Jumalan lapselle loukkaus ja Herran rangaistus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumalan lapselle loukkaus ja Herran rangaistus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Huhti 2021 22:36

*
Se taisi olla vuonna 2018 elokuussa kun silloin olin kaverien kanssa terassilla. Kaveripiirin sisällä tapahtui ikäviä asioita. Yksi mieskaveri joka ei ole uskova, huomasi että eräs uskova mies, joka on autistinen, käveli tuossa ja mainitsi hänet. Hän nimitteli uskovaa miestä loukkaavalla sävyllä että hän on hölmö ja hullu. Kyllä se ihmetytti minua kovasti. Kysyin suoraan häneltä minkä takia, autismin vai uskon takia?!? Minusta se nimittelysana oli kyllä loukkaukseksi.

Sitten se uskova mies huomasi meidät ja tuli samaan pöytään istumaan. Hän ei tiennyt että hänestä oli puhetta ennen hänen tuloaan. Se asia vaivasi minua. Olin vain vaiti. Siihen ei mennyt kuin noin kaksi vuotta niin mieskaverille tuli täysin yllättäen vakava aivoinfarkti viime vuonna vaikka mies oli hyväkuntoinen ja täysin terve. Myöhemmin se asia toi mieleeni ja muistin terassi tapaamisen ja sen mitä hän puhui autistisesta miesuskovasta. Epäilin voiko aivoinfarkti olla Herran rangaistus. Sitten se asia unohtui kokonaan.

Viime perjantaina eräs mies kaveripiiristä otti yhteyttä minuun ja ilmoitti että meidän lapsuuden- ja koulukaveri menehtyi viime keskiviikkona. Se oli järkyttävää. Surin. Sitten aloin miettiä miksi Herra ei vastannut rukoukseen kun olin paljon rukoillut hänen puolesta ja sitten muistui mieleeni aivoinfarktia saanut mieskaveri. Aloin epäillä voiko aivoinfarkti olla Herran rangaistus. Päätin ottaa selvää Raamatusta.

Matt. 18:10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.

Room. 15:3 Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun."

2Tess. 1:6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,

Sitten FB:ssa pyysin rukousapua aivoinfarktia saaneen mieskaverin puolesta että katuisi tekojaan ja tulisi uskoon ja pelastuisi. Joku uskova FB:sta antoi tämän Raamatun kohdan. Se on Matt. 5:22 kohta.

Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. :shock: :?

Mutta tuli vielä toinen yllätys. Aivoinfarktia saanut kaveri otti tänään yhteyttä minuun ja jutteli kanssani whatsapilla. Ensin laitoin hänen puolesta rukouspyynnön ja sitten tämä... Se on kovin yllättävää. Mutta en ole täysin varma, voiko aivoinfarkti olla Herran rangaistus. En saanut sanottua mitään ja se on vaikeaa minulle.

Hänen äiti on luopio. Hänen äiti oli ennen ollut uskossa mutta nyt ei enää ole uskossa. Saa muistaa aivoinfarktia saaneen mieskaverin ja hänen äidin puolesta rukouksin että pelastuisivat Herralle ja mieskaveri vapauttuisi Herran rangaistuksesta ja varroisi puhumasta pahaa lähimmäisestä. Hän on puolihalvaantunut ja ontuu kävellessään ja käyttää keppiä.

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Jumalan lapselle loukkaus ja Herran rangaistus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Huhti 2021 13:35

*
Eilen juttelin yhden uskonsiskon kanssa. Hän halusi kertoa mitä vuosien takaa tapahtui. Hän kertoi että aikoi evankelioida eräässä yhdistyksessä ja pyysi luvan evankelioida siellä mutta yhdistyksen jäsenistä yksi mies vastusti sitä ja uskonsiskon mukaan vastustaminen tuntui hyökkäävän voimakkaasti. Sitten se mies sai sydänkohtauksen ja hänet kiidätettiin sairaalaan. :shock: :wtf: :?

Herran evankeliointityötä ei saa vastustaa eikä Jumalan lasta saa nimittää loukkaussanalla eikä pilkata Herraa. Katsoin elävää uutista mitä siinä yhdessä kohdassa sanotaan. Jumala voi rangaista sairaudella tai sairauskohtauksella.

Matt. 18:10 Älkää aliarvioiko ketään lasta. Tiedättekö: heidän enkelinsä ovat taivaassa jatkuvasti Isän välittömässä läheisyydessä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Paluu Yleinen keskustelu