Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 23. Heinä 2014 17:34

:D :lol:

Enpä itsekään muistanut, missä kohtaa Raamattua tuo maininta "aarteita pimeän kätköistä" on, mutta jostain syystä se vain tuli mieleeni ja täältähän se löytyi ja ihanaa sanomaa muuten kaiken kaikkiaankin, kiitos Herralle!

JESAJA 45
--
2. Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat.
3. Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.
--

Toivotaan että niskat kestävät innostuksemme aina tarpeen mukaan, niin täällä kuin sielläkin, sillä samat on ongelmat! :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja paa » 23. Heinä 2014 20:41

Isoäiti kirjoitti:Kiitos Siivetön. Ja Amen tuohon mitä kirjoitit. :) Tuli mieleen tuo aarteet ja pimeän kätköstä. Eikös se ole Jesajassa 19? Joku joskus opetti, että se viittaisi niihin 'aarteisiin' ja löydöksiin, mitä nyt on löydetty Israelista maan alta ja siihen, mitenkä sieltä nyt on löydetty ryöstettävää. Aikaisemminhan ihmeteltiin, että mitä ryöstettävää siellä voisi olla. Mutta nyt on tullut tietoisuuteen aarteet pimeän kätköistä?

Mutta myös hengellisesti voi löytää aarteita pimeän kätköistä, niinkuin sanoit. Etsitään ja löydetään, sitä mukaan, kun Herran Henki meille avaa. :)

Minä kyllä meinaan nyt taas vissiin liikaa innostua tästä kirjoittelusta. Enemmän kuin niskat sallisi. :shock:

Mitä sieltä maan alta on löydetty?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Heinä 2014 21:21

paa kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Kiitos Siivetön. Ja Amen tuohon mitä kirjoitit. :) Tuli mieleen tuo aarteet ja pimeän kätköstä. Eikös se ole Jesajassa 19? Joku joskus opetti, että se viittaisi niihin 'aarteisiin' ja löydöksiin, mitä nyt on löydetty Israelista maan alta ja siihen, mitenkä sieltä nyt on löydetty ryöstettävää. Aikaisemminhan ihmeteltiin, että mitä ryöstettävää siellä voisi olla. Mutta nyt on tullut tietoisuuteen aarteet pimeän kätköistä?

Mutta myös hengellisesti voi löytää aarteita pimeän kätköistä, niinkuin sanoit. Etsitään ja löydetään, sitä mukaan, kun Herran Henki meille avaa. :)

Minä kyllä meinaan nyt taas vissiin liikaa innostua tästä kirjoittelusta. Enemmän kuin niskat sallisi. :shock:

Mitä sieltä maan alta on löydetty?

"Israel matkalla öljymahdiksi - "Lähes yhtä paljon öljyä kuin Saudi-Arabiassa"

https://www.talouselama.fi/uutiset/isra ... a/a2194514

"Israel – tuleva öljyjätti?"

https://yle.fi/uutiset/israel__tuleva_oljyjatti/6768311
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 25. Heinä 2014 10:36

En löytänyt äkkiseltään Israel aiheista aloitusta täältä. Hirveästi siellä tapahtuu. Varmaan kaikki syksyn ryhmämatkatkin perutaan lentokiellon takia. Muutama ystävä olisi sinne ollut menossa.

Joka puolelta tulee nyt surullisia viestejä ja uhkakuvia. Mutta samalla huomaan läheisissäni, jotka eivät ole uskossa, että alkavat herätä hengellisille asioille. Ollut hyviä keskusteluja. Ja jotenkin samalla, vaikka maailmalla pauhaa ja tulee ikäviä viestejä korviin ja silmiin ja suru sydämeen, niin toisaalta on sellainen ihmeellinen innostuksen ja odotuksen tunne ja lepo Hengessä. Mitä sinä Herra Jeesus oletkaan ja mitä tulet tekemään Suomen kohdalla.

Onko täällä muuten keskustelua jossain siitä, että olisiko Suomella mahdollisesti joku yhteys Israeliin raamatullisesti ja symbolisesti?
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 25. Heinä 2014 10:44

Ai nyt löysinkin jonkun tuolta raamattuosiosta. Mutta vasta lyhyt ketju.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 25. Heinä 2014 11:40

Isoäiti kirjoitti:En löytänyt äkkiseltään Israel aiheista aloitusta täältä. Hirveästi siellä tapahtuu. Varmaan kaikki syksyn ryhmämatkatkin perutaan lentokiellon takia. Muutama ystävä olisi sinne ollut menossa.

Joka puolelta tulee nyt surullisia viestejä ja uhkakuvia. Mutta samalla huomaan läheisissäni, jotka eivät ole uskossa, että alkavat herätä hengellisille asioille. Ollut hyviä keskusteluja. Ja jotenkin samalla, vaikka maailmalla pauhaa ja tulee ikäviä viestejä korviin ja silmiin ja suru sydämeen, niin toisaalta on sellainen ihmeellinen innostuksen ja odotuksen tunne ja lepo Hengessä. Mitä sinä Herra Jeesus oletkaan ja mitä tulet tekemään Suomen kohdalla.

Onko täällä muuten keskustelua jossain siitä, että olisiko Suomella mahdollisesti joku yhteys Israeliin raamatullisesti ja symbolisesti?

Tämä (boldaus viestissäsi) on juuri sitä Jumalaan uskovan ja luottavan sisäistä rauhaa ja lepoa, mistä Raamattu puhuu ja mitä eivät usko ja ymmärrä sellaiset ihmiset, jotka eivät ole saaneet sitä kokea.

Itse en jaksa uskoa muuhun yhteyteen kuin siihen, minkä Raamattu ilmaisee, että Jumala siunaa niitä, jotka Israelia siunaavat, mutta saatan olla väärässäkin.

Mitä vähempi maassamme on Israelia siunaavia, sitä vähempi Jumala siunaa kansaamme, sillä muutenhan Hän joutuisi toimimaan Sanansa vastaisesti.
Siivetön

ViestiKirjoittaja tanu » 25. Heinä 2014 13:14

Isoäiti kirjoitti:Joka puolelta tulee nyt surullisia viestejä ja uhkakuvia. Mutta samalla huomaan läheisissäni, jotka eivät ole uskossa, että alkavat herätä hengellisille asioille. Ollut hyviä keskusteluja. Ja jotenkin samalla, vaikka maailmalla pauhaa ja tulee ikäviä viestejä korviin ja silmiin ja suru sydämeen, niin toisaalta on sellainen ihmeellinen innostuksen ja odotuksen tunne ja lepo Hengessä. Mitä sinä Herra Jeesus oletkaan ja mitä tulet tekemään Suomen kohdalla.

Uskon ja toivon että ihmiset alkavat kiinnostua hengellisistä asioista yhä enemmän ja enemmän kun kaikkinainen pahuus lisääntyy.
Uskon myös että mitä pahemmaksi asiat maan päällä menevät, niin sitä enemmän ihmisiä tulee aitoon uskoon.
Ihan kuten kävi sotien aikana. Vasta vaikeudet, ahdinko ja kova hätä saavat ihmiset irtautumaan tästä kulutusyhteiskunnan oravanpyörästä.
Mutta kun sodat oli ohi ja Suomi nousi vaikeuksista kovalla työllä ja alkoi Suomen nousu kohti läntistä hyvinvointivaltiota. Niin johan taas Herra unohtui ja
ihmiset alkoivat uskotella, että itse me voitettiin vihollinen sodassa ja omalla työllä ja ansioilla maksettiin sotakorvaukset. Ja omin voimin voidaan mitä vain...

Tuntuu että Suomessa on asiat yhä ihan liian hyvin ja kaikilla koko ajan niin kova kiire, ettei jää aikaa ajatella ikuisuusasioita ollenkaan.
Vihollisen juoni tuo kiire ja jatkuva suorittaminen. :crazy:

Mutta Jeesuksessa meillä on lepo ja rauha, vaikka maailma kuinka ympärillä pauhaisi.

27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
(Jh.14)

28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." (Mt.11)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja paa » 25. Heinä 2014 14:59

En usko minäkään, että Suomella ja Israelilla on mitään kummempaa yhteyttä.
Olen joskus lukenut ties minkälaisia sepustuksia netistä, jossa melkein väkitukolla yritetään osoittaa, että Suomella olisi jokin erityinen asema yhdessä Israelin kanssa suhteessa Jumalaan.
En usko, että Jumala suosii jotain kansaa.
Israel on toki Herran väkeä, mutta tarkoitin siis sen lisäksi.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 25. Heinä 2014 18:11

Onhan se tosin aika ihmeellistä, kun miettii suomen lippua ja sen värejä, ja sitten vaakunaa, jossa leijona seisoo sapelin päällä kaksiteräinen miekka kädessään ja ne ruusukkeet siinä, jotka ovat kuulemma jossain israelinkin, oliko ne vaakunoissa vai missä? En nyt muistanutkaan enää missä niiden sanottiin olevan, mutta jossain ne sielläkin on. Pätkii pahasti muistia nyt. :shock: Mutta tietääkö kukaan, että kuka on Suomen vaakunan ja lipun suunnitellut aikoinaan? Yritin kerran etsiä tietoa, mutta en löytänyt.

Tanu kirjoitti:
Uskon ja toivon että ihmiset alkavat kiinnostua hengellisistä asioista yhä enemmän ja enemmän kun kaikkinainen pahuus lisääntyy.
Uskon myös että mitä pahemmaksi asiat maan päällä menevät, niin sitä enemmän ihmisiä tulee aitoon uskoon.
Ihan kuten kävi sotien aikana. Vasta vaikeudet, ahdinko ja kova hätä saavat ihmiset irtautumaan tästä kulutusyhteiskunnan oravanpyörästä.
Mutta kun sodat oli ohi ja Suomi nousi vaikeuksista kovalla työllä ja alkoi Suomen nousu kohti läntistä hyvinvointivaltiota. Niin johan taas Herra unohtui ja
ihmiset alkoivat uskotella, että itse me voitettiin vihollinen sodassa ja omalla työllä ja ansioilla maksettiin sotakorvaukset. Ja omin voimin voidaan mitä vain...

Tuntuu että Suomessa on asiat yhä ihan liian hyvin ja kaikilla koko ajan niin kova kiire, ettei jää aikaa ajatella ikuisuusasioita ollenkaan.
Vihollisen juoni tuo kiire ja jatkuva suorittaminen. :crazy:

Mutta Jeesuksessa meillä on lepo ja rauha, vaikka maailma kuinka ympärillä pauhaisi.

Tämä on niin totta!
Isoäiti

ViestiKirjoittaja niika » 25. Heinä 2014 18:43

[quote="Isoäiti"]Onhan se tosin aika ihmeellistä, kun miettii suomen lippua ja sen värejä, ja sitten vaakunaa, jossa leijona seisoo sapelin päällä kaksiteräinen miekka kädessään ja ne ruusukkeet siinä, jotka ovat kuulemma jossain israelinkin, oliko ne vaakunoissa vai missä? En nyt muistanutkaan enää missä niiden sanottiin olevan, mutta jossain ne sielläkin on. Pätkii pahasti muistia nyt. :shock: Mutta tietääkö kukaan, että kuka on Suomen vaakunan ja lipun suunnitellut aikoinaan? Yritin kerran etsiä tietoa, mutta en löytänyt.

Tuossa osoitteessa kerrotaan jotain Suomen vaakunasta. Tarkkaa alkuperää ei tuon mukaan ole tiedossa, mutta ehkä siinä jotain oikeaakin tietoa on. https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_vaakuna
niika

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu