Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Juha » 30. Kesä 2014 00:50

vaisuliini kirjoitti:*
Ok kiitos Juha. Tuo kohta 1Kor. 7:14 ei varmaan tarkoita vauvoja vaan isompia lapsia jotka ymmärtävät mitä on synti. Kyllä kaikki vauvat ovat taivaskelpoisia. Mutta kehitysvammainen lapsi joka on vähän isompi, on edelleen taivaskelpoinen koska ei vielä ymmärrä mitä on synti kuin normaalit lapset, minä luulen niin.

Olen samaa mieltä. Synti on ihmisen sydämessä tehty valinta tehdä vääryyttä. Eihän vauvalla tai ymmärtämättömällä kehitysvammaisella ole ymmärrystä tehdä moraalisia valintoja ja ratkaisuja. Kuinka he voisivat siis tehdä tekoja, joista heidät sitten tuomitaan?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Kesä 2014 08:18

Olen lukenut paljon Erik Ewalds kirjoja ja niitä on ainakin täällä paikallisessa kirjastossa useampiakin.

Eräällä tuttavallani on myöskin aika kattava hänen määrä hänen luentojaan kaseteilla ja olen kuunnellut ne läpi.

Pitäisikin kehoittaa häntä siirtämään ne joko cd:lle tai tikulle talteen, sillä tänä päivänä ei tahdo olla enää välineitä, millä kuunnella kasetteja.

Suosittelen luettavaksi tuotantoaan, sillä ainakin omalla kohdallani ne antoivat todella paljon evästä oman itseni ymmärtämiseen kuin myöskin apua sielunhoitotilanteisiin.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Kesä 2014 08:34

Tuo Sairaus täynnä merkityksiä -kirja oli kyllä loppujen lopuksi ihan turhaa filosofointia siitä, miten kaikki käsittelemättömät asiat voivat plumpsahdella kehossamme esiin erilaisina fyysisinä sairauksina...

Siis uskon kyllä että elämällä ja kokemuksilla on merkitystä sairastumisiin, mutta enemmän kuin kokemukset sinänsä, meidän keinomme käsitellä näitä kokemuksia vaikuttavat. Ja jollain ihmisellä vain on jostain syystä niin vahva fysiikka että vaikka hänelle olisi tapahtunut kaikkea pahaa ja hän olisi käsitellyt ne vain keräämällä sisäänsä katkeruutta ja kaunaa, niin hän ei kuitenkaan sairastu ja saattaa elää vaikka 100-vuotiaaksi. Joku taas sairastuu heti pienenkin stressin takia.

Siinä kirjan kirjoittaja oli kyllä ihan hyvällä asialla, että hän näki nykylääketieteen pilkkoneen ihmisen osiin väärällä tavalla. Joku lääkäri hoitaa sydäntä ja toinen maksaa ja kolmas ihoa jne... Kukaan ei näe ihmisen kokonaisuutta. Mutta ylpeänä hoitoalan edustajana voin kertoa että kaikessa hiljaisuudessa hoitajat usein näkevät ihmisen kokonaistilanteen :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Kesä 2014 08:40

Kiitos tiedosta.

Olisko vähän samaa sarjaa, kuin Saara Kinnusen kirja ja luennot aiheesta: Sovintoon elämän kanssa?

Ne ovat olleet puolisen vuotta ns. vaiheessa, mutta ei vain ole jostain syystä intoa saatta projektia loppuun. :)

Ovat mielestäni liiaksi sellaista sekulaari psykologiaa, kun olisin odottanut enempi hengellistä antia hältä.

Oletko Sinä Aamu-Usva tutustunut kyseiseen kirjaan?
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Kesä 2014 09:29

Juha kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Ok kiitos Juha. Tuo kohta 1Kor. 7:14 ei varmaan tarkoita vauvoja vaan isompia lapsia jotka ymmärtävät mitä on synti. Kyllä kaikki vauvat ovat taivaskelpoisia. Mutta kehitysvammainen lapsi joka on vähän isompi, on edelleen taivaskelpoinen koska ei vielä ymmärrä mitä on synti kuin normaalit lapset, minä luulen niin.

Olen samaa mieltä. Synti on ihmisen sydämessä tehty valinta tehdä vääryyttä. Eihän vauvalla tai ymmärtämättömällä kehitysvammaisella ole ymmärrystä tehdä moraalisia valintoja ja ratkaisuja. Kuinka he voisivat siis tehdä tekoja, joista heidät sitten tuomitaan?

Totta. Minä törmäsin yhteen ihmiseen. En muista mikä vamman nimi oli. Harvinainen tapaus. Varmaan hän on taivaskelpoinen vaikka aikuisena.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Kesä 2014 09:30

*
Onko hyvä se vihreä kirja? Kirjailija on Stanford, Miles J. Mitä mieltä te olette siitä kirjasta? Raitishenkinenko?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Kesä 2014 10:19

En ainakaan muista tuota Sovintoon elämän kanssa -kirjaa.
Joskus luin paljon hengellistä kirjallisuutta, mutta nykyään todella vähän.
Kaikkea lukemista on niin maan mahdottomasti töissä ja opiskeluissa...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Kesä 2014 10:44

Aamu-Usva kirjoitti:En ainakaan muista tuota Sovintoon elämän kanssa -kirjaa.
Joskus luin paljon hengellistä kirjallisuutta, mutta nykyään todella vähän.
Kaikkea lukemista on niin maan mahdottomasti töissä ja opiskeluissa...

On aika uusi kirja tuo; Sovintoon elämän kanssa, julkaistu vasta 2013.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Kesä 2014 10:53

Katsoin tuon kirjan kuvauksen Adlibrikseltä. Kuulostaa kuitenkin ihan kiinnostavalta.
Varasin kirjan tuolta yliopiston pääkirjastolta eli voin hakea sen huomenna.
Sitten vielä katsotaan, milloin ehdin lukea sen :D Mulla on sellainen lista lukemattomia kirjoja, joita luen kun ehdin. Nyt teen sellaista saattohoitoon liittyvää projektityötä ja tietenkin graduani, jossa on kyllä varmaan kaikkein puuduttavin vaihe meneillään. Mutta toisaalta töissä olen nyt vain 50-prosenttisena :)
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Kesä 2014 11:07

Aamu-Usva kirjoitti:Katsoin tuon kirjan kuvauksen Adlibrikseltä. Kuulostaa kuitenkin ihan kiinnostavalta.
Varasin kirjan tuolta yliopiston pääkirjastolta eli voin hakea sen huomenna.
Sitten vielä katsotaan, milloin ehdin lukea sen :D Mulla on sellainen lista lukemattomia kirjoja, joita luen kun ehdin. Nyt teen sellaista saattohoitoon liittyvää projektityötä ja tietenkin graduani, jossa on kyllä varmaan kaikkein puuduttavin vaihe meneillään. Mutta toisaalta töissä olen nyt vain 50-prosenttisena :)

Voimia, jaksamista ja siunausta kaikkeen, mihin tarvitset!

Hän on onneksi luvannut olla meidän kanssamme joka päivä.

Jatketaan sitten keskustelua aiheesta, kun ja jos ehdit siihen paneutumaan
ja minäkin yritän saada intoa mennä siinä eteenpäin. :)
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu