Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Kesä 2015 11:09

https://yle.fi/uutiset/yhdysvaltain_kor ... sa/8108320

Image

Yhdysvaltain korkein oikeus: homoilla oikeus avioliittoon koko maassa

Taas ollaan siirrytty askeleita kohti pimeämpiä aikoja. USA on monesti ollut suunnan näyttäjä monessa asiassa ja nyt kun siellä sallitaan homo synti koko valtakunnan tasolla, rupeaa monet maat jäljittelemään tätä. Aina on ollut niin että mitä isot (maat) edellä sitä pienet perässä.

Sääliksi käy tuota maata ja kaikkia joissa tuo luonnottomuus sallitaan, sillä homo asian taustalla on kapina Jumalan säätämystä vastaan. Kun luen uskosta osattomien argumentteja hyvin monessa on joku kommentti uskovia ja Raamattua vastaaan, näin nähdään että moni kannattaakin homoliittoja koska ovat raivostuneita kristityille ja Raamatun totuutta esilläpitäville.

Koko homo asian keskiössä on hyvin vahvasti halveksunta ja kapina Jumalan säätämyksiä vastaan ja kun ihmiset elävät viha Jumalan tahtoa kohtaan sydämessä tulee jossakin vaiheessa raskaat seuraukset asiasta. Uskon että moni kannattaa ja puhuu homo liittoasian puolesta, koska luulevat että ärsyttävät sillä kristittyjä ja pääsevät näpäyttämään heitä, samalla he valheessa uhdistavat omaatuntoansa joka ei kuitenkaan puhdistu , sillä sallimallalla homouden synnin he tahtovat myös omille synneilleen sallintaa. Heillä on helpompi olla oma syntinsä kanssa kun muutkin ympärillä elävät synnissä.

ESIM:

Olisi noloa tunnustaa huoneessa joka on täynnä lainkuuliaisia ihmisiä että on varas ja tykkää vääryydellä ottaa toisen omaisuutta.

Nyt jos huone onkin täynnä varkaita on helppo röyhkeästi kehuskella omilla varkauksillansa. Syntinen haluaa ympäröidä itsensä syntisillä tukijoukoilla, uskovan sanat korventavat sielua ja haittaavat syntiin upottautumista, siksi uskovia pitää lyödä koska Raamatun sanat osuvat aina suoraan maaliinsa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Heinä 2015 09:29

Mikko Murpatti kirjoitti:Yhdysvaltain korkein oikeus: homoilla oikeus avioliittoon koko maassa

Taas ollaan siirrytty askeleita kohti pimeämpiä aikoja. USA on monesti ollut suunnan näyttäjä monessa asiassa ja nyt kun siellä sallitaan homo synti koko valtakunnan tasolla, rupeaa monet maat jäljittelemään tätä. Aina on ollut niin että mitä isot (maat) edellä sitä pienet perässä.

Näin on asiat ikävästi kuten Mikko kirjoitit ja näyttäähän tuo tilanne nyt jo menevän vaan huonompaan suuntaan kuten alla olevasta uutistekstistä saamme lukea:

"USA harkitsee transsukupuolisten päästämistä armeijaan"

https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/art ... an/5224202

"Yhdysvaltain armeija harkitsee transsukupuolisten päästämistä armeijaan.

Maan puolustusministeri Ashton Carterin mukaan Pentagon on perustanut ryhmän, joka tutkii asiaa seuraavan kuuden kuukauden ajan. Carterin mukaan nykyiset säädökset ovat vanhentuneita ja aiheuttavat epävarmuutta.

Transsukupuoliset eivät voi tällä hetkellä liittyä armeijaan ja se on syy armeijasta ulos potkimiselle. Silti maan armeijassa uskotaan palvelevan tuhansia transsukupuolisia. Transsukupuolisen kokemus omasta sukupuolestaan ei vastaa syntymässä määriteltyä sukupuolta.

Yhdysvalloissa tuli vuonna 2011 voimaan laki, joka kumosi armeijan homokiellon. Aikaisemmin homot ja lesbot pystyivät palvelemaan armeijassa, kunhan vaikenivat seksuaalisesta suuntautumisestaan."

Image

Kuvaan liittyvä kuvateksti: "Valkoinen talo vaihtoi jopa ulkovalaistuksensa pride-väreihin perjantaina, kun Yhdysvaltain korkein oikeus julisti samaa sukupuolta olevien väliset avioliitot laillisiksi koko liittovaltiossa. Facebook juhli päätöstä venäläiset ärsyttäneellä sovelluksella."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Syys 2015 14:32

Tämän päivän ulkomaan uutinen auringon nousun maa Kiinasta:

"Kiina juhlii voittoaan Japanista valtavalla paraatilla – "80 % aseista ennennäkemättömiä":

https://yle.fi/uutiset/kiina_juhlii_voi ... ia/8276078

"Kiina esitteli uusinta aseistustaan, mutta lupasi samalla vähentää asevoimien miesvahvuutta.

Pekingissä on järjestetty suuri sotilasparaati toisen maailmansodan loppumisen ja Japanin kukistumisen kunniaksi.

Paraatissa marssi noin 12 000 sotilasta. Myös eräät ulkovallat, kuten Venäjä, Kuuba, Egypti, Pakistan ja Serbia olivat lähettäneet omat sotilasosastonsa ottamaan osaa Pekingin näytökseen.

Länsimaiden johtajat jättivät tulematta Kiinan voitonjuhlaan. Tätä voi pitää vastalauseena mm. Kiinan politiikalle laajentaa vaikutusvaltaansa Etelä-Kiinanmerellä. Toisaalta Pekingin paraatiin oli saapunut myös mm. Sudanin presidentti Omar Hassan al-Bashir, joka on etsintäkuulutettu sotarikoksista epäiltynä.

Paraatin vastaanottanut Kiinan presidentti Xi Jinping kertoi Kiinan olevan rauhan asialla.

– Me, Kiinan kansa, rakastamme rauhaa. Riippumatta siitä, miten voimakkaiksi tulemme, emme koskaan hae hegemoniaa tai laajentumista. Kiina ei koskaan aiheuta muille valtioille kärsimystä, Xi lupasi.

Xi ilmoitti samalla, että maa supistaa asevoimiaan 300 000 sotilaalla. Hän ei maininnut, missä aikataulussa vähennys tehdään. Kiinalla arvioidaan tätä nykyä olevan 2,3 miljoonaa sotilasta vakinaisessa armeijassaan.

Uusinta aseistusta

Kiinalaisten tiedotusvälineiden mukaan 80 prosenttia paraatissa nähdyistä aseista oli sellaisia, ettei niitä ennen ole esitelty yleisölle.

Taivaallisen rauhan aukiolle oli rakennettu paraatin vastaanottokoroke. Sen edessä nähtiin runsaasti uudenmallisia taistelupanssarivaunuja ja panssaroituja miehistönkuljetusvaunuja. Ylilennon suoritti noin 200 lentokonetta.

Aseasiantuntijoiden huomio kiinnittyi ballistisiin ohjuksiin. Aukion läpi jyrisi toistakymmentä Dongfeng-21D-tyyppistä keskimatkan merimaaliohjusta, jotka Kiinan mukaan kykenevät tuhoamaan lentotukialuksen.

Lisäksi paraatissa nähtiin DF-5B- ja DF-31A -tyyppiset mannertenväliset ballistiset ohjukset. Yhdysvaltalaisia tarkkailijoita kiinnosti myös keskimatkan ballistinen ohjus DF-26, joka Kiinassa tunnetaan nimellä "Guamin tappaja", sillä sen katsotaan olevan tarkoitettu juuri Tyynessä valtameressä sijaitsevan Yhdysvaltain Guamin tukikohdan tuhoamiseen."

Image

Tuosta yllä olevasta uutisesta tuli mieleeni että ilmestyskirjassahan kerrotaan siitä kuinka auringon nousun maa Kiina ja sen liittolaiset tulevat viimeisinä päivinä vyörymään kohti Israelia ja maailmaan tulee syttymään Harmagedonin suursota.

Joh. Ilm. 9:

12. Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!"-huutoa tämän jälkeen.

13. Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,

14. ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".

15. Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.

16. Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.

17. Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.

18. Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.

19. Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittivat.

20. Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.

21. He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

Joh. Ilm. 16:

12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.

14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

Mielestäni yllä olevissa Raamatun kohdissa meille kerrotaan siitä, että aikanaan suuren ahdistuksen ajassa viimeisen petovaltakunnan aikana ( Nooan päivien ja Sodoman ja Gomorran kaltaiset todella pahat ajat) tulee lopulta maailmassa syttymään Harmagedonin suursota, silloin kun kuudes enkeli tulee puhaltamaan kuudenteen pasunaan ja joka tulee johtamaan toiseen ”voi!”-huutoon eli siihen että kuudes enkeli tulee vuodattamaan maan päälle kuudennen vihan maljan ja siihen aikaan Eufrat-virran vesi tulee kuivumaan ”että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille” (ilm. 16:12) ja heti tuon 12. jakeen jälkeen sanotaan 13. jakeessa ja 14. jakeessa näin:

”Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä”.

Ilm. 9. luvun jakeissa 14-16 sanotaan, että noiden sotajoukkojen eli ” ratsuväen joukkojen luku” tulee olemaan 200 miljoonaa sotilasta:

”niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".
Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun”.

Olen ymmärtänyt sillä tavalla, että tuohon aikaan petoantikristus tulee pitämään päämajaansa Israelin Jerusalemissa ja hänellä tulee tuolloin olemaan hyvin vahvat sotajoukot takanaan kun tuo Harmagedonin suursota tulee maailmassa syttymään ja näitä hänen sotajoukkojaan vastaan tulee luultavasti hyökkäämään Venäjä-Kiina sotilasliitto ja ne maat jotka tuolloin kuuluvat tuohon niin sanottuun Venäjä-Kiina sotilasliittoon. Aurinko nousee idästä ja esimerkiksi juuri Kiinaa kutsutaan auringon nousun maaksi. Eli auringon noususta tulevat kuninkaat tarkoittavat varmastikin juuri Kiinaa ja sen liittolaisia idässä ja taas venäjällä on liittolaisina esimerkiksi muslimimaita Israelin ympärillä. Vai mitä mieltä olette?

Eli tuolloin viimeisinä päivinä suuren ahdistuksen ajassa tulee maailma olemaan kaikenlaisen pahuuden ja synnin vallassa kuten esimerkiksi Joh. Ilm. 18. luvussa sanotaan: ”ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi”, eli todella saastunut paikka elää ja asua ja sitten tulee vielä lopuksi maailmassa syttymään tuo Harmagedonin suursota eli hävitys, nälänhätä, kulkutaudit ja kuolema tulevat olemaan ihmisten keskuudessa mukana tässä maailmanajassa loppuun saakka: esimerkiksi Joh. Ilm. 6. luvussa meille ilmoitetaan näistä kauheista asioista näin (kun Karitsa avasi toisen sinetin, ja sitten kolmannen sinetin, ja sen jälkeen neljännen sinetin):

3. Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"

4. Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

5. Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.

6. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

7. Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"

8. Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

Noiden synkkien tulevaisten tapahtumien lopuksi on hyvä vielä laittaa tähän loppuun Raamatusta meille kaikille tämä suuren ilouutisen sisältävä jae rohkaisuksi ja lohdutukseksi :

Ilm. 11:

15. Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".

…….….….….….….….……

15. Ja seitsemäs enkeli soitti basunalla, ja suuret äänet kuuluivat taivaassa, sanoen: maailman valtakunnat ovat meidän Herrallemme ja hänen Kristuksellensa tulleet, ja hän on hallitseva ijankaikkisesta ijankaikkiseen. Biblia.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Syys 2015 15:51

Oletko pohtinut Pekka sitä ns viimeistä sukupolvea tai millä kohtaa kellot on nakattu käyntiin ajatellen viimeistä sukupolvea ,josta Jeesus puhui tai viimeisen sukunnan/sukupolven aikana tapahtuu Hänen ilmoittamat asiat .

israel on jo ollut paikoillaan kohta 70v .Itse näen tuon ajanjakson sukupolvi olevan sen Jumalan ilmoittaman 120v.
Kun ilmestyskirjan ratsastajat lähtee liikkeelle ja huomaamme ,että suuri miekka eli sota on niin ...onko se Israelin suurta tulevaa sotaa vai voiko se olla esim 1 ja 2 maailmansota jolloin tapettiin ihmisiä eniten kautta aikojen sodissa. ??

Jos kellot olis nakattu päälle esim kesäkuussa 1914 ja siihen 120v niin aika on lähellä siis se takaraja .?????
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Syys 2015 13:46

Mr Kerimäki kirjoitti:Oletko pohtinut Pekka sitä ns viimeistä sukupolvea tai millä kohtaa kellot on nakattu käyntiin ajatellen viimeistä sukupolvea ,josta Jeesus puhui tai viimeisen sukunnan/sukupolven aikana tapahtuu Hänen ilmoittamat asiat .

israel on jo ollut paikoillaan kohta 70v .Itse näen tuon ajanjakson sukupolvi olevan sen Jumalan ilmoittaman 120v.
Kun ilmestyskirjan ratsastajat lähtee liikkeelle ja huomaamme ,että suuri miekka eli sota on niin ...onko se Israelin suurta tulevaa sotaa vai voiko se olla esim 1 ja 2 maailmansota jolloin tapettiin ihmisiä eniten kautta aikojen sodissa. ??

Jos kellot olis nakattu päälle esim kesäkuussa 1914 ja siihen 120v niin aika on lähellä siis se takaraja .?????

Kiitos sinulle Mr Kerimäki kirjoituksestasi ja kysymyksestäsi. Niin, emmehän me tiedä mitä kaikkia sotia vielä tullaan maailmassa käymään ennen tuota viimeistä todella suurta ja tuhoisaa Harmagedonin suursotaa josta ilmestyskirjakin meille kertoo. Mutta on hyvä muistaa, että myös Herran Jeesuksen toinen tulemus tulee ajoittumaan tuon Harmagedonin suursodan syttymisen ajankohtaan eli viimeisen petovaltakunnan loppumetreille, ja Herran Jeesuksen uskolliset seuraajat, jotka vielä silloin ovat hengissä, tullaan pelastamaan täältä täysin turmeltuneesta maailmasta luultavasti juuri ennen kuin ydinaseita on vielä ehditty käyttämään Harmagedonin suursodassa. Mutta jätetään tämä asia rukouspyynnöissämme Kaikkivaltiaalle Jumalalle, että meidän ei tarvitsisi silloin aikanaan niitä kaikkein tuhoisimpia hävityksiä ja kärsimyksiä nähdä tai itsekin kokea.

Matteus 24:

32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.

34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Israel itsenäistyi vuonna 1948 ja luulen, että Jeesus tarkoitti juuri tuota hetkeä kun Hän sanoi: ”Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä”.

Jos tuolla kesällä tarkoitetaan Herran Jeesuksen toista tulemusta ja koko Israelin kansan jäännöksen pelastumista suuren ahdistuksen ajan koettelumuksista ja kärsimyksistä niin eletäänkö nyt sitten aikaa ennnen kuin kesä on vielä tullut eli kevään aikaa Israelin näkökulmasta katsottuna? Ainakin kesää aina edeltää kevät niin kuin hyvin tiedämme.

Mutta luulen niin, että ne ihmiset jotka syntyivät maailmaan samaan aikaan kun Israel itsenäistyi vuonna -48 niin niistä ihmisistä tulee jokin osa näkemään ja kokemaan kaikki tapahtumat mitkä edeltävät Herran Jeesuksen toista tulemusta, myös Harmagedonin suursodan syttymisen aikanaan.

Ihmisen eliniästä vielä sen verran, että tänä päivänä ihmiset voivat päästä noin 90-100- vuoden ikään asti, siis ne ihmiset jotka kuolevat vanhuuteen, yleensä monien sairauksien runtelemina.

Pitää pohtia näitä asioita vielä lisää mutta ehkä joku osaa kertoa tarkennuksia tuohon viikunapuuvertaukseen? Viikunapuulla joka tapauksessa ymmärtääkseni tarkoitetaan juuri Israelia.

Niin, onhan sotia ja tappamista ollut aina mutta kuten hyvin tiedämme niin tämän päivän ydinaseilla voidaan tämä maapallo tuhota täysin asuinkelvottomaksi. Ja pahaa pelkään, että niitä tullaan myös käyttämään lopuksi Harmagedonin suursodan yhteydessä.

Ja tässä vielä lopuksi Raamatun kohtia siitä että koko Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan siinä vaiheessa kun he tulevat ottamaan Herran Jeesuksen vastaan Pelastajanaan ja Vapahtajanaan joka siis ikävä kyllä tulee tapahtumaan vasta sitten kun Israel ja koko Israelin kansa ovat ajautuneet suuren ahdistuksen ajassa niin vaikeaan tilanteeseen ja ahtaalle että heille jää ainoaksi vaihtoehdoksi turvautua Vapahtajaamme Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tämä tulee ymmärtääkseni tapahtumaan vasta sitten kun tulevaiset maailman tapahtumat ovat edenneet siihen pisteeseen, että Harmagedonin suursota on maailmassa syttynyt tai on syttymäisillään ja siihen aikaan tulee koko Israelin kansan jäännös sanomaan: ” 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

Sak. 12:10 

Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Sakarja 13:

8. Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.

9. Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Luukas 13:

34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.

35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

Image

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Syys 2015 09:34

Niin.Tärkein pointti on ymmärtää ,että asia on meiltä salattu siis se hetki ja kukaan ei voi omin selityksin löytää sitä ns oikeaa vastausta .Toki se valvominen on annettu meille ja merkit ja tapahtumat avaavat meille ymmärryksen kun asia on kohdallaan.
Minulle tuo viikunapuu tai mikä tahansa puu avautuu vain vertauksena ajan läheisyydestä ja Israel joka nyt on paikallaan Jumalan asettamana ja kansa on monelta osin haettu (aikojen lopulla) paljastaa sen ,että aika on ovella.Luulen ,että tuo 120v tulee olemaan tärkeä pointti sen suhteen ,että moni ajattelee sitä lyhempää versioita ja odottaa ja odottaa ja sitten kun asiat ei Näytä ? tapahtuvan alkaavat (vertauksen) mukaan ryyppäämään ja rellästämään ja menettävät kenties uskonsa ,koska uskovat valheen ja sen ,että samaan aikan on maailmassa myös pilkkajia ,jotka eri tavoin herjaavat ,että ...eipä sitä Jeesusta oo näkyny viime aikoina (tuohon tyyliin).

Laaja aihealue sinänsä.Luopumus on päällä jo nyt ja seuraavat lapset ,jotka syntyvät niin he syntyvät ilman Jumalaa(monissa perheissä) tai tietoa hänestä ja koko ajan tämä ilmiö vaan kertaantuu taas seuraavissa nuorissa ,kunnes Herra tulee tai sitten syntien määrä on sanoin kuvaamaton kun kaikki Pyhä on hyljätty ja uskovien jäännös on pieni,mutta sitäkin palavampi kun kaikki kristityt uudestisyntyneet näkevät Todellakin sen synnin määrän ja ovat hereillä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Syys 2015 18:50

pekka kirjoitti:Matteus 24:

32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.

34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Israel itsenäistyi vuonna 1948 ja luulen, että Jeesus tarkoitti juuri tuota hetkeä kun Hän sanoi: ”Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä”.

Jos tuolla kesällä tarkoitetaan Herran Jeesuksen toista tulemusta ja koko Israelin kansan jäännöksen pelastumista suuren ahdistuksen ajan koettelumuksista ja kärsimyksistä niin eletäänkö nyt sitten aikaa ennnen kuin kesä on vielä tullut eli kevään aikaa Israelin näkökulmasta katsottuna? Ainakin kesää aina edeltää kevät niin kuin hyvin tiedämme.

Mutta luulen niin, että ne ihmiset jotka syntyivät maailmaan samaan aikaan kun Israel itsenäistyi vuonna -48 niin niistä ihmisistä tulee jokin osa näkemään ja kokemaan kaikki tapahtumat mitkä edeltävät Herran Jeesuksen toista tulemusta, myös Harmagedonin suursodan syttymisen aikanaan.

Ihmisen eliniästä vielä sen verran, että tänä päivänä ihmiset voivat päästä noin 90-100- vuoden ikään asti, siis ne ihmiset jotka kuolevat vanhuuteen, yleensä monien sairauksien runtelemina.

Pitää pohtia näitä asioita vielä lisää mutta ehkä joku osaa kertoa tarkennuksia tuohon viikunapuuvertaukseen? Viikunapuulla joka tapauksessa ymmärtääkseni tarkoitetaan juuri Israelia.

Daniel 12

7. Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."

..................................

7. Niin minä otin hänestä vaarin, joka liinaisilla vaatteilla puetettu oli, joka seisoi ylempänä virtaa. Ja hän nosti oikian ja vasemman kätensä taivaasen päin ja vannoi sen kautta, joka ijankaikkisesti elää, että sen pitää ajan, ja muutamat ajat ja puolen aikaa viipymän. Ja kuin pyhän kansan hajoitus saa lopun, silloin kaikki nämät tapahtuvat. Biblia.

Luukas 21:

29. Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

30. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.

31. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.

32. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

33. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

34. Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta

35. niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.

36. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

"Ensio Lehtonen: VIIKUNAPUU MEHEVÖITYY"

https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukse ... mehevoityy

"VIIKUNAPUU MEHEVÖITYY

Ensio Lehtonen (1906-1971)

Sain olla Öljymäellä vain yhden yön ja aamupäivän. Yön nukuimme Betaniassa. Myöhään illalla auringonlaskun jälkeen saavuimme majapaikkaamme. Tänne Jeesuskin tuli ilta illan jälkeen elämänsä viimeisellä viikolla. Jossain täällä Hänkin nukkui yönsä.

Aamun valjetessa kiiruhdin ulos. Oli kiire Öljymäelle.

Tahdoin nähdä Jeesuksen taivaaseen astumisen paikan. Tahdoin katsella sitä seutua, jonne Hän kerran kaikkien pyhiensä kanssa saapuu, kun Hänen jalkansa jälleen koskettavat Öljymäkeä (Sak. 14:4).

Mutta jo Betanian kyläkujalla pysähdyin. Suuri ja rehevä viikunapuu katkaisi tieni. Se kohosi korkealle yli kivisen aidan ja sen mehevöityneet oksat kaareutuivat kauas tielle.

– Viikunapuu! Hämmästyksen huudahdus nousi huomaamatta rinnastani. Olinhan tosin nähnyt lukemattomia viikunapuita kaikkialla Israelissa. Mutta Öljymäen viikunapuu puhutteli minua voimakkaammin kuin mikään muu. Jossain tällä paikalla tien vieressä oli sekin viinipuu, jonka
Jeesus kirosi, sillä näin on kirjoitettu:

Ja hän jätti heidät ja meni ulos kaupungista Betaniaan ja oli siellä yötä. Kun hän varhain aamulla palasi kaupunkiin, oli hänen nälkä. Janähdessään tien vieressä viikunapuun hän meni sen luo, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin pelkkiä lehtiä; ja hän sanoi sille: ”Älköön sinusta ikinä enää hedelmää kasvako”. Ja kohta viikunapuu kuivettui (Matt. 21:17–19).

Seuraavana aamuna, kun Jeesus taas kulki opetuslapsineen samaa tietä Betaniasta Jerusalemiin, näkivät he ihmeekseen, että suuri viikunapuu oli kuivettunut juuriaan myöten. Silloin
Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi Hänelle:

– Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut.

Täytyihän viikunapuun olla kuiva, koska se kuvasi Israelia, joka ei ottanut vastaan Messiasta ja Vapahtajaa, puhelin itsekseni, kun kosketin viikunapuun mehevöityneitä oksia ja otin käteeni sen vertauskuvallisen, viisihaaraisen ja syväuurteisen lehden. Iloitsin sydämessäni siitä, että Jeesuksen vertauksen viikunapuu, Israel, on mehevöitynyt juuri meidän silmiemme nähden ja että sen rehevät lehdet ovat puhjenneet meidän päivinämme.

Nyt ei Öljymäen viikunapuussa ollut hedelmiä, niin kuin ei vielä ole Israelinkaan viikunapuussa jaloja hedelmiä. Mutta kerran Israelin viikunapuu kantaa runsaan hedelmäsadon kaikille maailman kansoille siunaukseksi, kun kaikki Israelin lapset ovat palanneet takaisin kotiin ja istuvat kukin oman viikunapuunsa alla (Miika 4:4).

Minustakin oli niin ihmeellistä istua Öljymäen suuren viikunapuun alla ja kuunnella sen varjoisan lehvästön suhinaa ja profeetallista saarnaa.

Kiitin Jumalaa Viikunapuusta.

Kiitin Jumalaa Israelin viikunapuusta, joka on Jumalan aikakausien tarkka kello.

Istuessani ihailin edessäni ja allani säteilevää aamuauringon kauniisti kultaamaa maailman ihmeellisintä seutua, maapallon henkistä keskusta ja tulevan kunnian ilmestymispaikkaa. Öljymäki oli todella ihmeellinen näköalapaikka. Sieltä avautui eteeni kuin kirkkaasti valaistuna värifilminä maallisia ja taivaallisia näkymiä, valtavampia kuin missään muualla. En ihmetellyt, kun katselin Öljymäen pohjoiseen päähän, että keisari Vilhelm II rakennutti sinne palatsinsa, joka on vieläkin pystyssä.

Mutta nopeasti käänsin katseeni pois Öljymäen antikristillisistä näkymistä ja ihailin kapeana kaartuvaa kunnian Kuninkaan voitontietä, joka laskeutui vuoren rinnettä, ylitti Kidronin puron syvän uoman Getsemanen kohdalla ja kohosi toisella puolella ruohottuneena tienä umpeen muuratulle Kultaiselle portille, joka kerran avautuu Jeesus Messiaalle. Kuninkaan tie, Kultainen portti, Jerusalemin muurit, temppelialue moskeijoineen ja koko Jerusalemin kaupunki näkyivät edessäni kuin maastokarttana. Pyhät paikat tuntuivat olevan vain kivenheiton päässä, kuin matalalla pöydällä, johon melkein saattoi koskea.

Oi, se oli ihmeellistä!

Ehkäpä Jeesuskin istui eräänä iltana elämänsä viimeisellä viikolla juuri tällä samalla näköalapaikalla, kun Hän opetuslapsineen katseli illan purppurassa kylpevää Jerusalemia ja sen ihmeen ihanaa temppeliä. Ehkäpä mureat kalkkikivet, joita sormissani hypistelin, kätkivät sisäänsä Jeesuksen kyyneleet, kun Hän silloin itki Jerusalemin tähden.

Miten Hän mahtoikaan kärsiä, kun Hän katseli Jerusalemin ulkoista upeutta ja näki samalla sen asukkaiden sydänten hirvittävän kovuuden. Kuivunut viikunapuu oli kuin kello, joka pysähtyi. Se ei näyttänyt enää mitään aikaa. Se oli vain romua, jota raa’asti tallattiin maailman kaikilla teillä. Mutta koko maailman suureksi hämmästykseksi Israelin kello alkoi jälleen käydä, juuri niin kuin Jeesus samassa profeetallisessa puheessaan ennusti:

Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se [Markuksen mukaan Hän] on lähellä, oven edessä (Matt. 24:32, 33).

Jeesuksen ennustuksen mukaan oli siis tuleva aika, jolloin kuivunut viikunapuu alkaa uudelleen mehevöityä ja kantaa lehtiä. Se oli oleva vertaus ja tunnusmerkki, josta oli opittava ja jonka viittauksesta oli otettava vaarin, koska se merkitsi suuren kesän saapumista ja Herran Jeesuksen takaisin tulemista. Jeesus tahtoi opettaa Israelin viikunapuun kautta suuren salaisuuden:

– Tietäkää, kun Israel mehevöityy, niin minä olen lähellä, oven edessä.

Tämä Jeesuksen ennustus ja vertaus Israelin uudistumisesta ajan merkkinä liittyy läheisesti satoihin Vanhan testamentin profeetallisiin ennustuksiin. Kuin yhdestä suusta koko profeetallinen sana vakuuttaa, että Israelin takaisinpaluu ja uudistuminen tapahtuvat viimeisinä aikoina, jolloin Israelia kohdanneen suuren ahdistuksen jälkeen kaikki asetetaan jälleen kohdalleen.

Näin puhuvat Vanhan testamentin profeetat:

Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen… (Jes. 11:11); … katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa… Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti (Hes. 37:21, 25).

Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen… Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan… Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa (Jer. 23:3, 5, 6).

Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä (Aam. 9:11).

Onko Jeesuksen ennustus mehevöityneestä viikunapuusta toteutunut? Onko Vanhan testamentin hämmästyttävän yhdenmukainen ennustussarja Israelin takaisinpaluusta ja kohdalleen asettamisesta täyttynyt?

Pitääkö jotain vielä tapahtua ennen kaiken kohdalleen asettamista ja Messiaan saapumista kansansa keskelle? Danielin mukaan nämä kaikki täyttyvät sen jälkeen, kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut (Dan. 12:7).

Se on nyt loppunut!

Ensi kerran Jerusalemin hävityksen ja kansan hajotuksen jälkeen oli yksi osa eli pyhästä kansasta ”yksi sukukunta” jälleen Luvatussa maassa vuonna 1949.

Ensimmäisen maahanmuuton jälkeen 1800-luvulla juutalaisia oli Palestiinassa 0,2 prosenttia maailman juutalaisista.

1900-luvun alussa sionismin ”kalastamana” heidän lukumääränsä nousi 0,5 prosenttiin.

Kolmannen, neljännen ja viidennen maahanmuuton jälkeen vuonna 1939 juutalaisia oli Palestiinassa kolme prosenttia koko maailman juutalaisista.

Vasta vuoden 1949 lopussa – seitsemännen maahanmuuton aikana, kun Israelin valtio oli jo syntynyt – saavutettiin miljoonan hengen raja, mikä tarkoitti kahdeksaa prosenttia mailman
juutalaisista. Koko Israelin kansa lasketaan Raamatun profetioissa aina kahdentoista sukukunnan mukaan. Maailmassa on nykyään noin 12 miljoonaa juutalaista, joten yksi sukukunta eli yksi osa on miljoona juutalaista, ja heidän kohdallaan hajotus siis päättyi vuoden 1949 lopussa.

Silloin nämä kaikki täyttyvät, ennustaa Daniel."

Image

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Syys 2015 09:55

Hyvää tekstiä ...aika on lähellä kyllä .En muista oliko tällä saitilla koskaan mitään listaa esim maanjäristyksistä ja niiden lisääntymisistä.Tai onko muista ilmiöistä ollut kirjoituksia ,joskus olis kyllä hyvä kirjata ne tapahtuneet ilmiöt kasaan ja mitä listasta ns puuttuu.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Syys 2015 15:26

Mr Kerimäki kirjoitti:Hyvää tekstiä ...aika on lähellä kyllä .En muista oliko tällä saitilla koskaan mitään listaa esim maanjäristyksistä ja niiden lisääntymisistä.Tai onko muista ilmiöistä ollut kirjoituksia ,joskus olis kyllä hyvä kirjata ne tapahtuneet ilmiöt kasaan ja mitä listasta ns puuttuu.

Kiitos Mr Kerimäki kirjoituksestasi. Aivan liikutuin kun luin tuon Ensio Lehtosen tekemän kirjoituksen.

Jes. 17:12 

Voi paljojen kansojen pauhua-ne pauhaavat, niinkuin meri pauhaa, ja kansakuntien kohinaa-ne kohisevat, niinkuin valtavat vedet kohisevat!

Kirjoitan nyt vielä muutaman sanan tähän aiheeseen liitttyen (Matteus 24:32-34), koin nimittäin sillä tavalla, että sain rukousvastauksen tämän vuoden tammikuussa tästä aiheesta mistä nyt on keskusteltu, mutta kaikkiin yksityiskohtiin en halua mennä, kerron vain sen minkä kerron, Jumala minua armahtakoon. Mutta jotenkin tämä asia on vain niin mun sydämellä.

Noin vuodesta 2007 alkaen olen rukoillut että Jumala antaisi minulle jonkun vastauksen/näyn siitä, että mikä on se aika missä nyt elämme, onko tämän kaiken loppu jo lähellä? Mikä on tämä aika missä nyt elämme kun tapahtuu kaikenlaisia huolestuttavia asioita maailmalla, kansat pauhaavat jne.?

Tämän vuoden tammikuun alkupäivinä olin jälleen huolestuneena rukouksessa näistä asioista mitä nyt maailmassa on meneillään ja rukoilin jälleen Jumalalta jonkinlaista vastausta, Hänen tahtonsa mukaista vastausta näihin minua(kin) syvästi askarruttaviin kysymyksiin.

Sitten tammikuun eli tämän vuoden tammikuun puolen välin tietämillä kun olin unessa sain mielestäni vastauksen siitä missä ajassa nyt elämme, en halua kuitenkaan siis mennä sen kaikkiin yksityiskohtiin (voi olla aina myös vaara että olen ymmärtänyt jotain väärin), mutta huomasin siinä uninäyssäni yhtäkkiä seisovani korkealla laiturilla meren rannassa erittäin kauniina kevätpäivänä ja siitä näkyi myös hyvin kauas ulapalle ja oli todella hieno ja kaunis ja aurinkoinen kevätpäivä, olisiko ollut huhtikuuta tai huhti-toukokuun vaihdetta, jäitä oli vielä jonkin verran harvakseltaan meressä siellä täällä, ja siinä sitten huomasin, että kesä on tulossa mutta jotenkin huomasin ja koin, että kesään on kuitenkin vielä normaalia pitempi aika, että tuota kesäntuloa on odotettava normaalia kauemmin ja ennen kuin tuo kesä tulee niin maailmassa tulee ensin tapahtumaan entistä pahempaan suuntaan menemistä ja nuo jäät tai jäälautat harvakseltaan siellä täällä meressä mitkä näin eivät tule vielä poistumaan merestä, vaan tuota kesää saadaan odotella vielä jonkin aikaa.

Kun heräsin tuosta unesta niin koin voimakkaasti, että siinä viitattiin juuri Matteus 24 lukuun jossa sanotaan:

”Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä”.

Jumala meitä kaikkia auttakoon ja armahtakoon tänäkin päivänä.

Image

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Syys 2015 16:26

itsellä kanssa muutama vuosi sitten oli tuosta Herran tulon hetkestä näky ja keskustelu ,jota taisin aiemmin kirjoittaakin joskus tälle saitille.Siinä oli vaan niin ,että se viimeinen nuotti on enää jäljellä pitkästä musiikki kappaleesta eli ovella alkaa olla tuo hetki,mutta tietenkin se on Jumalan aikataulua se.
Perheissä väkivalta lisääntyy ja Rakkaus kylmenee ja saa lukea mitä sairaampia asioita maailmalta.Vauhti tuntuu kiihtyvän ja suomessa YLE pitää huolen ,että kaikenlainen sonta tulee oikein korokkeelta ilmoitetuksi totuutena.
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu