Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Maalis 2014 13:34

Näin yks yö lohduttavan unen edesmenneestä anopistani.Meillä ei ollu koskaan mitenkään kovin lämpimät välit ja silloin kun nuorena tulin uskoon, niin hän kielsi tuputtamasta uskon asioita hänelle koska hän kertoi "tietävänsä asiat" kun oli asunut uskovien naapurina.
Ostin kuitenkin hänelle mm.Eeva-maria Vierulan hengellisiä kirjoja synttäri tms lahjoiksi joista tykkäs ja laitoin kerran lahjan mukaan kortin johon kirjoitin itte laulun sanat Sinua siunata tahdon jne.Hän ei koskaan tunnustanut uskoaan mutta vanhemmalla iällä teki kanavatyön jossa oli Jeesus ja opetuslapset ehtoollisella ja kerran kun vierailin hänen luonaan lasten kans, niin jotenkin hätkäytti se millä tavalla hän osoitti taulua ja sanoi tytöille että "siinä on Vapahtaja"...ääni kuulosti niin lapsen omaiselta.Kun hän kuoli löysin hänen Raamattunsa välistä tuon kirjoittamani kortin joka lämmitti sydäntäni..se oli vielä tallella.Nyt näin unta että hän kirjoitti mun miehelle eli pojalleen kirjeen, jossa kertoi mm että "vaikka hän ei löytänytkään maan päältä toimivaa uskovien yhteyttä niin hän kuitenkin löysi yhteyden Jumalaan.Kerroin tuon unen miehelleni, se on toivoa antava ja puhutteleva uni :)
systeri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Maalis 2014 15:28

Ihana uni! :hugehug:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Maalis 2014 23:22

systeri kirjoitti:Näin yks yö lohduttavan unen edesmenneestä anopistani.Meillä ei ollu koskaan mitenkään kovin lämpimät välit ja silloin kun nuorena tulin uskoon, niin hän kielsi tuputtamasta uskon asioita hänelle koska hän kertoi "tietävänsä asiat" kun oli asunut uskovien naapurina.
Ostin kuitenkin hänelle mm.Eeva-maria Vierulan hengellisiä kirjoja synttäri tms lahjoiksi joista tykkäs ja laitoin kerran lahjan mukaan kortin johon kirjoitin itte laulun sanat Sinua siunata tahdon jne.Hän ei koskaan tunnustanut uskoaan mutta vanhemmalla iällä teki kanavatyön jossa oli Jeesus ja opetuslapset ehtoollisella ja kerran kun vierailin hänen luonaan lasten kans, niin jotenkin hätkäytti se millä tavalla hän osoitti taulua ja sanoi tytöille että "siinä on Vapahtaja"...ääni kuulosti niin lapsen omaiselta.Kun hän kuoli löysin hänen Raamattunsa välistä tuon kirjoittamani kortin joka lämmitti sydäntäni..se oli vielä tallella.Nyt näin unta että hän kirjoitti mun miehelle eli pojalleen kirjeen, jossa kertoi mm että "vaikka hän ei löytänytkään maan päältä toimivaa uskovien yhteyttä niin hän kuitenkin löysi yhteyden Jumalaan.Kerroin tuon unen miehelleni, se on toivoa antava ja puhutteleva uni :)

Oli ihana uni tosiaan :).

Ja mahtava todistus kuinka me helposti ajattelemme ettei me tehdä mitään Jumalan valtakunnan eteen ja aina ajatellaan, että parhaat teot on isoja ja mahtavia ihmeitä tai kansakuntien käännyttämisiä, mutta tästä nähdään että kun Jumala siunaa jonkin laupeuden tekomme niin jopa postikortilla on mahdollista johdattaa ihmisiä pelastukseen !

Pienet laupeuden työtkin muuttuvat suuriksi ihmeiksi Herran kädessä, vaikka iloinen morjestus taikka hetkisen rupattelu jonkun naapurin kanssa voi johtaa ihmeellisiin asioihin, kun Herra on mukana. Koitetaan kaikki vaan jaksaa tehdä tämmöisiä "pieniä" ihmeitä niin Herra voi sitten halutessaan tehdä vaikka mitä :D
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Maalis 2014 22:19

Mä olin 18-19 vuotias kun entinen koulukaverini tuli uskoon Se alkas pommittaa mua kirjeillä joissa kirjoitteli kaikennäköistä pelottavaakin asiaa.Sitten se otti ja lähetti mulle hengellisen äänitteen jossa laulettiin jotenkin että Jeesus Jeesus ohi älä käy.Kuuntelin ekan lauseen ja pamautin toosan kiinni..päätin että "en kuuntele"..voin pian jäädä koukkuun :shock: :) ...koin siinä jonkin ihmeellisen vetovoiman jota vastaan kävin taistelemaan.Mutta nuo ajatukset ei jättäneet koskaan kokonaan rauhaan.Siitä noin 7 vuoden päästä annoin elämäni Jeesukselle.Joten ei menny hukkaan nekään kirjeet ja laulun sanat.
Nyt vasta vuosien jälkeen bongasin tuon aivan ihanan sisaren (joka asuu eri paikkakunnalla) Facebookista ja kerroin miten nuo jutut silloin vaikutti muhun :)
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Huhti 2014 09:50

*
Amen systeri! Uskon siemen teki töitä sydämessäsi. :)
-------------------------------------------------------------

No tänään on aprillipäivä. Mitä mieltä olette siitä?
Joku tänään aprillaa, johon lankeaa uskomaan. Onko syntiä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Huhti 2014 11:19

vaisuliini kirjoitti:*
Amen systeri! Uskon siemen teki töitä sydämessäsi. :)
-------------------------------------------------------------

No tänään on aprillipäivä. Mitä mieltä olette siitä?
Joku tänään aprillaa, johon lankeaa uskomaan. Onko syntiä?

"Aprillia, syö silliä jne", tänään ihmisiä opetetaan juksaamaan eli valehtelemaan ja, että se olisi mukamas jotenkin hyvä asia mutta kun se ei sitä voi olla.

Valehtelu on syntiä joten en pysty näkemään aprillipäivää millään tavalla hyvänä asiana!

Toivottavasti en lankea itse tänään tähän pakanalliseen villitykseen, auta minua Herra tässä asiassa.

Joh. 8:44

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Huhti 2014 12:28

Aprillipäivä on ihana päivä... mun pikku-ukko syntyi tasan 3 vuotta sitten ensimmäinen päivä huhtikuuta :D

Mutta sitten aprilliaiheeseen... en nyt ottaisi kovin vakavasti ns. leikkimielistä juksaamista, kunhan siitä ei koidu kellekään haittaa esim. pilailun kohde ei joudu häpeään. Tosimielellä valehtelun lähtökohta on kieroilu ja ilkeys, salakavaluus... jos sekä juksaaja ja juksattava ovat "yhteisymmärryksessä"... ehkä silloin siinä on lieventäviä tekijöitä... ehkä voi olla lapsenmielistä ja uskovalle sopimatonta käytöstä, mutta ehkä sellainen jyrkkä tuomitseminen uskovien taholta... "ei aprillata, syntiä"... karkottaa kuitenkin uskosta kiinnostuneet ja etsivät kauemmas hyvin äkkiä. Ehkä kaikkeen pitäisi suhtautua silleen kuitekin tasapainoisesti ja ymmärtää myös tekojen syy ja seuraussuhteita, miksi joku asia ylipäänsä on kiellettyä... En silti sano, että aprillaus olisi hyvä asia tai että uskovan ylipäätänsä pitäisi osallistua kaikkeen lapsellisuuteen ja lähteä mukaan vouhkaamaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Huhti 2014 15:22

Tänään aamulla huomattiin mun eskarilaisen kanssa, että on aprillipäivä. Eskarilainen oli ihan innoissaan :D Mun mieheni kyllä sanoi, että hänen mielestään minään päivänä ei saa valehdella. Mulla on ollut tapana joskus joku hyvä aprillijuttu keksiä lapsille :oops:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Hansu » 01. Huhti 2014 16:03

Minusta aprilli päivä kuuluu tähän katekoriaan. :D

1. Kor. 6

12. Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita. 

1. Kor. 10

23. "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
Hansu

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Huhti 2014 17:13

Hansu kirjoitti:Minusta aprilli päivä kuuluu tähän katekoriaan. :D

1. Kor. 6

12. Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita. 

1. Kor. 10

23. "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.

Kyseisissä lainauksissa Paavali viittaa ruokaan. Kohdat eivät opeta että uskovalle kaikki olisi luvallista vaikka kaikki ei rakentaisi sillä synnin tekeminen ei ole luvallista. Aprilli perinteessä valehtelusta on tehty ikäänkuin hauska asia. Tämä maailma pyrkii tekemään synnistä "hauskan" asian jotta se ei olisi niin tuomittavaa. Kun lapsia opetetaan että on hauskaa jekuttaa ihmisiä niin kynnys valehteluun voi madaltua ja siitä voi tulla hauska asia jne...

Efe.5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa (totuudessa), niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
5:6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
5:7 älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
5:8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
5:9 - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu