Uutisia maailmalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Tammi 2014 14:25

Näin se on :) ilokaasu on todella hyvä apu synnytyskivuissa. Mulla tais vaan olla kaasuhanat niin suurella että lähti tajukin hetkeksi :shock: ja heräsin itkuisena :/ mutta siunausta synnytykseen...sulla alkaa olla jo hyvänkokoinen pesue siellä :)
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Tammi 2014 14:32

Sitäkin mietin, että synti käsitteenä... hmm... mielummin pitäisi ajatella näissä asioissa, mikä on parhaaksi itselle... ei tuomita itseäkään liian kärkkäästi. Joskus tuntuu että Jumalakin on meitä kohtaan armollisempi kuin itse olemme.

Kun oli se syntinen nainen jonka ihmiset tuomitsi, Jeesushan käski heittämään sen ensimmäisen kiven, joka ei syntinen ole... mielestäni sen opetus on tosi syvällinen uskovallekin. Synnin tarkastelussakin, meidän tulisi näissä pohdinnoissa miettiä sitä miten voisimme itsessämme tunnistaa puutteellisuutemme ja virheellisyytemme ja sen kautta oppia hyväksymään muiden virheet ja puutteet. Eihän tämä ajatus tee tietyistä asioista sallittuja.. koska on asioita jotka tuhoavat meitä sisältä sekä ulkoa. Uskon että Jumalan katsontakanta on sellainen, että Hän haluaisi että voimme hyvin, kaiken lähtökohto on Jumalallakin se, että meistä tulisi tässä elämässä jo onnellisia sisäisesti ja ulkoisesti. Henkilökohtaisesti ajattelen, että Jumalan korjaaminen on myös sitä, että Hän tekee meistä sisäisesti ja ulkoisesti ehjiä, Hänen neuvonsa ovat rakennuspalikoita, joista voimme ottaa opiksemme tai emme.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Tammi 2014 14:34

systeri kirjoitti:Näin se on :) ilokaasu on todella hyvä apu synnytyskivuissa. Mulla tais vaan olla kaasuhanat niin suurella että lähti tajukin hetkeksi :shock: ja heräsin itkuisena :/ mutta siunausta synnytykseen...sulla alkaa olla jo hyvänkokoinen pesue siellä :)

Aika hyvänkokoinenhan tämä pesue alkaa olla, kolmas tulossa. Kyllä siunausta tarvitaan, koska ainahan se on melkoinen "urakka" naiselle ja tässä vaiheessa... vaikkei suoranaista pelkoa ole, se epätietoisuus ja tieto siitä kivusta... jännittää.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Tammi 2014 15:15

*
Anteeksi, pakko sanoa. En vain ymmärrä miksi sitä tulkitaan tuomitsevan henkiseksi. Minä en näe mitään uskovien mielipteissä tulkittua tuomitsevaa. Olen kyllä ymmälläni. :roll: :oops: :D

Mutta huolettaa jos lääketiede siirtyy antikristuksen valtaan niin silloin uskovat eivät voi rukoilla viisautta valmistamaan lääkkeitä. Ja luokitetaan lääkkeiksi mikä on Raamatun totuuden vastaista...
Mutta onneksi lopuaikana on puun lääkitsevät lehdet parannettaviksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Tammi 2014 15:55

Mulla on paha tapa pohtia hyvin laaja-alaisesti asioita ja asiat voivat siirtyä ajatuksesta toiseen. Ainakin tuossa yhdessä viestissä puhuin yleisellä tasolla siitä ongelmasta mikä uskovilla on, kun he puhuvat käsitteestä synti. Jumala ei tahdo synnin osoittamisellakaan tehdä ihmisen elämästä tavallaan senkään orjaa, että ihminen jääkin oikeastaan sen synnin orjaksi sillä, että "älä koske, älä maista"... tämä ei vieläkään tarkoita, että pitäisin moniakaan asioita sallittuina ihmiselle... tai että Jumala sinänsä sallisi joitain asioita...

Jumala näkee ihmisestä kokonaisuuden, sen miksi esim. joku ihminen tekee syntiä ja oikeastaan ymmärtää syy ja seuraussuhteita. Me uskovat ei nähdä usein sitä itsestä eikä muista ja tämä tekee suhtautumisemme yleensä hyvin kapeakatsantoista. Asiat ovat muutenkin monitahtoisia jos alkaa tarkastelemaan omaakin elämäänsä... vaikka olen tehnyt virheitä ja huonoja valintoja elämässäni, joita kadun... en olisi se ihminen mikä olen tänään, ilman koettelemuksia(itsekin aiheutettuja)... siksi parempi usein olla armollinen itselleen kuin kipuilla aina uuden ongelman kanssa, yrittäen sen kipuilun kautta ikäänkuin aina itse itseään olla jalostamassa kun se ei johda mihinkään kasvuunkaan.

Ja nyt jos puhun lääkkeistä... niin enpä niitä suosi sillä tavoin, että näen tavallaan työssäni jo ylilääkittyjä ihmisiä ihan tarpeeksi eli ihmisille määrätään aika hulvattomasti lääkkeitä ja lääkkeitä niiden sivuoireisiin ja kaikki asiat lääkitään lääkkeillä... ei se ole mikään hyvä juttu. Itse en ota mitään buranaa tai vastaavaakaan kovin hevillä, eli elän aika lääkkeettömästi henkilökohtaisesti... näissä asioissa aina voi punnita asioita kuitenkin... monetkin lääkkeet, kyllähän niillä on omat sivuvaikutuksensa ja eivät ole välttämättä se paras hoitokeino... mutta jos on esim. tilanteessa jossa ei tiedä parepaakaan hoitokeinoa ja haluaa päästä eroon, on vaivoja joissa voi mielestäni ottaa suht.koht. mietoa lääkettä kuin kärsiä... asioitakin on hyvä punnita aina omalla kohdallaan mikä on hyväksi ja mikä ei ja onko valmis sitten ottamaan tietyt riskit mitä lääkkeistä voi aiheutua. Lääketeollisuushan on bisnestä ja ei lääkefirmat ajattele pelkästään potilaiden parasta, näin on ollut niin kauan kuin on näitä lääkkeitä valmistettu... sehän on selvä asia... mutta niin suuret tahot hallitsevat aivan kaikkea, ruokateollisuutta... sitä mitä puemme päällemme, miten elämme(lämmitys, sähkö)... kaikki todellisuudessa perustuu epäoikeudenmukaisuuteen, jos lähtee pintaa raapaisemaan syvemmältä. Siksi tässä elämässä on parempi keskittyä elämään siten, että on tyytyväinen siihen mitä on, ei liikaa vaatia, mutta ei se tarkoita että Jumala odottaa meidän siirtyvän elämään mehtään rakennettuun puumajaan ja pystyttämään leirinuotiota ja elämään metsän marjoilla pelkästään näin kärjistettynä asia jos tuodaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Tammi 2014 16:02

*
Ok voidaan rukoilla että Jumala oikaisee meidän ymmärryksemme kunnes ymmärrämme toisiamme paremmin. Jumala auttaa siinä yhteisymmärryksessä. Toinen juttu siitä aiheesta 'synti'. Minä sanoin eräälle miehelle että se on synti. Hän kysyi minulta, miksi se on syntiä?
Se oli hyvä kysymys häneltä itseltään niin minä menin itse sanattomaksi ja jouduin miettimään mitä vastata. Kyse ei ole siitä, mikä on synti vaan miksi se on syntiä. Rukoilin Jumalaa että Jumala avaisi ymmärrykseni. Myöhemmin minulle asia alkoi aueta ja aloin ymmärtää että synti vahingoittaa ihmistä niin Jumala haluaa meidän säästyä siltä. En koe enää sellaiseksi: 'älä maista, älä koske, jne...'. Koska näen sitä selvin silmin ja ymmärrän että se vahingoittaa meitä niin siksi siitä sanotaan synniksi. Siunausta sinulle Lonelyrider :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Tammi 2014 16:17

Mulla on paha tapa myös aina jatkaa vaan ;) mutta ajatuksille ei tule loppua :)

Ei varoittamisessa toisaalta mitään pahaa ole... mutta onko kukaan koskaan miettinyt, mitä se tarkoittaa ettemme elä paratiisissa ja me olemme oikeastaan joutuneet sinne synnin täyttämään maailmaan asukkaiksi... mietin sitä, mitä voimme tehdä ja mitä muuttaa asioissa jotka ovat tarkoitettuja jo ajanlaskujen jostain tuolta puolen... tämä maailman pahuus, se on väistämätöntä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 22. Tammi 2014 20:06

Uskovien ylläpitämä leipomo kieltäytyi tekemästä lesboparille hääkakkua. Uskovia uhkaa satojen tuhansien dollarien sakko "ihmisoikeuksien" rikkomisesta: https://www.foxnews.com/opinion/2014/01 ... an-couple/

Tapaus on Amerikasta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Tammi 2014 21:44

PetriFB kirjoitti:Uskovien ylläpitämä leipomo kieltäytyi tekemästä lesboparille hääkakkua. Uskovia uhkaa satojen tuhansien dollarien sakko "ihmisoikeuksien" rikkomisesta: https://www.foxnews.com/opinion/2014/01 ... an-couple/

Tapaus on Amerikasta.

Onko tuo leipomo sama tv-ohelma jota minä olen joskus katsonut? :shock:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Tammi 2014 01:15

*
Siitä synnistä vielä...

Minä lainaan PP:n kohdan tänne tuosta uudesta linkistä https://www.kotipetripaavola.com/seurak ... minen.html

Jumalan lain tärkein ulottuvuus on lain antaminen suojaksi ihmiselle synnin tuhovaikutuksia vastaan sekä Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan ja ihmisen vastaus Jumalan rakkaudelle, jonka seurauksena ihminen haluaa rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestään, sielustaan, mielestään ja voimastaan. Jumalan laki on rakkauden laki.

Amen! *peukku pystyssä* :)
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu