Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ylivainiosta

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Heinä 2014 19:30

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Heinä 2014 19:32

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Heinä 2014 19:42

Mistähän Sinä nyt oikein puhut ja mitä tarkoitat??

Jos kysyin, voimmeko antaa kunnian Jumalalle siitä, että on pelastanut ja parantanut ihmisiä, niin miten voit puhua ateisteille kunnian antamisesta?
Siivetön

ViestiKirjoittaja tanu » 06. Heinä 2014 20:01

Ihmettelen että miten täällä foorumilla on niin paljon negatiivisuutta ilmassa vähän väliä?
Syytellään ja suututaan yms.
Eikö pitäisi pyrkiä löytämään Raamatun mukainen totuus asiasta kuin asiasta? Ja välillä sen totuuden löytymiseen saattaa mennä aikaa.

En ymmärrä tuota Helin kommenttia, että joku mies täällä on alkanut puhua Yli-Vainiota vastaan.
Eihän täällä ole esitetty kuin varovaisia omia tuntemuksia.
Ja perusteltu Raamatulla, että tuollainen ihmisten kaataminen taaksepäin sankoin joukoin, rukousjonoineen ja kiinniottajineen on ihan jotain muuta
kuin mitä Raamatusta voidaan lukea.

Tuntuu että usein kun jonkun mielipide ei miellytä, niin silloin ihmiset menevät kuuroiksi ja sokeiksi. Ei edes haluta ottaa sitä mahdollisuutta
huomioon että itse voisi olla väärässä.

En tunne Yli-Vainiota enkä hänen puheitaan tai tekojaan yhtään. Ainoastaan olen kuullut että "kaatoi ihmisiä".
En yhtään epäile, etteikö hän olisi ollut Jumalan mies ja puhunut Jumalan tahdon mukaisia asioita.

Mutta kovasti sen perusteella, että mitä tässä ketjussa on kirjoitettu, vaikuttaa siltä, että Yli-Vainio sai Australiassa mukaansa jotain väärää, kun
parannuksen tekemisestä ja tuomiosta puhuminen vaihtui ihmisten kaatamiseen.

On kai historian aikana ollut paljon muitakin raittiita saarnamiehiä ja -naisia, jotka ovat jossain vaiheessa eksyneet.
Saaneet väärän voitelun tai on alkanut mammona ja valta ja kuuluisuus kiehtomaan. Tämmöistä vaihtoehtoa ei voi pois sulkea tässäkään tapauksessa, koska
ihminen on taipuvainen luulemaan itsestään liikoja.

Mutta sitä en ymmärrä että pitäisi mennä tuollaisiin hengellisiin mega-tapahtumiin ollenkaan.

Mun mielestä tässä ketjussa kukaan ei ole asettuntut Yli-Vainiota vastaan tai syyttänyt tai tuominnut häntä.
On vaan pohdiskeltu hänen toimiansa ja tartuttu tuohon kaatamis-ilmiöön. Että mitä se on ja kerrotaanko moisesta Raamatussa.

Jumalan rauhaa ja armoa ja siunausta kaikille.

(Rm 12)
1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13. Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Heinä 2014 20:06

---
Jasmiini

ViestiKirjoittaja paa » 06. Heinä 2014 20:08

Siivetön kirjoitti:
paa kirjoitti:
Siksi minusta ihan oikein tuo eteenpäinkaatuminen.
Ja totta kai se oikein on, kun Raamattu niin sanoo.

Kerrotko Paa, missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että esirukoustilanteessa eteenpäin kaatuminen on oikein?????

En puhu esirukoustilanteista, vaan ylipäänsä kaatumisista mihin ilmansuuntaan tahansa, niin Mikko tuossa toi monta kohtaa Raamatusta esille, missä kaadutaan Jumalan voimasta eteenpäin, ei taaksepäin.

Mitä tulee Niiloon muutenkin, niin uskon, että Jumalan mies oli kyllä, MUTTA jotain tapahtui tuolla Australiassa. Sai jonkun omituisen voitelun tmv. Kiinnostaisi kyllä tietää tarkemmin.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Heinä 2014 20:12

tanu kirjoitti:Tuntuu että usein kun jonkun mielipide ei miellytä, niin silloin ihmiset menevät kuuroiksi ja sokeiksi. Ei edes haluta ottaa sitä mahdollisuutta huomioon että itse voisi olla väärässä.

Mun mielestä tässä ketjussa kukaan ei ole asettuntut Yli-Vainiota vastaan tai syyttänyt tai tuominnut häntä.
On vaan pohdiskeltu hänen toimiansa ja tartuttu tuohon kaatamis-ilmiöön. Että mitä se on ja kerrotaanko moisesta Raamatussa.

Samaa mieltä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Heinä 2014 20:24

Heli kirjoitti:Niilo Ylivainio julisti Kristusta Jeesusta. Hänen puheitaan voi vieläkin kuunnella netistä. Paljon ihmisiä tuli uskoon ja he myös pysyivät uskossa. Paljon sairaita parani.Hänen työnsä ei hajoittanut Helluntaiherätystä, niinkuin Toronto-ilmiö. Niilo oli Jumalan mies.Puheet hänellä oli persoonallista ja elävää. Hän puhui usein Vanhasta Testamentista. Läpi Helluntaiherätyksen häntä arvostettiin. Jos nyt yksi mies alkaa puhua (en sano nimeä)häntä vastaan, en välitä siitä.

Sano vaan nimi, eikö se olisi reilua kaikille?
Tosin en huomannut, että joku täällä Niiloa vastaan sinänsä olisi ollut.
Päinvastoin hoettu, että oli Jumalan mies ja puhui asiaa.
Mutta Niilo oli myös inhimillinen ihminen, niin kuin me kaikki, virheitä voi sattua ja tapahtua, mutta tarkoitus voi silti olla hyvä.
Minäkin pidän Niilon puheista.
Tykkään myös hänen huumoristaan.
Varmasti moni tullut uskoon kuullessaan hänen suustaan Jumalan Sanaa.
Ja parantunutkin. En epäile tätä yhtään.
Mutta vaikka Niilosta pidänkin, niin taaksepäin kellahtelu on epäraamatullista, joten siksi en sitä hyväksy.
Vaikka itse Wilkersonin kokouksissa olisi lennetty selälleen, niin ei auta sekään.
Meidän täytyy olla rehellisiä itsellemme, toisillemme ja ennen kaikkea Jumalalle.
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Heinä 2014 20:27

*
No on muistettava että saatana osaa tekeytyä valkeuden enkeliksi eli Pyhäksi Hengeksi ja myös muissa kokouksissa niin siksi Jumala antaa meille Raamattua koeteltavaksemme mitä kokouksissa tapahtuu. Pyhien kirjoituksien ja Jumalan voiman tunteminen on erittäin tärkeää, myös tässä ajassa missä valheen henki voi esittää Pyhää Henkeä. Raamattu sanoo; 'älkää jokaista henkeä uskoko'. Ne henget pitää koetella Jumalan Sanalla. Yli-Vainion kokouksessa tapahtui muistaakseni kultapölyä.

Niin Jeesus kävi kasteella ja siten Henki vei hänet erämaalle koeteltavaksi. Niin saatana näytti Jeesukselle mahtavan maailman, loistoineen. Piru sanoi Jeesukselle, jos sinä kumarrat minua, saat tämän kaiken, loistoineen. Jeesus sanoi hänelle: 'mene pois, saatana, sillä on kirjoitettu: 'Herraa, sinun Jumalaa, sinun tulee kumartaa ja vain Häntä palvella'. (ks. Matt. 4:8-10) Huom! Piru pystyy tarjoamaan kaikki mahtavuudet loistoineen ja jopa kultapölyjä ja mammonia.

Jos kokouksessa kaikki toiminnot eivät tunnu täsmäävän Jumalan Sanan mukaan, ne on saatanasta. Koska väärät henget pääsevät vaikuttamaan hengellisissä muissa kokouksissa ja seurakunnissa, ne koittaa eksyttää jopa sinisilmäisiä uskovia jotka eivät tunne pyhiä kirjoituksia eikä Jumalan voimaa (Anteeksi tällainen kova lause). :) Kun omat aistit tottumuksesta on harjaantunut erottamaan hyvän pahasta, se ei ole enää vauvakristitty joka tarvitsee Sanan väärentämätöntä maitoa ja se on harjaantunut havaitsemaan ne henget. Raamatun mukaan riivaajat vapisevat myös. Se juttu on helppo muistaa. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Heinä 2014 20:29

Jasmiini kirjoitti:
Heli kirjoitti: Jos nyt yksi mies alkaa puhua (en sano nimeä)häntä vastaan, en välitä siitä.

Siivetön kirjoitti:Minä vaakaasti uskon ja luotan siihen, että tämän mainitsemasi "yhden" miehen silmät vielä avataan. Se saattaa tapahtua niinkin, että Jumala alkaa toimimaan hänen kauttaan samalla tavalla.

Eikö tämmöinen omituinen vihjailu "yhdestä miehestä" ole rumaa ja asiatonta?!

Jasmiini, sitä se on minustakin. Tuommoinen ruma ylpeä vihjailu ei kuulu tänne foorumin keskusteluihin mukaan.

Saanko Heli ja Siivetön kysyä teiltä ketä yhtä miestä tarkoitatte?

Onko joku ollut täällä keskustelussa kanssanne jostain eri mieltä jostain asiasta ja olette nyt ottaneet hänet kohteeksenne?

Eikö tämä asia olisi nyt hyvä selvittää mistä tässä vihjailussa on oikein kysymys?

Anteeksipyyntökin olisi varmaan suotavaa koska tuommoinen vihjailu ei kuulu näihin keskusteluihin mukaan luomaan huonoa ilmapiiriä.

- Ylläpito
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu