Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Joulu 2012 17:07

Pidetään kahvitauko ja teetauko mutta ei tupakkataukoa. (Hymyä myös mutta ei tupakkatauon osalta)
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Tammi 2013 02:59

Tämmöinen kirjoitus tuli vastaan, Raamatuntutkijat, Oulu, lainaus:

Aikakausia Jumalan suunnitelmassa

Samoin kuin moni arvostelee väärin rakentajan kykyä ja asiantuntemusta hänen keskeneräisen työnsä mukaan, on monta, jotka tietämättömyydessään arvostelevat väärin Jumalaa hänen keskeneräisen työnsä mukaan. Mutta kun pahan karkea rakennusteline roskineen on kerran poistettu, on Jumalan täydellinen työ julistava koko maailmalle hänen ääretöntä viisauttaan ja voimaansa, ja hänen suunnitelmansa huomataan täydellisen sopusointuiseksi hänen ihanien ominaisuuksiensa kanssa.

Jumala ilmoittaa itsellään olevan määrätyn tarkoituksen ja että hänen aikomuksensa toteutuvat. Kuule miten voimakkain sanoin Jumala selittää tarkoituksensa järkähtämättömyyden: "Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se tapahtuu, mitä minä olen päättänyt, se toteutuu." "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on ... Minkä olen puhunut, sen minä myös toteutan; mitä olen aivoitellut, sen minä myös teen." (Jes. 14:24; 46:10,11) Kuinka arvoitukselliselta Jumalan menettelytapa ihmiseen nähden tuntuneekin, täytyy niiden, jotka uskovat hänen sanansa todistukseen, tunnustaa, että hänen muuttumaton suunnitelmansa kulkee järjestelmällisesti täytäntöään kohti.

Kun suuren osan ihmiskuntaa täytyy tietämättömyydessä odottaa Jumalan suunnitelmien todellista kehitystä, ennen kuin he voivat käsittää jumalallisen arkkitehdin ihanan luonteen, on Jumalan lapsilla etuoikeus uskossa nähdä ennustettu tuleva kirkkaus ja sen kautta käsittää muuten salaperäinen menettelytapa menneisyydessä ja nykyisyydessä. Jumalan lapsina käännymme sen tähden Isämme sanan puoleen, jotta oppisimme käsittämään hänen tarkoituksensa.

Kolme maailmaa

Jumalan suunnitelma ihmiseen nähden käsittää kolme suurta aikakautta alkaen ihmisen luomisesta ja jatkuen loppumattomaan tulevaisuuteen. Pietari ja Paavali kutsuvat näitä aikakausia "kolmeksi maailmaksi."

Ensimmäistä näistä kolmesta suuresta aikakaudesta, joka kesti luomisesta vedenpaisumukseen, hoitivat enkelit, ja Pietari kutsuu sitä "silloiseksi maailmaksi." (2 Piet. 3:6) Toinen suuri aikakausi, joka kestää vedenpaisumuksesta Jumalan valtakunnan perustamiseen asti, on Saatanan, "tämän maailman ruhtinaan" (Joh. 14:30; 2 Kor. 4:4; Luuk. 4:5,6), rajoitetun vallan alaisena ja sitä kutsutaan sen tähden "nykyiseksi pahaksi maailmaksi." (Gal. 1:4; 2 Piet. 3:7) Kolmas aikakausi on Jumalan hoidon alaisena, Jumalan valtakunta, ja sitä kutsutaan "tulevaksi maailmaksi", "jossa vanhurskaus asuu." — Hebr. 2:5; 2 Piet. 3:13

Ensimmäinen näistä aikakausista eli "silloinen maailma", jota enkelit hallitsivat, teki vararikon; toinen, ollen Saatanan vallan alaisena, on todellakin ollut "paha maailma"; mutta kolmannesta tulee vanhurskauden ja siunauksen aika kaikille maan sukukunnille.

Kaksi viimeistä näistä aikakausista mainitaan erittäin tarkasti, ja mitä edellisestä sanotaan on jyrkässä ristiriidassa sen kanssa, mitä sanotaan jälkimmäisestä. Nykyistä aikakautta kutsutaan "nykyiseksi pahaksi maailmaksi", ei sen tähden, ettei siinä olisi mitään hyvää, vaan koska pahalla on hallitseva asema. "Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat." (Mal. 3:15) Kolmatta aikakautta kutsutaan "tulevaksi maailmaksi" — "jossa vanhurskaus asuu." Silloin pahan poistaminen tapahtuu vähitellen, ja tähän työhön tarvitaan ensimmäiset tuhat vuotta. Pahalla ei silloin ole ylivaltaa, eikä se menesty. Silloin ei paha enää kukoista, vaan silloin "vanhurskas kukoistaa" (Ps. 72:7), kuuliaiset saavat syödä maan hyvyyttä (Jes. 1:19) ja "pahat hävitetään." (Ps. 37:9) "Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä." — Mal. 3:18

Tuleva aikakausi on niin erilainen, että se melkein kaikissa kohdissa on nykyiselle vastakohtana. Koska Herra on tulevan maailman ruhtinas, menestyvät silloin vanhurskaus ja totuus, kun sitävastoin nyt, kun Saatana on nykyisen pahan maailman ruhtinas, paha menestyy ja kukoistaa. Koska tämän maailman ruhtinas vastustaa ja kiusaa Jeesusta ja hänen seuraajiaan (Joh. 14:30; 2 Kor. 12:7) — täytyy kaikkien niiden, jotka nykyisessä pahassa maailmassa tahtovat elää jumalisesti, kärsiä vainoa pahojen kukoistaessa niinkuin viheriöitsevä puu. — 2 Tim. 3:12; Ps. 37:35

Jeesus sanoi: "Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta", ja ennen kuin "tuleva maailma" tulee, ei Kristuksen valtakunta hallitse maata. Ja sen tähden opettaa Herra meitä toivomaan ja rukoilemaan, "Tulkoon sinun Valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä." Saatana hallitsee tämän maailman pimeydessä, ja siksi "pimeys peittää maan ja synkeys kansat." Hän hallitsee nyt ja tekee työtään uppiniskaisuuden lapsissa. (Ef. 2:2; 6:12) Saatanan sitominen on sen tähden uuden hallituksen ensimmäinen työ (Ilm. 20:2), ennen kuin Kristuksen vanhurskauden ja rauhan hallitus voi astua voimaan.

Ei pidä unohtaa, että maa on kaikkien näiden "maailmoiden" eli aikakausien näyttämönä, ja vaikka aikakaudet ja hallitukset vaihtuvatkin, pysyy maa kuitenkin — "maa pysyy iankaikkisesti." (Saarn. 1:4) Pietari käyttää samaa kuvaa ja kutsuu kutakin aikakautta taivaaksi ja maaksi. Tässä "taivaat" kuvaa korkeampia henkisiä valtoja ja "maa" inhimillistä hallitusta ja yhteiskuntajärjestystä. Ensimmäiset taivaat ja maa, eli silloinen asiain järjestys, loppui vedenpaisumuksessa. Mutta luonnollinen taivas ja luonnollinen maa eivät hävinneet; ne jäivät jäljelle. Samoin häviää nykyinen maailma (taivaat ja maa) suurella pauhinalla, tulen kautta — sekasorron, hädän ja hajoamisen kautta. Kun Saatanaa sidotaan, hän taistelee valtansa säilyttämiseksi. Nykyinen hallitus ja yhteiskuntajärjestys lakkaa, mutta ei luonnollinen taivas ja maa. Nykyisten taivaitten (hengellisten hallitsevien valtojen) täytyy väistyä "uusien taivaitten" — Kristuksen hengellisen ylivallan — tieltä. Nykyinen maa, yhteiskuntajärjestys, sulaa ja hajoaa kuvaannollisessa merkityksessä "Herran päivän" alussa, se "palaa kuin pätsi." (Mal. 4:1) Sitä seuraa "uusi maa", eli yhteiskuntajärjestys, joka on luotu sopusointuun maan uuden hallitsijan — Kristuksen — kanssa. Vanhurskaus, rauha ja rakkaus vallitsevat ihmisten keskuudessa, kun nykyiset järjestelmät ovat vaihdetut uuteen, parempaan Valtakuntaan, jonka perustuksena on mitä ankarin vanhurskaus.

Johanneksen ilmestys vei hänet henkinäyssä aina nykyisen pahan maailman loppuun, ja siinä hän näki profeetallisessa näyssä Saatanan sidottuna, Kristuksen hallitsemassa ja uuden taivaan ja maan perustettuna; ensimmäinen taivas ja maa olivat kadonneet. — llm. 21:1

Ajanjaksoja

Me huomaamme myös pienempiä ajanjaksoja, joihin nämä suuret aikakaudet on jaettu.

Ensimmäisellä näistä suurista aikakausista ei ollut mitään ala-aikakausia. Jumalan menettelytapa ihmisiä kohtaan ei muuttunut koko tänä aikakautena. Aadamin lankeemuksesta vedenpaisumukseen asti Jumala oli antanut ihmiselle lakinsa, joka oli kirjoitettu hänen sydämeensä; mutta kun hän oli langennut syntiin, antoi Jumala hänen jossakin määrin seurata alaspäin meneviä taipumuksiaan, jotta ihminen siten ymmärtäisi oman hulluutensa, ja Jumalan viisaus, hänen vaatiessaan ehdotonta kuuliaisuutta, tulisi ilmeiseksi. Tämä hallitus päättyi vedenpaisumukseen, joka hävitti kaikki, lukuunottamatta Nooaa ja hänen perhettään. Ensimmäinen hallitus teki havainnolliseksi ei ainoastaan synnin onnettomat seuraukset, vaan näytti myös, että synnin taipumus kulki alaspäin suurempaan alennukseen ja kurjuuteen, sekä osoitti Jumalan väliintulon välttämättömyyden, jotta ihmisen "kadonnut", alkuperäinen tila saataisiin joskus takaisin.

Ajanjaksoja nykyisessä maailmassa

Toinen aikakausi eli "nykyinen maailma" käsittää kolme ajanjaksoa, joista kukin vie Jumalan suunnitelmaa askeleen eteenpäin ja lähemmäksi täytäntöään.

Ensimmäistä ajanjaksoa "nykyisessä maailmassa" kutsumme patriarkkain ajanjaksoksi, koska tänä aikana Jumalan menettelytapa ja suosio koski ainoastaan muutamia harvoja yksityisiä henkilöitä, samalla kun muu osa ihmiskuntaa jotakuinkin kokonaan sivuutettiin. Sellaisia suosittuja henkilöitä olivat erityisesti patriarkat Nooa, Aabraham, lisak ja Jaakob. (1 Moos. 6:13,18; 17:2; 25:11; 27:27-29) Kukin näistä oli järjestyksessään Jumalan suosiossa. Jaakobin kuollessa loppui tämä ajanjakso eli menettelytapa.

Jaakobin kuollessa kutsuttiin hänen jälkeläisiään "lsraelin kahdeksitoista sukukunnaksi", ja Jumala tunnusti heidät yhtenä kokonaisuutena "omaisuuden kansakseen", ja kuvaannollisten uhrien kautta olivat he kuvaannollisessa merkityksessä "pyhä kansa", erotetut muista kansoista erityistä tarkoitusta varten, jonka tähden he saivat nauttia erityistä suosiota. — 1 Moos. 49:28; 2 Moos. 19:5,6; 5 Moos. 7:6; Aam. 3:2

Tätä aikaa, joka alkoi Jaakobin kuollessa ja loppui Kristuksen kuolemaan, me kutsumme juutalaiseksi ajanjaksoksi. Tänä aikakautena siunasi Jumala erityisesti tätä kansaa. Hän antoi heille lakinsa ja teki erityisen liiton heidän kanssaan. (Ps. 147:19,20) Hän lähetti heille profeettansa ja viimein Poikansa. Jeesus teki ihmeensä ja opetti heidän keskuudessaan; hän ei tahtonut mennä toisten luo, eikä sallinut oppilaittensakaan mennä ympärillä olevien kansojen keskuuteen. Hän lähetti heidät sanoen, "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö." (Matt. 10:5,6) Ja jälleen hän sanoi, "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö." (Matt. 15:24) Tämä heidän suosimisensa erityisenä kansana loppui, kun he hylkäsivät ja ristiinnaulitsivat Jeesuksen, mikä selviää Jeesuksen sanoista, kun hän viisi päivää ennen ristiinnaulitsemistaan julisti: "Teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi." — Matt. 23:38

Silloin, Jeesuksen kuolemassa, alkoi uusi ajanjakso — evankeliumikausi. Tämän evankeliumikauden tarkoituksena on kutsua erityinen luokka taivaallisiin siunauksiin. (Hebr. 3:1) Tähän luokkaan kuuluvat ne, jotka uskon kautta vastaanottavat Jeesuksen Kristuksen Lunastajanaan ja Herranaan, ja vaeltavat hänen jäljissään. Evankeliumin sanomaa on julistettu ympäri maailmaa lähes 2000 vuotta niin, että nyt voidaan sanoa, että sitä on enemmän tai vähemmän saarnattu kaikille kansoille. Se ei ole käännyttänyt kansoja — sillä ei ole ollut sitä tarkoitusta tänä aikakautena; mutta se on sieltä ja täältä, kuten Jeesus ennusti (Luuk. 12:32), kutsunut "pienen lauman", joka korotetaan tulevassa Valtakunnassa hallitsemaan Kristuksen kanssaperillisinä. (Room. 8:17; Ilm. 20:4,6) Tämän ajanjakson kanssa loppuu "nykyinen paha maailma."

Ajanjaksoja tulevassa maailmassa

Kolmas suuri aikakausi, "tuleva maailma", johon kuuluu Kristuksen toisen tulemisen jälkeinen aika, käsittää tuhatvuotisen valtakunnan, sekä sitä seuraavat tulevat ajanjaksot, joiden suhteen ei ole mitään yksityiskohtia ilmoitettu. Nykyiset ilmestykset käsittelevät ihmisen täydellistä kohottamista synnin vallasta tuhatvuotiskaudella, eikä sitä iankaikkista kirkkautta, mikä sitten seuraa.

Nykyisen pahan maailman lopussa ja sitä seuraavan tuhatvuotisajan sarastuksessa sidotaan Saatana ja hänen valtansa kukistetaan (Ilm. 20:2), mikä on valmistus Kristuksen Valtakunnan perustamiselle ja tulevan maailman alkamiselle, jossa "vanhurskaus asuu." Tuhatvuotinen valtakunta on Ilmestyskirjassa mainitun aikakauden yleinen nimitys. (Ilm. 20:4) Tuhatvuotiskauden aikana asetetaan ennalleen kaikki se, mikä Aadamin lankeemuksen kautta menetettiin (Apt. 3:19-21), ja ennen sen loppua ovat kaikki kyyneleet poispyyhityt. Sen rajojen toisella puolella tulevissa ajanjaksoissa ei kuolemaa ole enää oleva, ei myöskään itkua, eikä parkua eikä kipua, sillä kaikki entinen on mennyt. (Ilm. 21:4; Jes. 25:7,8; 65:17-25) Jumalan ilmestykset eivät ulotu kauemmaksi, ja siihen me pysähdymme.

Aikakausien ominaisuudet

Me olemme tässä luoneet ainoastaan hyvin lyhyen katsauksen Jumalan aikakausisuunnitelman pääpiirteisiin. Mitä enemmän sitä tutkimme, sitä paremmin huomaamme sen täydellisen sopusoinnun, ihanuuden ja järjestyksen. Jokaisella aikakaudella on tehtävänsä, joka on välttämätön Jumalan suunnitelman täydelliseksi kehittymiseksi kokonaisuutena. Suunnitelma on eteenpäin kulkeva suunnitelma, joka vähitellen kehittyy eteenpäin aikakaudesta aikakauteen, Jumalan alkuperäisen suunnitelman suurenmoista täyttymistä kohti. Eikä mikään voima voi hidastaa tai estää hänen suunnitelmiaan. Kaikki, sekä paha että hyvä, vaikuttaa Jumalan johdossa hänen tahtonsa toteuttamiseksi.

Oppimattomalle ja kehittymättömälle mielelle, joka voi nähdä ainoastaan vähän Jumalan suunnitelman monimutkaisesta koneistosta, näyttää kaikki sekavalta, epäselvältä ja epäonnistuneelta, samoin monimutkainen koneisto kuin lapsen mielestä. Hänen kypsymättömälle ja kehittymättömälle ymmärrykselle on asia käsittämätön; hänelle pyörien ja hihnojen vastakkaisiin suuntiin kulkevat liikkeet ovat pelkkää sekasotkua. Mutta kypsyys ja lähempi tutkiminen osoittaa, että näennäinen sekaannus on ihana sopusointu, joka tuottaa hyviä tuloksia.

Jatkaessamme Jumalan suunnitelman tutkimusta on välttämätöntä, että pidämme muistissa nämä ajanjaksot ja niiden erityiset ominaisuudet ja tarkoitukset, sillä ei missään niistä yksistään voi nähdä Jumalan suunnitelmaa, vaan ainoastaan kaikissa yhteisesti. Saamme oikean käsityksen suunnitelmasta kokonaisuudessaan, jos otamme varteen jokaisen yksityisen osan huomattavat piirteet.

Sitä, mitä Sanassa sanotaan yhdestä aikakaudesta, ei saa sovelluttaa toiseen, sillä se, mitä sanotaan yhdestä ajasta, se ei sovellu toiseen aikakauteen. Nykyajassa esimerkiksi olisi väärin sanoa, että Herran tunteminen täyttää koko maan, tai että olisi tarpeetonta sanoa lähimmäiselleen, "Tunne Herra." (Jes. 11:9; Jer. 31:34) Tämä ei ole totta nykyiseen aikakauteen nähden, eikä voi tulla todeksi, ennen kuin Herra tulonsa jälkeen on perustanut Valtakuntansa. Mutta tänä aikakautena on ollut monta harhaan vievää petosta, ja meille sanotaan, että vielä "viimeisinä päivinä", pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen. (2 Tim. 3:1,13) Messiaan hallituksesta on se tulos, että tieto ja vanhurskaus peittävät maan, niinkuin vesi peittää meren pohjan.

Samankaltainen erehdys on luulla, että Jumalan valtakunta on nyt perustettu ja että se hallitsee maata, ja että hänen tahtonsa tapahtuu kansojen keskuudessa. Tämä on selvästi kaukana totuudessa, sillä tämän maailman valtakuntia rikastuttaa sorto, vääryys ja petos niin suuressa määrässä kuin enentyvä valistus sen sallii. Saatanan, joka nyt vielä on "tämän maailman ruhtinas", täytyy ensin tulla sidotuksi, ja niiden valtakuntien, joita hän nyt hallitsee, tulla Herran vallan ja hallituksen alaisiksi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Tammi 2013 14:34

Presidentin olisi pitänyt sanoa uudenvuodenpuheensa lopuksi "Jumalan siunausta ja tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" ja vielä tuostakin olisi voinut jatkaa jokusen lauseen mitä Raamatussa sanotaan, ehkä esimerkiksi, että Jeesus on tie ja totuus ja elämä tai jotakin muuta tärkeätä...

https://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.sht ... -siunausta

https://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.sht ... a-euroilla

Olen Eero Kavaston kanssa samaa mieltä, että nämä tämmöiset silmänkääntötemput ja, että esitetään hurskasta miestä eivät johda mihinkään muuhun kuin jonkinlaiseen osittaiseen omavanhurskauteen jos siihenkään. Pelkin omin voimin ihminen ei voi itseään pelastaa kadotustuomiolta. Toivotaan, että tulevien hyvin vaikeiden aikojen kautta ihmiset nöyrtyisivät ja kääntyisivät sydämessään huutamaan Herraa Jeesusta avukseen.

Lainaus Eero Kavaston kirjoituksesta:

"Olematon päiväkäsky

Asioita näytetään voitavan tarkastella monella tavoin. Presidentin
päiväkäskystä, jollaiseksi Altti Räihä Kankaanpäästä presidentin
uudenvuoden puhetta nimittää (SK 5.1.), voidaan myös esittää
monenlaisia arveluja, kuten olemme jo nähneet ja kuulleet.

Presidentin sinänsä kaunista lupausta laskea palkkiotansa voidaan
pitää vain silmänlumeena. Se ei korjaa mitään. Paljon parempi olisi
ollut, jos hän ei olisi tehnyt tuollaista ehdotusta ollenkaan. Minkä
tähden? Sen tähden, ettei se tavoita itse asian ydintä:
kokonaisvaltaista parannuksen tekemistä.

Ihminen voi korjata itseään ja elämänsä tilanteita monella tavoin,
mutta jos kehotuspuhe sielun pelastuksesta puuttuu, moiset
ryhtiliikkeet jäävät tehottomiksi ja suorastaan vahingollisiksi, koska
ne vain ärsyttävät sielua puolinaisuuksillaan. Ihmiset ovat tämän jo
huomanneet ja auttamaton lopputulos on, että presidentin harkintakyvyn
puutetta voi vain ihmetellä. Nyt vain hipaistiin pintakuorrutusta.

Ihmiset tajuavat jossain sielunsa sopukassa, ettei tuollainen riitä ja
että tarvittaisiin vielä paljon enemmän, mutta toisaalta he kääntävät
ajatuksen mielessään päälaelleen: voin kyllä tuon verran tehdä
parannusta, mutta en sitten yhtään enempää!

Tämä on järkyttävää. Kysymys on siis johtajuudesta. Olen kuullut
vedottavan siihen, että presidentti hoitakoon valtion asioita ja
piispat hengellisyyttä. Kuka määrää, kuka saa tehdä ja mitä. Miehet
mustissa puvuissaanko vaiko toiset stolat suorassa? Erikseenkö tätä
maata johdetaankin?

Vetoan siis sekä presidenttiin että piispoihin ja erityisesti
arkkipiispaan. Istukaa nyt alas ja miettikää yhdessä miten maatamme
auttaa. Tilanne on hälyttävä ja hyvin huolestuttava. Ympärillänne
nähdään hätää ja epätoivoa.

Kovaan sairauteen tarvitaan kovat lääkkeet. Nyt tarvitaan
parannussaarnaa, ei silmänkääntötemppuja, joista ei ole mitään hyötyä."

Psalmit 119:

145. Kaikesta sydämestäni minä huudan; vastaa minulle, Herra. Minä tahdon ottaa sinun käskyistäsi vaarin.
146. Minä huudan sinua, pelasta minut, niin minä noudatan sinun todistuksiasi.
147. Jo ennen aamun valkenemista minä huudan, sinun sanoihisi minä panen toivoni.
148. Jo ennen yön vartiohetkiä minun silmäni tutkistelevat sinun puhettasi.
149. Kuule minun ääneni armosi jälkeen; Herra, virvoita minua oikeutesi mukaan.
150. Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi.
151. Lähellä olet sinä, Herra, ja kaikki sinun käskysi ovat todet.
152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne perustanut iäti pysyviksi.
153. Katso minun kurjuuttani ja pelasta minut, sillä minä en unhota sinun lakiasi.
154. Aja minun asiani ja lunasta minut, virvoita minua lupauksesi jälkeen.
155. Kaukana on pelastus jumalattomista, sillä he eivät kysy sinun käskyjäsi.
156. Herra, sinun armahtavaisuutesi on suuri, virvoita minua oikeutesi mukaan.
157. Monta on minulla vainoojaa ja vihamiestä, mutta sinun todistuksistasi minä en poikkea.
158. Minä näen uskottomat, ja minua iljettää, sillä he eivät noudata sinun sanaasi.
159. Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.
160. Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
161. Ruhtinaat vainoavat minua syyttä, mutta minun sydämeni pelkää sinun sanojasi.
162. Minä riemuitsen sinun puheestasi, niinkuin suuren saaliin saanut.
163. Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.
164. Seitsemästi päivässä minä ylistän sinua sinun vanhurskautesi oikeuksien tähden.
165. Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.
166. Minä odotan sinulta pelastusta, Herra, ja täytän sinun käskysi.
167. Minun sieluni noudattaa sinun todistuksiasi, ja suuresti minä niitä rakastan.
168. Minä noudatan sinun asetuksiasi ja sinun todistuksiasi, sillä kaikki minun tieni ovat sinun edessäsi.
169. Herra, suo minun valitukseni tulla sinun kasvojesi eteen, anna minulle ymmärrys sanasi jälkeen.
170. Tulkoon minun anomiseni sinun kasvojesi eteen, pelasta minut lupauksesi mukaan.
171. Vuodattakoot minun huuleni ylistystä, sillä sinä opetat minulle käskysi.
172. Minun kieleni veisatkoon sinun lupauksistasi, sillä kaikki sinun käskysi ovat vanhurskaat.
173. Sinun kätesi olkoon minun apuni, sillä minä olen valinnut sinun asetuksesi.
174. Minä ikävöitsen pelastusta sinulta, Herra, ja sinun lakisi on minun iloni.
175. Saakoon minun sieluni elää ja ylistää sinua, ja sinun oikeutesi minua auttakoot.
176. Minä olen eksyksissä kuin kadonnut lammas; etsi palvelijaasi, sillä minä en unhota sinun käskyjäsi.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Tammi 2013 23:20

Minusta on kuitenkin hyvä, että Niinistö toivotti puheessaan Jumalan siunausta ja sekin on hyvä ele, että hän laski omaa palkkaansa. Jumalan siunauksen toivottaminen presidentin uudenvuoden puheessa on ainakin merkki siitä, että vielä uskovilla on tässä maassa vapaus elää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa (1.tim.2:2). Meidän rukouksemme esivaltojen puolesta on siis kuultu ;gladly: Palkan laskemisen tarkoituksena taas oli saada hyvätuloisia luopumaan ahneudesta ja suostumaan pieniin palkanalennuksiin. Olisihan hyvä, jos hänen esimerkkiään noudatettaisiin ja oikein hyvätuloisten palkoista leikattaisiin hieman. Hyvätuloiset olisivat edelleen hyvätuloisia, mutta kaikkein köyhimmät eivät joutuisi kärsimään, kuten yleensä. En ymmärrä, miksi kaikki pitävät näitä Niinistön uudenvuoden juttuja jotenkin huonoina... :think2:

Jeesus kehotti kavahtamaan kaikkea ahneutta.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Tammi 2013 00:15

Niin, olihan se pieni lohtu, että sanoi "Jumalan siunausta". Tietysti se on parempi kuin ei mitään. Mutta varsinaista hengellistä sanomaa hänellä ei ollut, eikä kehoitusta tehdä parannusta ja uskoa evankeliumi jne. tai rukous kansamme puolesta.

Tässä Suomen presidentti Kyösti Kallion, 1937-1940, lukema rukous:

Rukous kansamme puolesta.

Taivaallinen Isämme
katso armossassi kansamme puoleen.
Sinä olet luonut sen
ja rakastat sitä.
Sinä näet, että se on
mitä suurimmassa vaarassa.
Siksi rukoilemme Sinua: Herra,
auta meitä hädässämme
äläkä anna meidän hukkua.
Lahjoita kääntymys
synnin ja laittomuuden teiltä,
jotka johtavat kansamme tuhoon.
Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus,
ilman sinua olemme voimattomia
hävittäviä voimia vastaan,
jotka tulvivat kansamme yli
ja myrkyttävät sen.
Siksi me kerskaamme Sinun voitostasi
pahuuden henkivaltoja vastaan,
joiden vaikutukset
ovat joka päivä sanoin ja kuvin
julkisuudessa nähtävissä.
Herra, Sinä olet Golgatan ristillä
voittanut pimeyden vallat.
Niiden täytyy väistyä myös tänään,
koska ylistämme
Sinun nimeäsi niiden ylitse.
Tähän me uskomme,
sillä Sinä voit myös
meidän aikanamme varjella
ihmiset saatanalliselta eksytykseltä.
Herra, armahda meitä.

Auta meitä
Pyhän Henkesi kautta
ryhtymään omassa elämässämme
taisteluun syntiä vastaan
ja olemaan kestäviä loppuun asti.
Tee meidät
kansamme keskellä merkiksi
Sinun vapauttavasta armostasi.
Täytä meidät niin
Sinun rakkaudellasi,
että me tulemme kuuliaisiksi
Sinun käskyillesi.
Rakkautesi olkoon meissä se voima,
joka voittaa
pimeyden vallat kansassamme.
Herra Jeesus Kristus,
kaiken voimme Sinun kauttasi,
siihen me uskomme.
Armahda meitä.

Amen.

Joh. 16:33

Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Toinen kirje Timoteukselle 3:

1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
Viimeksi muokannut pekka päivämäärä 08. Tammi 2013 12:22, muokattu yhteensä 1 kerran

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja tanu » 08. Tammi 2013 07:44

pekka kirjoitti:Niin, olihan se pieni lohtu, että sanoi "Jumalan siunausta". Tietysti se on parempi kuin ei mitään. Mutta varsinaista hengellistä sanomaa hänellä ei ollut, eikä kehoitusta tehdä parannusta ja uskoa evankeliumi jne. tai rukous kansamme puolesta.

Taivaallinen Isämme
Sinä olet luonut sen
ja rakastat sitä.
Sinä näet, että se on
auta meitä hädässämme
Lahjoita kääntymys
Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus,
ja myrkyttävät sen.
pahuuden henkivaltjoja vastaan,
joiden vaikutukset
koska ylistämme
Tähän me uskomme,
sillä Sinä voit myös
Herra, armahda meitä.

Auta meitä
Pyhän Henkesi kautta
Tee meidät
Täytä meidät niin
Sinun rakkaudellasi,
Sinun käskyillesi.
joka voittaa
Herra Jeesus Kristus,
siihen me uskomme.
Armahda meitä.

Amen.

Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Ei voi kuin suuresti ihmetellä, että miten 70 vuotta sitten maamme oli vielä hyvissä käsissä.
Tuo presidentti Kallion rukous on kyllä yhä tänäänkin ajankohtainen. Mikä suuri siunaus olisikaan mille tahansa kansalle, jos presidentti (ja muutkin valtiomiehet ja kansanedustajat) olisivat Jeesukseen uskovia. Ei tarvitsisi loppupeleissä olla mistään huolissaan, kun kaikki valta olisi annettu sille kelle se kuuluu, Jumalalle.

Toivon hartaasti, että Niinistön toivottoman Jumalan siunauksen takana olisi oikeasti usko siihen mitä toivottaa. Tosin pahoin pelkään, että kyseessä on vain media-temppu, kuten palkanalennus-asiakin taitaa olla. Onhan nämä nykypäivän kokoomuslaiset arvot jo niin moneen kertaan nähty. Valehdellaan kirkkain silmin päin naamaa minkä ehditään. Mikä tuo nyt on luvata alentaa ökypalkkaa, kun sen pois annetun summan saa kuitenkin jotain muuta kautta takaisin. Vaan siinä vaiheessa kun työntekijä suostuu alentamaan palkaansa, on kyse oikeasti kurjuuden lisäämisestä. Eliitti pärjää aina. Maallisesti tarkasteltuna...

Pitää vain jaksaa rukoilla presidentille ja muille päättäjille Jumalan tahdon mukaista mielenmuutosta ja parannusta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Tammi 2013 12:18

tanu kirjoitti:
pekka kirjoitti:Niin, olihan se pieni lohtu, että sanoi "Jumalan siunausta". Tietysti se on parempi kuin ei mitään. Mutta varsinaista hengellistä sanomaa hänellä ei ollut, eikä kehoitusta tehdä parannusta ja uskoa evankeliumi jne. tai rukous kansamme puolesta.

Taivaallinen Isämme
Sinä olet luonut sen
ja rakastat sitä.
Sinä näet, että se on
auta meitä hädässämme
Lahjoita kääntymys
Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus,
ja myrkyttävät sen.
pahuuden henkivaltoja vastaan,
joiden vaikutukset
koska ylistämme
Tähän me uskomme,
sillä Sinä voit myös
Herra, armahda meitä.

Auta meitä
Pyhän Henkesi kautta
Tee meidät
Täytä meidät niin
Sinun rakkaudellasi,
Sinun käskyillesi.
joka voittaa
Herra Jeesus Kristus,
siihen me uskomme.
Armahda meitä.

Amen.

Ei voi kuin suuresti ihmetellä, että miten 70 vuotta sitten maamme oli vielä hyvissä käsissä.
Tuo presidentti Kallion rukous on kyllä yhä tänäänkin ajankohtainen. Mikä suuri siunaus olisikaan mille tahansa kansalle, jos presidentti (ja muutkin valtiomiehet ja kansanedustajat) olisivat Jeesukseen uskovia. Ei tarvitsisi loppupeleissä olla mistään huolissaan, kun kaikki valta olisi annettu sille kelle se kuuluu, Jumalalle.

Toivon hartaasti, että Niinistön toivottoman Jumalan siunauksen takana olisi oikeasti usko siihen mitä toivottaa. Tosin pahoin pelkään, että kyseessä on vain media-temppu, kuten palkanalennus-asiakin taitaa olla. Onhan nämä nykypäivän kokoomuslaiset arvot jo niin moneen kertaan nähty. Valehdellaan kirkkain silmin päin naamaa minkä ehditään. Mikä tuo nyt on luvata alentaa ökypalkkaa, kun sen pois annetun summan saa kuitenkin jotain muuta kautta takaisin. Vaan siinä vaiheessa kun työntekijä suostuu alentamaan palkaansa, on kyse oikeasti kurjuuden lisäämisestä. Eliitti pärjää aina. Maallisesti tarkasteltuna...

Pitää vain jaksaa rukoilla presidentille ja muille päättäjille Jumalan tahdon mukaista mielenmuutosta ja parannusta.

https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yl ... -1.1315969

Kiitoksia kirjoituksestasi. Eipä ole paljoa tuohon kirjoitukseesi lisättävää, noin näen minäkin lähinnä tämän asian eli jonkinlaista poliittista teatteria saamme lähinnä katsella. Onhan se hyvä noilla tämän päivän presidentin palkoilla ja palkkioilla "oleskella". Niinistö nimittäin sanoi puheessaan, että "Tämä ei ole oleskeluyhteiskunta".

Evankeliumi Luukkaan mukaan 21
1. Ja hän katsahti ja näki rikkaiden panevan lahjoja uhriarkkuun.
2. Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen kaksi ropoa.
3. Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut.
4. Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli."

Matt. 16:25

Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Mark. 8:35

Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Tammi 2013 20:08

"Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele (Jaak.3:17)." ;gladly:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Tammi 2013 00:41

Aamu-Usva kirjoitti:"Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele (Jaak.3:17)." ;gladly:

Tässä koko luku, Biblia:

P. Jaakobin Epistola 3:

1. Älkäät, rakkaat veljeni, jokainen pyytäkö opettajana olla, tietäen, että me sitä suuremman tuomion saamme.
2. Sillä moninaisissa me kukin puutumme. Mutta joka ei puheessa lankee, se on täydellinen mies, joka voi myös koko ruumiinsa suistaa.
3. Katso, me panemme hevosten suuhun suitset, että he meitä kuulisivat, ja heidän koko ruumiinsa me käännämme ympäri.
4. Katso, laivat myös, ehkä kuinka suuret he ovat ja jaloilta tuulilta ajetaan, kuitenkin he käännetään ympäri vähällä perälaudalla, kuhunka se tahtoo, joka sitä hallitsee.
5. Niin myös kieli on piskuinen jäsen, ja kuitenkin suuria asioita toimittaa. Katso, vähä tuli, kuinka suuren metsän se sytyttää,
6. Ja kieli on myös tuli, maailma vääryyttä täynnänsä; niin on myös kieli meidän jäsentemme seassa, joka koko ruumiin saastuttaa, ja sytyttää kaiken meidän menomme, koska se helvetistä syttyy.
7. Sillä kaikki luonto, sekä petoin että lintuin ja kärmetten ja merellisten, tehdään lakiaksi, ja on lakiaksi tehty inhimilliseltä luonnolta.
8. Mutta kieltä ei taida yksikään ihminen asettaa, sitä levotointa pahuutta, kuolettavaista myrkkyä täynnänsä.
9. Sen kautta me kiitämme Jumalaa ja Isää, ja sen kautta me myös kiroilemme ihmisiä, jotka Jumalan kuvan jälkeen luodut ovat.
10. Yhdestä suusta kiitos ja kirous käy ulos. Ei se niin, rakkaat veljeni, oleman pidä.
11. Kuohuuko joku lähde yhdestä huovosta makiaa ja karvasta vettä?
12. Taitaako, rakkaat veljeni, fikunapuu kantaa öljyä, taikka viinapuu fikunia? Niin ei taida myös yksikään lähde suolaista ja makiaa vettä vuotaa.
13. Kuka viisas ja taitava on teidän seassanne, se osoittakaan hyvällä menollansa työnsä viisauden siveydessä.
14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riita sydämessänne, niin älkäät kerskatko ja älkäät valehdelko totuutta vastaan;
15. Sillä ei se ole viisaus, joka ylhäältä tullut on, vaan maallinen, inhimillinen ja perkeleellinen.
16. Sillä kussa kiivaus ja riita on, siellä on myös sekaseuraisuus ja kaikki paha meno.
17. Mutta se viisaus, joka ylhäältä on, se on ensisti tosin puhdas, sitte rauhallinen, siviä, uskova, täynnä laupiutta ja hyviä hedelmiä, eriseuratoin ja ulkokullatoin.
18. Mutta vanhurskauden hedelmä rauhassa kylvetään niille, jotka rauhan pitävät.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Tammi 2013 20:21

Voisiko joku ystävällisesti tulkata mitä Obama tuossa videolla sanoo? Neljäs viesti ylhäältä päin.

https://forum.netmission.fi/showthread. ... -mikrosiru

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu