Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Heinä 2014 23:37

*
Tuossa fb:ssa minä vilkaisin toisen kirjoitusta. Hän kertoi siitä että hänelle lääkäri määräsi lämmintä, melkein kuumaa suihkua ja se auttaa hellekauteen. Fb-kamu kokeili sitä ja sanoi että se kyllä auttaa ja se pitää ihanan viileänä. Täh??? :shock: :? Minun on edes vaikea uskoa todeksi että kuuma suihku auttaa hellekauteen. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Heinä 2014 07:01

Oma hellejuomani on Lidl:in Veriappelsiini-kivennäisvesi.

Toki se on vain aromeilla "tehostettua" hiilihapotettua vettä ja sen voisi ihan hyvin korvata sooda streamilla hiilihapotetulla vedellä, johon ripaus suolaa ja ajaisi ihan saman asian.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2014 10:21

*
Mitä mieltä te olette uusista pakotteista joilla EU-maat kiristävät Venäjää yksimielisesti ja EU on yksimielinen Venäjän pakotteiden kiristämisestä? :shock: :? Mietin itse mitä vaikutuksia uusilla Venäjä-pakotteilla Suomeen on. Mutta mietin myös mitä se vaikuttaa Venäjään. :roll: Huolestuttavako juttu vai ei? :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Heinä 2014 15:42

vaisuliini kirjoitti:*
Tuossa fb:ssa minä vilkaisin toisen kirjoitusta. Hän kertoi siitä että hänelle lääkäri määräsi lämmintä, melkein kuumaa suihkua ja se auttaa hellekauteen. Fb-kamu kokeili sitä ja sanoi että se kyllä auttaa ja se pitää ihanan viileänä. Täh??? :shock: :? Minun on edes vaikea uskoa todeksi että kuuma suihku auttaa hellekauteen. :roll:

Tämä on ihan totta, ilmiö perustuu ihoon ja elimistön tapaan reagoida jyrkkiin lämpötilamuutoksiin. Kun elimistö kuumassa suihkussa ajattelee että huikamala kun on kuumat paikat kohta lähtee henki jos tätä jatkuu , rupeaa se tekemään nopeita toimenpiteitä lämpötilan alentamiseen, sitten kun lähtee pois suihkusta, niin elimistö ei heti tajua että "vaara ylikuumeneminen" meni jo ohitse. Näin olo helpottaa joksikin aikaa kuuman suihkun jälkeen.

Tässä hyvä vinkki kaikille jos on kuuma, testasin tämän vaimon kanssa helteillä.

Kastele T-paita tai joku muu puuvillainenvaate kädenlämpöisellä vedellä ja purista ja väännä liiat vedet pois, sitten laita paita päällesi ja johan rupeaa viilenemään, paita toimii samoin kuin jos ihosi olisi kauttaaltaan täynnä hikeä, vaikutusta voi tehostaa seisomalla tuulettimen edessä taikka tuulessa ja hyvin toimii. Joillan voi olla kuumat jalat (minulla) saman voi tehdä sukille eli märäksi vaan ja koipeen sitten nostat johonkin missä tuulee niin avot :D.

Muista laittaa pyyhe tuolin/sohvan selkämyksen suojaksi ennen kuin istut.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Heinä 2014 17:07

Siivetön kirjoitti:Oma hellejuomani on Lidl:in Veriappelsiini-kivennäisvesi.

Toki se on vain aromeilla "tehostettua" hiilihapotettua vettä ja sen voisi ihan hyvin korvata sooda streamilla hiilihapotetulla vedellä, johon ripaus suolaa ja ajaisi ihan saman asian.

Mun "feivörit" on Lidlin saskia plus aprikoosi-jasmiini hiilihapotettu vesi, sis. sinkkiä ja ja E-vitamiinia.Ja sitähän minä juuri täs lipittelen ja odottelen rankkasateita :crazy:
Ootteko maistaneet lidlin sitruuna juomaa jossa on kalsiumia ...hyi mikä maku jos niin saa sanoa :oops: :thumbdown:
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2014 17:55

*
Ahaa ok Mikko :thumbup: Onko teillä ilmanviilennin? Auttaako se mitään...? Muuten miehet rakensivat itse ilmastointilaitteen. https://www.iltalehti.fi/asuminen/20140 ... 6_an.shtml :shock: :D

No minusta tuntui että Jumala esti rajuja ukkoskuuroja koska ukkostutkan mukaan ne olivat lähettyvillä mutta täällä ei mitään tapahtunut vaan muualla kyllä ja siellä oli vaille sähköä. Epäilin Isän varjelua joka varjeli tätä mökkialuetta. :roll: No minä tykkään katsoa rajuja ja mahtavia jyriseviä ukkosia. Eilen ukkosti täälläkin ja sateen jälkeen järvellä oli usvaa ja minä menin uimaan ja minulla vilkas mielikuvitus lensi miltä tuntuu uida usvan seassa :D Yleensä hirvet tykkää liikkua vain sumussa niin minulla mielikuvitus alkoi lentää ja kuvittelin jospa törmään hirveen järvellä... :D :oops:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Masa » 30. Heinä 2014 18:06

vaisuliini kirjoitti:*

Eikös se ole ihan järkeen käypää ?
Kun otat oikein lämpimän suihkun jossa vedenlämpötila on korkeampi kuin ympäröivän ilman, niin eikö silloin tule viileä olo kun iho on lämpimämpi kuin ympäröivä ilma eli kuuma suihku viilentää.
Samoin voi yrittää viilentää syömällä tulisia chilejä, kiihdyttävät aineenvaihdutaan ja paljon muutakin näin hetken "tuskan" jälkeen on viileä olotila.
Masa

ViestiKirjoittaja paa » 30. Heinä 2014 22:01

Kuuma suihku on lyhyt ilo. Kohta naama taas puskee hikeä kuin heikkopäinen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 31. Heinä 2014 13:32

systeri kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Oma hellejuomani on Lidl:in Veriappelsiini-kivennäisvesi.

Mun "feivörit" on Lidlin saskia plus aprikoosi-jasmiini hiilihapotettu vesi, sis. sinkkiä ja ja E-vitamiinia.Ja sitähän minä juuri täs lipittelen ja odottelen rankkasateita :crazy:
Ootteko maistaneet lidlin sitruuna juomaa jossa on kalsiumia ...hyi mikä maku jos niin saa sanoa :oops: :thumbdown:

Olisikohan se ollut sitten tuota sitruuna juomaa, joka tuoksui jo korkin avatessa ihan samalta, kuin muistan lapsena joidenkin multitaps-vitamiinipillereiden tapaisten tuoksuneen ja se tökki kyllä sen verran, etten muuta kuin maistoin kyseistä juomaa ja koska makukin oli ihan sama, juomattahan se miulta jäi, mutta puoliso lipitti mukisematta menemään. :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Heinä 2014 22:43

*
Tänään oli melkoinen päivä ja siitä Jumala opetti jotain minulle. Löysin luomuruokosokerista paljon pieniä matoja. Lasisessa purkissa vilisi paljon matoja ja siinä ruususuolaa. :shock: :shock: :? Ihmettelin kuinka mahdollista koska ne oli hyvin kiinni. Vein ne roskiin ja katsoin myös mieheni omat ruuat jotka olivat samasta ruokakaapista mutta niissä ei ollut yhtään matoja mutta kuitenkin vein ne roskiin ihan varmuuden vuoksi mutta mietin ihmetellen miksi vain luomuissa löytyi matoja.

Tyhjensin ruokakaappia niin tällä hetkellä minulle tuli mieleen Mooseksen juttu ja se että Jumala sanoi Mooseksen kansalle älkää hamstraa ruokaa huomista varten vaan ottakaa ruokaa täksi päiväksi sen verrankin mukaan kun jaksaa syödä vatsa täyteen. Outoa kun kaappia tyhjentäessäni tämä juttu tuli mieleen ikään kuin se olisi Jumalan puhetta. :shock: :roll: Mietin oliko se Jumalan puhetta ja muistin Psalmia. Siinä sanotaan että Jumala pitää huolen ettei kukaan Jumalan lapsista joudu näkemään nälkää. :roll: Jumala taisi sallia sen tapahtuvan minulle niin siten Jumala voi opettaa jotain minua... No siitä lähtien ruokakaappi ei ole enää täpötäynnä pahvipaketteja, riisejä, kuitupitoisia makaroneja ja muita. :shh: :oops: Minä rukoilin ja pyysin että minulla usko kasvaisi ja vahvistuisi Jumalaa kohtaan. :? :oops:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu