Kymmenykset

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kymmenykset

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 13. Elo 2014 19:06

Joel.A kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Vaikka meillä ei olisi antaa Jumalalle muuta, kuin oman heikkoutemme
vajavaisuutemme, kylvetään ne Jumalan peltoon.
Viekäämme ne sitten kiitoksen ja ylistyksen kanssa Hänelle tiettäviksi
ja Jumala voi synnyttää ihmeitä elämässämme ja näiden kylvämiemme
asioiden kohdalla saattaa käydän, kuten Paavalinkin kohdalla kävi:

2 Kor. 12
9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani
tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan
heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin,
ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Ja muistathan pienen pojan 5leipää ja 2 kalaa!
Jeesuksen siunaamina niillä ruokittiin 5 tuhatta miestä + vaimot ja lapset "Ja kaikki
söivät ja tulivat ravituiksi..." ja vielä 12 vakallista tähteitäkin.

Isoäiti kirjoitti:Siivetön, toin myös tuon Jeesuksen ruokintaihmeen tuolla aikaisemmin, mutta sitä ei noteerattu, niin ajattelin, ettei se puhu kenellekkään mitään, niin en siitä enää jatkanut. :D

Muistattehan kuitenkin järjestyksen? Ensin Jeesus saarnaa pitkään ja vasta sitten hän tekee ruokaihmeen jotta kansa saisi syödyksi.

Mikä ero sillä muka on, jos kertoo evankeliumia samalla, kun ruokkii tai auttaa muuten? Tuskin näistä ruokituistakaan vielä kaikki uskoivat kuitenkaan.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja paa » 13. Elo 2014 21:58

Jaa, että kaikki vanhan liiton aikana eläneet pakanat menevät kadotukseen?

Eikä tullut kyllä mieleen, että tässä kukaan rahalla yrittää ketään pelastukseen viedä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 13. Elo 2014 23:58

Isoäiti kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Vaikka meillä ei olisi antaa Jumalalle muuta, kuin oman heikkoutemme

2 Kor. 12
9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani
10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin,
ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Jeesuksen siunaamina niillä ruokittiin 5 tuhatta miestä + vaimot ja lapset "Ja kaikki

Isoäiti kirjoitti:Siivetön, toin myös tuon Jeesuksen ruokintaihmeen tuolla aikaisemmin, mutta sitä ei noteerattu, niin ajattelin, ettei se puhu kenellekkään mitään, niin en siitä enää jatkanut. :D

Muistattehan kuitenkin järjestyksen? Ensin Jeesus saarnaa pitkään ja vasta sitten hän tekee ruokaihmeen jotta kansa saisi syödyksi.

Mikä ero sillä muka on, jos kertoo evankeliumia samalla, kun ruokkii tai auttaa muuten? Tuskin näistä ruokituistakaan vielä kaikki uskoivat kuitenkaan.

Niin tai miksi ei voida mennä Raamatun esimerkin ja opetusten mukaan niin siunaukset ja ihmeelliset asiatkin näkyis ja toimisi paremmin?
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 14. Elo 2014 00:07

paa kirjoitti:Jaa, että kaikki vanhan liiton aikana eläneet pakanat menevät kadotukseen?

Eikä tullut kyllä mieleen, että tässä kukaan rahalla yrittää ketään pelastukseen viedä.

Nyt taidat haluta ymmärtää kaiken sanomani väärin?

Minnes muuallekaan kuin kadotukseen? Miksi pakana pääsisi ilman Jumalan lakia taivaaseen ja Israelin kansalainen ei pääse kuin lain kautta taivaaseen?

Tietysti Jumala armahtaa kenet armahtaa...
Joel.A

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Elo 2014 07:50

"Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin (Luuk.16:9)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja JHK » 14. Elo 2014 08:07

Paavali taitaa todeta että jos lakia noudattamalla tulisi vanhurskaaksi, on Kristus kuollut turhaan...
Galatalaisille 2:
21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

Minusta se ainoa syy, miksi kukaan pelastuu, on se, että Jumala armahtaa ketä armahtaa, antamalla uudestisyntymän ja pelastavan uskon.
JHK

ViestiKirjoittaja paa » 14. Elo 2014 08:18

Joel.A kirjoitti:
paa kirjoitti:Jaa, että kaikki vanhan liiton aikana eläneet pakanat menevät kadotukseen?

Minnes muuallekaan kuin kadotukseen? Miksi pakana pääsisi ilman Jumalan lakia taivaaseen ja Israelin kansalainen ei pääse kuin lain kautta taivaaseen?

Ei, minä en halua ymmärtää väärin kaikkea sanomaasi, koska sellainen synnyttää vaan riitaa ja riidasta tulee pahaa mieltä kaikille. Minä ymmärrän juttusi niin kuin ne on kirjoitettu ja haluan niistä keskustella. Juuri tällaisissa keskusteluissa voi oppia uusia juttuja Jumalasta ja Raamatusta, kun tarjolla on erilaisia näkökulmia. Koita kestää, vaikka joku ei olisi samaa mieltä kanssasi.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Elo 2014 08:40

Joel.A kirjoitti:

2 Kor. 12

Pysytäänhän nyt kuitenkin realismissa Jumalan Sanankin kohdalla,
sillä Jeesuskin toimi hyvin realistisesti ja ihmisläheisesti.

Ihmiset eivät olleet tulleet kyseiseen tilanteeseen nälkäisinä, vaan kuten
huomaamme, joillakin oli jopa eväitä mukanaan, eli olivat varautuneet
pitkään saarnaan, mutta siitä huolimatta, koska saarna oli pitkä,
Jeesus ei halunnut ohittaa ihmisten fyysisiäkään tarpeita.

Muistathan, mitä Jeesus opetti:

Matt. 25
34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.
'
37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.
'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

Toivottavasta meistä kukaan ei ole niiden kaltainen, joille Kuningas joutuu sanomaan eräänä päivänä, TE ETTE antaneet minulle, TE ETTE ruokkineet, TE ETTE vaatettaneet jne.

Toivon, että Jumala avaa JoelA silmäsi näkemään, mitä Jeesus opettaa tässä meille.

Itse supistaisin tuon opetuksensa näihin sanoihin:
"Laupeutta minä tahdon enkä uhria!" Matt 9:13; 12:7.

En kiistä, etteikö pelastus olisi ihmiselle kaikista tärkein asia maailmassa,
mutta voisiko tuo Jeesuksen opetus pitää sisällään jotain siitäkin totuudesta,
miten Jumalallallinen rakkaus tulee meistä esiin?

Onko siis niin, että ellei meillä ole sellaista rakkautta toista ihmistä kohtaan,
joka näkee hänen ajalliset ja fyysiset tarpeensa, voiko meillä olla silloin
sellaistakaan rakkautta, joka voisi välittää sanoman Jeesuksesta Kristuksesta
niin, että toinen kykenee sen vastaanottamaan????
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Elo 2014 08:59

paa kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:

Ei, minä en halua ymmärtää väärin kaikkea sanomaasi, koska sellainen synnyttää vaan riitaa ja riidasta tulee pahaa mieltä kaikille. Minä ymmärrän juttusi niin kuin ne on kirjoitettu ja haluan niistä keskustella. Juuri tällaisissa keskusteluissa voi oppia uusia juttuja Jumalasta ja Raamatusta, kun tarjolla on erilaisia näkökulmia. Koita kestää, vaikka joku ei olisi samaa mieltä kanssasi.

Yhdyn tässä Paahan, sillä meistä on tainnut aika moni ymmärtää JoelA:n tekstit ihan samalla tavalla.

Mietiinkin tuossa, että miksi et itse laittanut tätä tekstiä tänne jo aiemmin, vaan aina vain puhuit sitä vastaan, ettei ole tarpeen ruokkia ja juottaa nälkäisiä ja janoisia, vaan saarnata vain evankeliumia, joten tästä tekstistäsi tulikin mieleeni, olisitko sittenkin muuttanut jotain ajattelussasi tämän keskustelun myötä?

Jos näin, niin silloinhan keskustelu ei ole ollut turha?!

Joel.A kirjoitti:En ole vielä löytänyt Raamatusta, että meidän tulisi auttamalla auttaa pakanoita (väärä uskosia/jumalatonta) heidän jokapäiväisissä tarpeissaan, mutta tietysti jos hädässä oleva pakana sattuu "kohdalle" niin toki meidän täytyy laupeutta harjoittaa siinä kohtaa ja hyvä olisi myös sanoa/todistaa jotain Jeesuksestakin, ettei hän ylistäisi omaa Jumalaansa avun saamisesta.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Elo 2014 09:05

Aamu-Usva kirjoitti:"Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin (Luuk.16:9)."

Tässä on juurikin se toinen äärilaita asiasta, eli jos meidän halumme on vain inhimillinen ystävällisyys tai tänä päivänä niin paljon peräänkuulutettu suvaitsevaisuus, jossa suvaitaan ja "hyyssätään" syntiä, tuomatta esille sitä, että synnistä on tehtävä parannus, niin lopputulema on juurikin tämän Luuk.kohdan mukainen.

Eli ts. jos meidän mukanamme ei ole aina sanomaa Jeesuksen rististä ja ylösnousemuksesta, silloin kaikenlainen hyyssääminen pakanain kohdalla on turhaa.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu