Psykologia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Psykologia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Marras 2014 01:48

*
Raamatun mukaan Jumalan käsi ei ole lyhyt auttamaan eikä Hänen korva ole kuuro kuulemaan avutonta ihmistä. Jumala yksin voi ulottua sisäisiin haavoihin parantaakseen kans. Jos joku teistä vajoaa masennukseen, siellä pohjassa Jumala on mukana ja Hän on itse läsnä, tiedän koska olin siellä pohjassa niin löysin sieltä Jumalan.

Kun kaikki keinot tuntuu loppuvan, sit oma pohja pettää ja sit vajoaa kun ei ole enää toivoa ja tuntuu että kaikki menee hukkaan niin sit Jumalan löydetään sieltä pohjasta. Mie tiedän koska olin siellä pohjassa. Kun istuin sängyn reunalla pää alas ja minulta meni kaikki elämänhaluni ja kaikki tuntui olevan pimeää. Yhtäkkiä ylhäältä alas Jumalan rakkaus vuodatti päälleni ja sain kylpeä Jumalan rakkaudessa. Pysyin siinä niin kauan kunnes rakkauden kylpy loppui. Olin kuin uusi ihminen jolla oli täynnä intoa ja elämää.

Oli toinen kuoppa johon vajosin niin Jumala oli siinä pohjassa. Jumala oli uskollinen minulle siihen asti kun nousin ylös pohjasta. Jumalakin ei hylkää omia jotka vajoaa pohjaan. Kyllä yksi kohta on oikeassa mitä siinä lukee: Jumalan käsi ei ole lyhyt auttamaan eikä ole kuuro kuulemaan hätääntynyttä ihmistä.

Jes. 59:1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 05. Marras 2014 02:04

Ihanasti on Isä kohdannut sinua Vaisuliini, itsekkin olen saanut kokea samaa rakkautta.

Välillä meitä koetellaan ja Herra kyllä on jo valmistanut ulospääsynkin valmiiksi.

Olihan Jeesuskin kaikessa kiusattu ja monesti varmasti todella yksinäinen ihmisten seurassa. Mutta Isän seurassa ei koskaan tule oltua yksinäinen, kunhan vaan tajuaa lähestyä Herraa, niin hän on turvana ja tukena :)

Itse olen kokenut Jumalalta niin suurta rakkautta ja paljon siunauksia, että Hän todellisesti on minulle Isä :)
Lily

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Marras 2014 02:06

*
En puhu ilkeillen vaan haluaisin sanoa että hyvä, kaikki loppuivat siellä pohjassa. Löydettyäni Jumalan nousin ylös kuopasta. Löysin myös Kristuksen sisäisen tuntemisen sen kautta kun olin pohjassa. Nyt tästä lähtien minä näen Jeesuksen juuri sellaisena että Hän on sama, jopa meidän harmaantuessamme Hän kantaa vielä meitä, koska Hän on ennenkin tehnyt ja vastedeskin Hän nostaa, kantaa ja pelastaa. Hän on juuri sellainen, joka nostaa pystyyn kaikki alaspainetut ja tukee kaikki kaatuvat.

Jes. 46:4 Vanhuuteenne asti minä olen sama, vielä harmaantuneinakin minä teitä kannan. Niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Psa 145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, kaikki alaspainetut hän nostaa pystyyn. RK
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 05. Marras 2014 02:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Marras 2014 02:07

Lily kirjoitti:Ihanasti on Isä kohdannut sinua Vaisuliini, itsekkin olen saanut kokea samaa rakkautta.

Välillä meitä koetellaan ja Herra kyllä on jo valmistanut ulospääsynkin valmiiksi.

Olihan Jeesuskin kaikessa kiusattu ja monesti varmasti todella yksinäinen ihmisten seurassa. Mutta Isän seurassa ei koskaan tule oltua yksinäinen, kunhan vaan tajuaa lähestyä Herraa, niin hän on turvana ja tukena :)

Itse olen kokenut Jumalalta niin suurta rakkautta ja paljon siunauksia, että Hän todellisesti on minulle Isä :)

:thumbup: :clap:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Marras 2014 10:02

Minulla oli semmoinen isäpuoli joka ollessani lapsi joi viinaa joka perjantai ja myös lauantaisin jos huvitti.

Olimme niin köyhiä ettei minulle ollut omaa huonetta ja jouduin aina olemaan hänen kanssaan kahden olohuoneessa ja kuuntelemaan kun hän huusi uhkaili ja hoki että me kaikki , koko perhe olemme paskasakkia, ja meistä ei tule koskaan mitään. Äitiäni hän haukkui possutädiksi , läskiksi tyhmäksi ja pilkkasi kun tämä oli kaupan kassalla töissä, luonnollisesti "paskahommissa" mihin minäkin kuulema päätyisin.

Joka perjantai minua itketti mennä kotiin kun tiesin että 100% varmuudella siellä on tiedossa taas tätä sättimistä alistamista ja huutoa. Joskus hän otti minua skriveleistä kiinni ja riepotteli menemään ja usein juostiin äidin kanssa sukkasilteen hankeen pakoon isäpuolta omasta kodistamme.

Iltaisin kuulin kun makuuhuoneesta kuului "älä , lopeta en halua jne..." Vihasin suuresti tätä isäpuolta ja kun tulin vanhemmaksi ajattelin ottaa hänestä nirrin pois ja tappaa hänet hänen veneesensä. Onneksi Jumala esti minua.

Kuitenkin tullessani uskoon ja kun annoin hänelle Jumalan voimalla anteeksi paranin niistä haavoista joita hän oli tehnyt.

Nyt rukoilen hänelle siunausta ja olen täysin vilpittömässä rauhassa hänen ja koko asian kanssa, olen saanut antaa anteeksi kaikki ne vuodet ja kaikki muistot. Jumala on viisas kehoittaessaan anteeksiantoon, sillä siinä on voima parantua itsekin.

Hähää nyt olenkin tosi korkeassa asemassa kun olen Kaikkivaltiaan Jumalan palvelija, ja oikein kuninkaaliseen sukuun otettu rikkaan Jumalan perillinen. Mikäs tässä kuninkaallista perintöä odotellessa ja Kuningasten Kuningasta palvellessa , voisi kai huonomminkin asema maailmassa olla . Täällä vaan Mikkokin Kuninkaallisen valtakunnan asioita hoitelee, kuin paraskin aristokraatti :lol: . Korkeimpaan nimeen on meidät kaikki Kristuksessa otettu !
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Marras 2014 10:14

vaisuliini kirjoitti:*
Raamatun mukaan Jumalan käsi ei ole lyhyt auttamaan eikä Hänen korva ole kuuro kuulemaan avutonta ihmistä. Jumala yksin voi ulottua sisäisiin haavoihin parantaakseen kans. Jos joku teistä vajoaa masennukseen, siellä pohjassa Jumala on mukana ja Hän on itse läsnä, tiedän koska olin siellä pohjassa niin löysin sieltä Jumalan.

Kun kaikki keinot tuntuu loppuvan, sit oma pohja pettää ja sit vajoaa kun ei ole enää toivoa ja tuntuu että kaikki menee hukkaan niin sit Jumalan löydetään sieltä pohjasta. Mie tiedän koska olin siellä pohjassa. Kun istuin sängyn reunalla pää alas ja minulta meni kaikki elämänhaluni ja kaikki tuntui olevan pimeää. Yhtäkkiä ylhäältä alas Jumalan rakkaus vuodatti päälleni ja sain kylpeä Jumalan rakkaudessa. Pysyin siinä niin kauan kunnes rakkauden kylpy loppui. Olin kuin uusi ihminen jolla oli täynnä intoa ja elämää.

Oli toinen kuoppa johon vajosin niin Jumala oli siinä pohjassa. Jumala oli uskollinen minulle siihen asti kun nousin ylös pohjasta. Jumalakin ei hylkää omia jotka vajoaa pohjaan. Kyllä yksi kohta on oikeassa mitä siinä lukee: Jumalan käsi ei ole lyhyt auttamaan eikä ole kuuro kuulemaan hätääntynyttä ihmistä.

Jes. 59:1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:

Ihana todistus, kiitos Herralle! Herra on suuri armossaan ja uskollisuudessaan!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja paa » 05. Marras 2014 20:32

Mikko :unity:

Jumalan lapsena oleminen on ihan parasta. Ja ihmeellistä,
sillä kuinka helposti jumalaton pystyisi antamaan anteeksi naisia
ja lapsia hakkaavalle juopolle lassukalle.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Marras 2014 22:05

Mikko Murpatti kirjoitti:Minulla oli semmoinen isäpuoli joka ollessani lapsi joi viinaa joka perjantai ja myös lauantaisin jos huvitti.

Olimme niin köyhiä ettei minulle ollut omaa huonetta ja jouduin aina olemaan hänen kanssaan kahden olohuoneessa ja kuuntelemaan kun hän huusi uhkaili ja hoki että me kaikki , koko perhe olemme paskasakkia, ja meistä ei tule koskaan mitään. Äitiäni hän haukkui possutädiksi , läskiksi tyhmäksi ja pilkkasi kun tämä oli kaupan kassalla töissä, luonnollisesti "paskahommissa" mihin minäkin kuulema päätyisin.

Joka perjantai minua itketti mennä kotiin kun tiesin että 100% varmuudella siellä on tiedossa taas tätä sättimistä alistamista ja huutoa. Joskus hän otti minua skriveleistä kiinni ja riepotteli menemään ja usein juostiin äidin kanssa sukkasilteen hankeen pakoon isäpuolta omasta kodistamme.

Iltaisin kuulin kun makuuhuoneesta kuului "älä , lopeta en halua jne..." Vihasin suuresti tätä isäpuolta ja kun tulin vanhemmaksi ajattelin ottaa hänestä nirrin pois ja tappaa hänet hänen veneesensä. Onneksi Jumala esti minua.

Kuitenkin tullessani uskoon ja kun annoin hänelle Jumalan voimalla anteeksi paranin niistä haavoista joita hän oli tehnyt.

Nyt rukoilen hänelle siunausta ja olen täysin vilpittömässä rauhassa hänen ja koko asian kanssa, olen saanut antaa anteeksi kaikki ne vuodet ja kaikki muistot. Jumala on viisas kehoittaessaan anteeksiantoon, sillä siinä on voima parantua itsekin.

Hähää nyt olenkin tosi korkeassa asemassa kun olen Kaikkivaltiaan Jumalan palvelija, ja oikein kuninkaaliseen sukuun otettu rikkaan Jumalan perillinen. Mikäs tässä kuninkaallista perintöä odotellessa ja Kuningasten Kuningasta palvellessa , voisi kai huonomminkin asema maailmassa olla . Täällä vaan Mikkokin Kuninkaallisen valtakunnan asioita hoitelee, kuin paraskin aristokraatti :lol: . Korkeimpaan nimeen on meidät kaikki Kristuksessa otettu !

Todella väkevä ja koskettava todistus, kiitos Herralle, amen. :thumbup:
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Marras 2014 22:06

Tämä Mikon todistus on sellainen todellinen ihme. Mielestäni jonkun sairauden poistuminen ei ole ollenkaan niin suurta kuin se että Jumala antaa mielenmuutoksen. :hugehug:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Marras 2014 23:09

Aamu-Usva kirjoitti:Tämä Mikon todistus on sellainen todellinen ihme. Mielestäni jonkun sairauden poistuminen ei ole ollenkaan niin suurta kuin se että Jumala antaa mielenmuutoksen. :hugehug:

Aamen. Ja jos tietäisitte mimmoisesta pimeydessä Jumala sitten vastasi niin oksat pois.

Makasin ammeessa ranteet auki kun huusin Herran nimeä "Jeesus auta", ja sieltä verisitä vesistä, ihan kuoleman pohjalta pelasti Herra Sebaot sen kurjan kuolleen pojan. Nyt hän on kuollut kasteen hautaan, mutta minä elän Kristuksessa. Enkä pelkästään minä vaan Kristuskin minussa.

Saatanan toivoma ja orkestroima itsemurha sai aikaan yhden kuoleman, vanhan itseni ja sen hän saa pitääkin...

Jos joku lukee kirjautumattomana tätä ja hautoo itsemurhaa niin älä tee sitä rakas lähimmäiseni vaan huuda Jeesusta Kristusta avuksi ja ota evankeliumin pelastus nyt heti vastaan omin sanoin, Jumala kyllä tietää mitä tarkoitat sanoilla ei ole väliä, huuda heti Jeesusta Kristusta apuun ja saat nähdä , että Jumala on tarkoittanut pelastuksen sinullekin. Minullekin riitti "Jeesus auta" , niin se riittää sinullekin.

Elämä on ihanaa Jeesuksen kanssa en ole koskaan ollut näin onnellinen ja rakastettu kuin nyt olen Jeesuksen kanssa. Sisaruksiakin on ympäri maailmaa muutama sata miljoonaa ellei peräti miljardeja :D. Tule mukaan! Golgatan ristiltä on suora tie auki taivaaseen sinullekkin!
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu