Homoseksuaalisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Homous

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Helmi 2013 00:20

No en minäkään halua olla ojentelemassa, että mitä saa kirjoittaa ja mitä ei... olen vaan huomannut että esimerkiksi seurakunnissa yksikin ihminen voi saada paljon hämmennystä ja sekasortoa aikaiseksi ja se on erittäin ikävää yleensäkin seurakunnan maineelle. Joskus muut voivat olla täysin syyttömiä ja rukoilla jopa Jumalaa puuttumaan tilanteisiin... nämä seurakunnat välillä ovat sellaisia temmellyskenttiä ja kyllähän tietysti pahakin koittaa sitä uskovien keskelle aiheuttaa, sekaannusta ja hämmennystä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Helmi 2013 00:28

Näin Vatikaanissa tämän ketjun aiheesta:

"Paavin eroaminen liittyy Vatikaanin homoverkoston paljastumiseen":

https://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sh ... astumiseen
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Helmi 2013 13:15

Jos koti/alkuseurakunnassa on sellaista vanhemmistoa ,jotka saa aikaa yhtään riitoja hämmennystä sekasortoa sortoa ni kenkää sellaiselle .Niin tämä Homous asia on todella sellaista niskurointia Jumalaa vastaan ja Ihmisten pitäis ymmärtää ajatella ,että tämä ei ole meidän lihallisten syntisten ihmisten puolue tai poliittinen kysymys vaan tämä on Jumalan säädös jota Ihmiset rikkovat ja tulevat valitettavasti yhä röyhkeämmin rikkomaan.Me emme saa tehdä niin.Me jokainen kuitenkin rikomme Jumalaa vastaan ns pikku synneissä ,niitä tulee vaikka kuinka yrittäis vartoa esim suunsa ,josta täälläkin joskus lipsahtaa tuomiota tai kirosana ku oikein tiukka paikka tulee yms ja mikään sellainen ei ole oikein .Täytyy vaan pyytää Anteeksi ja tarkkailla Itseään ja omaa kulkuaan KOKO ajan.Ja uskon että esim tämän sivuston ihmiset niin tekevätkin .Mutta Homous on se joka repii ihmiset seurakunnissa ja kunnista hajalleen ku he sisällään ymmärtävät hengessään ,että nyt tämä asia menee täysin väärin ja minun pitää nyt toimia jotenkin.Jos teillä on kotiseurakuntia ni varautukaa tulevina vuosina .Saattaa tulla kyselyjä ,että pitäis löytää Hengellinen koti ,jossa olla ku oma ISO seurakunta lähti seuraamaan sen pahan jälkiä enkä halunnut enää kuulua millään tavoin sellaiseen kauhistukseen.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Helmi 2013 17:27

"Sir Elton John suunnittelee tuplahäitä":

https://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musi ... tuplahaita
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Helmi 2013 17:36

Olen miettinyt tätä keskustelua ja omaa pohdintaani... voi olla mahdollista, että olen liian hellämielinen asioissa ja jos näin on, Jumala vaikuttakoon niin, että en olisi sellainen. Jumala on sanonut etten saisi luopua siitä, mihin olen uskonut tai että Hän ei ole muuttunut toisenlaiseksi, vain sen takia että olen nähnyt vääryyttä... siten miten ihmiset toimivat väärin, eivätkä todella välitä toisistaan, vaan luettelevat ihmisten syntejä ja asettavat raskaita taakkoja toisilleen... hyvin jyrkistä kannanotoista, minulle nousee usein sellainen vastareaktio, koska en ole nähnyt useinkaan niin, että asioita olisi tuotu rakkaudesta, vaan useinkin ihmiset ovat asettuneet toisten yläpuolelle jakelemaan tuomioitaan... lopputulos on... ei rakentavaa ja kuka välittää(muu kuin Jumala) niistä heikoista ja lyödyistä.

Eli olen kyllä usein liian "hellämielinen"...

... mutten halua olla jotain, mikä on vastoin Jumalan sanaa ja tahtoa. En tiedä miksi tämä keskutelu on palannut jonkin kerran tässä mieleeni.. ja mietin... olenko ihan oikeassa kuitenkaan... en oikeastaan tiedä mitä tulisi ajatella... siis sulattelen ajatuksiani tästä aiheesta vielä.

En muista ja olen nyt niin kiireisellä/laiskalla päällä, etten selaa mitä olen kirjoittanut tännekin... mutta minua jäi vaivaamaan tämä homokeskustelu... taas tuli vuodatettua niin, että näytän vajavuuteni ja se on aikas pelottavaa välillä ;) kun siis näyttää ihan tyhmältä ja alkaakin miettiä, että enpäs nyt tiedä... juupas ja jaapas...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Helmi 2013 18:30

lonelyrider kirjoitti:Olen miettinyt tätä keskustelua ja omaa pohdintaani... voi olla mahdollista, että olen liian hellämielinen asioissa ja jos näin on, Jumala vaikuttakoon niin, että en olisi sellainen. Jumala on sanonut etten saisi luopua siitä, mihin olen uskonut tai että Hän ei ole muuttunut toisenlaiseksi, vain sen takia että olen nähnyt vääryyttä... siten miten ihmiset toimivat väärin, eivätkä todella välitä toisistaan, vaan luettelevat ihmisten syntejä ja asettavat raskaita taakkoja toisilleen... hyvin jyrkistä kannanotoista, minulle nousee usein sellainen vastareaktio, koska en ole nähnyt useinkaan niin, että asioita olisi tuotu rakkaudesta, vaan useinkin ihmiset ovat asettuneet toisten yläpuolelle jakelemaan tuomioitaan... lopputulos on... ei rakentavaa ja kuka välittää(muu kuin Jumala) niistä heikoista ja lyödyistä.

Eli olen kyllä usein liian "hellämielinen"...

... mutten halua olla jotain, mikä on vastoin Jumalan sanaa ja tahtoa. En tiedä miksi tämä keskutelu on palannut jonkin kerran tässä mieleeni.. ja mietin... olenko ihan oikeassa kuitenkaan... en oikeastaan tiedä mitä tulisi ajatella... siis sulattelen ajatuksiani tästä aiheesta vielä.

En muista ja olen nyt niin kiireisellä/laiskalla päällä, etten selaa mitä olen kirjoittanut tännekin... mutta minua jäi vaivaamaan tämä homokeskustelu... taas tuli vuodatettua niin, että näytän vajavuuteni ja se on aikas pelottavaa välillä ;) kun siis näyttää ihan tyhmältä ja alkaakin miettiä, että enpäs nyt tiedä... juupas ja jaapas...

Kaikken tärkeintä on tuo että tehdään asiat rakkaudella ja rakkauden hengessä. Jos hyökätään ja lyödään ja tuomitaan saadaan aikaan vastareaktiona puolustamista ja riitaa ja vihaa, mutta jos rakkaudellisesti voidaan ihmisiä valistaa niin reaktiona on paljon todennäköisemmin kuunteleva sydän ja avoimmuus Jumalan puoleen. Jos ei kykene oman rikkinäisyyden vuoksi rakkaudella kannustaa ihmistä oikeaan suuntaan arvostaen ihmistä niin usein on parempi olla hiljaa. Näin siis itse ajattelen.

Homoista tohistaan uskovien puolesta niin paljon siksi että se on yksi keskeisistä lopunajan synneistä ja teemoista eli niinkuin sodoman päivinä oli asiat niin siihen ollaan menossa tänäänkin ja homouden salliminen on johtanut seksualisuuden muidenkin osaalueiden perversoitumiseen tehokkaasti. Tämän homouden synnin avaamasta raosta sitten luikkii kaikki muu seksi synti perässä :(.

Juupas jaapas meininki on ihna normaalia ja tervettä kritiikkiä ja itsekkin jaamin paljon kirjoituksia sekä postauksen jälkeen saatan tulla katuma päälle ja deletoida koko viestin :)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Helmi 2013 20:12

Kyllähän varmasti seksuaalisuuden alueella on paljon asioita, joilla paha saa ihmistä hallittua ja sidottua... ikävä kyllä. Ehkä kun on yhteiskunnallisesti hyväksytty homous, niin se voi aiheuttaa monen muun riettauden hyväksymisen julkisesti... monenlaistahan ihmisen pinnan alla on voinut olla, ihmisillä on tapana kuitenkin hyvän ulkoisen moraalin alle jättää kaikenlaista, mikä ei näy ulospäin. Sinänsähän pitää muistaa, että homoseksuaalisuus on ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa pahan keksintö sitoa ihminen hallintavaltaansa, silloin kun ihminen tekee asioita jotka ovat poikkevia Jumalan luonteesta, ihminen tekee silloin asioita jotka palvelevat pahaa... näen jotenkin että joko ihmisessä hallitsee paha tai hyvä, kenen kuljetettavana ihminen on, sitä ja sen oppeja hän seuraa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Helmi 2013 23:55

Niin todella tämä miljoona kertaa puhuttu homous on vaan yksi tämän lopun ajan ilmiöistä joka paljastaa samalla tämän maailman menon .Eli Raamatun mukaan on tuleva meille kristityille ilmeisesti koko maailmassa ahdistus ja aika ilkeä ahdistus meitä monin paikoin oikein vihataan.Nyt ei se mädän kukka vielä ole täysin `puhjennut ,mutta sanotaan vuosia ehkä 10 v- tai jotai (en tiedä tarkkaa aikaa) kun homous on Suomessa sallittu ja kirkko Isät nämä lilaan ja purppuraan puetut hyväksyvät täysin rinnoin homouden ja jopa Pyytävät kenties anteeksi homoilta ,että heidän Rakkauttaan ei ole otettu todesta vaan heitä on hyljeksitty kirkon toimesta joka sentään on universaalin Rakkauden Pyhäkkö.Perinteiset Raamatut saattaa olla monilta hävitetty. Homoraamatusta ehkä seuraava painos on tullu ,jossa hyväksytään myös kaikki muu kauhistus.Jeesuksesta ei kauheasti puhuta enempi vihataan kun ne jotka pitävät ja tunnustavat hänet niin heitä (tiukkapipoisia ) vihataan ,koska he eivät hyväksy tälläistä toimintaa ja näiden homo /lesbo keskeinen tehtävä on kenties lopullisesti hiljentää kristittyjä.Konsertit viihde lisääntyy kirkoissa ja kaikenlainen meno mistä Jumala on hyvin kaukana.Jumalan sanaa ei oikein saarnata ,,,Jeesuksen ristintyöstä ei edes haluta puhua ,ettei häiritä universaalia harmoniaa ,,,sellaista barbaaria raakuutta kun Ville ja Keijo vast vihitty tuore pari ei voi kestää .,,,,,,,Että tämmöistä ,,alkurivit raamatusta ja sitte loppu omasta päästä ,jota saattaa myös opastaa Taivaallinen Henki.Eli meille on todella luvassa surkeita aikoja ,,ulkomailla kristittyjä tapetaan ja ei tuo kauheasti Kristittyä eurooppaa näytä hätkäyttävän .Ehkä enempi sellainen uutis riesa.Tämä sontakasa alkaa nyt puhjeta ihmisten päälle pikku hiljaa .Tässä MOT provokaatio jutussa ,kun huomasivat miten homoilta kiristi tunteita ni uutta vettä myllyyn ja kuinkas muuten ku pää arkkitehtina toimi Lesbo ,joka niin kauniisti (omasta mielestään ainakin) veisasi kirkossa ja iski Jalovaaraa sanan säilällä .,,,,,, vaikka monelle saattaa kuulostaa oudolta ni olen silti yltiö positiivinen ihminen vaikka tällaisesta tekstistä voi saada muunlaisen päätelmän.Tämä vaan on se tosi asia millaista on ja tulee tod näköisesti tai ainakin n suurin piirtein olemaan .Uskoo tai on uskomatta.Ja miten tämä on muka mahdollista ku lähes 2000v on menty sana tarkasti raamatun mukaan ja yht äkkiäkö tulis muka muutos .Vastaus. Niin muutokset paljastaa ,että olemme LOPUN AJASSA ja pitkällä.Silloin ku nämä edellä olevat tapahtuu voi jo alkaa katselemaan pikku hiljaa taivaalle onko siellä muutakin ku pilviä .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Helmi 2013 14:14

"Helluntaikirkolla ei ole kantaa homosuhteessa elävän jäsenyyteen":

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... asenyyteen

" Suomen helluntaikirkolla ei ole kirkkokunnan toiminnanjohtajan Esko Matikaisen mukaan virallista kantaa siihen, voiko homoseksuaalisessa suhteessa elävä henkilö olla seurakunnan jäsen. Suomen helluntaiseurakuntien sanomalehti Ristin Voitto käsitteli viime viikon numerossaan herätysliikkeen suhtautumista homoseksuaalisuuteen. Kirjoittelua tulkittiin siten, ettei homosuhteessa elävä voisi lehden mukaan olla helluntaiseurakunnan jäsen.

- Ristin Voitossa ei ole suoraan esillä helluntaikirkon virallinen linja. Lehdellä on oma painoarvonsa, joka tulee esille pääkirjoituksissa ja opetusartikkeleissa. Sitten lehdessä on muita näkemyksiä, joilla on oma keskusteleva arvonsa, Matikainen sanoi Kotimaa24:lle.

Ristin Voitossa mainittuja näkemyksiä, joissa yhtäältä todettiin, ettei homosuhteessa oleva henkilö voi olla seurakunnan jäsen tai "hän ei enää halua olla seurakunnan jäsen" voi Matikaisen mukaan pitää keskustelupuheenvuoroina.

-Nyt keskustellaan yhteisesti sovittujen periaatteiden soveltamisesta. Keskustelu on myönteinen juttu. Pidän hyvänä, että asiasta keskustellaan ilman, että taustalla olisi jokin kriisi joka pakottaisi siihen.

- Oma kantani on suunnilleen sama kuin lehdessä. Pidän homoseksuaalisessa suhteessa elävien ihmisten jäsenyyttä helluntaiseurakunnassa hyvin ongelmallisena, Matikainen sanoi.

Keskustelun taustalla olevat periaatteet ovat peräisin helluntaikirkon yhteisestä eettisestä julistuksesta vuodelta 2009, joka nostaa esiin miehen ja naisen avioliiton ainoana hyväksyttävänä parisuhdemuotona."

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Eetu » 27. Helmi 2013 20:02

homoutta markkinoidaan huumorin varjolla:

https://www.youtube.com/watch?v=vaw3G0mfx08

harmillinen juttu sillä jotkut noista justimusfilmsin videoista ovat ihan hauskoja, esim. tämä

https://www.youtube.com/watch?v=kkO8kUL ... oktfsCWdOw
Eetu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu