Kristinusko ja merkitty iho

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "Kristilliset" tatuoinnit.

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Syys 2014 12:06

pekka kirjoitti:Kiitoksia teille kaikille kirjoituksistanne.

1. Piet. 3:8

Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.

Minäkään en halua riidellä kenenkään kanssa tästä tatuointiasiasta.

Mutta yksimielisyyteen ei näköjään tässä asiassa päästä eli toiset eivät miellä tatuointeja pahaksi asiaksi (kun se ei vain ole saatanalle omistettu tatuointikuva tai -teksti) ja toiset ymmärtävät asian niin, että se ei voi olla missään tapauksessa Jumalan tahto (oli tatuointikuva tai -teksti mikä tahansa).

Olenko siis ymmärtänyt asian oikein? Korjatkaa jos olen väärässä.

Mutta jos näin on kuten yllä kirjoitin niin eikö siinä tapauksessa tämä tatuointikeskustelu ole syytä lopettaa koska mitä hyötyä on jankuttaa ja jankuttaa samoista asioista? Mitä mieltä te muut olette tästä asiasta?

2. Tim. 2:23

Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

Jumalan siunausta kaikille tähän armon päivään.

Tämä tilanne minusta muistuttaa sitä kun esimerkiksi aikanaan tällä foorumilla keskusteltiin voiko uskova kuunnella rokkia ja heviä? Ja kuinka kävi? Silloinkin muistaakseni jakauduttiin suurinpiirtein kahtia eli yksimielisyyteen ei päästy ja lopuksi ketju nimeltään "kristillinen heavy" sittenkin syntiä?" jouduttiin lukitsemaan turhien riitojen välttämiseksi. Ikäväähän se on mutta minkäs teet. Mutta edelleen minusta jankuttamaan ei kannata alata niin kuin tuo 2. Tim. 2:23 Raamatun kohta meitä kaikkia opettaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 27. Syys 2014 12:43

Haluan vielä tämän verran ottaa asiaan kantaa:

1 Kor. 6
19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli,
joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole
itsenne omat?
20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

Luuk. 6
16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte,
sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi,
tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt
olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon
te olette annetut,
18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä
niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

Luuk. 12
1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet,
antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä
on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.,
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa
mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä
hyvää ja otollista ja täydellistä.

Me, jotka olemme itsemme antaneet Kristukselle, emme ole enää itsemme omia, vaan Kristuksen ja meidän tulee jokaisen Hänen omansa ensisijaisesti kaiken tekemisemme aina katsoa ja arvostella sen kautta, että kirkastaako se Kristusta, palveleeko se Jumalaa ja Hänen tahtoaan, onko se ruumiimme antamista eläväksi ja pyhäksi Jumalalle kelpaavaksi uhriksi ja onko se jäsentemme antamista vanhurskauden palvelijoiksi ja edistääkö se meidän pyhitystämme, onko se siis hyvää, otollista ja täydellistä Kristuksen mielen mukaisuutta, eikä ole millään tavoin mukautumista tämän maailman ajan mukaan yms. mistä nämä kyseiset Raam.kohdat puhuvat.

Ja kukin toimikoon sitten sen mukaan, minkä kokee olevan noiden Sanan antamien kriteerien pohjalta kuuliaisuutta Jumalalle, Hänen palvelemistaan ja kunnioittamistaan.

Voimmeko kaikki olla tästä yhtä mieltä???

Itse uskon, että jokainen on valmis sitoutumaan noihin Jumalan Sanan kohtiin ja näin löydämme tämänkin viestiketjun päätökseksi samanmielisyyden.... jooko???
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Syys 2014 18:37

Siivetön saa pitää asiassa viimeisen sanansa, minä en tahdo lisätä enempää vettä myllyyn omalla vastineellani.

Jumala meille kirkastaa tahtonsa tässäkin ajallansa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja KeijoKoo » 27. Syys 2014 23:01

Markku Veilo sohaisi näköjään ampiaispesää, kun kertoi näkemyksiään tatuoinneista. Ihmetyttää se, kuinka nopeasti maalliset piirit reagoivat tuohon uudestisyntyneille kristityille osoitettuun opetukseen. Kun Veilolla hieman mopo keuli “öljyä tatuointeihin” puheessa, niin vastustaja (sielunvihollinen) veti heti Veilon julkisuuden valokeilaan pilkattavaksi. Sodankäynti on aika armotonta, ihmiset eivät vaan tätä huomaa. Veilo tekee hyvää työtä, opetusvideot ovat syvällisiä ja ainakin minusta inspiroivia, kannustavia ja Raamatun mukaisia. Sellaisia, joita ei kuule sunnuntaiaamujen kansankirkon saarnoissa. Toivottavasti Veilon julkiset youtube-videot eivät lopu tämän kohun myötä.

“Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.” (1 Pietarin kirje 5:8)

“Älkää ihmetelkö, veljet, jos maailma teitä vihaa.” (1 Joh. 3:13)

Tatuointi-aihe on mielestäni päivänselvä. Kristityn ei ole niitä syytä ottaa. Maalaisjärkikin tämän jo pitäisi sanoa. Uskovaisten on turha asiaa enempää vatvoa vaan keskittykää Kristuksessa pysymiseen. Lahjoittakaa köyhälle leskelle nekin rahat, jotka aioitte kantaa tatuointi putiikin sekopäälle. Raamattu kehottaa, ettei meidän tule mennä mukaan tämän maailman hullutuksiin. Kun kesällä katseli hellevaatteissa pörräävää kansaa, niin joka toisella oli joku töherrys ihossaan. Lopunajan ihmisillä tuntuu olevan näihin jonkinlainen mania. Raamattu sanoo mm.:

”Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.” (Room. 12:2)

"Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin” (Ef. 2:1-3)

“Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.” (Ef. 4:17-19)

Tatuointien suosituimpia aiheita ovat perinteisesti olleet pääkallot, käärmeet, lohikäärme, viikatemies, demonit/enkelit, viisisakaraiset tähdet/pentagrammit, horoskooppimerkit, aurinko ym. okkulttiset symbolit. Eli vihollisen maaperällä liikutaan tanakasti. Esimerkkejä näkee vaikka tuolta: https://mag.rankmytattoos.com/top-50-mo ... signs.html

Tatuoinnit ovat alunperin pakanallinen tapa. Kristityn pitää erottua pakanoista eikä myötäillä maailmaa! Tatuoinnit ovat käytännössä itsensä viiltelyä: neulakone hakkaa ihoa rikki ja verta vuodatetaan. Mihin viiltely ja veren valuttaminen liittyy? Esimerkiksi Raamatussa Baalin pappien menoihin sekä riivattujen itsensä ruhjomiseen:

“Niin he (Baalin profeetat) huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.” (1 Kuninkaiden kirja 18:28)

“Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.” (Markus 5:5)

Nykyään saatananpalvotat harrastavat itsensä silpomista. Tapa on myös huomattavan yleinen mielenterveysongelmien kanssa painivien nuorten parissa. Helsingin Sanomien uutisen mukaan Suomessa noin 11 prosenttia 13–18-vuotiaista nuorista viiltelee itseään jossain elämän vaiheessa (Hesari, 6.8.2014).

"Te olette Herran, teidän Jumalanne, lapsia. Älkää viileskelkö ihoanne älkääkä ajako paljaaksi päätänne otsapuolelta vainajan tähden,” (5 Moos. 14:1)

“Älkööt he ajako paljaaksi päälakeansa älköötkä leikatko partansa reunaa älköötkä koristelko itseänsä ihopiirroksilla.” (3 Moos. 21:5)

Tatuoinnit eivät ole mikään välttämätön juttu kenellekään. Pärjäämme kaikki mainiosti ilman niitä. Ja varsinkin meidän kristittyjen on syytä pohtia kannattaako ottaa riski, että asia on vieläkin kiivaan Herramme kieltämä vaikka elämme uuden liiton aikaa.

“Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.” (Gal. 5:13)

“Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne. Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.” (Fil. 2:3)

“Älkää pitäkö tärkeänä ulkonaista kaunistusta, älkää hiuslaitteita, kultakoruja tai hienoja vaatteita.” (1 Piet. 3:3)

Jos harkitset ottavasi niin kutsutun “kristillisen” tatuoinnin tyyliin Jeesuksen kasvokuva tai enkeli, niin muista mitä toinen käsky sanoo:

“Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.” (2 Moos. 20:3-6)

Tässä on vielä hyvä artikkeli aiheesta:
https://openairholinessministries.wordp ... t-tattoos/

Ps. Toivottavasti foorumilla ei ole mielensäpahoittajia :)
KeijoKoo

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Syys 2014 06:55

Mikko Murpatti kirjoitti:Siivetön saa pitää asiassa viimeisen sanansa, minä en tahdo lisätä enempää vettä myllyyn omalla vastineellani.

Jumala meille kirkastaa tahtonsa tässäkin ajallansa.

Mutta emmehän me kai Mikko kumpikaan olla sotimassa täällä toinen toistamme vastaan, eli ihmistä vastaan?

Ei minulla ole ainakaan ollut mitään sellaista kilpailua kanssasi, tai kenenkään muunkaan kanssa, että kuka meistä saa sanoa tässä asiassa viimeisen sanan.

Minähän olisin jo lopettanut koko keskustelun, mutta Sinä et sitä suvainnut, vaan vaatimalla vaadiit minua vastaamaan ja syytit minua jopa kiemurtelusta, kun minulla ei tahtonut olla aikaa ja voimavaroja enää käydä tätä keskustelua ja nyt sitten taas heität kelkan täysin toiselle laitaa, joten en nyt oikein tiedä, ollakko vaiko eikö olla?? :roll:

Mikko Murpatti kirjoitti Siivettömälle:
Etpäs kiemurtele tästä noin helpolla , vaan ole hyvä ja vastaa esittämiini kysmyksiin...

Nooh, sitten yritin kohteliaasti vastata, etten loukkaisi Sinua tai ettet kokisi, etten välitä tai halua keskustella kanssasi ja nyt sitten saan taas toisen suuntaista palautetta, joten.... tuntuu kuin tilanne olisi se, että "olin niin tai näin, niin olen joillekin aina väärin päin". :(

Pyydän siis anteeksi olemassaoloani, mutta siitä huolimatta uskon, että Jumalalla on jokin tarkoitus minunkin elämälleni, koska täällä vielä olen.

Ja me Jumalaan uskovina varmasti jokainen tiedämme, kuka tässäkin asiassa sanoo viimeisen sanan, sillä viimeisenä Hän on seisomassa meidän jokaisen multien päällä, joten ei meidän kannata tuollaisestakaan asiasta kilpailla.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Janne » 28. Syys 2014 07:08

Tatuointi-aihe on mielestäni päivänselvä. Kristityn ei ole niitä syytä ottaa. Maalaisjärkikin tämän jo pitäisi sanoa. Uskovaisten on turha asiaa enempää vatvoa vaan keskittykää Kristuksessa pysymiseen. Lahjoittakaa köyhälle leskelle nekin rahat, jotka aioitte kantaa tatuointi putiikin sekopäälle.

Tähän kommenttiin on helppo yhtyä :thumbup:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Syys 2014 07:08

KeijoKoo kirjoitti:Markku Veilo sohaisi näköjään ampiaispesää, kun kertoi näkemyksiään tatuoinneista. Ihmetyttää se, kuinka nopeasti maalliset piirit reagoivat tuohon uudestisyntyneille kristityille osoitettuun opetukseen. Kun Veilolla hieman mopo keuli “öljyä tatuointeihin” puheessa, niin vastustaja (sielunvihollinen) veti heti Veilon julkisuuden valokeilaan pilkattavaksi. Sodankäynti on aika armotonta, ihmiset eivät vaan tätä huomaa. Veilo tekee hyvää työtä, opetusvideot ovat syvällisiä ja ainakin minusta inspiroivia, kannustavia ja Raamatun mukaisia. Sellaisia, joita ei kuule sunnuntaiaamujen kansankirkon saarnoissa. Toivottavasti Veilon julkiset youtube-videot eivät lopu tämän kohun myötä.

“Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.” (1 Pietarin kirje 5:8)

“Älkää ihmetelkö, veljet, jos maailma teitä vihaa.” (1 Joh. 3:13)

Tatuointi-aihe on mielestäni päivänselvä. Kristityn ei ole niitä syytä ottaa. Maalaisjärkikin tämän jo pitäisi sanoa. Uskovaisten on turha asiaa enempää vatvoa vaan keskittykää Kristuksessa pysymiseen. Lahjoittakaa köyhälle leskelle nekin rahat, jotka aioitte kantaa tatuointi putiikin sekopäälle. Raamattu kehottaa, ettei meidän tule mennä mukaan tämän maailman hullutuksiin. Kun kesällä katseli hellevaatteissa pörräävää kansaa, niin joka toisella oli joku töherrys ihossaan. Lopunajan ihmisillä tuntuu olevan näihin jonkinlainen mania. Raamattu sanoo mm.:

”Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.” (Room. 12:2)

"Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin” (Ef. 2:1-3)

“Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.” (Ef. 4:17-19)

Tatuointien suosituimpia aiheita ovat perinteisesti olleet pääkallot, käärmeet, lohikäärme, viikatemies, demonit/enkelit, viisisakaraiset tähdet/pentagrammit, horoskooppimerkit, aurinko ym. okkulttiset symbolit. Eli vihollisen maaperällä liikutaan tanakasti. Esimerkkejä näkee vaikka tuolta: https://mag.rankmytattoos.com/top-50-mo ... signs.html

Tatuoinnit ovat alunperin pakanallinen tapa. Kristityn pitää erottua pakanoista eikä myötäillä maailmaa! Tatuoinnit ovat käytännössä itsensä viiltelyä: neulakone hakkaa ihoa rikki ja verta vuodatetaan. Mihin viiltely ja veren valuttaminen liittyy? Esimerkiksi Raamatussa Baalin pappien menoihin sekä riivattujen itsensä ruhjomiseen:

“Niin he (Baalin profeetat) huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.” (1 Kuninkaiden kirja 18:28)

“Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.” (Markus 5:5)

Nykyään saatananpalvotat harrastavat itsensä silpomista. Tapa on myös huomattavan yleinen mielenterveysongelmien kanssa painivien nuorten parissa. Helsingin Sanomien uutisen mukaan Suomessa noin 11 prosenttia 13–18-vuotiaista nuorista viiltelee itseään jossain elämän vaiheessa (Hesari, 6.8.2014).

"Te olette Herran, teidän Jumalanne, lapsia. Älkää viileskelkö ihoanne älkääkä ajako paljaaksi päätänne otsapuolelta vainajan tähden,” (5 Moos. 14:1)

“Älkööt he ajako paljaaksi päälakeansa älköötkä leikatko partansa reunaa älköötkä koristelko itseänsä ihopiirroksilla.” (3 Moos. 21:5)

Tatuoinnit eivät ole mikään välttämätön juttu kenellekään. Pärjäämme kaikki mainiosti ilman niitä. Ja varsinkin meidän kristittyjen on syytä pohtia kannattaako ottaa riski, että asia on vieläkin kiivaan Herramme kieltämä vaikka elämme uuden liiton aikaa.

“Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.” (Gal. 5:13)

“Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne. Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.” (Fil. 2:3)

“Älkää pitäkö tärkeänä ulkonaista kaunistusta, älkää hiuslaitteita, kultakoruja tai hienoja vaatteita.” (1 Piet. 3:3)

Jos harkitset ottavasi niin kutsutun “kristillisen” tatuoinnin tyyliin Jeesuksen kasvokuva tai enkeli, niin muista mitä toinen käsky sanoo:

“Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.” (2 Moos. 20:3-6)

Tässä on vielä hyvä artikkeli aiheesta:
https://openairholinessministries.wordp ... t-tattoos/

Ps. Toivottavasti foorumilla ei ole mielensäpahoittajia :)

En minäkään osannut odottaa, että tästä asiasta uskovat olisivat näin jyrkästi eri mieltä.

Kirjoitat:

Tuolla jossain toisaalla oltiin sitä mieltä, että Jumala on sama. eilen tänään ja iankaikkisesti, joten olen myöskin sitä mieltä, että jos tämän 2 Moos.20:3-6 Jumala on sanonut jo VL ihmisille, miksi Hän olisi muuttanut mielipidettään tämän asian suhteen meidän kohdallamme?

Siivetön

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Syys 2014 09:07

Kyllä minäkin oikeasti ajattelen, että ei uskovan kuulu mitään tatuointeja ottaa ja entisistäkin olisi ihan hyvä päästä eroon jos mahdollista. Tämä on vain vähän tyhmä sanoa, koska en todellakaan osaa tätä kantaani mitenkään hyvin perustella :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 28. Syys 2014 09:24

Tuo hienoja vaatteita oli muistaakseni myös koreita..eli mitä vaatteita pitäisi välttää? Tarkoittaako se jotain kimaltevia, juhla tms. vaatteita :?
iinuliinu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Syys 2014 09:50

iinuliinu kirjoitti:

Tuo hienoja vaatteita oli muistaakseni myös koreita..eli mitä vaatteita pitäisi välttää? Tarkoittaako se jotain kimaltevia, juhla tms. vaatteita :?

Ainoastaan tulee välttää ettei sydän kiintyisi niihen eikä kalliisiin vaatteisiin. En näe vääränä asiana että naisuskova pukeutuu hienoihin vaatteisiin kunhan hänen sydämessä Jumala on aina ykkönen eikä ne vaatteet ole hänelle ykkösiä, vaan kakkosia. :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu