Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 10:06

Paikka vapisi? Eihän tuossa ihmiset kaadu selälleen :)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2014 10:32

Aamu-Usva kirjoitti:Miltähän tämä tapaus näytti: "Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti (Apt.4:31)." ??

Niin haluaisin kertoa että minulle tapahtui sama juttu. Sinä iltana minä sanoin Jumalalle; 'Tule!'. Niin siten Jumala laskeutui hyvin voimakkaasti ja paikka tärisi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 12. Heinä 2014 12:10

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Heinä 2014 12:19

Jasmiini kirjoitti:Tuossa Raamatun kohdassa muuten tulee esille se, että vaikka tapahtui tuommoista, että vaikka paikka vapisi, eli oli joku ihme ja ihmiset tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi, niin
se hedelmä ei ollut sellainen, että ihmiset kaatuilivat, vaan he puhuivat rohkeasti Jumalan Sanaa, joka taas viittaa minusta siihen, että on mieli kirkastunut ja tullut rohkeutta, eikä sumentunut ja makoillut ihanan tunteen pilvessä.

Minä täytyin kasteeni jälkeen Pyhällä Hengellä ja silloin tunsin esimerkiksi ulkona ollessani kuinka teki mieli huutaa kaikille Jumalan siunausta :D En kaatuillut suuntaan enkä toiseen...

Ja tuo mielen kirkastuminen on hyvä ilmaisu. Saatana tekee monet asiat päin vastoin ja noissa torontolaisilmiöissä saa ihmisen aivan sekaisin ja hörhömäiseen tilaan :(
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Heinä 2014 13:39

Juha kirjoitti:
Jasmiini kirjoitti:Tuossa Raamatun kohdassa muuten tulee esille se, että vaikka tapahtui tuommoista, että vaikka paikka vapisi, eli oli joku ihme ja ihmiset tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi, niin
se hedelmä ei ollut sellainen, että ihmiset kaatuilivat, vaan he puhuivat rohkeasti Jumalan Sanaa, joka taas viittaa minusta siihen, että on mieli kirkastunut ja tullut rohkeutta, eikä sumentunut ja makoillut ihanan tunteen pilvessä.

Minä täytyin kasteeni jälkeen Pyhällä Hengellä ja silloin tunsin esimerkiksi ulkona ollessani kuinka teki mieli huutaa kaikille Jumalan siunausta :D En kaatuillut suuntaan enkä toiseen...

Ja tuo mielen kirkastuminen on hyvä ilmaisu. Saatana tekee monet asiat päin vastoin ja noissa torontolaisilmiöissä saa ihmisen aivan sekaisin ja hörhömäiseen tilaan :(

Mulla on ollu Juha ihan samanlainen kokemus Pyhällä Hengellä täyttymisen jälkeen.Kauppareissulla S-marketin pihalla oli halu saada huutaa kaikille Jumalan siunausta ym :) ..mutta en kummiskaan uskaltanu :P
systeri

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Heinä 2014 14:25

systeri kirjoitti:
Juha kirjoitti:

Mulla on ollu Juha ihan samanlainen kokemus Pyhällä Hengellä täyttymisen jälkeen.Kauppareissulla S-marketin pihalla oli halu saada huutaa kaikille Jumalan siunausta ym :) ..mutta en kummiskaan uskaltanu :P

Image

:)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Heli » 13. Heinä 2014 19:38

Tuntuu hyvältä, että näissä sivuissa joku muukin on sanonut samaa kuin minä. Ihmiset uskovat toisen käden tietoihin. Sitten he muodostavat epäuskoisten vikoilijoiden mielipiteistä oman mielipiteensä. Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia. Se ei ollut enää hänen tehtävänsä. Jumala näki, että Niilon palvelutyö alkoi olla lopuillaan. Hän käytti Niiloa, joka oli myös humoristinen persoona. Te saisitte paremman kuvan Niilosta, jos kuuntelisitte hänen saarnojaan. :hugehug:
Heli
Heli

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Heinä 2014 21:00

Heli kirjoitti:Tuntuu hyvältä, että näissä sivuissa joku muukin on sanonut samaa kuin minä. Ihmiset uskovat toisen käden tietoihin. Sitten he muodostavat epäuskoisten vikoilijoiden mielipiteistä oman mielipiteensä. Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia. Se ei ollut enää hänen tehtävänsä. Jumala näki, että Niilon palvelutyö alkoi olla lopuillaan. Hän käytti Niiloa, joka oli myös humoristinen persoona. Te saisitte paremman kuvan Niilosta, jos kuuntelisitte hänen saarnojaan. :hugehug:
Heli

Heli kirjoitti, lainaus:

"Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia."

Mitä tuolla oikeastaan tarkoitatkaan? Ettäkö synneistä ei enää tarvitse tehdä parannusta? Sitäkö tarkoitat "armon vallankumouksella"? Ettäkö ei tarvitse enää saarnata parannuksentekoa synneistä..?

Entä semmoinen asia, Heli, olenko sinun mielestäsi vikoilija kun sanon, että ihmisten kaatamiset mitkä Niilo(kin) teki eivät kestä kun niitä koetellaan Raamatun sanalla? Nimittäin Jeesus ja apostolitkaan eivät kaataneet ihmisiä maahan selälleen makaamaan. Raamattu ei siis tunne tätä kaatamisilmiötä laisinkaan eli se ei perustu Raamatun ilmoitukseen. Eikö olisi silloin sinunkin mielestäsi syytä luopua sen puolesta puhuminen?

Saanko Heli kysyä sinulta, osallistutko itse tänä päivänä niin sanottuihin kaatamiskokouksiin?

Siunausta sinulle Heli.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja tanu » 13. Heinä 2014 23:16

Heli kirjoitti:Tuntuu hyvältä, että näissä sivuissa joku muukin on sanonut samaa kuin minä. Ihmiset uskovat toisen käden tietoihin. Sitten he muodostavat epäuskoisten vikoilijoiden mielipiteistä oman mielipiteensä. Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia. Se ei ollut enää hänen tehtävänsä. Jumala näki, että Niilon palvelutyö alkoi olla lopuillaan. Hän käytti Niiloa, joka oli myös humoristinen persoona. Te saisitte paremman kuvan Niilosta, jos kuuntelisitte hänen saarnojaan. :hugehug:
Heli

Ajattelin kuunnella joitakin Yli-Vainion saarnoja, mitä netistä löytyy.
Mutta valitettvasti en löytänyt kuin niitä, jotka ovat ajalta hänen Australian matkansa jälkeen :(
Niitä en halua kuunnella, koska selvästi jotain väärää tarttui mukaan tuolta matkalta.

(En kyllä halua kuunnella kenenkään muunkaan "kaatajan" saarnoja.)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Heinä 2014 10:54

Heli

Tuo on juurikin ollut oma bointini ottaa keskusteluun kantaa, että monet tietämättään levittävät sellaista tietoa, joka ei ole totuudenmukaista, mutta huomasin ettei kukaan edes tarttunut niihin kohtiin viesteistäni, joissa jotain oikaisin, vaan jatkoivat edelleen samalla linjalla ja siksi en voi kaikkien motiiveina pitää ainakaan totuuden etsimistä.

Toin esille mm. sen, että hyvin monet Niilosta tehdyt arvostelut pohjautuvat hänestä kirjoitettuun Saarnaaja-kirjaan, jonka on kuitenkin kirjoittanut uskosta osaton henkilö ja joissain kohdin huomaa hänen pohdinnoissaan olevan suoranaisia asiavirheitäkin.

Kerroin myös siitä, että Niilon lapsista eräs on sanonut minulle, ettei hyväksy kyseistä kirjaa ollenkaan, koska se ei ole totuuden mukainen isän päiväkirjojen kanssa.

Ja siitä huolimatta ihmiset käyttävät tuota kirjaa facktatiedon lähteenä, arvioidessaan Niiloa ja tapahtumia hänen ympärillään.

Tiedän myöskin sen, että mitä siinä on kerrottu esim. omista vanhemmistani, olen asian tarkistanut heiltä, eikä sekään olen täysin autenttinen tapahtuneen kanssa.
Tuossa kohdin ei ole siis mitään varsinaista väärää tietoa, vaan puuttuu sellaista tietoa, joka olisi antanut asiasta ehkä erilaisen kuvan.

Mutta kuten tolla jo edellä sanon, olen tehnyt sen, minkä olen nähnyt tarpeelliseksi ja mitä olen voinut tehdä ja näissä tilanteissa on hyvä tietää, että jokainen vastaa itse omista sanoistaan.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu