Kirjoittaja vaisuliini » 03. Loka 2014 20:38
*
Minä juttelin tänään mieheni kanssa siitä pyhäpäivästä 'mikkelinpäivä' niin sanoin miehelleni luulleeni aluksi että se on mikkelin oma päivä mitä mikkelissä on tapahtunut.

No miksi nimestä tuli mikkelinpäiväksi? En näe mitään yhdistelmää joka liittyy Mikaeliin ja muihin enkeleihin vaan se nimi tuntuu tulevan alun perin kaupungista nimeltä Mikkeli.
Toisaalta.... surullista että se mikkelinpäivä on luokitettu kristillisten pyhäpäivien kanssa... Uskovat voivat eksyä uskomaan luullen että se olisi raamatullinen päivä... Kyllä se huolettaa...
No en itse vietä mitään ja kaikki sunnuntait ovat samanlaisia eikä mitään kummempaa. Lauantai on erikoisin sapattipäivä mutta antakaa minulle anteeksi, pakko hoitaa eräs kotitehtävä huomenna eli lauantaina täällä kotosalla koska en löytänyt sopivan päivän kuin huomenna. Ja teen varmaan synnin Jumalaa vastaan....
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.