Homoseksuaalisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Homous

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 27. Helmi 2013 21:21

Eetun laittamista videolinkeistä mun mielestä kappale "En oo homo" on tehty kieli poskella. Siinä on kyseenalaistettu normaali miesrooli. Se, että joku mies on kiinnostunut muodista tms. ei tee kenestäkään vielä homoseksuaalia. Se, osuuko tuo video kohteeseensa, on eri asia. Huumoria videosta löytyy, mutta mun mielestä se parodioi täysin homostereotypiaa...
lara.tomb.raider

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Maalis 2013 16:28

"Kansalaisaloitteella avioliittolaki?"

https://www.mtv3.fi/uutiset/nettivieraa ... liittolaki
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Eetu » 01. Maalis 2013 20:49

Kaappihomo (oletan että näin on, en ole ikinä kuullut että hän olisi seurustellut naisen kanssa) Tuisku laulattaa lapsia:

https://www.iltalehti.fi/viihde/2013030 ... 4_vi.shtml

https://www.seiska.fi/paparazziiski/_a1 ... es++kuvat/

https://www.mtv3.fi/viihde/televisio.sh ... 02/1713749

Tuisku mitä ilmeisimmin odottaa että homot saavat adoptoida lapsia, villinä arvauksena heitän että hän tulee kaapista sitten kun homojen adoptio-oikeus on tosiasia, en usko että menee enää kauan jos kerran homoliittojen eteneminenkin oli jo todella hilkulla.
Viimeksi muokannut Eetu päivämäärä 01. Maalis 2013 21:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Eetu

ViestiKirjoittaja Eetu » 01. Maalis 2013 20:53

lara.tomb.raider kirjoitti:Eetun laittamista videolinkeistä mun mielestä kappale "En oo homo" on tehty kieli poskella. Siinä on kyseenalaistettu normaali miesrooli. Se, että joku mies on kiinnostunut muodista tms. ei tee kenestäkään vielä homoseksuaalia. Se, osuuko tuo video kohteeseensa, on eri asia. Huumoria videosta löytyy, mutta mun mielestä se parodioi täysin homostereotypiaa...

Joo, oon samaa mieltä. Monet noista homojen stereotyyppisistä jutuista ovat hinttimäisiä juttuja ja käsittääkseni heterokin voi olla hintti.

Tässä toinen homoaiheinen video:

https://www.youtube.com/watch?v=DHDyju-d3zs
Eetu

ViestiKirjoittaja JoKi » 01. Maalis 2013 21:04

"Haluaisitko myös kommentoida, mitä mielestäsi tämä Raamatun kohta tarkoittaa?

9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; 10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. 11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?"

Minä en ehkä vain huomannut, mutta tuliko tähän vastausta?
JoKi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Maalis 2013 21:17

Minä sovellan tähän homoasiaan nimenomaan tuota JoKin laittamaa Raamatun paikkaa ;gladly:
Mutta olen kyllä myöntänyt jo aiemmin olleeni ja olevani yhä tekemisissä sellaisten veljiksi kutsuttujen kanssa, jotka ovat esimerkiksi juomareita, mutta joilla kuitenkin on halu päästä juomisesta eroon :oops: Yhtään homoa en tunne, jota kutsuttaisiin veljeksi, eli joka olisi uskossa, vaikka olen kuullut heitäkin olevan :think2:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Maalis 2013 23:58

lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Maalis 2013 10:48

JoKi kirjoitti:"Haluaisitko myös kommentoida, mitä mielestäsi tämä Raamatun kohta tarkoittaa?

9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; 10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. 11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?"

Minä en ehkä vain huomannut, mutta tuliko tähän vastausta?

Tässä Murpatin Mutua:

Eli jos seurakuntalainen vetäsee juhannuksena naamat ja vaikka jouluna taas niin ei hän ole vielä juomari eli tässä ei puhuta rikkomuksista vaan synnissä elämistä jota on kestänyt jo pitempään.

Eli jos kerran valehtelen ei minua voi kutsua valehtelijaksi, mutta jos suurimmaksi osaksi valehtelen ja nautin sen hedelmistä ja eduista mitä saan niin silloin jos nuhtelu ei auta ja USEISTA (mielummin 3 kuin 1 ) kerroista huolimatta ei tyyppi tee parannusta niin silloin hänet tulee eroittaa seurakuntayhteydestä.Pitää noudattaa nuhtelu käytäntöä josta voi lukea muualta.

Tässäkohtaa olisi hyvä huomioida ettei tuomittu helvettiin tai kadotukseen koska ne tuomiot tuomitsee Jumala. Tässä tuomittiin rangaistuksena erotus uskonyhteydestä ,mutta armollisella mahdollisuudella tehdä parannus ja palata yhteyteen. Eli seurakunnan tuomiovalta on mitättömän pieni ja tuomiot lieviä ja tämä on hyvä ja oikein. Ei meille voi isoa miekkaa antaa rangaistukseen kun saamme jo kepeillä aikaan niin paljon sivullisille vahinkoa ja monessa kohtaan jalkamme ovat turhan alttiita rangaistukseen ja riitaan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Maalis 2013 14:00

Jos esim omassa kotiseurakunnassa olisi homo joka on poltinraudalla merkitty ja jatkaa hyvillä mielin ja häntä on varoitettu esim kahdesti asiasta eikä halua ole mihinkään muutokseen (taisteluun) saastaista henkeä vastaan,(koska ymmärtääkseni myös Jumala on hänet ainakin hetkellisesti jättänyt??)Eli aikaa on hänelle annettu parannuksen tekoon ja jos ei kiinnosta ni ulos .Jos joku on ryyppääjä miehiä ja jatkaa eikä millään yritä parannuksen tekoa vaan on jo syvällä ni ei sellaisen kuulu olla seurakunnassa,mutta tässä jatkuvassa ryyppäys asiassa jos Jumala on ihmisessä niin hänen omatunto jo pitää hänet synnintunnossa ja hän joko katuu tai jatkaa matkaa jonnekkin mihin maailma hänet kuljettaa .Jos ryyppääjä tai jokin muu synnissä `rypevä`pyytää apua ni sitä kuuluu auttaa ja täysillä.Sillä yksi suurimmista mikä täyttää paljon on Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.Jos emme tee joskus jopa radikaaleilta tuntuvia toimen piteitä niin olemme siinä asemassa ,että me hyväksymme kyseisen synnin ja ihminen saattaa jopa aikanaan tulla kadotustuomion alaiseksi ja emmekä puuttuneet asiaan niin herää kysymys olemmeko silloin myös itse syyllisiä ,tai ainakin osa??? en tiedä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja JoKi » 07. Maalis 2013 16:01

Tarkennan hieman.

Mitä mielestäsi tarkoittaa seuraava kohta.

" 10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. "
JoKi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu