Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Heinä 2014 20:35

*
Miksi huumoriaan pitää valita omaksi tykkäämiseksi? :shock: Eikö Jumalan Sana tässä asiassa paina? Sorry! :roll: Kun se ei etsi ihmiskunniaa eikä yritä miellyttää ihmisiä vaan etsii Jumalan kunniaa, se valvoo joka opetusta joka pohjautuu Jumalan Sanaan. Juuri sellaiseen Jumala mieltyy. Kuunnelkaamme ainoastaan häntä :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 06. Heinä 2014 20:40

Tuli mieleeni sellainenkin asia että nuo väärät opit ovat vääryyttä ja vanhurskaudella ei pitäisi olla sen kanssa mitään tekemistä.
Sana kehoittaa lähtemään pois ja eroamaan sellaisesta touhusta.
Näin ymmärrän tämän itse, joku voi oikaista jos olen ymmärtänyt asian nurinkurin.

2Kor.6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
iinuliinu

ViestiKirjoittaja paa » 06. Heinä 2014 21:17

Kuka tuo 'yksi mies' oikein on? :)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Heinä 2014 21:26

Jos se "yksi mies" olen minä niin minua ei haittaa se sanonta ja annan kaiken anteeksi jos jotain anteeksi annettavaa on. :toghether:

Koitetaanpas keskustella rauhallisesti ja rakkauden hengessä vaikka aihe tuntuukin herättävän voimakkaita tunteita puolesta ja vastaan.

Minua aina kummastuttaa , kun etsitään Jumalalta parannusta vaikkapa tautiin tai sairauteen niin mennään jonkun ihmisen luo...jonkun "parantajan" taikka kokoukseen taikka kuuntelemaan jonkun super voidellun sanoja, ihan kuin Jumala ei voisi omassa olohuoneessa vastata rukoukseen, taikka tarvitsee toisen ihmisen käsiä välittääkseen parannuksen, ei se voima tule jonkun käsistä vaan Jumalalta ylhäältä.

En nyt siis tuomitse tai arvostele, vaan ihmettelen :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Heinä 2014 21:30

Mä tiedän erään henkilön jolle Niilo Yli-vainio on ilmestynyt n. viikkoa ennen kuin tämä henkilö tuli uskoon.Hän oli ilmestyessään sanonut jotenkin että "että sulla on "sisko" aikaa enää vähän, toimi pian" Hän tuli uskoon noin viikon päästä 7 vuotisen etsikko-ajan jälkeen. Tästä on aikaa liki 30 vuotta ja tämä henkilö on edelleen uskossa ja väkevästi onkin :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Heinä 2014 21:32

Mikko:Minua aina kummastuttaa , kun etsitään Jumalalta parannusta vaikkapa tautiin tai sairauteen niin mennään jonkun ihmisen luo...jonkun "parantajan" taikka kokoukseen taikka kuuntelemaan jonkun super voidellun sanoja, ihan kuin Jumala ei voisi omassa olohuoneessa vastata rukoukseen, taikka tarvitsee toisen ihmisen käsiä välittääkseen parannuksen, ei se voima tule jonkun käsistä vaan Jumalalta ylhäältä.

Aamen! Jumala voi koskettaa vaikka postilaatikolla tai kotona tai missä tahansa :)
systeri

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Heinä 2014 21:50

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

Ylivainiosta

ViestiKirjoittaja Heli » 06. Heinä 2014 21:57

Laitan tähän vielä, kun en näe kommenttiani, jonka kirjoitin. Tarkoitin Lao Melleriä, joka piti Herrzgokin tähden puheen. Nyt monet ovat nielleet sen. Minusta on yks lysti, kaatuuko ihminen eteen, taakse vai sivulle. Hedelmät ratkaisevat.
Heli :roll:
Heli

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Heinä 2014 22:05

Kyllähän se parantamisen armolahja on monilla uskovilla mutta Jumala voi parantaa suoraankin ja kai siihen on ollu kuitenkin rukousta.
Tuli muuten mieleen yks juttu, kun yks veli jolla on armolahjoja jotka myös toimii, sanoi kerran että häntä ei oo vielä kukaan pystynyt parantaa kun ei oo ollut tarpeeksi uskoa niillä rukoilijoilla??? mä jäin vähän "haavi auki" miettimään että mitäh??
systeri

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Heinä 2014 22:16

Tässä kohtaa voisi sanoa ,että Herran tiet ovat tutkimattomat.Jumala tietää asioita ,joihin me emme tule koskaan yltämään ja parannus myös on Jumalan hallussa .Ollaan vaan iloisia ku parantumisia tapahtuu ...oujee ;)
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu