Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jukka » 02. Helmi 2016 19:20

vaisuliini kirjoitti:*
Eilen illalla mietin Jeesuksen nimeen liittyvän jutun. Olen tainnut unohtaa Jeesuksen nimen ja koostuvan voiman kun on siitä ajat sitten kun viimeksi olen lukenut. Miettiessäni ajattelin 'tarkoittaako se että muut nimet ovat alennettava Jeesuksen nimen alle siksi Jeesuksen nimi on yli kaikkea ja on lausuttava polvistuen että Jeesus on Herra?'

Siten törmäsin juttuun jossa lukee: 'Meillä, jotka olemme antaneet elämämme Jeesukselle on AINA JEESUKSEN VEREN VOIMA elämässämme. Jeesus on suurempi, kun mikään muu valta tai voima maailmassa. Jeesuksen nimessä ja veressä" siinä on voima yli kaiken pelottavan.'

En löytänyt linkkiä joka voisi puolesta kertoa enemmän Jeesuksen nimestä ja koostuvasta voimasta joka on meidän suojanamme kaiken elinajan. Voisiko joku kertoa enemmän Jeesuksen nimestä ja koostuvasta voimasta joka on suojanamme? Haluaisin tietää enemmän kans.

Koska tietämättömänä eläisi pelon vankina ja se olisi turhaa niin tietoa saatuaan varmaan vapauttuisi turhista peloista ja elää voittoisana vaeltaen voittosaatossa jossa Jumala aina kuljettaa meidät ollessamme Kristuksessa. Jos sinä tiedät enemmän niin voisitko kirjoittaa tänne meidän luettavaksi? :wise3:

Meidän länsimaalaisten ja varsinkin täällä Pohjolan perillä varttuneiden on ilmeisen vaikeaa ymmärtää mitä itämaisissa kulttuureissa nimi merkitsi pyhien Kirjoitusten syntyaikoina. Toki jotain käsitteestä 'nimi' ymmärrämme omankin historiamme kausilta. Jos joku puhui ja toimi 'lain nimessä' (esim. poliisi pidätti rikollisen) niin nuo poliisin lausumat sanat 'pidätän sinut lain nimessä' merkitsivät yksiselitteisesti sitä, että hänelle oli annettu itseään korkeammalta taholta laillinen valta toteuttaa lausumansa käsky. Hän edusti lakia joka oli hänessä paikalla ja läsnä. Näin myös Raamatussa. Missä puhutaan ja toimitaan Jeesuksen nimessä, siellä Hän itse on puhujan kautta paikalla ja läsnä edellytyksin, että puhuja on saanut Häneltä oikeuden nimensä käyttämiseen. Jos tämä oikeus puuttuu niin Jeesuksen nimen lausumisessa ei ole voimaa eikä arvovaltaa vaan pikemminkin Hänen nimensä tulee pilkatuksi. Kuinka usein Hänen nimensä lausutaankaan turhaan ja sitä hoetaan kuin mantraa eikä mitään tapahdu, koska nimen lausujalla ei ole Jeesuksen antamaa valtuutusta. Esimerkkinä vaikkapa eräät juutalaiset loitsijat ja ylipappi Skeuaan pojat (Ap.t 19:13ss).

Jumalan nimi on minulle kallis asia. Hän on ilmoittanut itsensä sanassaan ja elää siinä. Jumalan sana on elävä sana, jota Hän itse valvoo ja toteuttaa sen. Hänen nimessään kurja ja ahdistettu saa turvan. Hänen nimensä hylkäävät hukkuvat. Näemme, että Jumala ilmoittaa itsensä nimessään ja tämän nimen teki meille tunnetuksi Jeesus Kristus. "Joka on nähnyt Minut on nähnyt Isän".

Tästä asiasta olisi sivukaupalla kirjoitettavaa, mutta tässä nyt lyhyt kommentti tekstiisi Vaisuliini. Hänen nimensä on ihmeellinen.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2016 22:04

*
Kiitos Jukka ja oli lohdullista lukea Jeesuksen nimen "merkitystä". Ennen kirjoitustasi minä pohdin vähän miettien johtuuko voima siitä että Jumala asettaa kaikki nimet Jeesuksen nimen alle lausuen polvistuessaan että Jeesus on Herra. Nyt tiedän paremmin luettuani kirjoitusta, kiitos Jukka :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Helmi 2016 07:59

*
1Piet. 5:9 Vastustakaa häntä uskossa lujina! Tehän tiedätte että samat kärsimykset täytyy veljiennekin kestää maailmassa. RK

1Piet. 5:9 Sitä te seisokaat vastaan, vahvat uskossa, tietäen, että ne vaivat tapahtuvat teidän veljillennekin maailmassa. Biblia

Raamattu tarkoittaa kärsimyksillä kiusauksia eli synnillisen himon kautta tapahtuvaa kärsimystä ja kuoleman kohtaamista ja fyysisen sairauden kautta tapahtuvaa kärsimystä. Samat kärsimykset täytyy kestää, sanoo Raamattu mutta fyysisen sairauden kautta tapahtuvaa kärsimystä täytyy kestää niin se pani miettimään miten fyysistä sairautta kärsien voi vastustaa ja kestää? :wtf: Hyvänen aika, taakojen lisäksi täytyy vastustaa ja kestää. :wtf: Ja Raamatun kohdan mukaan täytyy vastustaa pirulaista joka järjestää lankeamista ja fyysistä sairautta uskoville.

Mitä Raamattu tarkoittaa fyysisellä sairaudella jonka kautta tapahtuu kärsimisen? :wtf: Kyllä se Raamatun kohta tuo lisää kysymysmerkkejä pään päälle. ??? :wtf: ???

Mutta seuraavan kohdan mukaan armon Jumala kutsuu iankaikkiseen kirkkauteen Kristuksessa niin Hän on meidät valmistava, meitä tukeva, vahvistava ja lujittava. Mutta mitä ihmettä tarkoittaa että Jumala valmistaa meidät? Eli että kasvamme alaspäin niin Kristus kasvaa meissä suuremmaksi niin sen verran kestämme paremmin kantaen fyysista sairautta emmekä koskaan pääse vapaaksi fyysisestä sairaudesta. Tätäkö Raamattu tarkoittaa?

Kyllä tämä kohta herätti kysymysmerkkejä kysymysmerkkien perään. :wtf: :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Helmi 2016 09:50

"Tehän tiedätte, että samat kärsimykset täytyy veljiennekin kestää maailmassa (1.Piet.5:9)."
Kaikkien ihmisten osana tässä maailmassa ovat myös ahdistukset ja kärsimykset. Niiden aiheuttaja vaihtelee, mutta kukaan ei niiltä välty. Joku sairastuu vakavasti itse ja jonkun toisen rakas läheinen. Joku kärsii taloudellisten asioiden vuoksi ja joku kohtaa todellista vainoa. Tämän tiedostaminen saa aikaa myötätuntoa ihan kaikkia ihmisiä kohtaan; niitäkin, joilla kaikki näyttäisi olevan hyvin. Kaikilla on kuitenkin ahdistuksen täyteisiä öitä ja pelon täyteisiä hetkiä. Toiset kärsivät omien väärien tekojensa tähden ja toiset jopa hyvien tekojensa tähden, mutta kaikki kärsivät. Uskovatkaan eivät ole tästä kärsimyksestä vapaita. He myös kärsivät ja kokevat ahdistuksia, vaikkakin näissä ahdistuksissa on aina toivo siitä, että niiden kautta mennään sisälle Jumalan valtakuntaan.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Helmi 2016 11:03

Tämäkin liittyy aiheeseen: "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat. Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta. Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva, koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta (2.Kor.1:3-7)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2016 10:41

*
Kiitos Aamu-Usva :angel: Mitä lohduttamiseen tulee, niin Raamatun Sanan kautta totuus tekee vapaaksi niin lohduttakaamme aina Sanalla sillä Sana nostaa, lohduttaa, vapauttaa ja vahvistaa. Pitää meissä asua Kristuksen Sanat (Lohdutuksen Sanat) runsaasti voidaksemme lohduttaa toisiamme niin paneudutaan enemmän Raamatun tuntemiseen syventyvästi ja rukoillen että Sana avautuu meille ja kaikkeen totuuteen. :angel:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2016 10:59

*
Eilen mainitsin David Herzogin yhdelle uskonsiskolle ja mainitsin myös että David on eksyttäjä mutta uskonsisko sanoi minulle että hän ei ole eksyttäjä sillä tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi ja on Hänen kauttaan uudestisyntynyt. :shock: :?

Mietin miten voi tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi eikä toimi Sanan mukaan. Menin vähän hämilleni. Voisiko joku auttaa ja valaistaa asian?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2016 11:30

*
Kyllä kismittää eniten se että puolustaessaan uskovat sanovat että se on oikea saarnaaja joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi - toimimatta Sanan mukaan joka on auktorireetti meille. :?

Johannes Kastaja sanoi, ‘Minä olen huutavan ääni erämaassa: ‘Tehkää tie tasaiseksi Herralle’, niinkuin profeetta Esaias (Jesaja) on sanonut. Ja huutava ääni kuuluu erämaassa: ‘Tasoittakaa Herralle tie’. Se tarkoittaa Jumalan Sanaa, joka on tasainen ja suora tie - meidän uskon elämässämme.

Jeesus on itse tie, totuus ja elämä. Uskon alkutaipaleella me olemme hengellisesti sokeita, mutta Jumalan Sana on etusijaksi meidän uskon elämässämme, niin Jumala johdattaa meidät sitä suoraa ja tasaista tietä, jota emme tunne. Jumala kuljettaa meidät, kunnes perehdymme kaikkeen totuuteen kaikella ymmärryksellä.

Jes. 42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja kokeikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.

Askarruttaa ne uskovat jotka takertuvat yhteen ainoaan kohtaan jonka mukaan tunnustaa Kristusta Jumalan Pojaksi, on juuri se oikea henkilö palvelemaan Jumalaa - katsomatta sitä toimiiko se Sanan mukaan joka on suora ja tasainen tie. Herra auta mitä minä sanon uskonsiskolle josta olen huolissani?!? :?

Askarruttaa myös että takertuvat yhteen ainoaan kohtaan jonka mukaan tunnustaa Kristusta Jumalan Pojaksi, juuri on se oikea henkilö Jumalan asialla - pysymättä Kristuksessa ollakseen pysymättä Sanassa joka on itse Jeesus lihaksitulleena.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2016 11:46

*
Hei tuli taas mieleen että Raamatun mukaan on valehtelija jos sanoo tuntevan Jumalaa muttei pysy Hänen Sanassa. Eli eksyttäjissä Kristuksen oppi ei pysy - tunnustaakseen Kristusta Jumalan Pojaksi, ovat valehtelijoita. Kiitos Jumalalle! :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2016 15:20

*
Hei kaikki, taas minua alkaa askarruttaa eräs uskonveli joka ei ole vielä tehnyt parannuksen ja opettaa edelleen sitä samaa, mitä on aiemmin opettanut minulle. Niin haluaisin kysyä, onko tämä Raamatun mukaista mitä hän opettaa?

Image

ehova Jiree Herra katsoo perään, varustaa ja huolehtii 1.Moos.22:14

Jehova Rapha Herra, sinun parantajasi, 2.Moos.15:26

Jehova Nissi Herra on minun sotalippuni, 2.Moos.17:15

Jehova Shalom Herra on rauha, Tuom.6:24

Jehova Tsidkenu Herra on meidän vanhurskautemme, Jer.23:6

Jehova Shamma Herra on täällä, Hes.48:35

Jehova Raah Herra on paimenemme, Ps 23:1

Mutta minun Jumalani on RIKKAUTENSA mukaisesti täyttävä KAIKKI teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa. FIL 4:19

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa KAIKELLA hengellisellä siunauksella Kristuksessa, EF.1:3

Isä meidän, joka sinä olet taivaissa
Pyhitetty olkoon sinun nimesi (Matt.6.9)

A. Muodosta mielikuva verestä, jonka Jeesus vuodatti ristillä.

B. Kiitä Jumalaa siitä, sinä voit sanoa Häntä Isäksi Jeesuksen veren tähden.

A. 1. Etu: Synti - syntien anteeksiantamus ja vapautus synnin
vallasta
1. Pyhitä Hänen nimensä.
a.Jehovah-tsidkenu: Herra, meidän vanhurskautemme
(Jer.23:6)
b.Jehovah-m kaddesh: Herra, joka pyhittää (3 Moos.20:7)
2. Tunnusta uskoasi

B. 2. Etu: Henki – Pyhän Hengen täyteys
1. Pyhitä Hänen nimeänsä.
a. Jehovah-shalom: Herra on rauha (Tuom.6:24)
b. Jehovah-shammah: Herra on läsnä (Hes.48:35)
2. Tunnusta uskoasi.

C. 3. Etu: Terveys - terveys ja parantuminen
a. Jehovah-rophe: Herra parantaa (2 Moos.15:26)
2. Tunnusta uskoasi.

D. 4. Etu: Menestys - vapaus lain kirouksesta
a. Jehovah-jireh: Herran huolenpito näkyy (1 Moos.23:13-14)
2. Tunnusta uskoasi.

E. 5. Etu: Turvallisuus - vapaus kuoleman ja
helvetin pelosta
a. Jehovah-raah: Herra, minun paimeneni (Ps. 23:1)
b. Jehovah-nissi: Herra, minun lippuni (2 Moos.17:8,15)
2. Tunnusta uskoasi.

III. Lausunko minä Herran nimeä turhaan?

A. Pyydä Pyhä Henkeä paljastamaan alueet, joilla sinä
saatat lausua Herran nimen turhaan.
B. Ole alamainen Kristuksen Herraudelle.

IV. Rukoile Hengessä, palvo Herraa ja laula sydämessäsi Herralle.

Kirjoittaja: Larry Lea

Image

https://www.tv7plus.fi/vod/player/?program=47105

Mitä mieltä olette tästä jutusta? Rukoilen itse Isä meidän -rukousta ilman lisäystä mitä hän on opettanut.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu