Sanoma Herran sydämeltä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja toni t » 23. Touko 2013 00:43

Herman kirjoitti:Siltä varalta, että mahdollisesti ymmärsit Toni minut väärin, niin tarkennan vielä kuitenkin että kun sanoin että on kaksi eri asiaa olla Kristuksen oma ja olla Kristuksessa, en tarkoittanut että nämä olisivat vastakkaisia asioita tai muuta sellaista. Tarkoitin lähinnä sitä, että ne eivät ole sama asia. Mutta jos joku on Kristuksessa, niin tietysti silloin hän on myös Kristuksen oma. Kuitenkin Kristuksen oma voi olla, ilman että "on Kristuksessa" (raamatullisen määritelmän mukaan, joka on synonyymi käsitteelle "olla Hengessä", eli vaeltaa Hengen mukaan eikä lihassa).

Efe.4:30. Ja älkäät Jumalan Pyhää Henkeä murheelliseksi saattako*, jossa te lunastuksen päivään asti kiinnitetyt olette.

1.Kor.12:12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Apt.2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

Room.8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Näistä jakeista selviää se ettei ihminen voi olla Kristuksen oma joka ei olisikaan Kristuksessa. Se on täysin mahdoton ja epäraamatullinen yhtälö. Ilman uudestisyntymistä Hengestä joka on Pyhän Hengen kaste ei ihminen voi pelastua ja uudestisyntymässä pelastunut ihminen kiinnitetään Kristukseen Pyhällä Hengellä. Jokainen Kristuksessa oleva ja elävä joka on Kristukseen kiinnitetty Pyhässä Hengessä on sitten Kristuksen oma sillä vain ne ovat Kristuksen omia joissa on Kristuksen Henki.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 23. Touko 2013 00:58

todael kirjoitti:Kovaa vastustusta selkeää raamatullista oppia kohtaan. Petri Paavola väittää että uusi luomus voi langeta syntiin, Toni Torppa kieltää selvän raamatullisen opetuksen kokonaisvaltaisesta vanhan ihmisen ristiinnaulitsemisesta Kristuksessa.

En tiedä mitä sanoa... täällä on vahvat henkilöt jotka junttaavat oppinsa, ja jyräävät muut. Ei ihme että täällä liikkuu vähän muita keskustelijoita. Petri ja Toni saa tukensa muilta, ja kaikki pitävät heidän sanansa sellaisenaan. Muiden opetuksia koetellaan, mutt annas olla jos osoittaa Jumalan Sanasta jotain mikä ei ihan olekaan heidän kirjoitustensa mukaista.

Yleensä kuvio on tämä - jos joku kritisoi Petri Paavolan tekstiä, tueksi nousee heti Toni Torppa ja muut. Näin tuetaan yhdenlaisen oppirakenteen järjestelmää ja muut "ammutaan" ulos. Itse olen tämän nähnyt jo pitkään täällä - ja siksi koen että tällainen "junnaaminen" ei johda mihinkään muuhun kuin siihen, että pitää olla hiljaa muiden kanssa, ja samaa mieltä - tai sitten sortuu tällaiseen "vänkäämiseen". En koe tätä hengellisesti rakentavaksi. Surullista on se että heidän oikeassa olemisena ylittää Jumalan Sanan.

Koen että tämä foorumi ei minua enää rakenna. Olen täällä ollut aika pitkään ja sama rakenne edelleen hallitsee - koen sen voimakkaana lahkohenkenä. Pyytäisin foorumin johtajaa poistamaan itseni täältä.

Siunaan teitä Herran Jeesuksen nimessä.
- todael

Koetelkoon jokainen tämä todaelin viesti ketjun kirjoituksilla ja Jumalan sanalla.

Olen harmissani että koet noin ja haluat poistua foorumilta. Olet tuonut paljon hyvää foorumille ja rakentavia kirjoituksia ja kiitän sinua niistä. Olen itse saanut rakentua paljon sinun kirjoituksista veli todael mutta tässä asiassa näen toisin kuin sinä, enkä siksi että Petri niin opettaa vaan koska näen Jumalan sanan opettavan näin.

Toivon että jäisit vielä foorumille rakentumaan kansamme mutta jos haluat lähteä niin poistan sinut huomenna.

Isän Jumalan runsasta siunausta ja Herran Jeesuksen armoa ja rakkautta veli todaelille sekä myös Hermannille ja muille Jeesuksen rakkaille :hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Touko 2013 07:16

Ajatteletko todael että uskova ei voi langeta syntiin vai ajatteletko että sitä ei katsota hänelle synniksi koska on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa?? Sanoit jossain että uskonkasvu kuuluu uskovalle ja parannuksen teko.Tiedätkö että muakin joskus ärsyttää se kun ollaan liikaa samaa mieltä asioista.Mutta jos oot hautonu tätä aloitusta vain sitä varten että saisit kiikiin nämä veljet jostain asiasta jota eivät ymmärrä ja sitä kautta läksyttää heitä niin onko sekään nyt ihan Jumalan mielen mukaista.Jos tämä on asia jota he eivät tällä hetkellä näe ihan niinkun pitäis niin voiko siitä nyt suuttuakkaan :) ...ei voi todael ;)

Sananlaskut 24

16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Touko 2013 09:07

Harmi että taas joku haluaa lähteä. Minulle on tullut sellainen tunne, että asia on sellainen, mikä on aivan sama, mutta puhutaan eri näkövinkkeleistä.

Ihminen, joka on Jeesuksen oma, sitä ei enää synti vallitse. Tämä siksi, että Jeesus on maksanut synnit eli Jeesusta ei voida edes takaisin ristiinnaulita. Maksu on ollut kertaluontoinen. Ihminen ei siis voi tehdä syntiä, joka kadottaisi, jos on Jeesuksessa, koska Jumala ei todella pelaa on/off peliä. Kun tämä vaate, on otettu vastaan, Hän on lahjoittanut synnittömyyden Hänessä. Ihminen ei itsessään pääse synnittömäksi.

Tietenkään me teemme tekoja jotka ovat vastaan Jumalaa tahtoa, vaikka olisimme uskossa, koska lihallinen mielemme kapinoi Henkeä vastaan, mutta Jeesuksessa Herrassamme, on mahdollista antaa Pyhän Hengen tulla hallitsemaan kokonaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Touko 2013 11:36

Mielestäni olisi myös hyvä miettiä omia motiiveja kirjoittamiseen. Haluaako keskustella vain Petrin ja Tonin kanssa ja kelpaavatko keskustelukumppaneiksi myös keskustelijat, jotka eivät täytä omasta mielestä jotain "ymmäryksen tasoa tai standardia". Välillä tuntuu myös että jos ajatukset eivät mene yksiin Petrin ja Tonin kanssa, niin ollaan myös sitä kautta helposti lähtemässä palstalta. Kuitenkin tämän palstan pitäisi edustaa jotain sellaista joissa on enempi keskustelijoita läsnä ja jollainlailla se on muiden ihmisten aliarvioimistakin, jos tämä palsta on jonkin mielestä yhtä kuin kaksi keskustelijaa.

En allekirjoita nimittäin sitä, että olisin jokin hiljainen hyväksyjä, pyrin tuomaan esille asioita personoimatta sitä tiettyyn henkilöön palstalla, en koe mitään tarvetta myöskään olla jollain ojentajan paikalla. Kuitenkin tuon tämän havainnon esille.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Touko 2013 11:44

(1 Kor.1) 10. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13. Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

:hearts:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Touko 2013 12:12

Ymmärrän hyvin, mitä Herman tarkoittaa tällä, että on Jeesuksen oma, mutta ei joka hetki eläkään Jeesuksessa. Raamatussa kehotetaan: "Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme (Gal.5:25)." Eli olisi mahdollista elää Hengessä, mutta ei vaeltaa Hengessä. Muuten tällaista kehotusta ei tarvittaisi. Eli vaellus saattaa joskus olla hapuilevaa ja horjuvaa, vaikka koko ajan pysyykin uskovana.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja PetriFB » 23. Touko 2013 12:34

lonelyrider kirjoitti:Mielestäni olisi myös hyvä miettiä omia motiiveja kirjoittamiseen. Haluaako keskustella vain Petrin ja Tonin kanssa ja kelpaavatko keskustelukumppaneiksi myös keskustelijat, jotka eivät täytä omasta mielestä jotain "ymmäryksen tasoa tai standardia". Välillä tuntuu myös että jos ajatukset eivät mene yksiin Petrin ja Tonin kanssa, niin ollaan myös sitä kautta helposti lähtemässä palstalta. Kuitenkin tämän palstan pitäisi edustaa jotain sellaista joissa on enempi keskustelijoita läsnä ja jollainlailla se on muiden ihmisten aliarvioimistakin, jos tämä palsta on jonkin mielestä yhtä kuin kaksi keskustelijaa.

En allekirjoita nimittäin sitä, että olisin jokin hiljainen hyväksyjä, pyrin tuomaan esille asioita personoimatta sitä tiettyyn henkilöön palstalla, en koe mitään tarvetta myöskään olla jollain ojentajan paikalla. Kuitenkin tuon tämän havainnon esille.

Minulla ei ole ketään kohtaan mitä tasoerojen standardia, vaan kaikki olemme samalla viivalla. Olen löytänyt tämän foorumin kautta todellisia Jumalan sanan helmiä esim. eetun, mikon, tanun, sippiksen, pekan, lonelyriderin, masan, systerin, todaelin, jannen, jukka-pekan ja hermannin kautta jne. Sekä tietysti monen muun kautta nimiä luettelematta, sillä niitä on niin paljon ja tästä kaikesta kiitos Herralle.

Tonista vielä muutama sananen. Olen oppinut myös paljon Tonilta ja saanut muutamissa kohdissa korjata sanan kurssia Tonin kautta ja avustuksella, siitä kiitos Herralle. Toki olen saanut muidenkin kautta näillä foorumeilla sanan kurssin oikaisua ja siitä myös kiitos Herralle.

Herra on puhunut minulle voimakkaasti jo vuosia, että minun (meidän jokaisen) tulee olla koko ajan oppilaan paikalla oppimassa. Totta kai jokaisella on myös oikeus täällä ilmaista sen millä tavalla uskoo ja ymmärtää asioita. Olen itse saanut paljon täällä ja muilla foorumeilla monen vuoden ajan viestejä, jossa minun ilmoitetaan olevani milloin väärässä, milloin eksyttäjä, milloin syyttäjä. milloin fariseus ja tekopyhä, milloin katkera, milloin ylpeä jne. Näiden syytösten edessä Herralla on ollut minule vain yksi neuvo: Tutki ja koettele kaikki sekä oma sydämesi ja opetuksesi ja anna anteeksi, äläkä katkeroidu, kuole lihan (omani) äänelle. Tätä neuvoa olen harjoitellut näillä keskustelufoorumeilla jo kymmenisen vuotta (sekä tietysti koko uskonelämässä). En ole tullut täydelliseksi (enkä tule tässä ajassa) ja olen virheitäkin (synti) tehnyt, mutta Jumalan armosta saan nostaa katseeni Herraan ja jatkaa uskossa kasvamista.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Masa » 23. Touko 2013 18:16

todael kirjoitti:Kovaa vastustusta selkeää raamatullista oppia kohtaan. Petri Paavola väittää että uusi luomus voi langeta syntiin, Toni Torppa kieltää selvän raamatullisen opetuksen kokonaisvaltaisesta vanhan ihmisen ristiinnaulitsemisesta Kristuksessa.

En tiedä mitä sanoa... täällä on vahvat henkilöt jotka junttaavat oppinsa, ja jyräävät muut. Ei ihme että täällä liikkuu vähän muita keskustelijoita. Petri ja Toni saa tukensa muilta, ja kaikki pitävät heidän sanansa sellaisenaan. Muiden opetuksia koetellaan, mutt annas olla jos osoittaa Jumalan Sanasta jotain mikä ei ihan olekaan heidän kirjoitustensa mukaista.

Yleensä kuvio on tämä - jos joku kritisoi Petri Paavolan tekstiä, tueksi nousee heti Toni Torppa ja muut. Näin tuetaan yhdenlaisen oppirakenteen järjestelmää ja muut "ammutaan" ulos. Itse olen tämän nähnyt jo pitkään täällä - ja siksi koen että tällainen "junnaaminen" ei johda mihinkään muuhun kuin siihen, että pitää olla hiljaa muiden kanssa, ja samaa mieltä - tai sitten sortuu tällaiseen "vänkäämiseen". En koe tätä hengellisesti rakentavaksi. Surullista on se että heidän oikeassa olemisena ylittää Jumalan Sanan.

Koen että tämä foorumi ei minua enää rakenna. Olen täällä ollut aika pitkään ja sama rakenne edelleen hallitsee - koen sen voimakkaana lahkohenkenä. Pyytäisin foorumin johtajaa poistamaan itseni täältä.

Siunaan teitä Herran Jeesuksen nimessä.
- todael

No niin no, Todael puhuu ihan totta, tälläkin foorumilla tahtoo sama ongelma toistua, mutta jos vaikka sitten seuraavalla foorumilla joka tämän foorumin jälkeen perustetaan.
Uskoisin että tietty miten sanoisi "pelisilmä"? keskusteluista tahtoo puuttua, Pelisilmällä tarkoitan tilannetta joka tuli hyvin esiin tässä ketjussa.
Petri kirjoittaa tekstin joka oli mielestäni hyvä ja koin Petrin löytäneen jostain sen mikä on ollut hieman kaiteissa.
eli älä katso ihmiseen, jos katsot teet hyvin helposti väärän tuomion.
Mutta itse tähän foorumin keskustelualueeseen. Vaikka emme saa katsoa ihmiseen, niin minusta olisi ainakin moderaattoreiden olla syylliistymättä "kahteen pekkaan kirjoittamiseen".
Yritän selittää mitä ajan takaa,
Tämän ketjun aloitti Petri ja Todael ei ollut opillisesti samaa mieltä, Petri ja Todael keskustelu sävy muuttui "minä olen oikeassa" tai näkemykset erosivat. Nyt se foorumin pelisilmä, Toni hyppää kehiin nyrkit pystyssä asenteella, joka oli kuin bensaa olisi heittänyt nuotioon - joka johti Todelin lähtöön ja kiukustumiseen - lähdon syy ei siis ollut vänkääminen Petrin kanssa vaan Tonin tulo keskusteluun mukaan.

Toni kirjoitit juuri samat asiat kuin Petri, (Petri osaa kyllä itsekin toistaa asioita,ei siihen tarvita kahta moderaattoria) joten eikö vääntö ollut Petrin ja Todael välinen - näin joukkueet olisivat olleet 1-1 eli sama määrä pelaajia kentällä. Toni hyppättyä mukaan kentälliset olivat 2-1 jota sitten herman yritti tasoittaa 2-2 tilanteeseen.
Eli parempi olisi ollut jos Toni olisi pitänyt itsensä kurissa ja antanut Petrin hoitaa tilanne ja väittely pois päivä järjestyksestä.
Ts. vaikka olisi kuinka innokas puolustamaan kivaa kaveria (Toni Petriä) Petri tunteen kyllä Raamatun ja yhtä hyvin Todael, väliin ei olisi tarvinnut Tonin toimintaa yhtään.
Se että on innokas evankelioitsia, ei innokuus lisää viisautta yhtään kun toimii foorumilla - tulee se aika kun viisautta pitää oppia kantapään kautta.
Huono evankelioitsia, tuhoaa enemmän kuin rakentaa, mutta kun tarpeeksi hajoittaa tulee kyllä raja siinäkin vastaan hmm taitaa olla vuosi liian postivinen arvio.
Masa

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Touko 2013 18:39

Muuten ..mä en usko enää että toni olis nyrkit ojos,ehkä hän on vaan täynnä nuoruuden intoa. Joskus kun kuvittelin että toni ampuu tekstiä niinku pyssyn piipusta, niin mä oon varma että se oli mun oma ongelma ja kuvitelma ..eihän tuan rauhallisempaa "heppua" ookkaan,oon nähny livenäkin :) Mutta mä luulen että todael on tajunnu jotain jota me muut ei jostain syystä nähdä ja :think2: Mä välillä kuvittelen tajuavani mutta täytyis löytää Raamatunpaikkoja lisää avuksi että avautuis ..jotenkin vaan tuntuu että jotain täs nyt pitäis ymmärtää :think2:
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu