Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2013 10:46

*
Onko kukaan lukenut tätä kirjaa ja onko se kirja tosi hyvä ja raamatun mukainen?

https://www.booky.fi/search.php?search= ... cAodIB4A7Q

Mutta uus-judaistivastainen tooraoppi on kuulemma pois Raamatun Totuudesta niin en ole varma opettaako se kirja sitä samaa uus-judaistivastaista tooraoppia.
Minua kiinnostaa syvempi Kristuksen tunteminen mutta epäilyttää se kirja. :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2013 10:56

*
Voisiko joku kertoa lisää Aapeli Saarisalosta? Hän on sen kirjan kirjoittanut.
En tunne sitä miestä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Heinä 2013 11:09

vaisuliini kirjoitti:*
Voisiko joku kertoa lisää Aapeli Saarisalosta? Hän on sen kirjan kirjoittanut.
En tunne sitä miestä.

Wikipediassa on tosi pitkä kirjoitus Aapeli Saarisalosta. Kyllä on paljon mies kirjoittanut.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aapeli_Saarisalo

Yhtään en kyllä osaa sanoa hänen kirjoistaan mitään, kun en ole yhtäkään lukenut.
En oikein vieläkään uskalla lukea ns. "hengellistä" kirjallisuutta, etten eksy ties mihin vääriin oppeihin.

Tietääkö kukaan hyviä kirjoja, jotka käsittelevät evankeliointia?
Tuollainen sattui silmään:
https://www.onewaymission.fi/index.php/ ... ina-detail

Aapeli Saarisalosta voi varmaan joku pitempään uskossa ollut kertoa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Heinä 2013 14:30

Mielestäni Aapeli Saarisalon Uusi testamentti ainakin on hyvä. Olen ymmärtänyt, että hän olisi taitava kielimies ;gladly: Mutta muuta en hänestä tiedäkään, eli ei minusta paljoa apua tainnut olla :D

Tuli mieleen tuosta, kun Tanu puhui siitä, ettei "uskalleta" lukea hengellistä kirjallisuutta tms. Olen huomannut, että jotkut uskovat ovat hyvin varovaisia ns. hengellisen materiaalin kanssa, mutta katsovat ongelmitta televisiosta kaikenlaisia maailmallisia ohjelmia ja lukevat maailmallisia lehtiä ja kirjoja... Maailma on kuitenkin juuri se, mikä ainakin 100 prosenttisen varmasti on pahan vallassa kaikkine silmäin pyyntöineen ja elämän korskeuksineen. Maailmalta viihteen vastaanottaminen on maailman rakastamista ja se on pois Jumalan rakastamisesta, eli siitä, että antaisi Hänen yksin täyttää sydämemme.

Ja myönnän, että saarnaan tässä itselleni :oops: Olen nyt kesäloman aikana katsonut Areenalta Serranon perhettä ja Uusi päivä -sarjaa. Eilen olin jopa elokuvissa katsomassa jonkun huonoakin huonomman elokuvan :( Vielä jonkin aikaa sitten en ollut kyllä yhtään kiinnostunut katsomaan mitään. Oikea sydämen tila Herrassa olisi tämä: "Totisesti, minä olen sieluni viihdyttänyt ja tyynnyttänyt: niinkuin vieroitettu lapsi äidin helmassa, niinkuin vieroitettu lapsi, niin on sieluni minussa (Ps.131:2)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Heinä 2013 18:06

Aamu-Usva kirjoitti:Mielestäni Aapeli Saarisalon Uusi testamentti ainakin on hyvä. Olen ymmärtänyt, että hän olisi taitava kielimies ;gladly: Mutta muuta en hänestä tiedäkään, eli ei minusta paljoa apua tainnut olla :D

Tuli mieleen tuosta, kun Tanu puhui siitä, ettei "uskalleta" lukea hengellistä kirjallisuutta tms. Olen huomannut, että jotkut uskovat ovat hyvin varovaisia ns. hengellisen materiaalin kanssa, mutta katsovat ongelmitta televisiosta kaikenlaisia maailmallisia ohjelmia ja lukevat maailmallisia lehtiä ja kirjoja... Maailma on kuitenkin juuri se, mikä ainakin 100 prosenttisen varmasti on pahan vallassa kaikkine silmäin pyyntöineen ja elämän korskeuksineen. Maailmalta viihteen vastaanottaminen on maailman rakastamista ja se on pois Jumalan rakastamisesta, eli siitä, että antaisi Hänen yksin täyttää sydämemme.

Ja myönnän, että saarnaan tässä itselleni :oops: Olen nyt kesäloman aikana katsonut Areenalta Serranon perhettä ja Uusi päivä -sarjaa. Eilen olin jopa elokuvissa katsomassa jonkun huonoakin huonomman elokuvan :( Vielä jonkin aikaa sitten en ollut kyllä yhtään kiinnostunut katsomaan mitään. Oikea sydämen tila Herrassa olisi tämä: "Totisesti, minä olen sieluni viihdyttänyt ja tyynnyttänyt: niinkuin vieroitettu lapsi äidin helmassa, niinkuin vieroitettu lapsi, niin on sieluni minussa (Ps.131:2)."

Kyllä saa varovainen olla mitä katsoo tai lukee. Kun annat pahalle pikkusormen niin jne...

Telkku kyllä joutaisi mun puolesta poltettavaksi. Vaan vaimon ja lasten mielestä ei. Enpä kyllä paljoa sitä sontalaatikkoa katsellut edes ennen uskoontuloa. Oli jo silloin tarjonta niiiin huonoa. Nyt en katso oikeastaan ollenkaan. Teksti-tv:tä vain ja joskus jotain urheilua tai luonto-ohjelmia(evoluutiosta valehtelu ottaa aivoon!) tai harvoin joku kiinnostava dokumentti. Urheiluakaan en enää viitsi katsoa, kun kaikki(lähes) lajit on pilattu rahalla ja dopingilla yms. Vielä muutama vuosi sitten meillä oli kotona tv päällä oikeastaan melkein koko ajan. Katsoi sitä joku tai ei ja usein joku katsoi. Ja yhteen aikaan tuli itsekin katottua sitä niin myöhään kuin sieltä mitä tahansa vaan tuli. Olen kyllä onnellinen siitä, että nykyään meillä ei töllö ole juurikaan päällä. Mutta en kyllä voi toisia sitä katsomasta kieltääkään. Sen verran kuitenkin, että olen kieltänyt lapsia aloittamasta päivää sitä tuijottamalla.

Mitä tulee muun kirjallisuuden lukemiseen ja lehtiin ym., niin luin ennen paljon kirjoja ja suurimmaksi osaksi dekkareita laidasta laitaan. Melkein koko ajan oli joku kirja menossa ja kirjoja meni monta viikossa. Sarjamurhaajat yms. ja yleensä kaikki rikokset kiehtoivat. Vaan niin Herra otti pois kiinnostuksen noihin sairaisiin asioihin. Nyt ei tulisi mieleenkään lukea mitään muuta kuin hengellistä kijallisuutta. Samoin on käynyt(kiitos Herralle!) musiikin kanssa. Maailman musiikki ei kiinnosta yhtään. Päin vastoin se ahdistaa. Samoin ahdistaa jos jossain yleisessä tilassa on tv auki ja ääni kovalla(esim. lääkärin odotusaulassa). Pitänee hommata sellainen kaukosäädin, jolla saa kaikki telkkarit sammumaan...=). Sama juttu lehtien kanssa. Vain hengelliset kelpaa. Esim. Hesari on niin surkea nykyään, että ei kelpaa edes sytykkeeksi.

Nyt sentään uskallan jo jotain hengellistäkin lukea, siis Raamatun lisäksi. Tai oikeastaan rajoittava tekijä on vaan se, että en halua lukea edes juuri mitään hengellistä kirjallisuutta, ellen ole täysin varma, että sisältö on raitista. Niin paljon on tälläkin saralla roskaa tarjolla. Olen ehkä liiankin kriittinen. Mutta toisaalta ei ole niin paljoa edes aikaa lukea ja vähä aika on parasta varata Raamatulle. En pysty keskittymään Raamatun lukuun kuin silloin jos saan olla yksin hiljaisuudessa. Eli silloin kun muut nukkuu.

Mun heikko kohta on yhä netti. Siellä tulee vietettyä liikaa aikaa ja aivan turhaan. Liian usein tulee katsottua sähköpostit ja muutenkin luettua turhia juttuja.
Onneksi kuitenkin(suuri kiitos Herralle!) yhä vähemmän. Onneksi selkä tulee kipeäksi liiasta koneen edessä istumisesta!

On kyllä aina niin mukavaa ja virkistävää, jos on vaikka viikon mökillä(edes kerran vuodessa), eikä ole edes mahdollisuutta katsoa telkkua tai surffailla netissä. Luojan luoman luonnon seuraaminen on mitä parhainta viihdettä!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2013 18:20

*
Kiitos wikipediasta, Tanu. Aapeli elää vielä tänä päivänä? *kysyy*
Wikipediassa ei lue missään että 'kuolinpäivä' paitsi 'syntymäpäivä'. Jäikö minulta huomaamatta? :oops:

Aamu-Usva, onko Uusi Testamentti suoraan suomeksi käännetty hepreankielisestä Raamatusta tai alkuperäistekstistä...? Olen vain ymmärtänyt että Aapeli löysi alkuperäistekstit sanat...
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Heinä 2013 20:06

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos wikipediasta, Tanu. Aapeli elää vielä tänä päivänä? *kysyy*
Wikipediassa ei lue missään että 'kuolinpäivä' paitsi 'syntymäpäivä'. Jäikö minulta huomaamatta? :oops:

Aamu-Usva, onko Uusi Testamentti suoraan suomeksi käännetty hepreankielisestä Raamatusta tai alkuperäistekstistä...? Olen vain ymmärtänyt että Aapeli löysi alkuperäistekstit sanat...

Eikö tuossa lue https://fi.wikipedia.org/wiki/Aapeli_Saarisalo, että hän kuoli 1986.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Heinä 2013 20:14

Vaisuliini: Se Saarisalon Uusi testamentti on sellainen ihan suora käännös, jossa kielen sujuvuuteen ei ole kiinnitetty huomiota. Käytän sitä aika usein. Siinä on paljon hyviä alaviitteitäkin :thumb: .

Nyt meen vielä isommille lapsille laittamaan iltapalat. Sitten katsotaan varmaan taas se Uusi päivä :oops: , vaikka ei meilläkään telkkaria ole ollut koskaan. Tässä koneella vaan katsotaan... Mun lenkkikaveri-naapurilla on vieraita, enkä saa aikaiseksi yksin lähteä lenkille...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2013 00:10

*
Pekka, huomasin että se on heti ekalla tekstirivillä. Sori en aiemmin huomannut. Kiitos silti! :oops:

Ok selvä, Aamu-Usva. Kuulostaa hyvältä se Raamattu.
Toinen juttu vielä... Mitä mieltä te olette Uuras Saarnivaaran Raamatusta?
Voiko siihen luottaa? Hän teki myös Raamatun kuten Aapeli.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Uuras_Saarnivaara

https://www.adlibris.com/fi/product.asp ... 9516890652
https://www.ilonpolku.fi/kauppa/product ... php?p=5214

https://hepanteri.suntuubi.com/?cat=83

Kumpiko on parempi jokos Aapelin tai Saarnivaaran Raamattu? Vaikea päättää kumman minä otan...

:think2: :roll:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2013 00:19

*
Metsässä yksinäisyys ei häiritse koska on itse mustikoilla niin aika kuluu mukavasti.
Minä poimin noin 4litran kantarelleja ja sit tänään noin 1-2litran kantarelleja.
Ajatelkaa, jos kotosalla kokee kyllä yksinäisyyden mutta metsässä ei. Ihme juttu.
Metsä on paras paikka jopa yksinäisille ihmisille joita yksinäisyys ei häiritse.

Tänään olin ilman kännykkää ja mieheni etsi moottoripyörällä ilman kypärää ja lopulta löysi sit minut ja haki minut takaisin kyytiin kiiruusti saunaan ja jopa ilman kypärää. :)
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu