Mikko Murpatti kirjoitti:Aamu-Usva kirjoitti:En minä tietenkään halua tänne Suomeen mitään pahaa niin kuin en halua pahaa muuallekaan maailmaan. Minulla on kuitenkin positiivisia kokemuksia pakolaisista. Minulla on ystäväperhe, joka on ollut meille monessa asiassa suureksi avuksi ja he sattuvat olemaan entisiä pakolaisia Afrikasta. Molemmat vanhemmat ovat olleet täällä töissä jo yli 10 vuotta opiskeltuaan täällä ammatit. Eilen viimeksi olisin ollut pulassa elleivät he olisi avosylin ottaneet poikaamme illaksi hoitoon omien raskaiden työpäiviensä jälkeen ja omien lastensa lisäksi. Harvalta edes viitsisin pyytää sellaista uhrausta.
Ajatuksiini varmasti vaikuttaa myös se, että olen itse ollut maahanmuuttaja ja tiedän kaikki ne vaikeudet mitä siihen liittyy ja miltä tuntuu odottaa oleskelulupapäätöstä, kun kokee, että elämä on siellä.
Maahanmuuttajissa on paljon kunnon ihmisiä, jotka tulevat oikealla asenteella hakemaan turvapaikkaa.
Semmoisia vastaan minulla ei ole mitään ja mielelläni jaan omastani (verorahoista) taatakseni heille tulevaisuuden, mutta minun kritiikki on kohdistettu niitä vastaan jotka tulevat väärinkäyttämään tätä anteliaisuutta, ja tekemään pahaa suomalaisille lähimmäisilleni.
Tässä on nyt valtiolla iso rooli, että miten se tiukentaa lainsäädäntöä ja lisää resursseja valvomaan että asiat menevät lainmukaan ja niin että sekä maahanmuuttjat että kantasuomalaiset ovat molemmat turvassa.
Aamu-Usva kirjoitti:Pekka: Ystäväperhe, josta kerroin, on sharia-lain alta paennut kristitty perhe. Nyt heidän poikansa on vuorostaan meillä, kuten myös yhden marokkolaisperheen poika, irakilaisperheen tyttö sekä virolaisperheen tyttöSekalaista sakkia, mutta lapset on lapsia kaikkialla huolimatta uskonnoista. Ainakin he kuulevat täällä meillä mieheni laulavan hengellistä musiikkia
tanu kirjoitti:Aamu-Usva kirjoitti:Pekka: Ystäväperhe, josta kerroin, on sharia-lain alta paennut kristitty perhe. Nyt heidän poikansa on vuorostaan meillä, kuten myös yhden marokkolaisperheen poika, irakilaisperheen tyttö sekä virolaisperheen tyttöSekalaista sakkia, mutta lapset on lapsia kaikkialla huolimatta uskonnoista. Ainakin he kuulevat täällä meillä mieheni laulavan hengellistä musiikkia
Hieno juttu kun lapset saa leikkiä yhdessä, eikä välitetä minkä värinen kukakin on tai mistä kotoisin.

vaisuliini kirjoitti:*
Turvapaikanhakijat haluavat takaisin Irakiin koska Suomi ei ollutkaan paratiisi. Mitäh?!?![]()
https://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/il ... tiin-41036
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa