Uutisia maailmalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Loka 2014 15:50

Venäläisten ahdistelusta uutispoiminta:

"Arandan kapteeni: Tällaista ei ole tapahtunut koskaan ennen"

https://yle.fi/uutiset/arandan_kapteeni ... en/7523878

"Satu af Ursin oli Arandan kapteenina 2. syyskuuta, jolloin Venäjän laivaston alus ja helikopteri kävivät Arandan välittömässä läheisyydessä. Hän kertoo tilanteen olleen hyvin erikoinen.

Venäläinen helikopteri lähestyi Suomen ympäristökeskuksen omistamaa merentutkimusalus Arandaa muutamaan otteeseen 2. syyskuuta, kertoo Arandan kapteenina tuolloin toiminut Satu af Ursin. Hän kertoo tapahtumien alkaneen iltapäivällä. Tuolloin vahdissa oli Arandan perämies, joka havaitsi aluksen lähettyvillä olleen helikopterin.

– Hän soitti minulle ja kertoi paikalla olevan pelastushelikopterin, joka ehkä haluaa harjoitella meidän kanssamme. Pelastuskannelle saavuttuani totesin sen olevan venäläinen helikopteri, joten se ei voi olla pelastushelikopteri, Af Ursin kertaa tapahtumia Yle Uutisille.

Helikopteri pyöri Arandan yläpuolella noin viiden minuutin ajan.

– Sitten saapui venäläinen alus, ja sen kannella oli helikopteri. Kuului hirveä melu ja piippaus. Miehistö oli aluksen kannella ja katseli meitä. Helikopteri ajoi ohitsemme ja sen jälkeen pois, Af Ursin sanoo.

Aranda oli tapahtumahetkellä Ruotsin meteorologisen ja hydrologisen tutkimuslaitoksen tutkimusmatkalla. Af Ursin sanoo, että tilanne ei pelottanut häntä, mutta että ruotsalaismiehistö oli tapahtumista hyvin huolissaan. Hän korostaa, että tilanne oli hyvin erikoinen.

– Tällaista ei ole tapahtunut koskaan ennen, Af Ursin toteaa."

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 12. Loka 2014 20:48

pekka kirjoitti:"Paavi Franciscus: Kuunnelkaa enkeleitä, niin ette tee vääriä päätöksiä"

https://yle.fi/uutiset/paavi_franciscus ... ia/7506321

"Katolisen kirkon päämiehen mukaan suojelusenkeleitä on olemassa ja heidän neuvojaan kannattaa noudattaa.

Paavi Franciscus kehottaa ihmisiä kuuntelemaan suojelusenkeleitä ja noudattamaan näiden antamia neuvoja. Katolisen kirkon johtajan mukaan suojelusenkelien neuvoja kuuntelevat tekevät epätodennäköisemmin vääriä päätöksiä.

– Meillä kaikilla on mukanamme enkeli, joka suojelee meitä ja auttaa meitä ymmärtämään asioita, paavi sanoi Vatikaanissa tänään torstaina pitämänsä messun yhteydessä.

Enkeleiden olemassaoloa epäileviä paavi kehotti kysymään itseltään, millainen heidän suhteensa suojelusenkeleihinsä on.

– Kuuntelenko häntä? Sanonko hänelle hyvää huomenta?

– Kukaan ei tee matkaansa yksin. Kenenkään ei pitäisi luulla olevansa yksin, paavi jatkoi."

Image

Paavin olisi hyvä lukea heprealaiskirje, samanlaisia enkeli-intoilijoita olivat kirjeen vastaanottajatkin.

Eihän Raamattu sano, että ihmisellä olisi oma suojelusenkeli?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Loka 2014 20:58

Suojelusenkelipäätelmä on varmaankin tehty tästä Raamatun kohdasta: "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa (Matt.18:10)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 14. Loka 2014 20:37

Aivan, tuota kohtaa en muistanutkaan.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Loka 2014 16:04

Tämä tästä nyt sitten enää puuttui eli julkihomo hyppää saarnastuoliin:

"Pekka Haavisto hyppää saarnastuoliin"

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/pekk ... astuoliin/

"Kansanedustaja Pekka Haavisto saarnaa Helsingin tuomiokirkossa YK:n päivän monikielisessä ja ekumeenisessa jumalanpalveluksessa. Jumalanpalveluksessa rukoillaan rauhaa maailmaan sekä rohkaistaan toimimaan rauhanrakentajina.

Kutsuvieraslistalla on suurlähettiläitä, muutamia kansanedustajia, ministereitä sekä edustajia ulkoministeriöstä, kansalaisjärjestöistä, Puolustusvoimista, kirkkokunnista sekä Suomen islamilaisesta neuvostosta ja Suomen juutalaisista. Jumalanpalvelus on avoin myös tavallisille seurakuntalaisille.

YK:n päivää vietetään perjantaina 24. lokakuuta. Aamukymmeneltä alkavan jumalanpalveluksen järjestävät Helsingin tuomiokirkkoseurakunta, Suomen YK-liitto ja Suomen Kristillinen Rauhanliike."

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 16. Loka 2014 19:40

Homo saarnaa ekumeenisessa messussa muslimeille :crazy:
paa

ViestiKirjoittaja JHK » 17. Loka 2014 12:30

Maamme luterilaisuuden alennustila on täydellinen. Näin todelliset harhaoppiset ovat kaikkien nähtävissä, ja Jumalan totuus tulee kirkastetuksi. :lol:
JHK

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Loka 2014 21:14

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Loka 2014 11:54

"Lehti: Venäjä harjoitteli kesällä iskua Tanskaan"

https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/art ... an/4464398

"Venäjän ilmavoimat harjoitteli kesäkuussa iskua tanskalaiselle Bornholmin saarelle.

Asiasta kertoo Jyllands-Posten -lehti, joka pohjaa tietonsa tänään julkaistavaan Tanskan asevoimien tiedustelupalvelun raporttiin.

Raportin mukaan matalalla saarta kohti lentäneet koneet oli aseistettu ohjuksin. Ne kääntyivät takaisin ennen kuin saavuttivat Bornholmin.

Nato kertoi eilen venäläiskoneiden lentäneen poikkeuksellisen aktiivisesti muun muassa Itämeren ja Pohjanmeren yllä."

Kuva Venäjän ilmavoimien ilmataisteluharjoituksista:

Image

Kuvan kuvateksti: ”Venäjän SU-27 -hävittäjät ilmataisteluharjoituksissa.” (joulukuussa 2013)

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 30. Loka 2014 18:44

Ja Paavi uskoo evoluutioon :think:
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu