David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Huhti 2013 20:54

lonelyrider kirjoitti:Katsoin taas jonkin pätkän, jossa Owuor oli canadassa... en osaa puheesta sanoa, kun englannin taitokin on niin vajavaista, en siinä nähnyt mitään mistä voisin kritisoida, tosin osa saattoi jäädä ymmärtämättäkin... mutta silti minua ihmetytti taas jälleen se lakoava kansa... en voi mitään... tämä Owuor voisi ihan vaikuttaa kunnon Jumalan lähettämältä palvelijalta, mutta minusta on järjetöntä tuo maahan lakoaminen, yksinkertaista järjetöntä touhua, että ihmiset vaan lentävät... miksi, mitä Jumala siitä saa? ja vaikka se olisikin yksittäinen ilmiö, mutta kun se näyttää olevan jokin mikä toistuu joka kerta... en löydä sille mitään järkevää selitystä, että miksi jotkut lentävät jossain tilaisuudessa pyllylleen... tietenkin joukkoilmiö(jopa vaarallinen sellainen), kun osa lentää jo sen voimasta kun muut edellä menevät...

PP:n hyvä kirjoitus "Kaatumisilmiöt tarkastelunkohteena" avaa tätä aihetta mallikkaasti!

https://www.kotipetripaavola.com/kaatum ... lussa.html
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Huhti 2013 21:46

No, luin tuota PP:n kirjoitusta... ja sitten aloin linkittämään noista shaktipoista googleen, löysin tällaisen kirjoituksen kundaliinivoimista... jota vielä luen, mutta laitan linkin, kun vaikuttaa sellaiselta kirjoitukselta, joka kannattaa muidenkin lukea.

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... 7VX6_BKnBw
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Huhti 2013 21:53

lonelyrider kirjoitti:No, luin tuota PP:n kirjoitusta... ja sitten aloin linkittämään noista shaktipoista googleen, löysin tällaisen kirjoituksen kundaliinivoimista... jota vielä luen, mutta laitan linkin, kun vaikuttaa sellaiselta kirjoitukselta, joka kannattaa muidenkin lukea.

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... 7VX6_BKnBw

Hieno löytö ja tämä on ollut minullakin suosikeissa. Tässä aiheeseen liittyvä video lontoon murretta osaaville ja vaikka ei osaakkaan niin näet ilman kieltäkin tarpeellisen.

.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Huhti 2013 22:16

Seuraavaksi minulle herää kysymys. Jos tahdon olla muiden kristittyjen kanssa tekemisissä, mihin voin luottaa, niin etten joudu tahtomattani mukaan johonkin sellaiseen, jossa olisi kundaliini voima... jos esimerkiksi haen esirukousta, tuleeko minun epäillä kaikkea kaikessa? Miten arkielämässä kristityn pitää toimia.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Sippis » 15. Huhti 2013 22:23

Minä en voi ymmärtää miksi uskovat edes miettivät mistä lähteestä nämä
kaataja saarnaajat tai profeetat ovat ja että toimivatko he meidän Jumalamme
Hengessä.

Mikä ylipäätään saa uskovat juoksemaan näiden ihmeiden, profetioiden ja näkyjen
perässä?!

Uskovan pitäisi seurata Herraa Jeesusta ja ottaa esimerkkiä Hänen toiminnastaan.
Missään evankeliumeista ei kerrota, että Herra Jeesus olisi kaatanut ihmisiä tai
villinnyt heitä toimimaan kuten videoissa näytetään.

Entä toimiko apostolit tai Paavali näin?

Jos tutkii raamattua sieltä kyllä pitäisi löytyä vastaus näihin ilmiöihin, ja että missä
hengessä tälläiset saarnajat ja profeetat toimivat. Eli EI meidän Jumalamme hengessä.

Onko uskovaisten niin vaikea uskoa ja totella aitoa, puhdasta ja riisuttu evankeliumia,
Ilman kaiken karvaista höpön löpöä ja näkyviä tekoja.

En usko, että meidän Jumalamme antaa maailman areenoita kiertäville rahankerääjä
saarnaajille kalliita armonlahjojaan käyttöön.

Olen itse ollut kokouksissa, joissa on ollut näitä menestysteologi saarnaajia,
jotkat mukamas parantavat, profetoivat ja kaatavat ihmisiä, jotka sitten kiemurtelevat
lattialla mukamas pyhän hengen vaikuttamana. Pyhä Henki EI alentuisi tälläiseen
touhuun. Läsnä ei todellakaan ollut meidän Herramme Henki vaan kundaliini henki.

Olen sydämestäni kiittäntyt Herraa Jeesusta, että Hän armosta pelasti minut
kundaliini voimia käyttävästä seurakunnasta, seuraamaan Herraa Jeesusta ja
asettumaan nöyränä Hänen ristinsä juureen tekemää päivittäin parannusta ja
tottelemaan Jumalaa ja Hänen kallisarvoista Sanaansa.

En väitä, että aina olisi helppoa totella Jumalan tahtoa, kun lihallisuus nostaa
päätään. Mutta Onneksi meillä on Jeesus Kristus, joka on vuodattamalla oman
sovintoverensä ristillä meidän syntiemme tähden, auttamassa meitä
heikkouksissamme.
Sippis

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Huhti 2013 22:30

En tarkoita itse sitä, ettäkö pitäis juosta suurten areenoiden perässä ja niissä käyvien julistajien perässä. Mietin lähinnä arkiristityn elämää seurakunnassa... jos Pyhän Hengen lahjat toimii, niin tämä ääntely ja kiemurteluko paljastaa kundaliinivoiman ja Pyhän Hengen ero. Ajattelisin kuitenkin, että Pyhä Henkikin on voimallinen ja voimallisempi kuin valhe. Tuntuu välillä, että kun ihmiset alkavat pelkäämään eksytystä, niin tavallaan se Pyhän Hengen voimakin helposti tavallaan alennetaan mitättömäksi, kun helposti kaikki kääntyy siihen, että ihminen ei enää tee asioita Pyhän Hengen antamasta ilosta ja vapaudesta, vaan tutkii tutkimisen jälkeen ja poteroituu. Lähinnä mietintäni siihen perustuu. Olen ollut itse aika poterokristitty... pelkäsin jopa kielillä puhumista, en tahdo pelätä Jumalan Pyhän Hengen lahjoja tai sen vaikutusta, joka esim. tapahtuu esim. muiden uskovien keskuudessa. Kyse ei ole jonkin perässä juoksemisesta kysymys.

En ole saanut esim. sitä Pyhän Hengen kastetta,jossa uskova saa kielet. Tämä ehkä siksi, koska pelkäsin Jumalan voimaa, kun tiesin... mitä on vastapuolella, en uskonut enkä luottanut mihinkään mitä näin tai koin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Huhti 2013 23:21

Toisaalta, mitä enemmän luen tuota kundaliini-varoitus tekstiä, sitä sekommalta tuo torontolaisuushenki vaikuttaa... eli jos ihmiset kaatuilee, on päissään hengestä, nauravat, huojuvat, nytkähtelevät, haukkuvat kuin koirat, huutavat "ouuu" ja jalat pettää heiltä alta... kannattaa juosta kauas.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Sippis » 16. Huhti 2013 11:18

lonelyrider kirjoitti:En tarkoita itse sitä, ettäkö pitäis juosta suurten areenoiden perässä ja niissä käyvien julistajien perässä. Mietin lähinnä arkiristityn elämää seurakunnassa... jos Pyhän Hengen lahjat toimii, niin tämä ääntely ja kiemurteluko paljastaa kundaliinivoiman ja Pyhän Hengen ero. Ajattelisin kuitenkin, että Pyhä Henkikin on voimallinen ja voimallisempi kuin valhe. Tuntuu välillä, että kun ihmiset alkavat pelkäämään eksytystä, niin tavallaan se Pyhän Hengen voimakin helposti tavallaan alennetaan mitättömäksi, kun helposti kaikki kääntyy siihen, että ihminen ei enää tee asioita Pyhän Hengen antamasta ilosta ja vapaudesta, vaan tutkii tutkimisen jälkeen ja poteroituu. Lähinnä mietintäni siihen perustuu. Olen ollut itse aika poterokristitty... pelkäsin jopa kielillä puhumista, en tahdo pelätä Jumalan Pyhän Hengen lahjoja tai sen vaikutusta, joka esim. tapahtuu esim. muiden uskovien keskuudessa. Kyse ei ole jonkin perässä juoksemisesta kysymys.

En ole saanut esim. sitä Pyhän Hengen kastetta,jossa uskova saa kielet. Tämä ehkä siksi, koska pelkäsin Jumalan voimaa, kun tiesin... mitä on vastapuolella, en uskonut enkä luottanut mihinkään mitä näin tai koin.

Mietin aikoinani samaa, kuin sinäkin, kunnes Jumalamme avasi asian minulle,
ettei tarvitse pelätä kummasta lähteesta Henki toimii, jos kulkee aralla tunnolla
ja jatkuvasti rukoillen.

Pitempään uskossa olleena harjaantuu olemaan oikealla tavalla varovainen.
Toisinaan väärässä hengessä toimivan saarnaajan voi ikään kuin kokea sydämellään,
ettei kyseessä olekkaan Pyhä Henki.
Silloin, ainakin minulla nousee epävarma olo ja hälyytys kellot alkavat soida. Tuossa vaiheessa ei kannata aina ajatella, että kyseessä on vain oma sielullinen tunne ja
ajatus. Se kannattaa ottaa ihan vakavasti, koska luultavasti epäilyksen nostaa itse
Pyhä Henki.

Mutta meitä on kehotettu aina koetteleman kaikki, jopa Pyhän Hengen toiminta.
Eli jos epäilee missä hengessä esim. saarnaaja toimii niin raamattu käteen ja
tutkimaan Sanaa rukoillen Herraa Hengessä niin totuus kyllä paljastuu.

Pyhä Henki ei loukkaannu koettelemisesta, vaikka jotkut niin väittävätkin. Ei vaan,
koska raamattu kehoittaa meitä tutkimaan kaikki mitä näemme, kuulemme ja
luemme, niin koetteleminen on aivan sallittua ja jopa Jumalamme tahtokin, että
teemme niin.

Yksi mikä voi olla hyvä konsti pysyä pois eksytyksistä on kuunnelle kanssa sisarien
ja veljien kommentteja, eikä aliarvioida niitä. Jumalamme puhuu myös omiensa
kautta. Jos jostain saarnaajasta, puhujasta, profeetasta varoitetaan paljon, niin
kannattaa miettiä, että olisiko asiassa perää.

Se, että jotain esim. saarnaajaa arvostellaan, ei ole hänen tuomitsemistaan.
Tarkoitus on paljastaa ja tuoda päivän valoon vääriä opetuksia jotka eivät löydy
raamatun Sanan opetuksista ja näin ollen eksyttävät pois totuuden tieltä.
Tuskin kenelläkään on tarkoitus etsimällä etsiä eksyttäviä oppeja vaan
Onneksi meillä on apuna myös veljiä ja sisaria, jotka jaksavat ahkerasti
tutkia opetusten sisältöjä ja näin voimme hyödyntää heille Jumalan antamaa
lahjaa paljastaa eksytyksiä.

Emme tietenkään aina voi tietää esim. foorumeilla kirjoittavien henkilöiden
hengenelämää, mutta hyvin äkkiä kirjoitusten perusteella oppii tuntemaan uskovien
aitouden. Mutta tässäkin pätee sama, koetellaan ja tutkitaan rukoillen Jumalamme
Sanan valossa niin hyvä tulee.

Kielillä puhuminen ei ole tae siitä, että on saanut Pyhän Hengen kasteen. Olet saanut
Pyhän Hengen sydämeesi asumaan siinä vaiheessa, kun uudesti synnyit ylhäältä ja
otit vastaan Herramme Jeesuksen Kristuksen. Olet Pyhän Hengen temppeli ja
Jumalan Henki asuu sydämessäsi.

Mielestäni kielillä puhumisen armonlahja on yliarvostettu asia, joka saa uskovissa
turhaa hämmennystä aikaan. Varsinki helluntailaisten piireissä painotetaan kielillä puhumista. On paljon uudesti syntyneitä Herran Jeesuksen seuraajia, jotka eivät
puhu kielillä, eivätkä he ole sen vähempää pyhiä kuin muutkaan Herran Jeesuksen
omat.

Mutta toki, jos sellaisen lahjan haluaa niin rukoilemalla Jumalaamme voi sellaisen
saada, jos se on Hänen tahtonsa.

Olin itse muutaman vuoden helluntailainen mutta erosin seurakunnasta, koska siellä
oli väärää opetusta, joita en voinut allekirjoittaa raamatun Sanan valossa.
Surullista, mutta helluntailaisuuteenkin on rantautunut paljon vääriä oppeja. He eivät
välttämättä aina pysy raamatun totuudessa.

Olin epätoivoinen, että mistä löytäisin oman paikkani ja uskovaisia ystäviä, jotka
arvostavat aitoa ja puhdasta evankeliumia. Ja että heille riittäisi Herramme Jeesuksen
Kristuksen pelastava armontyö suurimpana armonlahjana.

Otin rukoillen yhteyttä Jumalaamme ja Hän vastasi antamalla minulle aivan ihanan ja
rakastettavan joukon sisaria ja veljiä. Heidän seurassaan voin kasvaa uskossani
Herraan Jeesukseen ja Jumalan tuntemisessa. Näin toimii Herra.

En kirjoittanut tätä loukatakseni ketään tai väheksymällä ja epäilemällä kenenkään
uskon elämää. Tai pitämällä itseäni parempana tai oikea oppisempana kuin muut.
Ei, vaan tahdoin tuoda ajatuksiani, miten minä asioita koen. Ja ehkä vähän arasti
kyselemälläkin, että miten te muut näistä asioista tuumitte? :think2:
Nämä jutut kannattaa ja pitääkin koetella ja tutkia rukoillen Jumalan Sanan valossa!

Herran siunaamaa tiistaita kaikille!
Sippis

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Huhti 2013 11:35

Sippis kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:En tarkoita itse sitä, ettäkö pitäis juosta suurten areenoiden perässä ja niissä käyvien julistajien perässä. Mietin lähinnä arkiristityn elämää seurakunnassa... jos Pyhän Hengen lahjat toimii, niin tämä ääntely ja kiemurteluko paljastaa kundaliinivoiman ja Pyhän Hengen ero. Ajattelisin kuitenkin, että Pyhä Henkikin on voimallinen ja voimallisempi kuin valhe. Tuntuu välillä, että kun ihmiset alkavat pelkäämään eksytystä, niin tavallaan se Pyhän Hengen voimakin helposti tavallaan alennetaan mitättömäksi, kun helposti kaikki kääntyy siihen, että ihminen ei enää tee asioita Pyhän Hengen antamasta ilosta ja vapaudesta, vaan tutkii tutkimisen jälkeen ja poteroituu. Lähinnä mietintäni siihen perustuu. Olen ollut itse aika poterokristitty... pelkäsin jopa kielillä puhumista, en tahdo pelätä Jumalan Pyhän Hengen lahjoja tai sen vaikutusta, joka esim. tapahtuu esim. muiden uskovien keskuudessa. Kyse ei ole jonkin perässä juoksemisesta kysymys.

Mietin aikoinani samaa, kuin sinäkin, kunnes Jumalamme avasi asian minulle,
ettei tarvitse pelätä kummasta lähteesta Henki toimii, jos kulkee aralla tunnolla
ja jatkuvasti rukoillen.

Pitempään uskossa olleena harjaantuu olemaan oikealla tavalla varovainen.
Toisinaan väärässä hengessä toimivan saarnaajan voi ikään kuin kokea sydämellään,
ettei kyseessä olekkaan Pyhä Henki.
Silloin, ainakin minulla nousee epävarma olo ja hälyytys kellot alkavat soida. Tuossa vaiheessa ei kannata aina ajatella, että kyseessä on vain oma sielullinen tunne ja
ajatus. Se kannattaa ottaa ihan vakavasti, koska luultavasti epäilyksen nostaa itse
Pyhä Henki.

Mutta meitä on kehotettu aina koetteleman kaikki, jopa Pyhän Hengen toiminta.
Eli jos epäilee missä hengessä esim. saarnaaja toimii niin raamattu käteen ja
tutkimaan Sanaa rukoillen Herraa Hengessä niin totuus kyllä paljastuu.

Pyhä Henki ei loukkaannu koettelemisesta, vaikka jotkut niin väittävätkin. Ei vaan,
koska raamattu kehoittaa meitä tutkimaan kaikki mitä näemme, kuulemme ja
luemme, niin koetteleminen on aivan sallittua ja jopa Jumalamme tahtokin, että
teemme niin.

Yksi mikä voi olla hyvä konsti pysyä pois eksytyksistä on kuunnelle kanssa sisarien
ja veljien kommentteja, eikä aliarvioida niitä. Jumalamme puhuu myös omiensa
kautta. Jos jostain saarnaajasta, puhujasta, profeetasta varoitetaan paljon, niin
kannattaa miettiä, että olisiko asiassa perää.

Se, että jotain esim. saarnaajaa arvostellaan, ei ole hänen tuomitsemistaan.
Tarkoitus on paljastaa ja tuoda päivän valoon vääriä opetuksia jotka eivät löydy
raamatun Sanan opetuksista ja näin ollen eksyttävät pois totuuden tieltä.
Tuskin kenelläkään on tarkoitus etsimällä etsiä eksyttäviä oppeja vaan
Onneksi meillä on apuna myös veljiä ja sisaria, jotka jaksavat ahkerasti
tutkia opetusten sisältöjä ja näin voimme hyödyntää heille Jumalan antamaa
lahjaa paljastaa eksytyksiä.

Emme tietenkään aina voi tietää esim. foorumeilla kirjoittavien henkilöiden
hengenelämää, mutta hyvin äkkiä kirjoitusten perusteella oppii tuntemaan uskovien
aitouden. Mutta tässäkin pätee sama, koetellaan ja tutkitaan rukoillen Jumalamme
Sanan valossa niin hyvä tulee.

Kielillä puhuminen ei ole tae siitä, että on saanut Pyhän Hengen kasteen. Olet saanut
Pyhän Hengen sydämeesi asumaan siinä vaiheessa, kun uudesti synnyit ylhäältä ja
otit vastaan Herramme Jeesuksen Kristuksen. Olet Pyhän Hengen temppeli ja
Jumalan Henki asuu sydämessäsi.

Mielestäni kielillä puhumisen armonlahja on yliarvostettu asia, joka saa uskovissa
turhaa hämmennystä aikaan. Varsinki helluntailaisten piireissä painotetaan kielillä puhumista. On paljon uudesti syntyneitä Herran Jeesuksen seuraajia, jotka eivät
puhu kielillä, eivätkä he ole sen vähempää pyhiä kuin muutkaan Herran Jeesuksen
omat.

Mutta toki, jos sellaisen lahjan haluaa niin rukoilemalla Jumalaamme voi sellaisen
saada, jos se on Hänen tahtonsa.

Olin itse muutaman vuoden helluntailainen mutta erosin seurakunnasta, koska siellä
oli väärää opetusta, joita en voinut allekirjoittaa raamatun Sanan valossa.
Surullista, mutta helluntailaisuuteenkin on rantautunut paljon vääriä oppeja. He eivät
välttämättä aina pysy raamatun totuudessa.

Olin epätoivoinen, että mistä löytäisin oman paikkani ja uskovaisia ystäviä, jotka
arvostavat aitoa ja puhdasta evankeliumia. Ja että heille riittäisi Herramme Jeesuksen
Kristuksen pelastava armontyö suurimpana armonlahjana.

Otin rukoillen yhteyttä Jumalaamme ja Hän vastasi antamalla minulle aivan ihanan ja
rakastettavan joukon sisaria ja veljiä. Heidän seurassaan voin kasvaa uskossani
Herraan Jeesukseen ja Jumalan tuntemisessa. Näin toimii Herra.

En kirjoittanut tätä loukatakseni ketään tai väheksymällä ja epäilemällä kenenkään
uskon elämää. Tai pitämällä itseäni parempana tai oikea oppisempana kuin muut.
Ei, vaan tahdoin tuoda ajatuksiani, miten minä asioita koen. Ja ehkä vähän arasti
Nämä jutut kannattaa ja pitääkin koetella ja tutkia rukoillen Jumalan Sanan valossa!

Paljon hyvää ja tärkeää asiaa kirjoituksessa! . Uskon, että siellä seurakunnassa missä kokoonnut ollaan ihan yhtä iloisia sinusta eli uudesta sisaresta ja kannattaa muistaa että myös sinä olet siunaukseksi sille seurakunnalle missä pyörit onhan heillä nyt uusi astia Herrassa luonaan!

Armonlahjat ovat Herran työkaluja eli vasaroita ruuvareita ja viivottimia, miksi kaikki pyytää ruuvaria? Ehkä ruuvari on tunnetuin työkalu, mutta voin kertoa että ruuvarilla ei tee mitään jos onkin tarvetta naulata. Silloin Herra antaa jollekkin vasaran. On kaikkien etu että seurakunnassa on työkaluja niin niitä voidaan sitten tarpeentullen käytellä eli työkalut on tarkoitettu auttamaan kaikkia ja kaikille, se joka joutuu hikoilemaan ja niitä käyttelemään on se joka Herran mielestä on juuri paras sitä kyseistä projektia naulailemaan ja ruuvailemaan, Herra tietää parhaiten! :cool:
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Huhti 2013 11:36

Mikko Murpatti kirjoitti:Ei, vaan tahdoin tuoda ajatuksiani, miten minä asioita koen. Ja ehkä vähän arasti

Paljon hyvää ja tärkeää asiaa kirjoituksessa! . Uskon, että siellä seurakunnassa missä kokoonnut ollaan ihan yhtä iloisia sinusta eli uudesta sisaresta ja kannattaa muistaa että myös sinä olet siunaukseksi sille seurakunnalle missä pyörit onhan heillä nyt uusi astia Herrassa luonaan!

Armonlahjat ovat Herran työkaluja eli vasaroita ruuvareita ja viivottimia, miksi kaikki pyytää ruuvaria? Ehkä ruuvari on tunnetuin työkalu, mutta voin kertoa että ruuvarilla ei tee mitään jos onkin tarvetta naulata. Silloin Herra antaa jollekkin vasaran. On kaikkien etu että seurakunnassa on työkaluja niin niitä voidaan sitten tarpeentullen käytellä eli työkalut on tarkoitettu auttamaan kaikkia ja kaikille, se joka joutuu hikoilemaan ja niitä käyttelemään on se joka Herran mielestä on juuri paras sitä kyseistä projektia naulailemaan ja ruuvailemaan, Herra tietää parhaiten! :cool:[/quote]
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu