Raamattu Kansalle -käännös

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Huhti 2015 13:29

*
Minua surettaa ja harmittaa että RK:n pitäisi olla 100% täydellinen ja virheetön suoraan alkuperäisestä käännöksestä. :cry:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 18. Huhti 2015 13:37

vaisuliini kirjoitti:*
Minua surettaa ja harmittaa että RK:n pitäisi olla 100% täydellinen ja virheetön suoraan alkuperäisestä käännöksestä. :cry:

Nooh, tuskin löytyy yhtään virheetöntä ja 100% täydellistä Raamatun käännöstä. Kun luottaa Jumalaan ja rukoilee, niin kyllä Jumala auttaa
ymmärtämään Raamattua, käännösvirheistä yms. huolimatta.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Huhti 2015 13:48

*
JHK kannattaa 1992 käännöstä niin tuli kans mieleen että yksi kohta johtaa pahemmin väärinkäsitykseen luullen, että monen oven kautta pääsee vapaasti Jumalan valtakuntaan. Se kohta tuntuu olevan tahallinen koska kirkko osti itselleen omalla rahalla Raamatun voidakseen muokata ja siten löytyi lopulta 16 000 tahallisesti väärennettyä sanaa siitä muokatusta Raamatusta. :o :shock: :?

2Piet. 1:11 ja niin te saatte avatuista ovista vapaasti astua meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. 1992 :o :shock: :?

2Piet. 1:11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. 33/38

2Piet. 1:11 Sillä teidän sallitaan alttiisti käydä sisälle meidän Herran ja Vapahtajan Jesuksen Kristuksen ijankaikkiseen valtakuntaan. Biblia 1776

2Piet. 1:11 ja niin teille runsaskätisesti tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. RK
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 18. Huhti 2015 13:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Huhti 2015 13:53

Tirlittan kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Nooh, tuskin löytyy yhtään virheetöntä ja 100% täydellistä Raamatun käännöstä. Kun luottaa Jumalaan ja rukoilee, niin kyllä Jumala auttaa

Olet oikeassa. Jumala ei koskaan hylkää hengellisesti sokeita uskovia sillä ehdolla kun he nöyrtyvät Sanaa kohtaan niin tällä tavalla Jumala johdattaa heidät perille eikä Jumala jätä tekemättä. :)

Jes. 42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Huhti 2015 13:57

Tirlittan kirjoitti:

Amen, asia on juuri näin. Tämä on täysin totta ja täysin varmasti Jumala auttaa meitä löytämään totuuden.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Huhti 2015 15:13

Tirlittan kirjoitti:Kaikilla ei myöskään ole Biblioita, en edes tiedä, saako niitä enää mistään? Ja saisiko niitä nykykirjaimilla kirjoitettuna.
Ja mitähän ne mahtavat maksaakin?

Kyllähän Biblioita saa vielä tänäkin päivänä ostaa, maksaa keskikokoisena 42 euroa kappale. Minullakin on tuo keskikokoinen mustakantisena. Isotekstistä ei tietääkseni ole saatavilla.

Tässä linkki kristilliseen kirjakauppaan:

https://kristillinenkirjakauppa.fi/?sid ... d=204&a=30

Ja tässä vielä tuo kuva tuosta keskikokoisesta Bibliasta:

Image

"Raamattu (Biblia), musta, keskikoko tekonahka (115x170 mm)

Kansimateriaali tekonahka, värisyrjä. Vuoden 1776 käännös vuoden 1878 painoksen mukaisena. Sisältää esipuheet, rekisterit ja apokryyfikirjat. Nykyaikaiset kirjaimet.

Hinta: 42,00 €

Tuotenumero: 9540

Kustantaja: Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys ry"
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 18. Huhti 2015 15:39

En tienny, että noita Biblioita on myynnissä ja nykyaikaisilla kirjaimillakin vielä. Höh. :shock: Milläköhän vuosisadalla olen oikein eläny,
olen vaan lukenu ikiwanhoja wersioita. :lol:

En ole nähny täkäläisessä kristillisessä kirjakaupassakaan, tosin en ole vuosiin käyny.
Mutta ei siellä ollu joskus, kun hirmu kalliita 33/38 käännöksiä ja 92 väännöksiä.
Kiitos linkistä, otin talteen.
Tosin, en kyllä tykkää noista apokryfikirjoista. :? En ostais kellekään
vasta uskoon tulleelle tuommosta versiota.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Huhti 2015 15:48

Biblia löytyy myös nettiversiona esim. tuosta: https://www.finbible.fi/head/bibl.htm
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Huhti 2015 16:06

Tirlittan kirjoitti:Tosin, en kyllä tykkää noista apokryfikirjoista. :? En ostais kellekään
Tarkoitatko että Bibliassa on noita apokryfeja?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 18. Huhti 2015 16:29

vaisuliini kirjoitti:
Tirlittan kirjoitti:Tosin, en kyllä tykkää noista apokryfikirjoista. :? En ostais kellekään
Tarkoitatko että Bibliassa on noita apokryfeja?

Joo, kun eihän ne kuulu siihen Raamatun kaanoniin oikeesti. Siellä on kaikenlaista sellasta, mikä on vähän kyseenalaista.
Se, mitä olen ite lukenu, niin kyllä tökkii jotkut asiat.
Ei mun Bibliassa ole niitä ollenkaan.
Tirlittan

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu