Kaatumisilmiöt tarkastelun kohteena

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaatumisilmiöt tarkastelun kohteena

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Maalis 2013 20:02

Se tärkeä pointti josta itse oikein hurjasti pidän eli uskon alkutaipaleella oleva ja tietysti myös vanhempi vahvempi ? Uskossa niin kotiseurakunta ,,sillä alkumeiningillä. Eli sellaiset 8000e/kk olevat Bishopit voisi vaikka lähettää siperiaan .Siellä olis paljon aroja joissa kertoa näkemyksiään oikeasta uskosta naispappeuksineen ja kaikesta suvaitsevasta .Jaaha täytyy jarrua painaa taas ku alkaa mopo keulia.Eli vanhin tai vanhemmisto vaan tarvitaan ja Raamattu ,mielellään eri versioita ja rehti reipas asenne ja hyvää tulee ja tietysti sitkeyttä ja avoimuutta puhua vaikeista asioista.Hyvä tiivis ilmapiiri ja tietty Raamatun sanaa osaava tai osaavat opettajat sovussa ni johan on kumma jos ei ala hyvää rakentumista tulla.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Maalis 2013 13:26

*
Tuossa PP:n linkissä 'mielensä sokeuttaminen' -juttu mietitytti ja lopulta tajusin nyt paremmin.

He luulevat yhä uskovansa Jeesukseen, vaikka he eivät usko, koska he ovat vaihtaneet Raamatullisen uskon valheelliseen, eksyttäväiseen ja epäraamatulliseen uskoon. Kundaliinivoiman ilmiöt ovat sokaisseet heidän mielensä, jonka seurauksena he ovat vaihtaneet Raamatullisen sanan opetuksen riivaajahenkien vääristämään valheelliseen opetukseen Raamatusta.

2. Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Tuossa linkissä sanoo että 'kaatumisilmiöt ovat sokaisseet heidän mielensä' niin siinä se sokeuttaminen voi viitata tuohon jakeeseen 11.
Siinä kohdassa 'Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,'.
Nyt tajusin että se mielensä sokeuttaminen ja Jumalan lähettämä väkevä eksytys liittyy toisiinsa koska he eivät ottaneet
vastaan rakkautta Totuuteen (jae 10). Eli he uskoivat vääryyteen, siis 'Raamatullisen sanan opetuksen riivaajahenkien vääristämään valheelliseen opetukseen Raamatusta.'

Jumala lähettää väkevän eksytyksen. Minä mietin eikö se ole eksytyksen henki jonka Jumala lähetti? Minä muistin Jobin jutun että saatanan Jumala salli koettaakseen Jobia. Niin siten tajusin että Jumala ei lähetä vaan sallii eksytyksen hengen eksyttääkseen uskovia jotka uskovat vääryyteen eikä ottaneet vastaan rakkautta Totuuteen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Maalis 2013 17:47

Minusta eksytys on jo kirkoissa ollut pidemmän aikaan ja tämä Jalovaara asia paljasti täysin järkyttäviä piirteitä monen papin suusta.Ei demonisia asioita kirkkoon hmm.Se kertoo jo paljon liian paljon.Sillä mehän juuri olemme taistelussa Henki valtoja vastaan ja siellä ovat demonit eri kasteissa voimakkuuksissa nauramassa kuinka hyvin homma etenee ja tyhmät neitsyet menee vipuun.Ja joku Lesbo ,joka ei usko pahuuteen henkivalloissa sen kun jatkaa virren veisuutaan jossain espoon ##### kirkossa.Mutta tämä eksytys ,jonka Jumala sallii lopun aikana TEKEE SELVÄN ERON PYHÄN JA EPÄPYHÄN välillä ja silloin ei ole mitään epäselvyyttä tuomio vaiheessa kun tekstit luetaan ,,,ei mitään .Ero on niin selvä ,että jokainen Raamatun lukenut sen tajuaa.Ja joka on Jeesuksen oma.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Tammi 2014 09:46

Luin eillen Hesekielin kirjaa ja siellä vahvistettiin keskustelussa oleva huomio:

Jumalan edessä langetaan eteenpäin (turvallisesti) kohti Jumalaa ja Jumala nostaa ei jätä sätkimään ja päästelemään eläinääniä.

Hesekiel 1 -

28 Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui.(Hes 2 1-2)
1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".
2 Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle.

Hes 3.

10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.
11 Ja nyt mene pakkosiirtolaisten tykö, kansasi lasten tykö; puhu heille ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra-kuulkoot he tai olkoot kuulematta."
12 Niin henki nosti minut, ja minä kuulin takaani suuren, jylisevän äänen: "Kiitetty olkoon Herran kirkkaus, siinä kussa se on!"
13 ja olentojen siipien kohinan, kun ne löivät toisiinsa, samalla pyöräin jyrinän ja suuren, jylisevän äänen.
14 Ja henki nosti minut ja otti minut, ja minä kuljin murheellisena henkeni kiivaudessa, ja Herran käsi oli väkevänä minun päälläni.

Alla olevissa jakeissa tämä näkyy hyvin selkeästi, kun Jumalan voima (käsi) tulee ihmisen päälle lankeaa hän (kasvoilleen), Hän sanoo jakeessa nouse eli Hesekiel on Jumalan käden ylleen tulemisen johdosta langennut maahan (ei sätki tai päästele eläin ääniä, tilanne on rauhallinen ja Jumalan hallinnassa)

22 Herran käsi tuli siellä minun päälleni, ja hän sanoi minulle: "Nouse ja mene laaksoon, niin minä siellä puhuttelen sinua".
23 Niin minä nousin ja menin laaksoon, ja katso, siellä seisoi Herran kirkkaus, samankaltainen kuin kirkkaus, jonka minä olin nähnyt Kebar-joen varrella. Ja minä lankesin kasvoilleni.
24 Mutta minuun tuli henki ja nosti minut jaloilleni, ja hän puhutteli minua ja sanoi minulle: "Mene, sulkeudu sisälle huoneeseesi.

-Kun henki tuli mieheen jakeessa 24, mitä se teki? Laittoi haukkumaan kuin koira tai nauramaan taikka konttamaan taikka matelemaan? Ehei henki nosti pystyyn!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

Selälleen kaatuminen

ViestiKirjoittaja Lilli » 23. Touko 2014 19:28

En aloita kinastelua aiheesta. Totean vain, että lukiessani David Wilkersonin Hengen todistus (The Witness of the Spirit) -juttua 27.12.1993, silmiini osui:

"Siinä vaiheessa kaaduin kirjaimellisesti Pyhän Hengen työntämänä selälleni maahan."

https://sermons.worldchallenge.org/fi/node/5246

och samma på engelska:
"At that point, I fell backward to the ground, literally stricken by the Holy Spirit.

https://sermons.worldchallenge.org/en/node/4230

Kukaan ihminen ei työntänyt eikä kukaan ollut ottamassa vastaan. Hän vain kaatui selälleen (eikä oletettavasti lyönyt päätään).
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 09. Elo 2025 16:59, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: Ketjua on siivottu sivuun menevistä viesteistä ja yhdistetty toiseen.
Lilli

Re: Selälleen kaatuminen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 23. Touko 2014 21:34

Minä en löytänyt tekstistä kohtaa, missä Wilkerson olisi kirjoittanut kaatuvansa selälleen, löysin vain kohdan, missä se oli vajonnut kaksinkerroin lattialle tuskasta, minkä eksymyksen ja harhan näkeminen hengessään aiheutti. Missä kohtaa tekstissä se selälleen kaatuminen oikein oli?

Kuitenkin, selälleen kaatumis ilmiö ei ole Raamatun mukaista, vaikka Wilkersonkin olisi kaatunut selälleen. Ei edes "suuri Jumalan mies" wilkerson ollut erehtymätön, hänkin erehtyi ja lipsahteli asioissa.
Meidän ei pidä seurata ihmisiä, vaan Jeesusta ja tutkia kaikkia Raamatusta, mikä on oikein ja väärin.
Kaatamis ja kaatumistouhut eivät ole Raamatullisia ja Jumalasta tulleita ilmiöitä, vaikka kuka "suuri" ihminen niin sanoisi tai enkeli taivaasta, jos Raamatun valossa asia on toisin.
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Touko 2014 08:54

Mielestäni tämä kaatumisasia on sellainen, että jos sitä tapahtuu, niin sen tulee olla ihmisen ja Jumalan välinen asia eikä mikään näytös. Siksi olisi paras tällaisten ikään kuin näkyvien Jumalan kosketuksen merkkien tavoittelun minimoimiseksi hankkia tuoleja niille, jotka tulevat rukoiltavaksi. Ja jos joku yksinäisyydessä rukoillessaan kaatuu, niin kaatukoon. En vain ole kovinkaan paljoa kuullut kaatumista tapahtuvan yksinäisissä rukoushetkissä...

Ihminen vain on sellainen, että helposti aletaan etsiä näkyviä merkkejä. Näkymätön ei riitä meille. Mutta sen tulisi riittää ja olla yhtä todellista uskoville kuin tämä näkyväinenkin. Usko on lujaa luottamusta ja ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy (hebr.11:1). Pyhä Henki antaa kyllä näkyviä ja kuuluviakin merkkejä, kuten kielillä puhuminen ja profetoiminen, mutta ne eivät ole pääasiassa meidän uskossamme eikä meidän uskomme perustu näihin merkkeihin, vaan Jeesuksen tuntemiseen; siihen että Hän on valinnut meidät ja antanut itsensä uhriksi meidän edestämme.

Jeesuksessa lähdetään tähän uuteen hellepäivään. Minä ja lapset lähdemme meren rantaan. Otan Raamatun mukaan mutta en mitään pakollista lukemista. Eli sapatin lepoa parhaimmillaan :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Juha » 24. Touko 2014 12:03

1. Jeesus ja apostolit eivät kaadelleet ketään.

2. Menee tuollaiset ilmiöt yli kirjoituksista.

1. Kor. 4:6 kirjoitti:Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.

- Jeesus sanoi häntä hakeville sotilaille Jumalan nimen: "Minä Olen." Tämän seurauksena häntä hakemaan tulleet sotilaat kaatuivat selälleen maahan (John 18:6)

- Jumalan voima kaatoi Paavalin hevosensa selästä (Apt. 9:3-4)

- Kuullessaan Jumalan Pyhän äänen, opetuslapset lankesivat kasvoilleen maahan (Matt. 17:5-6)

- Ilmestyskirjassa Johannes, nähdessään Jeesuksen kirkkaudessansa, hän kaatui Jeesuksen jalkojen juureen "kuin kuollut" (Ilm.1:17)

- Hesekiel lankesi kasvoilleen maahan Jumalan läsnä ollessa (Hesekiel 1:28, 3:23, 44:4)

- Daniel kohtasi Jeesuksen ja lankesi kasvoilleen maahan (Dan. 10:5-11)

Pieni yhteenveto...

- Jeesusta hakemaan tulleet sotilaat olivat Jumalan vihollisia ja sen tähden Jumala kaatoi heidät maahan. Paavalikin kaadettiin maahan Jumalan toimesta (tuskin eteenpäin, hevosen pää oli tiellä). Tosin, Paavalihan oli Jumalan vihollinen (Saulus) tuossa vaiheessa ja hän vainosi uskovia. Maahan kaatuminen ei ollut mikään siunaus, hänhän menetti näkönsä joksikin aikaa. (Ap. t. 9:8-9)

- Opetuslapset olivat tietenkin Jumalan puolella. Heidät Jumalan Pyhyys kaatoi eteenpäin, kuten myös erikseen myöhemmin Johanneksen, Hesekielin ja Danielin!

eli siis..

Raamatussa Jumala kaataa omansa maahan kasvoilleen, ikään kuin että he kumartavat ja kunnioittavat Jumalaa. Jumalan viholliset taas lentävät selälleen maahan, eikä se ole mikään siunaus tai suosionosoitus heille.

Minulle on sanottu että "ei Jumalaa voi panna laatikkoon", mikä on totta. MUTTA... Ei Jumala toimi vastoin kirjoitettua sanaansa. Jos toimisi, niin meillä ei olisi mitään millä koetella ja arvioida asioita ja ilmiöitä! Sitä Jumala ei tahdo. "Koetelkaa kaikki"! (1. Tess. 5:21). Jos Jumala ei vaikuttaisi samoin kuin Raamatussa, niin Jumalahan olisi muuttunut erilaiseksi. Ei Jumala muutu eikä ole koskaan muuttunut!

Kaatumisia puolustellaan myös hyvällä ololla. Tuollainen perustelu on täysin lihallista. Kyllä saatana osaa hyvänolontunteen aiheuttaa, ja aiheuttaakin että eksytys maistuisi makealta karkilta, joka on sisältä tappavan myrkyllinen. Tuota ilmiötä tehdään hindulaisuudessa! Joku hinduguru laittaa kätensä jonkun päälle, siitä tulee hyvää oloa ja kaatuu maahan, katsokaa ja kuunnelkaa tätä videota, kohdasta 37s eteenpäin: https://www.youtube.com/watch?v=d3latP4okhU Hyvin huolestuttavaa...

https://en.wikipedia.org/wiki/Shaktipat

Yhtä lailla voisin perustella näin, että jos tekee jotain syntiä ja siitä tulee hyvä olo (lihallisesti), niin se on silloin ok!

Ihmiset, jotka hakevat ihmeitä ja merkkejä, eksyvät. Saatana antaa mitä he tahtovat, että he eksyisivät. Jumala ei... Riivaajat osaavat tehdä ihmeitä! (Ilm. 16:14)

Matt. 12:38-39 kirjoitti:Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin". Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.

Matt. 24:24 kirjoitti:Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

2. Tess. 2:8-9 kirjoitti:niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

Ja, jos tuo ilmiö olisi Jumalasta, niin antaisiko Jumala sen, jota siunaa, alttiiksi itsensä satuttamiselle? Noissa kaatuiluissahan tarvitaan aina kopparia ottamaan kaatuilija kiinni, muuten hän satuttaisi itsensä! Onko Jumala muka välinpitämätön ja siunatessaan sallisi sen, että siunattava loukkaa itsensä?

Yksi tapaus mitä noissa kaatuilutapahtumissa on tapahtunut:

Mrs. Ella Peppard died as a result of someone falling on her who had been slain in the spirit.

The ushers quickly pulled her off the stage and sat her in a pew where she cried out in pain for 20 minutes. . .

Eli suomeksi: Rouva Ella Peppard kuoli kun joku "Hengen" voimasta kaatunut kaatui hänen päällensä... Järjestysmiehet vetivät hänet nopeasti pois lavalta ja istuttivat kirkonpenkille missä hän itki kivusta 20 minuuttia...

Oliko tuo Jumalasta?

hieman laajempi kirjoitus: https://www.kristitynfoorumi.fi/kaataa.htm
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lilli » 24. Touko 2014 23:27

En mitenkään kannata kaatumisia enkä juokse hakemassa jostain kaatumista enkä muitakaan "ihmeitä" tai "merkkejä". En tiedä miltä se tuntuisi, koska en ole kaatunut koskaan, en eteen enkä taaksepäin. En ollut mukana nauruherätyksessä enkä muissakaan hörhötyksissä. Jos kirjoitukseni antoi väärän kuvan, korjattakoon se tässä.

Eikä Wilkersonkaan korosta asiaa vaan toteaa vain sivulauseessa näin tapahtuneen. Pääsanoma hänellä on siinä, että uskovat eivät tunnista eksytystä ja hurraavat, vaikka pahoja henkiä pörrää ympärillä.
Lilli

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Touko 2014 11:24

Tuosta selälleen kaatumisesta ja muusta siihen liittyvästä...miksihän mie aina jotenkin ajattelen että Jeesuksessa on sellainen rauha, ei sekavuus ja sekasorto ja jossain tunteessa hörheltäminen(niinkuin tunne olisi jotain "huumetta", jota ihmiset hakevat)... eikö sellainen ole pahuudesta... eikö sen pitäisi olla selvä asia? Jeesuksen palvelijan pitää olla juuri sillä tavoin Jeesuksen kaltainen, että hänen ulostuontinsa on sitä samaa mitä oli Jeesuksessa... eikä sitten aleta aina selittelemään kaikkea hörheltämistä sillä astian maulla... eikö se ole itsepetosta hyväksyä kaikenlainen kun ihmiset on vaan niin vajavaisia ja kaikissa meissä on astianmakua... eikö sillä päästetä ikäänkuin se rikka sinne viljan sekaan temmeltämään... miksi ei vaalita puhdasta ja hyvää sanomaa? mietinpä vaan... onko näissä kaatumisilmiöissä enää tarvetta pohdintaan, kun asian pitäisi olla kirkkaana, että niissä ei ihminen lepää eikä parannu... vaan sairastuu ja etsii jotain mitä ei koskaan löydä.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu