Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Joulu 2021 12:48

*
No eilen minun uskovat kaverit lähettivät minulle joulutervehdystä tekstarilla. Yksi heistä lähetti liikkuvan kuvan tekstarilla. Katsoin sitä kuvaa.

Siinä enkeli on joulukuusen yläpuolella niinkuin joulutähti joulukuusen yläpuolella. Se nousee joulukuusen yläpuolelta ja sitten laskeutuu kaikkia joulukuusen kynttilöitä kohtaan ja saa sormella kaikki joulukynttilät syttymään niin ne joulukynttilät palaa. Kaikissa joulukuusen joulukoristepalloissa on kuvat. Enkeli kohtaa joulukoristepalloja yksitellen ja vuorotellen ja saa kuvat liikkumaan. Ne kuvat jotka ovat joulukoristepalloissa, alkaa liikkua.

Ensimmäisessä joulukoristepallossa Beetlehemin tähti alkaa loistaa ja lammasten paimenet katsovat sitä. Sitten enkeli kohtaa seuraavaa joulukoristepalloa ja saa sen kuvat liikkumaan, siinä on siemen lapsi, Maria, Joosef ja eläimet. Ja enkeli vielä tekee kolmasta joulukoristepalloa kohtaan.... Sitten loppujen lopuksi enkeli nousee joulukuusen yläpuolelle ja loistaa itsekseen ja saa joulukuusen loistamaan.

Niin siitä joulukuvaa katsoessani tunsin hengessä jotain levottomuuden. Tunsin että jotain häiritsee. Sitten minulla nousi mieleen sana; 'maaginen'. Katsoin suomisanakirjaa, mitä on magia. Se rinnastaa

- mytologia salaoppi,
- menettelyt, joilla pyritään pakottamaan luonnon- ja kohtalonvoimat omien tarkoitusten mukaisiksi
- taika,
- taumaturgia,
- noituus,
- taikuus.

Sitten katsoin mitä on mytologia. Se rinnastaa jumalaistarusto. :wtf: :shock: :? Mieleen nousi yksi Raamatun kohta jossa on taruja. :?

2Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.



Ympärivuotisen ja joulupäivästä riippumattoman ilosanoman keskipisteenä Vapahtaja tulee kirkastetuksi - Jumalan Sanoilla. Olisi tärkeintä ymmärtää että Jumalan Sanat ei saisi muiden ja jouluperinteen tähden tehdä tyhjäksi. Koska se on ainoa mahdollisuus tuoda Hänet esiin ilmieläväksi ja Hän tulee kirkastetuksi, silloin se on Herralle kunniaksi.

Jeesus voi vaikuttaa myös yksinäisissä ihmisissä jos Hänet tuodaan esiin ilmieläväksi Jumalan Sanoilla. Hänen syntymäjuhla ei ole seimen lapsen juhla, vaan juhla sen kunniaksi että Vapahtaja on syntynyt ja siksi Hän on tullut maan päälle pelastamaan kaikki Häneen uskovat ihmiset Hänen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen kautta tuomalla pelastusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja tuulikki » 25. Joulu 2021 13:30

Minua myös "hämää" tämä jouluhässäkkä.
Juuri tänä aamuna kävin lukemassa tämän Petrin kirjoituksen Jeesuksen syntymäpäivästä, ja se oli mielestäni niin hyvä, että laitan sen tähän:
http://www.kotipetripaavola.com/Jeesuksensyntyma.html
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki
 
Viestit: 41
Liittynyt: 04. Heinä 2012 12:21

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Joulu 2021 13:19

*
Ajattelen tuoda esiin äsken omaperäisen tutkimuksen siitä yksiosaisesta laittomuudesta. En kirjoita laaja-aiheisesta laittomuudesta vaan tähtään siihen mikä koskee uskovan sydäntilaa lopunajassa.

Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, .......... (Matt. 24:12). Siinä sanotaan että laittomuus pääsee valtaan. Se on yksi osa laaja-aiheisesta laittomuudesta. Laittomuus on Raamatun termi. Se tarkoittaa että laittomuus tulee Raamatun ulkopuolelta ja se on ulkopuolinen "lisäys" ihmisten taholta. Laittomuus irrottaa kokonaan pois Jumalan lain (Raamatun) yhteydestä ja vie "olemattomaan lakiin" jota sanotaan laittomuudeksi.

Mitä laittomuuteen tulee; esimerkiksi päivä joka on Raamatun ulkopuolelta lisätty, on ihmisten mukainen pyhitetty päivä ja se on niinkuin tärkeä, arvovaltainen ja auktoriteettinen päivä kristillisten päivien joukossa. Raamatussa lukee;..... laittomuus pääsee valtaan. Se tarkoittaa että laittomuus pääsee valloittamaan uskovan sydämen. Se tarkoittaa yksiosaisesti uskovan sydäntilaa. Siihen sydäntilaan liittyvät toiset kohdat Raamatusta löytyy (2Tess. 2:7-12). Niihen palataan vielä myöhemmin tässä loppupuolella.

Noin pari vuotta sitten uskova ystäväni lähetti minulle hengellisen linkin, siinä on opetusvideo. Katsoin sitä videota. En tällä kirjoituksella halua mennä kenenkään henkilökohtaisuuksiin vaan tähtään siihen laittomuuteen niin tällä kertaa ehkä tämä voi auttaa ymmärtämään mitä tarkoitan. Oli pääsiäinen. Videossa puhuja puhui pitkäperjantaista. Hän luki ääneen lainaten kohtia Raamatusta mutta päättyi itse takaisin pitkäperjantain aiheeseen. Oli tarkoitus muistaa Jeesuksen kärsimystä ja ristin kuolemaa.

Pitkäperjantai oli aiheena ja puhujalle se oli tärkeä aihe, mutta totuus jäi pois ja puhuja näytti jättävän itse tutkimatta totuutta mitä totuudessa sanotaan. Totuuden valossa pitkäperjantai ei itse kestä koettelua koska ei löydy Raamatusta mitään. Jeesus ei kärsinyt perjantaina eikä kuollut perjantaina. Ei siihen mennyt kolme päivää ja kaksi yötä. Siitä Raamattu ei puhunut mitään. Pitkäperjantai on lisätty Kristuksen kärsimykseen ja ristin kuolemaan. Pitkäperjantaista on tullut tärkeä, auktoriteettinen ja arvovaltainen opetus.

..................kylmenee useimpien rakkaus (Matt. 24:12). Se osoittaa että totuus ei ole rakkauden keskipisteenä vaan laittomuus joka pääsee valloittamaan sydämen ja on rakkauden keskipisteenä. Mitä sitten se tapahtuu?

Laittomuuden seuraus on saada rakkautta kylmenemään totuutta kohtaan. Se ei enää ota vastaan rakkautta totuuteen voidakseen olla tutkivin ja avoimin mielin ja tutkia kuinka asia näin on. Se ottaa vastaan rakkautta Raamatun ulkopuolisiin "lisäyksiin" ja ne on osa laittomuutta. Ne ulkopuoliset lisäykset ovat uskovan rakkauden keskipisteenä. Vaarallinen seuraus on rakkauden kylmeneminen ja sitten luopumus pois totuudesta ja uskosta Jeesukseen ennen Hänen tulemusta.

Ne ulkopuoliset lisäykset otetaan opetuksen ja saarnan kanssa käyttöön ja pidetään ne lisäykset tärkeinä. Kerron vielä mitä seuraavaksi tapahtuu Raamatun mukaan. Jos laittomuus on uskovan rakkauden keskipisteenä, sen seuraukseksi on rakkauden kylmeneminen totuutta kohtaan, niin siinä on vielä kaksi vaarallista asiaa jota tulisi ymmärtää. Uskovien keskeinen laittomuus kasvaa ja lisääntyy, ja sitten pidättävä voima lakkaa vaikuttamasta. Sitten laiton (ihminen) ilmestyy.

2.Tess. 2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,


Sen laittoman (ihmisen) tuleminen tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla tunnusteoin ja ihmein kaikin vääryyden viettelyksin niille jotka joutuvat kadotukseen koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua. Heidän rakkauden keskipisteenä on ulkopuoliset lisäykset ja ne on osa laittomuutta.

2. Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.


Siksi Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheeseen, jotta kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat mieltyneet vääryyteen. Raamattu osoittaa vakavan varoituksen että Herra sallii väkevän eksytyksen koska ei ota vastaan rakkautta totuuteen vaan mieltyy vääryyteen. Se on osa laittomuutta. Raamattu osoittaa vakavan varoituksen jos rakkauden keskipisteenä ei ole totuus koska totuuden ainoa mahdollisuus on pelastua ja totuus palauttaa oikealle tielle. Raamattu sanoo; ....... kylmenee useimpien rakkaus.

2. Tess. 2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


Niin on tärkeä ottaa vastaan rakkautta totuuteen jatkossa, se palauttaa oikealle tielle ja pelastuu. On tärkeä pitää huolen että totuus on aina rakkauden keskipisteenä niin totuuden Henki tulee auttamaan ja johdattamaan kaikkeen totuuteen ja tällä tavalla välttyy Herran sallimalta eksytykseltä.

Perinnäissäännöt ovat Raamatun termiä. Paavali tarkoittaa perinnäissäännöillä ihmisten perinteisiä ja hengellisiä rutiineja ja/tai menoja. Ne eivät vie Kristuksen yhteyteen vaan ottaa tilaa itselleen omineen perinnäissääntöineen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella ja orjuuttaa perinnäissäännöillä maailman alkeisvoimien alle.

Kol. 2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.


Totuus palauttaa uskovan oikealle tielle joka vie perille pelastukseen ja saa aikaan uskovan lihassa lihaksi (Jeesus lihaan tulleena Sanana Joh. 3:30) ja Kristuksen muotoa ja hengen hedelmää ja tervehenkistä uskonkasvua ojennukseksi.

Laittomuus saa aikaan korvasyyhyä ja luopumusta pois totuudesta ja uskosta Jeesukseen ennen Jeesuksen tulemusta. Raamatun ulkopuoliset lisäykset laittomuutena on luopuneiden uskovien rakkauden keskipisteenä. Ne ei voi palauttaa oikealle tielle eikä niillä voi pelastua. Tätä olisi tärkeintä ymmärtää.

Jos joku uskova väittää ja sanoo että kyseessä on rakkautta ja armoa ulkopuolista lisäystä kohtaan ja se on lainaukseksi opetuksen ja saarnan parissa ja Kristus on sen keskipisteenä, mutta se on itsepetosta ja koska totuus ei ole rakkauden keskipisteenä niin se panee puolustamaan ulkopuolista lisäystä joka on osa laittomuutta.

Jos se ei näe selkeästi erotusta, niin se osoittaa että voi olla että on saanut Herralta salliman väkevän eksytyksen. Se on vakava paikka jota tulisi ymmärtää. Ei kannata heittäytyä puolustamaan ulkopuolista lisäystä ihmisten taholta ja se on osa laittomuutta. Pyhä Henki sanoo päivänselvästi että ensin luopumus tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta (1Tim. 4:1). Laittomuus tarkoittaa sitä.

Jeesus tulee pian joten pitäkäämme huolen hääasusta että se pysyy puhtaana, ryppyyntymättömänä ja tahraamattomana meidän Yljäämme varten. Jos olemme vielä kokemattomia Jumalan Sanoissa, niin ei mitään hätiä koska pidämme huolen siitä että meillä on aito halu ottaa vastaan rakkautta totuuteen jatkossa niin Pyhä Henki, totuuden Henki tulee auttamaan ja johdattamaan kaikkeen totuuteen ja opettamaan meille ja avaamaan meille ymmärrystä kaikkeen totuuteen.

Me pysyttelemme lähellä Jeesusta ja vaellamme Jumalan armon alla niin Jumalan armo kasvattaa meitä ja saa ojentautumaan ja lähestymään rakasta Kristusta kasvoista kasvoihin lähestyen ja juurtumaan Häneen.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Joulu 2021 16:24

*
Minulla alkoi ojentautua oikeaan suuntaan niin haluaisin kans tuoda tänne vielä...

Kol. 2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja
tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja
maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.


Paavali tarkoittaa perinnäissäännöillä ihmisten jälkeenpäin lisättyä perinnettä
joka rajoittuu päivän tai tavan mukaan.

Se ei vie Kristuksen yhteyteen, vaan ottaa tilaa itselleen
omineen perinnäissääntöihineen järkeisopilla ja
tyhjällä petoksella ja orjuuttaa perinnäissäännöillä
maailman alkeisvoimien alle, jättämälla pois totuus,
jonka kunniaksi tapahtuisi... tai jonka seuraukseksi
usko ojentautuu kohti Kristusta.





Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi
perinnäissääntönne tähden.


"Jumalan Sanat tyhjäksi, perinnäissäännön tähden",
se tarkoittaa että esimerkiksi perinne joka rajoittuu päivän tai tavan mukaan,
saa enemmän tilaa itselleen, sen tähden Jumalan Sanat ei saa tilaa,
silloin se ei voi tuoda Kristuksen esiin ilmieläväksi.

Siksi tulisi pitäytyä Jumalan Sanoissa sellaisina niinkuin ne ilmoittaa,
sitten on ainoa mahdollisuus tuoda Kristuksen esiin ilmieläväksi.
Se on Herralle kunniaksi kun Kristus tulee kirkastetuksi ihmisissä.



Perinnäissäännön määrittely:
-perinnäistapa
-peritty tapa
-traditio
-perimätapa
-kansantapa
-perinne
-perimätieto

Lähteenä suomisanakirja.fi





Puhtauden ja totuuden happamattomuudessa juhlan viettäminen:

1.Kor.5:7 Peratkaa pois vanha hapatus,
että teistä tulisi uusi taikina,
niinkuin te olettekin happamattomat;
sillä onhan meidän pääsiäislampaamme,
Kristus, teurastettu.

8 Viettäkäämme siis juhlaa,
ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja
pahuuden hapatuksessa,
vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.


Selitys:
-Happamattomuus = lisäämättömyys
-Happamattomuus kuvaa meidän Herraa Jeesusta.





Päivä:

Room. 14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.


Se tarkoittaa että aiemmin juutalaisia juhlapyhiä noudattaneesta ihmisestä tuli kristitty, hän varmasti ymmärsi, että oli pelastunut uskosta Jeesukseen, ei lakia noudattamalla. Juhlapäivien koittaessa hänestä kuitenkin saattoi tuntua ristikohtaiselta. Paavali puhuu tällaisille uskoville. Molemmat toimivat omantuntonsa mukaan vilpittömästi, mutta kummankaan toiminnasta ei pitänyt tehdä sääntöä seurakunnalle.

Tämä ilosanoma ei rajoitu mitään (1Piet. 1:25). "Päivällä ei ole väliä" silloin sinä päivänä kaikki tapahtuu Herran kunniaksi, joko syö tai jättää syömättä (Room. 14:6). Koska Jumala valitsi jo alun pitäen heidät pelastumaan. Pyhä Henki uudisti heidät ja he uskoivat totuuteen (2Tess. 2:13). Kunhan ei elä itsepetoksessa ja pitää huolen omastatunnosta että se pysyy puhtaana Herran edessä. Jos on heikko omatunto, jättää syömättä Herran tähden. Jos on vahvauskoinen ja omatunto pysyy puhtaana, ja tietää ettei syö epäjumalan tarkoitukseen vaan syö Herran tähden.

Huomio! Tämä ei kuitenkin tarkoita "päiviin liittyviä lisäyksiä" saarnan ja opetuksen kanssa juhlan hetkellä. Koska ne saa uskoa turmeltua. Mutta Jumalan Sanalla usko uudistuu. Herran tähden olisi hyvä jättää päiviin liittyvät turhat lisäykset mitkä ovat jälkeen päin ihmisten taholta jos aiotaan saarnata tai opettaa sinä juhlan hetkellä. Se onnistuisi myös 24. ja 25.12. joka vuosi jos halutaan juhlia Herran tähden ja ilman noita turhia lisäyksiä. Silloin usko ojentautuu kohti Kristusta ja sitten Hän tulee kirkastetuksi. Mutta tämä ilosanoma ei rajoitu päiviin mitään.

Rooman valtakunnassa muinainen uhrijärjestelmä oli keskeinen osa uskonnollista elämää ja kun pakanatemppelissä oli uhrattu lihaa epäjumalalle, vain osa siitä poltettiin. Loput vietiin usein torille myytäväksi.

1Piet. 1:25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.


2Tess. 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.





Totuus:

Nämä lihavoituneet ja alleviivoitetut tekstit kertoo itse puolesta.



Jaak. 1:18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.

1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Ef. 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

Kol. 1:5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Tammi 2022 19:46

*
No olkoon tällä kertaa.... Koska olen lykännyt aina sen. Tällä kertaa rohkenen kertoa mitä minulle on tapahtunut.

En ole sellainen joka juoksee yliluonnosten kokemusten perään. Mutta Pyhä Henki joka ei koskaan ohita Jumalan Sanaa, oli tällä kertaa mukana. Hän tahtoi opettaa minulle.

------------------------


'Minä', 'Minun':

Sinä iltana Raamattua lukiessani minusta tuntui että Jeesus olisi puhunut minulle suoraan Raamatun kautta kun silloin luin Raamattua ja Hänen oli tapana sanoa 'Minä', 'Minun'. Alusta saakka siihen erääseen Raamatun kohtaan asti Hän tuntui puhuvan suoraan minulle ja Hänen oli tapana sanoa 'Minä', ja 'Minun'.

Sitten päädyin erääseen Raamatun kohtaan jossa on kaksi täysin eri tekstiriviä. Ekassa tekstirivissä Jeesus sanoi; 'Minun'. Mutta seuraavassa tekstirivissä Hän tuntui äkisti olevan täysin poissa ja se hämmennytti minua. :wtf: :shock: Huomasin että oli paljon kello ja sitten menin nukkumaan.

Sitten uni tuli. Unessa kuulin ihan selkeästi Jeesuksen äänen ja tunnustin heti Hänen ääneksi. Ja minusta tuntui että Jeesus olisi palannut takaisin tiettyyn kohtaan mihin Hän jäi pois ja hän jatkoi puhua minulle suoraan ollessani unessa.

Unessani Hän puhui näin: 'Minun' siinä seuraavassa tekstirivissä. Herättyäni mulle tuli yllättäen uskomattoman paljon Raamatun kohtia joissa näin Jeesuksen puhuvan minulle suoraan ja Hän puhui näin 'Minun', melkein kaikissa Raamatun kohdissa.

Ja nousin ylös sängystä ja minulle tuli paljon Raamatun kohtia mieleen peräkkäin niinkuin lentoposteja, näin miten Jeesus tuntui puhuvan mulle suoraan kaikissa Raamatun kohdissa kun Hänen oli tapana puhua 'Minä', 'Minun'.

Niin alusta saakka nämä Raamatun kohdat tuli tulvaten mieleen ja näin että kaikki rukoukset ja anomukset joista Jeesus puhui, tapahtuu Hänen nimessä, kun Jeesus puhui näin: 'Minun'.

Sitten apostolit tuli mieleen ja näin että apostolit olivat saaneet saman käskyn Häneltä niinkuin minä unen kautta. Siinä käskyssä Jeesuksen oli tapana sanoa apostoleille 'Minun'.

Sitten tajusin että se Raamatun kohta on jälkeen päin lisätty. Myös tajusin että Pyhä Henki joka ei koskaan kirkasta itseään eikä puhu omia. Koska Hänen tehtävä on kirkastaa Jeesusta.

Ja myös Pyhä Henki kirkastaa nimeä joka on Isän, on myös Jeesuksen ja sitä sillä nimi merkitsee; Herran pelastus ja Pelastaja. Pyhä Henki ei koskaan puhu omia mutta eräässä Raamatun kohdassa on se lisätty jonka mukaan Pyhä Henki olisi puhunut jotain omia.

Se on vastoin Pyhää Henkeä sillä Hän ei koskaan puhu omia eikä kirkasta itseään vaan Jeesusta. Uskon, että Pyhä Henki kirkasti minulle Jeesusta. Tuntui ihan selvästi että Jeesus olisi ilmielävästi puhunut suoraan minulle kun silloin luin Raamattua. Unessakin Jeesus jatkoi sen mikä jäi kesken. Se tuntui todelliselta unessani ja Hänen ääni tuntui ihan oikealta ja selvältä.

Surullista että se mikä on lisätty jälkeenpäin, on jo lyönyt läpi kristillisessä maailmassa. Moni käyttää siitä vielä tänä päivänä ja väittää sen Pyhän Hengen nimeksi mutta se ei kuitenkin löydy Raamatusta.

Raamatusta löytyy vain Isän nimi joka on Jeesuksen nimi. Sen Isä antoi Jeesukselle ja se merkitsee; Herran pelastus ja Pelastaja. Sitä nimeä Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa (1Tess. 1:12).

Unessani sain alkuperäisen lähetyskäskyn Jeesukselta kun Hänen oli tapana puhua näin: 'Minun', myös seuraavassa tekstirivissäkin.



2Tess. 1:12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.


Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


Ap.t. 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.


Apt. 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.


Apt. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.


Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.


Joh. 14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Tammi 2022 22:24

*
Jeesus on lihaan tullut Sana 'Logos' [λογος], se tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta.

Joh. 1:1 εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος

14 και ο λογος σαρξ εγενετο και εσκηνωσεν εν ημιν και εθεασαμεθα την δοξαν αυτου δοξαν ως


Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.




Mitä Jeesukseen, lihaan tulleeseen Sanaan 'Logos' tulee; se tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta. Niin, sen ohessa Elävän Jumalan seukunta on totuuden pylväs ja perustus. "Seurakunta" on Raamatun termi. Mutta se ei ole yksi sama asia kuin ihmisten seurakuntakäsitys. Tätä termiä ja sen määrittelyä tulisi lähestyä nöyrin ja Pyhän Hengen valaisemin silmin, mitä se tarkoittaa. Tämä seurakunta ei perustu "täydellisyyteen" vaan Jumalan Sanaan.


1Tim. 3:15 että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.


Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;

19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.

20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.




VT:n mukaan Jumala kutsui kansaa seurakunnaksi (3Moos. 8:3). Jumala oli käskenyt kokoamaan KAIKKI SEURAKUNTA ilmestysmajan oven eteen (jakeet 3-4). Ilmestysmaja kuvaa meidän Herraa Jeesusta joka on ruumis ja seurakunta (jakeet 3-4). Ilmestysmajan oven eteen viittaa siihen että Jeesus on se ovi (Joh. 10:9). Palataan vielä seurakuntaan. Jeesuksen ruumis on seurakunta (Kol. 1:24, Ef. 4:12).

3Moos. 8:3 ja kokoa kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen."

4 Ja Mooses teki, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja seurakunta kokoontui ilmestysmajan oven eteen.

5 Ja Mooses sanoi seurakunnalle: "Näin on Herra käskenyt tehdä."


Kol. 1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,


Ef. 4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,




Minä näen että Joh. 17:17-23 ja 3Moos. 8:3-5 ovat yksi sama "opetus". Ennen taivaaseen astumista lihaan tulleena Sanana 'Logos' Jeesus rukoili tämän seurakunnan puolesta. Jumala tulee oikaisemaan Hänen seurakunta Sanan mukaisesti. Jeesus on lihaan tullut Sana 'Logos' [λογος] joka tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta.

Mitä seurakuntaan tulee, jos ei ymmärrä seurakuntakäsitystä oikean Sanan valossa, ei voi ojentautua kohti Jeesusta joka on lihaan tullut Sana 'Logos', joka tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta joka koskee Herran tahdonmukaista seurakuntaa. Ja Hän on ruumis ja seurakunta, me olemme Hänen ruumis ja seurakunta, niinkuin Isä ja Jeesus on yhtä niin mekin olemme yhtä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2022 14:54

*
Opillinen erehdys :wtf: :?

Eilen lähestyin nöyrin ja Pyhän Hengen valaisemin silmin sitä sanaa "kupeet" joka tulee Ef. 6:14 ja 1Piet. 1:13 kohdasta. Mietin mitä "kupeet" tarkalleen tarkoittaa. :think2:

Kysyin mieheltäni mitä se sana tarkoittaa. Mieheni selitti mulle että esim me asumme kaupungin kupeessa, se tarkoittaa että me emme asu keskellä kaupunkia vaan jossain lähellä kaupunkia. Se on vain sanonta.

Sitten katsoin sanakirjaa netistä mitä kupeet on. Se tarkoittaa ihmiskehoa ja mieltä. Kupeet = ihmiskeho, mieli, sisin, lonkan ja kylkiluiden välinen vartalonosa. Suomisanakirjan mukaan kupeet tarkoittaa lonkan ja kylkiluiden välistä vartalonosaa. Sitten luin uudelleen sitä Ef. 6:14 kohtaa, siinä puhutaan;.....kupeet totuuteen vyötettyinä..... Tajusin että se voi tarkoittaa että ihmiskeho pidetään totuudella pukeudutettuna. Totuuteen vyötettyinä = totuudella vyöttäminen, eli pukeutuminen. :wtf: :?

Sitten tajusin että kyseessä ei ole totuuden vyö. :? Ja 1Piet. 1:13 kohta puhuu mielen kupeista, eli; 'Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet' (1Piet. 1:13). Se voi tarkoittaa että mielen alueet pitää pukeutua eli vyöttää.

1Piet. 1:13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.


Myös eilen käännyin yhden uskonveljen puoleen joka osaa eri kieltä. Kysyin ihan varmuuden vuoksi, voiko se tarkoittaa totuudella pukeutumista = vyöttämistä. Hänen mukaan se ei puhu totuuden vyöstä. :wtf: Kupeet on mielestäni epämiellyttävä sana. Se on jäänyt usein perehtymättä mitä se tarkoittaa kun sitä samaa kohtaa on luettu monta kertaa. :?


Vanhurskauden haarniskasta vielä.... Minulle on aina sanonut että se on "käsihaarniska", eli vanhurskauden käsihaarniska. Mutta se ei ole käsihaarniska vaan rintahaarniska. Mutta se ei ole sama kuin yleensä roomalaisilla panssaripaita vaan se on niinkuin juutalaisilla papeilla oli. Eriväriset kivet rintahaarniskassa ja siinä oli nauhat joilla pidetään se paikoilleen. Raamatun mukaan vanhurskauden rintahaarniska tarkoittaa että on lunastettu Kristuksen ristin verellä ja on Jumalan lapsi.

Ef. 6:14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,


Sitten minulle nousi epäilys mieleen että Paavalin opetus Ef. 6 ei viita roomalaisten sotilaisen vaatetukseen vaan juutalaisten pappien vaatetukseen. Esim. pelastuksen kypäri, googleen mukaan kuvissa pelastuksen kypäri näyttää ihan roomalaisten sotilaitten metalliselta kypärältä. Paavali ei varmaan käyttänyt siitä Sanan opetukseen. Paavali tunsi hyvin Mooseksen lakia. Hän aina käytti siitä Sanan opetukseen.


Palataan vielä pelastuksen kypäriin, se on esikuvallinen opetus, se opetus viittaa ehkä pelastuksen ymmärtämiseen, pelastusvarmuuteen, ettei epäile uskoaan ja pelastustaan, vaan on siihen täysin pukeutunut.

Ef. 6:17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Tammi 2022 16:02

*

VT puhuu vyöllä vyöttämisestä. Niin hoksasin että
'vyötetty' -sana varmaan tarkoittaa vyöllä vyöttämistä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Tammi 2022 12:18

*
Ristin hullutus on Jumalan voima

1Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,


Ristin "hullutus" on niille ihmisille jotka etsivät viisautta, on hullutukseksi, he eivät voi pelastua pois kadotukseen vievältä matkalta viisauden perusteella. Mietin ihmetellen ja ajattelin että viisaus taitaa olla syy siihen koska viisaus estää näkemästä ristin pelastavan voiman. :think2: Raamattu sanoo; ....katsokaa omaa kutsumistanne, monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa eikä monta jalosukuista.

Jumala on tieten tahtoen valinnut järjettömältä ja arvottomalta näyttävän mahdollisuuden, että maailman arvostamat ihmiset joutuisivat häpeään. Hän on ryhtynyt toteuttamaan suunnitelmaa jota maailma halveksii ja pitää hölynpölynä. Jumala tahtoo osoittaa, miten olematonta inhimillinen suuruus on, ettei kukaan koskaan voisi ylpeillä Hänen edessään. Raamattu sanoo; 'ettei mikään liha voisi kerskailla Jumalan edessä' (1Kor. 1:29).

1Kor. 1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.


Jeesuksen ristillä täytetty työ on Jumalan pelastava voima. Jumala hyväksyy meidät Jeesuksen täytetyn ristityön tähden. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi, jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: ”Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta.”

1Kor. 1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."


Kristus on Jumalan viisaan suunnitelman mukainen voima. Mutta en ymmärrä miksi viisautta etsiville tämä ei riitä. :roll: Se on ainoa pelastus, ei ole muuta taivaan alla millä olisi mahdollisuus pelastua. Mutta Raamatun mukaan pään tasolla oleva viisaus on ylpeydestä, se tarkoittaa että se sokaisee ihmisen niin se ei näe ristin pelastavan voiman. :roll:

Pari kuukautta sitten juttelin pari tyypin kanssa ja huomasin että he etsivät viisautta. Se alkoi huolestuttaa mua koska Jumalan pelastussuunnitelma ei perustu ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan (1Kor 2:5). No ihmisillä on väärä luulo että viisaus on ainoa oikeaksi ratkaisuksi moneen ongelmaan ja itsensä kanssa selviytymiseen mutta viisaudesta ei ole apua pelastukseen. Koska Jumala on suunnitellut tämän pelastussuunnitelman että pelastuu uskomalla Jeesukseen. Se on ainoa pelastus.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.


Raamatussa sanotaan ettei Jumalaa voida oppia tuntemaan ihmisviisauden avulla. Siksi Hän tuli ihmisenä maailmaan ja päätti pelastaa ne, jotka uskovat Hänen Sanaansa - mutta sitähän maailma pitää hullutuksena eli järjenvastaisena (1Kor. 1:21). Ristin sanoma on meille pelastukseksi, sillä se on Jumalan voima silloin siinä on uskonvanhurskaus eli lahjavanhurskaus "uskosta uskoon" ja "vanhurskas on eläväuskosta" (Room. 1:16-17).

1Kor. 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,


Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."


Kristus ristillä kuoli pelastaakseen ihmiset. Se on juutalaisille pahennukseksi ja pakanoille hullutukseksi eli järjenvastaiseksi. Koska juutalaiset odottavat luvattua Messiasta joka ei koskaan kuole. Pakanat taas odottavat jotain toista tapaa millä selviytyä ja pelastua, kai.... :?: Mutta Jumala on avannut niiden silmät jotka Hän pelastaa, riippumatta siitä, ovatko he juutalaisia tai kreikkalaisia, sitten he näkevät että Kristus on Jumalan viisaan suunnitelman mukainen pelastava voima joka pelastaa heidät. Jumalan pelastussuunnitelma on viisaita ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous "Kristus ristillä" on kaikkia ihmisiä vahvempi, se on Jumalan voima.

1Kor. 1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.


Se on juuri Jumalan voima mutta se on juutalaisille pahennukseksi ja pakanoille ja viisautta etsiville kreikkalaisille hullutukseksi, mutta se on meille pelastukseksi. Ettei mikään liha kerskaisi Jumalan edessä. Raamattu sanoo; ....kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra." Ristiinnaulittu Kristus on Jumalan viisaan suunnitelman mukainen voima.

1Kor. 1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."


Paavali sanoi; .....Olin päättänyt puhua vain ristiinnaulitusta Kristuksesta. Hän oli heikkona ja peloissaan ja puhui kaunistelematta, ei pyrkinyt älyllisesti loistavaan esitykseen mutta hänen sanoissaan oli Pyhän Hengen voima joka vei ristiinnaulitun Kristuksen yhteyteen ja avasi sydämen vastaanottamaan siitä mitä Paavali puhui. Koska se perustuu Jumalan voimaan ja usko syntyy siitä.

1Kor. 2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,

4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon tulee perustua Jumalan voimaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Tammi 2022 15:04

*
Jatkan vielä tästä jutusta......

Viisautta etsiville ristin "heikkous" on hullutukseksi mutta se on Jumalan voima.

Jumalan Sanat ovat viisaita koska ne on Jumalalta ja ne kertovat siitä suuresta pelastussuunnitelmasta, jonka Jumala on tehnyt pelastaakseen ihmisiä taivaan kirkkauteen. Tämä pelastussuunnitelma pidettiin aikaisemmin salassa, vaikka se on jo laadittu meitä varten jo ennen maailman luomista.

Maailman joka on pahan vallassa, suuret johtajat eivät ole tajunneet tätä pelastussuunnitelmaa - muuten he eivät olisi ristiinnaulinneet Jeesusta ristille joka on Jumalan pelastussuunnitelma teitä ja meitä varten. Viisautta etsivät ihmiset eivät tätä tajuakaan että pelastus on kiinni vain Jumalan synnyttämästä uskosta jolla vastaanottaa pelastuksen niin pelastuu. Ristiinnaulittu Kristus on Jumalan viisaan suunnitelman mukainen voima. Se on ihmisten viisautta viisaampi ja ristin "heikkous" ihmisten heikkoutta on väkevämpi (1Kor. 1:25).

1Kor. 2:6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,

7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -


1Kor. 1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.





Jos et ole vielä ottanut Jeesusta Kristusta vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi, voit pelastua sen kautta, mitä Raamattu lupaa:


Mutta mitä se sanoo?
"Sana on sinua lähellä,
sinun suussasi ja
sinun sydämessäsi";
se on se uskon sana,
jota me saarnaamme.

Room. 10:8


Sillä jos sinä tunnustat suullasi
Jeesuksen Herraksi ja
uskot sydämessäsi,
että Jumala on hänet
kuolleista herättänyt,
niin sinä pelastut;

Room. 10:9


sillä sydämen uskolla
tullaan vanhurskaaksi ja
suun tunnustuksella pelastutaan.

Room. 10:10


Sanoohan Raamattu:

"Ei yksikään,
joka häneen uskoo,
joudu häpeään."


Room. 10:11




Sydämen usko:

Sana synnyttää sydämessä uskoa. Sen tulee vastaanottaa vain sydämen tasolla, - ei aivoilla.

Sydämen usko
Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan
vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.



Usko tulee kuulemisesta - Sanan kautta
Usko tulee siis kuulemisesta
mutta kuuleminen Kristuksen
sanan kautta.

Room. 10:17 Raamattu kansalle



Sillä jos sinä tunnustat suullasi
Jeesuksen Herraksi ja
uskot sydämessäsi, että
Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
niin sinä pelastut (Room. 10:9)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron