Aamu-Usva kirjoitti:Nämä on niin näitä kysymyksiä. Eihän oranssin ja mustan yhdistäminen pukeutumisessa sinänsä ole syntiä edes silloin kun jotkut viettävät halloweenia. Onko sitten syntiä pukeutua halloweenina työnantajansa kehoituksesta tiettyihin väreihin. Työasu on kuitenkin työasu, jonka työnantaja saa valita tiettyyn rajaan asti. Omalla työpaikallani yksi työasu itse asiassa on sellainen, että mustat housut ja oranssi paita. Näin halloweenina joku voisi siitäkin asusta tehdä päätelmiään, mutta se on kyllä käytössä ihan ympäri vuoden...
Meillä on täällä ollut paljonkin mietteitä halloweenin ympärillä. Ekaluokkalaisen tytön luokkakaveri kutsui lauantaisiin halloween-juhliin. Ensin olin ihan että no menköön, koska tyttö oli niin innoissaan. Yhden toisen uskonsisaren tyttö on kuitenkin samalla luokalla ja tuo sisar valisti minua niin ahkerasti että sain jotenkin tyttöni sittenkin luopumaan ajatuksesta osallistua. Mutta 5-luokkalaisten järjestämään diskoon molemmat tyttöni ovat tänään menossa. Ja muuten eilen tuolta uskonsisarelta tuli viesti, että hänen tyttönsä menee sittenkin sinne luokkakaverin juhliin, eli nyt sitten minun tyttöni onkin ainoa kaveriporukasta, joka ei sinne mene![]()
Ajattelen näissä jutuissa todella paljon sitä, etteivät lapseni joutuisi kokemaan sellaista ulkopuolisuuden tunnetta. Onneksi lauantaina lapset pääsevät mummolaan että on jotain kivaa sen juhlan tilalle. Jos minulla olisi tänään ollut vapaata niin olisin kyllä vienyt lapset johonkin niin kivaan paikkaan, että tuo diskokin olisi jäänyt kakkoseksi. Mutta molemmilla tytöillä on niin rakkaat parhaat kaverit, että tietenkin tytöt haluavat heidän kanssaan mennä ja tehdä. Olen kyllä kiitollinen siitä, että on niin ihania ystäviä näillä lapsilla. Toisen tyttöni parhaan ystävän äiti on kylläkin Jehovan todistaja, ja hänkin tekee kompromisseja samasta syystä kuin minä omien lasteni kohdalla.
hrmn2 kirjoitti:Hei kaikille,
Pyysin ylläpitoa poistamaan tunnukseni. Se ei johdu mistään erityisestä mitä täällä foorumilla on tapahtunut, olen vain tässä mietiskellyt asioita ja aloin kokemaan että osallistumiseni nettikeskusteluihin ei hirveästi rakenna itseäni eikä välttämättä muitakaan, kun monesti se on vaan sitä että vuorotellen tuodaan ilmi omat näkemykset ja mielipiteet, ja joskus jatketaan kunnes toinen väsyy.
Hyvää näissä foorumeissa on, että täällä pystyy pyytämään ja saamaankin apua ongelmiin, mutta valitettavan usein sellaiset aiheet jää noiden väittelyjen varjoon, tai pahimmassa tapauksessa niistäkin kehkeytyy väittelyjä.
Mutta toivon kaikkea parasta tälle foorumille ja teille kaikille, ja että tämä paikka voisi olla enemmän sellaisessa jalossa ja hyödyllisessä käytössä.
Siunauksin,
Herman
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa