Kuvantekokielto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Loka 2017 12:49

Minulla on nyt tosi paljon kiireitä tällä hetkellä, mutta aion myöhemmin vielä vastata sekä tuoda esille näkökulmia Jumalankuvien tekemisen kieltoon.

Tämä on tärkeä asia ja on hyvä käydä tämä asia perusteellisesti läpi sävyisyyden Hengessä ja toinen toisiamme kunnioittaen. Toivon mukaan ylläpito ei lukitse tätä ketjua, vaan antaisi meidän kaikessa rauhassa keskustella aiheesta.

Yritän vielä tänään myöhemmin palata asiaan, nyt täytyy lähteä siskoni 60-vuotisjuhliin ja matkaa sinne tulee n. 160 km ja toinen samanlainen vielä takaisin, joten en ihan heti ehdi takaisin foorumille.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 06. Loka 2017 14:34

Minulle jäi vähän paha mieli tästä keskustelusta. Selvästi tämä on joillekin todella tärkeä asia. Itselleni se ei ole, ja olen siksi keskustellut aika kevyellä mielellä. Mietin tänään että pitäisi enemmän ottaa huomioon ja kunnioittaa toisten ajatuksia. Jos joku asia on toiselle tosi tärkeä ja itselle ei, niin ei ole oikein lähteä itse keskustelemaan kevyellä mielellä. Tällä asialla ei oikeasti ole minulle mitään väliä, jos joku ei tahdo pitää kuvia niin eihän se ole minulta tai keneltäkään muulta pois. Itsekään en tahdo, vaikkakin eri syistä. En halua olla joku villitsijä, vaan mielummin rauhan rakentaja, joten oahoittelen jos joku on kokenut hänelle tärkeiden asioiden tulleen järkytetyksi.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 06. Loka 2017 18:36

Tottakai ihmisiä saa kuvata kuvilla ja piirroksilla. Vain Jumalasta emme voi tehdä kuvaa sillä emme ole nähneet häntä. Mutta Jeesus on 100% ja 100% ihminen. Hänen jumaluuttaan kukaan ei ole nähnyt emmekä voi kuvata sitä, mutta hänen ihmisyytensä monet ihmiset ovat nähneet ja osittain siksi hän tulikin ihmiseksi. Ihmisestä ja raamatunkertomuksista voimme tehdä kuvia ja piirroksia. Tämäm vuoksi Jeesuksesta voi tehdä kuvan. Monesti kuvat vaikuttavat ihmisiin ä voimakkaammin ja nopeammin kuin sanat. Monet ovat tulleetkin vaikutetuiksi juuri kuvien ja videojen kautta ja niillä on suuro hengellinen merkitys. Emme me ole muslimeita jotka kieltävät kaikki kuvat.
Joonas

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Loka 2017 19:12

Aika hyvä pointti, Joonas.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 06. Loka 2017 20:18

Kannattaa kuitenkin pysyä Totuudessa ja rakastaa sitä.Eli jos Jumala itse ei halua Hänestä kuvia tehtävän niin emmekö sitä halua silloin toteuttaa ??
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Loka 2017 20:37

MrKerimäki kirjoitti:Kannattaa kuitenkin pysyä Totuudessa ja rakastaa sitä.Eli jos Jumala itse ei halua Hänestä kuvia tehtävän niin emmekö sitä halua silloin toteuttaa ??

Näin on asia Mr Kerimäki. Eli vastaus kysymykseesi on KYLLÄ:

2. Moseksen Kirja 20:

4. Ei sinun pidä tekemän sinulles kuvaa eikä jonkun muotoa, niiden jotka ylhäällä taivaassa ovat, eli niiden, jotka alhaalla ovat maan päällä, eikä niiden, jotka vesissä maan alla ovat. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Iustus » 06. Loka 2017 20:55

pekka kirjoitti:
MrKerimäki kirjoitti:Kannattaa kuitenkin pysyä Totuudessa ja rakastaa sitä.Eli jos Jumala itse ei halua Hänestä kuvia tehtävän niin emmekö sitä halua silloin toteuttaa ??

2. Moseksen Kirja 20:

4. Ei sinun pidä tekemän sinulles kuvaa eikä jonkun muotoa, niiden jotka ylhäällä taivaassa ovat, eli niiden, jotka alhaalla ovat maan päällä, eikä niiden, jotka vesissä maan alla ovat. Biblia.

Hiukan huvittavaa huomata, että samalla henkilöllä, joka siteeraa Raamatusta "Ei sinun pidä tekemän sinulles kuvaa eikä jonkun muotoa", on omakuva foorumilla profiilikuvana.
Iustus

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Loka 2017 21:08

Iustus kirjoitti:
pekka kirjoitti:

2. Moseksen Kirja 20:

Hiukan huvittavaa huomata, että samalla henkilöllä, joka siteeraa Raamatusta "Ei sinun pidä tekemän sinulles kuvaa eikä jonkun muotoa", on omakuva foorumilla profiilikuvana.

En yhtään tykkää nimimerkki Iustus sinun "huumoristasi" tai mitä ajatuksen kulkua tuo sinulta nyt sitten onkin. Ei tietenkään minun valokuvani liity mitenkään Jumalan antamaan Toiseen Käskyyn. Olisi kiva nähdä valokuva sinustakin että näkisi minkä näköinen ihminen siellä minulle kirjoittelee. Mutta kun on niin kiva ja turvallista huudella muille ikään kuin sieltä "puskista", mitä milloinkin sattuu mieli tekemään.

Siunausta sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Iustus » 06. Loka 2017 21:41

pekka kirjoitti:
En yhtään tykkää nimimerkki Iustus sinun "huumoristasi" tai mitä ajatuksen kulkua tuo sinulta nyt sitten onkin. Ei tietenkään minun valokuvani liity mitenkään Jumalan antamaan Toiseen Käskyyn. Olisi kiva nähdä valokuva sinustakin että näkisi minkä näköinen ihminen siellä minulle kirjoittelee. Mutta kun on niin kiva ja turvallista huudella muille ikään kuin sieltä "puskista", mitä milloinkin sattuu mieli tekemään.

Siunausta sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi.

Pyydän anteeksi liian piikittelevää kirjoitustani. Yritin herätellä sinua näkemään, kuinka jokainen tähän keskusteluun osallistunut haluaa pitää Jumalan antamista käskyistä kiinni. Moneen kertaan täällä on todettu, että kuvakieltoon kuuluu myös kielto tekemästä lainkaan kuvia mistään, ja se tuli myös sinun raamattulainauksessasi ilmi. Ne, jotka minun tavoin täällä puolustavat mahdollisuutta tehdä esimerkiksi Jeesuksesta kuvan, ovat moneen kertaan muistuttaneet, että mikäli kuvakiellossa ei nähdä sen nimenomaista yhteyttä kuvien palvontaan, silloin ei kristityllä pitäisi olla hallussaan ja käytössään minkäänlaisia kuvia mistään luodusta asiasta.
Iustus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Loka 2017 22:25

Kyllä minä uskon, että oikeasti ihmisten on pakko nähdä kuvien pitokiellon epäloogisuus Raamatun valossa. Joskus saattaa vain olla vaikea myöntää, että asia on niin kuin toiset sanovat :)
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu