. se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.
13. Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka.
14. Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
15. omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
18. Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JoKi » 04. Helmi 2013 12:39

Minä uskon, että on oikein, että homot saavat liittyä partioon.
JoKi

ViestiKirjoittaja Janne » 04. Helmi 2013 13:49

JoKi kirjoitti:Minä uskon, että on oikein, että homot saavat liittyä partioon.

Minustakin homot tulisi hyväksyä ihmisinä partioon ja niin myös kaikkiin muihinkin harrastuksiin. Sen ei tulisi kuitenkaan tarkoittaa sitä että homous tekona olisi hyväksyttyä ja siihen tulisi kiinnittää huomiota ja tehdä asia selväksi.

Lisäksi kun homoja on jossain harrastustoiminnassa mukana, niin asiat pitäisi järjestää niin että esim. homo miehet eivät pääsisi muiden miesten kanssa yhdessä suihkuun tai saunaan. Sama pitäisi päteä luonnollisesti naistenkin kohdalla.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu