Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Heinä 2014 01:13

Matt. 6:10-12 kirjoitti:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme

Matt. 4:3-4 kirjoitti:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Joh. 6:35 kirjoitti:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa

Meidän jokapäiväinen henkemme ruoka (leipä) on Jumalan sana. Jeesus oli lihaksitullut Jumalan Sana.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Heinä 2014 09:56

Juha kirjoitti:
Matt. 6:10-12 kirjoitti:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme

Matt. 4:3-4 kirjoitti:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Joh. 6:35 kirjoitti:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa

Meidän jokapäiväinen henkemme ruoka (leipä) on Jumalan sana. Jeesus oli lihaksitullut Jumalan Sana.

Juuri näin.

Sen voisi nähdä myös niin, että Herra Jeesuksen puhe on henkemme ruoka ei suinkaan oma puheemme, mitä linkki antaisi ymmärtää.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 01. Heinä 2014 13:02

Jasmiini kirjoitti:
iinuliinu kirjoitti:Mitä mieltä olette linkissä olevasta opetuksesta että puheemme on henkemme ruoka, että sydämeen juurtuu mitä itse puhumme? ; https://libanoninlumi.vuodatus.net/?page=4

Kattelin vähän, mitä tuolla linkin takana oli.
Hieman kyllä outoa juttua. Lakiin perustuvaa.
Kinkkupitsaa ei saa syödä ja oli linkkejä joissa kerrottiin kristittyjen olevan huonompia,
kuin messiaanisten uskovien, suomalaisia ymmärtääkseni. Sanovat, etteivät ole judaisteja, mutta ovat messiaanisia.

No, jos syö kinkkupitsan, on sitten huonompi uskova.
Oli myös jotain juttua ennalleen asettamisesta, mikä muka olisi Mooseksen lakiin palaamista.

Ei meidän puheemme ole henkemme ruoka. Jumalan Sana on.
Voi suullaan puhua, mitä sydämmessänsä ei elä.

En löytänyt tuota opetusta, mutta haiskahtaa pahalta, mitä tuolla linkin jutuissa oli.
En söisi noita juttuja, kinkkupitsan kylläkin.

Ps. jossain oli puhetta sarkasmista, että se olisi väärin. Onko tuo viimeinen juttu, mitä kirjotin kinkkupitsasta, sarkasmia?

Kiitos :) Joo itse ajattelin vähän samaa..mietin kyllä sitäkin olinko liian väsynyt etten oikein ymmärrä pointtia. Hyvä että selvis :)
iinuliinu

ViestiKirjoittaja paa » 02. Heinä 2014 11:56

Jasmiini kirjoitti:Taisin sanoa hassusti.. mutkun se vaan oli niin.

Uppos mun huumorintajuun kyllä :D
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Heli » 03. Heinä 2014 19:16

Elämme eksytyksien aikaa. Seurakunnissakin on monenlaista. Yhteys seurakuntaan ei ole kohdallani enää niin kiinteä. Kuitenkin olen uskossa. Voi vain arvailla, että mitä lähemmäksi lopun aikaa tullaan, sitä enemmän tulee vaikeuksia. Toivottavasti usko säilyy.Onko muilla tämänkaltaista yksinäisen tien kulkemista?

Heli
Heli

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Heinä 2014 19:22

Ei ihan yksinäistä kulkemista ,mutta kuitenkin selvästi erossa juuri vääristä opeista .Eksytys kun tulee huippuunsa niin aavistelen ,että vain humina käy ihmisten päissä ,jotka ei pysy Raamatun tekstissä ja Pyhän Hengen ohjauksessa .On osattava ja ymmärrettävä etenki tarkalleen lopunaikaa koskevat profetiat ja tällä foorumilla hommat on hyvin ihmisillä hanskassa ,mutta tuolla jossain .....monet pelkää jo lopunajasta puhumista ja haluavat kuulla jotain miellyttävämpää ja kuinka sellaisille sitte käy,,,,vain Taivaan Isä tietää.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Heli » 03. Heinä 2014 19:34

Hei! Tuo oli hyvä, että erillään vääristä opeista. kuuntelin tänään netistä Niilo Ylivainiota. Hän saa aina hyvälle mielelle. Se on nykyään seurakunnissa usein niin köykäistä.Kuuntelin myös Suviseuroja. Heidän laulunsa ovat hurmaavia.

Heli
Heli

ViestiKirjoittaja paa » 03. Heinä 2014 21:05

Olen miettinyt löytyisikö vapaaseurakunnasta totuuden tien kulkijoita, kun nykyinen seurakuntayhteys on vähän jäänyt välimatkan vuoksi. Oon vaan hirveen huono menemään mihinkään tommoseen :roll:

Niilo Ylivainio on tuttu nimi. Tosin en muista hänestä muuta kuin sen, kuinka telkkarissa näytettiin kaatumisia :?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 21:33

*
Minun ystävä liittyi hiljattain vapaaseurakuntaan ja huomasin miten hän edistyy uskossa vapaaseurakunnan kautta. *peukkuilee*

-------------------------------------------------------------

Katsokaa mitä minä löysin :shock: :D

Image

https://www.doria.fi/handle/10024/85742
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 03. Heinä 2014 22:43

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu