Kaatumisilmiöt tarkastelun kohteena

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Selälleen kaatuminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Touko 2014 13:37

Kautta aikainhan on kuninkaittenkin eteen kumarruttu... Raamatussakohan se oli Daniel? joka ei kumartanut maallista kuningasta, koska oli alamainen Jumalalle... erittäin kyllä alkaapi olla selkeää tämä juttu, kiitos veljienkin tällä palstalla...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Touko 2014 13:54

Mikko Murpatti kirjoitti:
Minä vain kirjoitti:
Kaatumis suunnat ja muut eivät tunnisteiksi, eivätkä opiksi mielestäni kelpaa.

Tahtoisin tiedustella miksi eivät kelpaa? Miten perustelet asian?

Miksi alla olevissa Raamatun kohdissa kaadutaan selälleen /poispäin Jumalasta taikka kaadutaa/polvistutaa/ langetaan Jumalaa kohti? Miksi ylipäätään Raamatussa on ilmoitettu kaatumisen suunta? En usko , että kaatumisen suuntaa olisi ilmoitettu ellei siinä olisi jokin sanoma tai merkitys.

Ihan sen takia eivät kelpaa, koska ne eivät ole opiksi tarkoitettu.
Ne ovat asioita jotka ovat kirjoitettu raamattuun jotta tiedettäisiin mitä tapahtui.
lankesi kasvoilleen kumartui heittäytyi kasvoilleen jne.
kaatui, ja ruhjoutui ym.

Jos raamatussa on tarkasti kerrottu tämä asia ja se on kelvollinen opiksi, niin kysyn:

Mihin suuntaan kaatui tai lankesi riivaaja Jeesuksen edessä?
Oliko kyse siunauksesta vai tuomiosta?

luukas 8.

28 Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

28 When he saw Jesus, he cried out, and fell down before him, and with a loud voice said, What have I to do with thee, Jesus, thou Son of God most high? I beseech thee, torment me not.

markuksesta löytyy sama kohta.

Jumalan siunauksessa tapahtuu mitä tämän kaatumisopin seurauksena?
Kysyn vaan, että voidaanko sitä soveltaa?
Viimeksi muokannut Minä vain päivämäärä 27. Touko 2014 19:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Minä vain

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Touko 2014 14:02

Et laittanut minulle minä vain tuota viestiä... mutta tässä ajatus aiheeseen... eikö riivaajatkin joudu Jumalan edessä polvistumaan loppupeleissä?... jo pelkästä kunnioituksesta Hänen suuruutta ja Pyhyyttä kohtaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Touko 2014 14:06

Niin... onko sitten todellakin kyse siitä, ettei asiasta ole opiksi asti, mihin suuntaan kaadutaan, vaan asiatilanteesta itsestään... palaan siis lähtökohtaan jälleen.. no, jos joku osaisi tätä mullekin selventää...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Juha » 27. Touko 2014 14:10

Minä vain kirjoitti:Mihin suuntaan kaatui tai lankesi riivaaja Jeesuksen edessä?

luukas 8.

28 Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

28 When he saw Jesus, he cried out, and fell down before him, and with a loud voice said, What have I to do with thee, Jesus, thou Son of God most high? I beseech thee, torment me not.

markuksesta löytyy sama kohta.

Jumalan siunauksessa tapahtuu mitä tämän kaatumisopin seurauksena?
Kysyn vaan, että voidaanko sitä soveltaa?

Luulen, että riivaaja ihan omasta tahdostaan heittäytyi Jeesuksen eteen, koska säikähti ja pelkäsi pahanpäiväisesti että nytkö jo on tuomion aika tullut. Tuo "vaivaa" on vähän kökösti käännetty. Alkukielen sana basanizo voi tarkoittaa koettelua, mutta myös kiduttamista suurella tuskalla. https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... &ent2=5661

Jaak. 2:19 kirjoitti:Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Touko 2014 14:11

Vaikka mun aivoissa on taas "mössöä"... niin sen verta kyllä se pätee, ettei Jumala omiaan heittele selälleen, kuten vastustajiaan, ikäänkuin taistelun merkeissä ja Raamatussa ei kerrota kaatumiskokouksista, joita tänäpäivänä ilmenee, Jumala ei siis parantaessaan kaada selälleen ihmisiä... toki Hän voi riivaajatkin saada polvilleen... mutta myös laittaa ihmisen nöyrtymään Hänen suuruutensa edessä...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Touko 2014 14:15

Jeps, Jumala ei lennättele ihmisiä, saadakseen heidät parannetuksi... ei se vaan voi mennä niin... että Jumala tulisi paikalle ja ikäänkuin voimallaan "mätkisi" ihmisiä kumoon.... toki joissakin kokouksissa laitetaan ihminen ikäänkuin transsiin... ja miksi sen pitää olla nuissa kokouksissa enempi sääntö kuin poikkeus, että Jumala laittaisi ihmiset johonkin transsin kaltaiseen tilaan? Voihan Jumalan kohdata ihan niin että ihminen saa pitää kontrollin itseensä, mutta nuissa kokouksissa ikäänkuin käydään ihmisen iholle jo siinä toivossa, että kaatua pitää, tai sitten ihmispolo kokee jonkin menneen pahasti pieleen kun "missään ei tunnu miltään".
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 27. Touko 2014 14:19, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Juha » 27. Touko 2014 14:17

lonelyrider kirjoitti:Jeps, Jumala ei lennättele ihmisiä, saadakseen heidät parannetuksi... ei se vaan voi mennä niin... että Jumala tulisi paikalle ja ikäänkuin voimallaan "mätkisi" ihmisiä kumoon....

Jep. https://www.youtube.com/watch?v=TdBDuvthRAQ
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Touko 2014 14:27

Juha, nuo videonpätkät on aivan hirveitä, ihan suorastaan tulee paha olo kun katsoo tuota Hinnin riehumista tuolla lavalla, aivan kuin "piru mellaistaisi" ja saa mellastaa uskovien hyväksynnällä...kun ajattelee tätä päivää, että uskovien joukossa tosiaan saa sudet toimia aivan vapaasti ja vielä ns. uskovien suosiollisella avustuksella... toisaalta tulee surullinen olotila tästä menosta mikä näkyvissä on... ja vielä näistä asioista pitää alkaa tosiaan keskustella ja opillisesti todentaa, ettei ihmiset näe totuutta ilman... toki ymmärrän, että kirjoituksista hyötyä voi olla... jos se jotain aukaisee näkemään, mutta toisaalta mikään kait ei auta, jos ihminen on kiinni niin syvästi valheessa ettei näe.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Touko 2014 14:52

Minä vain kirjoitti:

luukas 8.

Ei ollut kyse siunauksesta eikä tuomiosta vaan alamaisuudesta!

Luuk. 10:17

Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".

Alamaisuuden vuoksi riivaaja lankesi herran eteen tuskissaan. Herra Jeesus on Herrojen Herra ja Kuningasten Kuningas, rivaajatkin vapisevat Hänen edessään.

Siksi tuo kohta ei liity mielestäni tuohon kaatuilu asiaan jota pohdittiin.

Ihan sen takia eivät kelpaa, koska ne eivät ole opiksi tarkoitettu.
Ne ovat asioita jotka ovat kirjoitettu raamattuun jotta tiedettäisiin mitä tapahtui.

4 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Minä en usko, että Raamatun opetus siitä suunnasta mihin kaadutaan ja millä tavalla kaadutaan eivät olisi opiksi tarkoitettu, vaan uskon että kaikki kirjoitukset ovat hyödyllisiä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu