vaimon alamaisuus aviomiehelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Kesä 2015 19:05

hrmn2 kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Onko jotain asioita joita Jumala ei voisi tehdä? Minä uskon Jumalan kaikkivaltiuteen ja siihen, että asiat voivat muuttua.
Jos ihmisellä on paha olla niinkin lähellä kuin omaa puolisoa ja se tuntuu ristiltä... niin silloin sille tunteelle, että toinen on vain se risti... sille tarvis muutoksen tai jotain täytyisi muuttua... ja mitä ei Jumala voisi tehdä?

Usko ei todellisuudessa ole mikään kärsimysnäytelmä ja meidän ei tarvitse enää kärsiä... kärsimys on jo puolestamme lunastettu. Tokiinsa ihminen voi joutua kohtaamaan tilanteita, joita ei haluaisi... mutta uskon, että kaikkeen on valmiina poispääsy, vastaus, ratkaisu.

Tietenkin Jumala VOI tehdä mitä vaan, Hän voisi halutessaan antaa lapsillensa yhdellä henkäyksellä täydellisen mukavan ja helpon elämän, yksityisen paratiisin missä voi lekotella loppuelämänsä kaikelta kärsimykseltä piilossa. Pointti on siinä, että Hän ei HALUA tehdä sitä, vaan Hän HALUAA antaa lapsillensa kärsimyksiä, vaikeuksia, tuskaa, kipua, vainoa ja ahdistusta. Kyllä, Jumala HALUAA antaa niitä lapsillensa.

Kuulostaako omituiselta? Se johtuu siitä, että me länsimaiset uskovat ollaan läpeensä täynnä menestysteologiaa. Me ei ymmärretä, että risti tarkoittaa kärsimyksiä, ahdistuksia ja vainoja. Me ajatellaan jostain kumman syystä, että risti on hyvältä tuntuva juttu. Mutta kun lukee Uutta Testamenttia, niin ei siellä hirveästi painoteta ajallisten asioiden tuomaa onnellisuutta. Paljon enemmän siellä puhutaan siitä, kuinka meidän tulee kuolla itselleen ja maailmalle, kulkea kaitaa tietä, olla valmiita kärsimään ja kestämään vainoa ja ahdistusta, jne... Mutta siihen sisältyykin suuri salaisuus, nimittäin iankaikkinen ja määrätön kirkkaus.

Hyvä Isäkö, joka siis haluaa lapsilleen antaa käärmeen tai kiven... eli kärsimystä ja vainoa?
Jumala tahtoo antaa paljon enemmän lapsilleen kun ihmiset osaavat antaa omille lapsilleen.. ja Hänkö antaisi siis kärsimyksen ja vainon osaksemme? Jumala on rakkaus ja rakkaus ei saata tehdä mitään pahaa.
Tehdä lähimmäiselleen kuin itselleen tahtoisi tehtävän, Jumala on antanut Jeesuksen kautta ohjeet.. ja antaisi itse lapsilleen osaksi kärsimystä ja vainoa?

Maailmassa meillä on kärsimystä ja vainoa... mutta sitä ei Isä lapsillensa jaa... sen tekevät ihmiset toinen toisilleen.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 21. Kesä 2015 19:34

lonelyrider kirjoitti:Hyvä Isäkö, joka siis haluaa lapsilleen antaa käärmeen tai kiven... eli kärsimystä ja vainoa?

Näet kärsimykset ja vainot kivenä, mutta ehkä joku toinen näkee ne leipänä.

"Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden" (2 Kor 12:10)

"vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä --Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne" (1 Piet 4:13-14)

"Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa." (Matt 5:10-12)

Autuas tarkoittaa YLIONNELLISTA. Eli kärsimykset tarkoittavat uskovalle YLIONNELLISUUTTA, ja uskon että Jumala tahtoo että Hänen lapsensa ovat ylionnellisia.
hrmn2

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Kesä 2015 19:40

hrmn2 kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Hyvä Isäkö, joka siis haluaa lapsilleen antaa käärmeen tai kiven... eli kärsimystä ja vainoa?

Näet kärsimykset ja vainot kivenä, mutta ehkä joku toinen näkee ne leipänä.

"Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden" (2 Kor 12:10)

"vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä --Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne" (1 Piet 4:13-14)

"Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa." (Matt 5:10-12)

Autuas tarkoittaa YLIONNELLISTA. Eli kärsimykset tarkoittavat uskovalle YLIONNELLISUUTTA, ja uskon että Jumala tahtoo että Hänen lapsensa ovat ylionnellisia.

Kärsimysten keskellä ei saa menettää toivoaan... vaikka IHMISET solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat jne... Jumalako niiden ihmisten suulla puhuu, kun ihmiset Jeesuksen omia pilkkaavat? Kristuksen nimen tähden voi tulla solvatuksi... mutta Jumala ei sitä solvausta tee tai aiheuta, tai haluaisi lapsilleen.

Jumala on rakkaus ja rakkaus ei saata mitään pahaa tehdä. Jumala käskee rakastamaan lähimmäisiään, olla anteeksiantavainen.. Hän ei ole itseään vastaan, Hän on sitä mitä ohjeita on meille jättänyt ja millaisena Jeesus toi Hänet meille tiettäväksi.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 21. Kesä 2015 19:50

lonelyrider kirjoitti:mutta Jumala ei sitä solvausta tee tai aiheuta, tai haluaisi lapsilleen.

Ei Jumala naulannut Jeesusta ristillekään, vaan ihmiset. Mutta risti oli silti selkeästi Jumalan tahto, Jumalasta.
hrmn2

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Kesä 2015 20:00

hrmn2 kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:mutta Jumala ei sitä solvausta tee tai aiheuta, tai haluaisi lapsilleen.

Ei Jumala naulannut Jeesusta ristillekään, vaan ihmiset. Mutta risti oli silti selkeästi Jumalan tahto, Jumalasta.

Minä en näe uskoa niin, että meidän tulisi kantaa kaikki kärsimys vielä uudemman kerran ja pyrkiä näin ollen lunastamaan jo annettu työ.
Näen uskon Jeesukseen lahjana ja että elämä Kristuksessa on lahjavanhurskautta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Kesä 2015 20:34

Näistä keskusteluista huomaa että asiat ei oo niin yksinkertaisia.Molempiin suuntiin vois kallistua tässäkin mutta asiat avautuu monelta kantilta.Raamatussakin puhutaan salatusta Jumalasta,Raamattu puhuu salatusta leivästä, salatusta puheesta ja asioista jotka on salattu meidän silmiltä.Mutta kaikella on tarkoituksensa jota me ei aina ymmärretä heti yhdeltä istumalta.
systeri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Kesä 2015 20:45

Mulle tuli sama mieleen kuin systerillä, että löytäisin Raamatusta hyvät perustelut sekä oikein rankalle kärsimystielle että sileälle ja tasoitetulle tielle. Mutta taitaa tämä tie välillä olla viimeisen päälle hiottu meitä varten ja välillä se on vain pieni ja pimeä kivinen polku, jota kompuroiden kuljetaan. Olen kulkenut tasaista tietä välillä onnellisena ja välillä onnettomana. Olen myös kulkenut tuota kivistä polkua sekä onnellisena että onnettomana. Situaatio ei yksinään määrää ihmisen onnea, vaan "minun onneni on olla Jumalaa lähellä (Ps.73:28)".
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Kesä 2015 21:16

*
Alamaisuus ei liity miehen auktoriteettiin niinkuin avioliitossa olisi aviosääntöä jota täytyy noudattaa alamaisesti. Alamaisuutta usein ymmärretään väärin. Mieheni kerran tutustui erääseen miesuskovaan eikä pitänyt hänestä niin sanoi minulle ettei tuossa miehessä ole mitään miehenalkua joka käskee aina vaimoa tekemään eikä itse mitään tee. Ymmärsin vasta mitä on alamaisuus. Ennen sitä jäin miettimään mitä alamaisuus tarkoittaa. Nyt tiedän mitä se tarkoittaa mieheni sanojen kautta. :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Kesä 2015 07:32

Niin ..eihän Raamatussa lue ,että se apu tai kumppani olisi ollut .."Alarotu miehelle .Tai orja ..tai käskyläinen .Jos niin olisi tarkoitettu niin se varmasti olis kirjoitettuna tekstiin opiksi ja neuvoksi .
Nyt se ,että Mies on perheen pää täytyy naisen ymmärtää ja molempien ymmärtää oikein.
Valitettavasti nykyään ei asiat mene enää Raamatun ohjeistuksen mukaan vaan nyt on se aika ,jolloin asiat kääntyy ylösalas.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja george » 22. Kesä 2015 07:43

Tietenkin alamaisuus liittyy auktoriteettiin.
george

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu