Katupartiot askel kohti anarkiaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Tammi 2016 23:02

Näin uskon kuin tanu tässä kirjoitti. Minä olen elämässäni kohdannut valkoihoisia, jotka pystyvät todella julmiin tekoihin. Olen kohdannut myös samanlaisia tummaihoisia. Mutta suurin osa kaikista ihmisistä on ollut ihan tavallisia rippumatta ihon väristä. En minä itsekään ruskettuessani muutu ainakaan huonommaksi.

Täytyy tämän päivän hyvästä teosta vielä mainita. Sen teki irakilainen naapurini, joka tarjosi kyydin kun olin hiki hatussa matkalla bussipysäkille. Hän vei minut ja tyttäreni määränpäähämme asti. Ihanaa, kun joku huomaa tarjota tällaiselle ajokortittomalle kyydin. Harva osaa ajatella että kyyti on välillä kuin lottovoitto.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Tammi 2016 00:25

tanu kirjoitti:
george kirjoitti:Kyllä roduilla on eroja. Ei pelkästään ihonväri.

Tai olisko niin, että kulttuureilla ja kasvuympäristöillä on eroja.
Ja elämään saaduilla "eväillä" ja mahdollisuuksilla.

Eiköhän ihmiset ole kaikkialla ihan samanlaisia, riippumatta ihon väristä
tai rodusta. Kulttuuri ja kasvuympäristö ja lapsuuden kokemukset tekevät
ihmisistä sellaisia kuin he ovat.

Jos joku adoptoi vaikka kymmenen eri väristä ja eri kulttuureista
tulevaa vauva-ikäistä lasta ja kasvattaa heidät tasapuolisesti, niin kyllä
heistä kaikista tulee aika samanlaisia.

Samaa mieltä, hienosti sanottu. Ihminen on olosuhteiden kasvatti.

Mutta se on se kaiken parantava ja muuttava olosuhde , jos tulee uskoon :)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Tammi 2016 03:46

tanu kirjoitti:
george kirjoitti:Kyllä roduilla on eroja. Ei pelkästään ihonväri.

Tai olisko niin, että kulttuureilla ja kasvuympäristöillä on eroja.
Ja elämään saaduilla "eväillä" ja mahdollisuuksilla.

Me ihmiset, jotka näemme jäävuoresta (ihmisen elämästä) vain huipun, emme veden alaista aluetta, voimme ajatella, että roduilla, kulttuureilla ja kasvuympäristöillä on eroja. Se on inhimillisen tutkielmamme päätelmä -pintapuolisesti tottakin- mutta Jumala on tutkinut ihmisen ja tähän tutkimukseen on sisällytetty kaikki rodut, kulttuurit ja kielet. Se on jumalallinen tutkimus, Hänen, jolta ihminen ei voi mitään piilottaa ja jonka silmissä pilkkopimeäkin on kuin kirkkain keskipäivä. Hänen tutkimuksensa tulos, jonka Hän myös ihmiskunnalle on ilmoittanut, on tämä: "Kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään."(Rm. 3:12)

Ihmissuvulla, rotuun katsomatta, on yksi yhteinen ja ylitsepääsemätön ongelma -josta kaikki muut ongelmamme juontavat juurensa- ja se on "Minä Itse". Tämä ongelma on kulkenut matkassamme ihmissuvun aamuhämärästä lähtien, missä isämme houkuteltiin syömään hyvän- ja pahantiedon puusta valheellisin lupauksin, että silloin "te tulette niin kuin Jumala...". Siellä me olimme "isämme kupeissa" (vertaa periaatetta Hebr. 7:9-10) ja synnyinlahjana isältämme perimme halun itse olla oma jumalamme. Tämä on se majesttettirikos ja synnin juuri, josta kaikki ongelmamme kumpuavat ja siksi tuon pikkuisemme "minä olen" on kaaduttava kuolleena Hänen jalkojensa juureen jonka ainoan nimi on MINÄ OLEN.

Hups. Poikkesin aloituksen aiheesta...vai poikkesinkohan sittenkään? Joku voi sanoa, että tuo on epäreilua, sillä eihän minulla ollut sanansijaa eikä minulta mitään kysytty, kun Aadam lankesi. Totta kyllä, mutta Jumala puuttui tämän tuhoisan asian kulkuun ja valmisti meille pelastuksen Poikansa Jeesuksen kautta. Eikä meillä ollut siihenkään sanansijaa, mutta nyt meillä on vastaus kaikkiin ongelmiimme -jos se vaan kelpaa- ja se on Jeesuksen Kristuksen evankeliumi. Hän itse, Jeesus Kristus, on Jumalan vastaus ihmiskunnan jokaisessa ongelmassa, apu ahdingoissa ja voitto vihollisen turmiovalloista.
Jukka

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Tammi 2016 12:00

Poiminta tämän päivän Vaasan (missä asun) paikallislehdestä:

"Odin soturit levittäytyivät myös Vaasaan: Kiistää yhteydet kansallissosialismiin"

https://www.pohjalainen.fi/uutiset/maak ... -1.1982985

"Facebookiin ilmestyi keskiviikkoiltana Support Soldiers Of Odin Vaasa -sivu, joka keräsi muutamassa tunnissa parisataa tykkäystä. Torstaiaamuulla tykkäyksiä sivustolla oli jo lähes 300.

Sivustolla kerrotaan, että ryhmä on Vaasassa katupartiointia harrastava kerho, joka toimii Kemin jaoston alla.

Järjestö korostaa keskiviikkoiltana päivätyssä viestissään, ettei se ole "rasistinen ryhmä, kansallissosialistinen liike, huumejengi, moottoripyöräkerho eikä rikollisjärjestö". Teksti on sama, joka julkaistiin Soldiers of Odinin pääsivustolla Facebookissa 17. tammikuuta.

– On totta, että kerhon perustaja on aatteiltaan kansallissosialisti. Hänen kirjoituksensa ei ole kerhon kirjoituksia. Kerhon jäsenillä on useita eri aatteita, mutta ne ovat yksityishenkilöitä. Yksityishenkilöiden aatteet eivät ole kerhon aatteita, Facebook-sivustolla selvennetään.

Järjestö kirjoittaa, että "silloin kun jäsenemme kiskovat tunnukset ylle, heiltä vaaditaan sääntöjen noudattamista ja niiden mukaan käyttäytymistä, omat aatteet ja tavat kohdella ihmisiä, saa unohtaa kokonaan".

Support Soldiers of Odin Vaasa linjaa sivustolla, että se aikoo olla maahanmuuttokriittinen, turvallisuutta luova katupartio, joka voi käyttää yleistä kiinniotto-oikeutta ja että sen jäsenet saavat tarvittaessa puolustautua.

– Ylilyönneille meillä on täysi nolla (0) toleranssi, sivustolla kirjoitetaan.

Soldiers of Odin -järjestö perustettiin syksyllä Kemissä. Sen tarkoitus on levittäytyä useille paikkakunnille, ja joka paikkakunnalla on järjestöllä oma johtaja.

Support Soldier of Odin Vaasa -sivuston ylläpitäjä kieltäytyi Pohjalaisen ja Ilkan haastattelupyynnöstä."

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Tammi 2016 22:04

pekka kirjoitti:Support Soldier of Odin Vaasa -sivuston ylläpitäjä kieltäytyi Pohjalaisen ja Ilkan haastattelupyynnöstä.

Miksi? Onko heillä jotain salattavaa?
Jukka

ViestiKirjoittaja Janne » 21. Tammi 2016 23:11

Sen verran vielä tuohon rotuasiaan että sellainen ero eri roduilla on että esimerkiksi mustien älykkyysosamäärä on reilusti alempi kuin esimerkiksi valkoisten. Siis ihan silloinkin että ympäristövaikutteet on poistettu .

Viisaimpia tutkimusten mukaan ovatkin siten juutalaiset äo:lla määritettynä.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Tammi 2016 23:30

Janne kirjoitti:Sen verran vielä tuohon rotuasiaan että sellainen ero eri roduilla on että esimerkiksi mustien älykkyysosamäärä on reilusti alempi kuin esimerkiksi valkoisten. Siis ihan silloinkin että ympäristövaikutteet on poistettu .

Olisiko sinulla tarjoilla meille mitään linkin tynkää taikka tutkimusta jotta voisimme tutkia asiaa tarkemmin?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Janne » 21. Tammi 2016 23:38

Mikko Murpatti kirjoitti:
Janne kirjoitti:Sen verran vielä tuohon rotuasiaan että sellainen ero eri roduilla on että esimerkiksi mustien älykkyysosamäärä on reilusti alempi kuin esimerkiksi valkoisten. Siis ihan silloinkin että ympäristövaikutteet on poistettu .

Olisiko sinulla tarjoilla meille mitään linkin tynkää taikka tutkimusta jotta voisimme tutkia asiaa tarkemmin?

No en mitään yksittäistä tutkimusta tähän laita kun on niin laaja aihe mutta jos asiaa haluaa laajemmin tutkia niin wikipedian rotu ja älykkyys tekstin lopusta löytyy erittäin kattava tutkimus "lista" ja linkkejäkin joten sieltä voisi asiaa lähteä perkaamaan.

Tosin hyvän tiivistyksen aiheeseen antaa jo tuo wikin oma tekstikin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rotu_ja_%C3%A4lykkyys
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Tammi 2016 08:03

ÄO-testissä pärjääminen ei ole kunnon ihmisen merkki. Murhaajissa, narsisteissa, sosio- ja psykopaateissa on hyvin älykkäitä ihmisiä testien mukaan. Viisaus on eri asia. Viisautta Jumala antaa kaikille ihmisille, jotka sitä Häneltä pyytävät. Myös tummaihoisissa on ihan kunnon ihmisiä.

ÄO-testeistä ei ole myöskään pystytty täysin poistamaan korkean koulutuksen vaikutusta. Ihminen, joka elää kulttuurissa, jossa tehtävien tekemisestä ei ole yleensä hyötyä, ei yleensä pärjää ÄO-testissä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Tammi 2016 08:47

Jaa, että "mustien älykkyysosamäärä on reilusti alempi kuin esimerkiksi valkoisten". Tuollaiset ajatukset ja tutkimukset liikkuvat vaarallisilla vesillä. Ei kuitenkaan ole mitään uutta, että valkoinen rotu pitää itseään mustaa rotua viisaanpana ja älykkäämpänä. Juutalaisen korkean älykkyystason puolesta puhuu ainakin ne monet suuret oivallukset ja keksinnöt, joita he ovat kehittäneet - mutta onko heillä sitten todellista taivaan tunnustamaa viisautta, kun ovat hyljänneet Messiaansa?

Kun luin tekstisi niin mieleeni nousivat Jeesuksen sanat (Matt. 11:25) Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille." Katsoin ne kreikan kielen tekstistä suomalaisen Raamattuni lisäksi. Taivaan ja maan Herra on salannut nämä "apo sofon kai syneton - viisailta ja älykkäiltä". Samalla linjalla on Paavali kirjoittaessaan viisaille ja älykkäille korintolaisille (1.Kor. 1)

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu