Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Loka 2014 11:20

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Loka 2014 11:55

Eikö Halloweenin päivä ole tämän kuun lopussa? Jos muistan oikein... Mikkelinpäivä ja halloweenin päivä on siis sama asia?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 03. Loka 2014 12:56

Kirjoitus virhe, eli ei pyhäinpäivä vaan pyhäpäivä :)
Lily

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Loka 2014 20:38

*
Minä juttelin tänään mieheni kanssa siitä pyhäpäivästä 'mikkelinpäivä' niin sanoin miehelleni luulleeni aluksi että se on mikkelin oma päivä mitä mikkelissä on tapahtunut. :D :oops: No miksi nimestä tuli mikkelinpäiväksi? En näe mitään yhdistelmää joka liittyy Mikaeliin ja muihin enkeleihin vaan se nimi tuntuu tulevan alun perin kaupungista nimeltä Mikkeli.

Toisaalta.... surullista että se mikkelinpäivä on luokitettu kristillisten pyhäpäivien kanssa... Uskovat voivat eksyä uskomaan luullen että se olisi raamatullinen päivä... Kyllä se huolettaa... :?

No en itse vietä mitään ja kaikki sunnuntait ovat samanlaisia eikä mitään kummempaa. Lauantai on erikoisin sapattipäivä mutta antakaa minulle anteeksi, pakko hoitaa eräs kotitehtävä huomenna eli lauantaina täällä kotosalla koska en löytänyt sopivan päivän kuin huomenna. Ja teen varmaan synnin Jumalaa vastaan....
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Loka 2014 20:48

Onko täällä joku Mikkelistä? :D

Ja Vaisuliini, en mä usko että teet syntiä jos on kyseessä välttämätön asia.

10 Ja hän oli opettamassa eräässä synagoogassa sapattina.
11 Ja katso, siellä oli nainen, jossa oli ollut heikkouden henki kahdeksantoista vuotta, ja hän oli koukistunut ja täydelleen kykenemätön oikaisemaan itseänsä.
12 Hänet nähdessään Jeesus kutsui hänet luoksensa ja sanoi hänelle: "Nainen, sinä olet päässyt heikkoudestasi",
13 ja pani kätensä hänen päälleen. Ja heti hän oikaisi itsensä suoraksi ja ylisti Jumalaa.
14 Mutta synagoogan esimies, joka närkästyi siitä, että Jeesus paransi sapattina, rupesi puhumaan ja sanoi kansalle: "Kuusi päivää on, joina tulee työtä tehdä; tulkaa siis niinä päivinä parannuttamaan itseänne, älkääkä sapatinpäivänä".
15 Mutta Herra vastasi hänelle ja sanoi: "Te ulkokullatut, eikö jokainen teistä sapattina päästä härkäänsä tai aasiansa seimestä ja vie sitä juomaan?
16 Ja tätä naista, joka on Aabrahamin tytär ja jota saatana on pitänyt sidottuna, katso, jo kahdeksantoista vuotta, tätäkö ei olisi pitänyt päästää siitä siteestä sapatinpäivänä?"
17 Ja hänen näin sanoessaan kaikki hänen vastustajansa häpesivät, ja kaikki kansa iloitsi kaikista niistä ihmeellisistä teoista, joita hän teki. Luuk. 13:10-17

Tuon kohdan perusteella uskaltaisin sanoa että välttämättömät asiat saa hoitaa. Luulen. Jos joku on eri mieltä niin sanokoot.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 04. Loka 2014 21:23

Mulla ei ikinä mene yksiin nuo tutkimustulokset. En ole montaa kuppia kahvia juonut elämäni aikana ja silti on kertynyt vino pino mt-ongelmia :D Ja sitten kun tarvitsisi lisäenergiaa hetkeksi aikaa, niin mikään kaffi tai energiajuoma ei tunnu missään.

Taidan pysyä jatkossakin teenjuojana, koska tee on ihan älyttömän hyvää :thumbup:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Loka 2014 21:43

:lol:
Tee on kyllä hyvää. Ostin tänään ihanan lajitelman sellaisia herkkuteitä (?). Maistoin jo vihreää teetä, joka on maustettu mansikkamuffiniaromilla :-P
Muistin kaupassa myös tämän keskustelun ja kahvin kanssa päädyinkin Reilun Kaupan vaihtoehtoon :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 05. Loka 2014 01:28

Hyvä Aamu-Usva! :clap:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Loka 2014 09:48

Mä ostin kans Reilun kaupan pähkinöitä :) ja nyt kun oon ollu tällä sokerittomalla ruokavaliolla ja juonu lisäksi sitruunavettä aamuisin niin olo on kyllä aikas keveä ja hyvä :) oon vetäny vauvasta asti kaffia ja pullaa niin luultavasti vatsan happo-emäs tasapaino taitaa olla ihan vinksallaan josta johtuu kaikennäköisiä vaivoja :P mutta nyt sitä remontoidaan :thumbup:
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Loka 2014 10:08

*
No eilen tajusin että jos syön luomu leivän niin se ei ole hyvä juttu koska siinä on valkoista jauhoa. Jalostetetut hiilihydraatit nostavat ja muuttuvat verensokeriksi ja siten verensokeri nopeasti laskee ja siten väsymys tulee. Valkoista viljajauhoja, valkoista eri pastoja, kofeiinipitoista kahvia, teetä ja kaakaota. Murojakin. En nyt tähän hätään muista mitkä muut voivat nostaa ja vaikuttaa verensokeriarvoihin ja siten laskettuaan väsymys iskee kuitenkin.

Minä löysin kaupasta lisäaineettoman tumman leivän. Eilen ajattelin ihan varmuuden vuoksi jättää ylimääräinen kahvinjuonti väliin koska eilen oli raskas päivä hoitamaan erästä kotitehtävää. Tämän ketjun mukaan kahvista voi saada väsymyksen. Join vain yhden kahvikupin ja siten jaksoin suorittaa kotitehtävän loppuun asti.

Juha, ne kohdat puhuu vain eläimistä joita ei saa jättää pulaan sapattina. Eri asia kuin kotitehtävät sori :)
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu