Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Mustikka » 30. Loka 2014 21:35

tanu kirjoitti:
iinuliinu kirjoitti: :clap: Olipa herättelevä puhe Olavi Mäkelällä, kannattaa kuunnella.

Juu, niin oli. Kannatti kuunnella.

Sellainen asia vain tuli tuosta mieleen, että kun tuota Venäjän tuloa Suomeen on profetoitu jo vuosikymmeniä.
Ja nyt näyttää tosiaan valitettavasti siltä, että kohta Venäjä tosiaan tulee. Siis ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna on paljon
todennäköisempää, että Venäjä pian hyökkää, kuin se että ei hyökkää.

Niin miten sitten on sellainen asia, että voiko Jumala vielä "ottaa takaisin" päätöksensä rankaista Suomea ja suomalaisia?
Siis jos tarpeeksi moni uskova sitä Häneltä anoo ja rukoilee? Ei kai Jumala anna anteeksi kaikkea sitä syntiä ja jumalattomuutta
mitä täällä Suomessakin on harjoitettu sotien jälkeen, ja yhä enemmän ja enemmän?

Kuulusiko ennemmin rukoilla suomalaisille mielenmuutosta ja parannusta ja kääntymistä takaisin Herran puoleen, kuin että
rukoilisi Jumalaa armahtamaan ja antamaan tuosta vaan anteeksi?

Anteeksi tämä vähän tyhmä kysymys. Mutta haluaisin tietää, että miten rukoilisin Jumalan mielen mukaisesti, että Suomi ja
suomalaiset voisivat säästyä kaikkein pahimmalta kuritukselta.

Oma liha kun sanoo ja jopa toivoo( :oops: ), että tulisi äkkiä sota ja vaikeat ajat, että ihmiset tajuaisivat pyytää apua sieltä mistä se oikeasti on saatavissa.
Eli Kaikkivaltiaalta Pyhältä Herra Jumalalta.

Samantapaisia ajatuksia mulla mutta ei vastauksia. :(

Jotenkin koen elämisen niin rankaksi ja pahuuden joka paikassa etten yhtään ihmettelisi jos jo elämme pasuunoiden aikaa.

Rangaistuksista sen verran että toisten pahempien kansojen rangaistukset ovat kyllä rankempia kuin Suomen. Meitä kuritetaan
ja tällä hetkellä todella nöyryytetään. Mutta lännessä rangaistukset ovat luokkaa WTC.

Itse rukoilen vain "armahda meitä".
Mustikka

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Marras 2014 14:59

paa kirjoitti:En tajua miksi Jumala haluaa rankaista Suomea jo tässäkin ajassa, koska onhan maailma pilvin pimein täynnä kansoja ja maita, jotka ansaitsivat yhtä lailla rangaistuksen jumalattomasta menostaan, mutta silti saattavat ainakin täällä maan päällä porskuttaa eteenpäin vailla huolta mistään. Vai rankaiseeko Jumala kaikkia jumalattomia maita.

Kiitos sulle Paa kirjoituksestasi.

Kyllä Raamatun mukaan Jumalan tuomiot tulevat koskettamaan synnin kapinan tähden kaikkia kansoja ja kaikkia ihmisiä jotka maan päällä asuvat suuren ahdistuksen ajassa:

Evankeliumi Luukkaan mukaan 21:

25. Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.

26. Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.

27. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.

28. Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

…...........................

33. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

34. Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta

35. niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.

36. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

Image

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:

19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

…............................

21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

…............................

29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

…...........................

35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,

39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

Image

Jumalan siunausta ja varjelusta sinulle Paa ja kaikille muillekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lily » 03. Marras 2014 16:47

Niin, kyllähän maailmalla paljon sattuu ja tapahtuu, on sotia, luonnon katastrofeja ym. Sitä en tiedä paljonko muissa Pohjoismaissa pilkataan Jumalaa ja vääristellään Jumalan sanaa, mutta täällä koti Suomessa ainakin ihan järkyttävän paljon. Kyllähän Euroopan muut maat on kaikkinaista saastaa ja haureutta täynnä, tosin monet maat ovat aina olleet katolisia. Meillähän on ollut vankka kristillinen elämänkatsomus ja moraali ennen sotia ja vähän sen jälkeen, nykyisin tuntuu että siitä ei kansakunnalla ole mitään jäljellä. Pelkkää laittomuutta.

Saapi nähdä miten käy, itselläkin välillä huoli on siitä millaiset oltavat tänne tulee, ehkä se on sitä lihallisia halua kasvattaa lapsensa rauhassa ja turvassa. Kauheaa ajatella, että omat lapseni voivat joutua kasvamaan sodan/miehityksen aikana ja näkemään paljon kaikkea, miltä heidät haluaisi säästää.

Onneksi on Jumala luvannut pitää huolta omistaan, joten lapsetkin ovat hänen kätensä suojassa ja voima vaikutuksen alla...
Lily

ViestiKirjoittaja paa » 05. Marras 2014 20:25

Kiitos Pekka, ja Jumalan siunausta sinullekin.
Mukavaa, kun aina jaksat kommentoida näitä ihmettelyjäni :hugehug:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Marras 2014 22:56

Lily kirjoitti:Niin, kyllähän maailmalla paljon sattuu ja tapahtuu, on sotia, luonnon katastrofeja ym. Sitä en tiedä paljonko muissa Pohjoismaissa pilkataan Jumalaa ja vääristellään Jumalan sanaa, mutta täällä koti Suomessa ainakin ihan järkyttävän paljon. Kyllähän Euroopan muut maat on kaikkinaista saastaa ja haureutta täynnä, tosin monet maat ovat aina olleet katolisia. Meillähän on ollut vankka kristillinen elämänkatsomus ja moraali ennen sotia ja vähän sen jälkeen, nykyisin tuntuu että siitä ei kansakunnalla ole mitään jäljellä. Pelkkää laittomuutta.

Saapi nähdä miten käy, itselläkin välillä huoli on siitä millaiset oltavat tänne tulee, ehkä se on sitä lihallisia halua kasvattaa lapsensa rauhassa ja turvassa. Kauheaa ajatella, että omat lapseni voivat joutua kasvamaan sodan/miehityksen aikana ja näkemään paljon kaikkea, miltä heidät haluaisi säästää.

Onneksi on Jumala luvannut pitää huolta omistaan, joten lapsetkin ovat hänen kätensä suojassa ja voima vaikutuksen alla...

Olen kiinnittänyt huomiota myös tuohon Jumalan pilkkaamiseen ja solvaamiseen. Ennen pystyin katsomaan esim simpsoneita ja mielestäni huumori oli vielä ihan hyvän maun rajoissa, mutta uusimmissa tuotantokausissa jatkuvasti solvataan Jumalaa ja uskovia , yhä rankemmin ja rohkeammin.

Onhna uskiksille aina naureskeltu, mutta se on ollut enemmän semmoista keljuilua ja leukailua, mutta nyt tähän ivaan on viime vuosina tullut ihan erilainen, raaempi sävy.

Sävy on semmoinen , että halutaan verta esiin ja hiljentää uskovaiset vaikka nyrkillä, myös Jumalaa solvataan kauhealla tavalla. Minulla on hätä näiden sokeiden puolesta, sillä Jumala on pitkämielinen ja suuri armossaan, käsittämätön laupias ja hyvä, mutta sitten kun raja ylittyy niin Jumala ei pelleile vaan tekee loppuun aina sen mitä sanassaan lupaa.

Jo tässä ajassa voi joutua maksamaan tekosistaan, jos niin Jumala hyväksi näkee. Joskus Hän maksaa palkan tekojen mukaan jo tässä ajassa ja silloin loppuu leukailu takuulla.

Uskovien on turha hätäillä pätkääkään näistä Jumalan kurituksista ja palkanmaksuista, sillä mitä isompi pimeys sen kovemmin Jumala voimistaa omiaan. Paavalikin oli vallan mieltynyt hätään , ahdistuksiin ja omien voimien loppumiseen sillä silloin kun hän oli heikko tiesi Paavali Jumalan voiman olevan vahva ja voimaisa. Ajatelkaa , että Jumala näytti voimansa niin suurella tavalla kun Paavali oli heikoilla, että Paavali sen vuoksi mielistyi kurjuuteen, hätään ja voimattomuuteen! Mielistyi!

"9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä."

Silloin kun tulee vainoja, ahdistuksia ja hätää Kristuksen tähden , silloin Paavali sai kokea Jumalan voimaa niin että mielistyi ahdistukseen , hätään ja heikkouteen, sillä Jumalan voima tuli täydelliseksi heikkoudessa.

Miten voimallinen asia, sillä uskon että meillä kaikilla on Paavalin tavoin runsaasti lahjoja heikkouteen, sen kaikki pystyy tekemään, ainakin minä olen tässä kohtalainen lahjakkuus :thumbup:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja paa » 08. Marras 2014 21:55

Tuosta Paavalista tuli mieleen, että ajattelen heikkojen olevan kaikkein voimakkaimpia, koska Jumala käyttää valtakuntansa töissä heikkoja ja ihmisjärjellä ajatellen kaikin tavoin riittämättömiä tapauksia, jotta Hänen kunniansa kirkastuisi. Heikosta ihmisestä tulee voimakas, koska hänessä on Jeesus Kristus ja siinä jää kakkoseksi tämän maailman älyköt ja ns. vahvat ihmiset. Heikko uskova on vahva uskova.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja JHK » 10. Marras 2014 08:24

Olen kiinnittänyt huomiota myös tuohon Jumalan pilkkaamiseen ja solvaamiseen. Ennen pystyin katsomaan esim simpsoneita ja mielestäni huumori oli vielä ihan hyvän maun rajoissa, mutta uusimmissa tuotantokausissa jatkuvasti solvataan Jumalaa ja uskovia , yhä rankemmin ja rohkeammin.

Pakko heittää ohimennen että Simpsonit-elokuvassahan naapurin viiksekäs fundamentalistisetä Ned Flanders oli isossa ja erittäin positiivisessaa roolissa, joskin syystä että hän on hyvä isä. En ole katsonut Simpsonien uusimpia kausia, niin paha sanoa, onko sävy muuttunut ilkeämmäksi. Toisaalta kun katselee joiden veljien/sisarten ja kristityiksi itseään väittävien touhuja (ja omia touhujaan aikoinaan), niin on pilkkaa kyllä myös ansaittu.
JHK

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Marras 2014 09:51

JHK kirjoitti:

Pakko heittää ohimennen että Simpsonit-elokuvassahan naapurin viiksekäs fundamentalistisetä Ned Flanders oli isossa ja erittäin positiivisessaa roolissa, joskin syystä että hän on hyvä isä. En ole katsonut Simpsonien uusimpia kausia, niin paha sanoa, onko sävy muuttunut ilkeämmäksi. Toisaalta kun katselee joiden veljien/sisarten ja kristityiksi itseään väittävien touhuja (ja omia touhujaan aikoinaan), niin on pilkkaa kyllä myös ansaittu.

Eräässäkin jaksossa Herra Jeesusta kutsutaan Jeebukseksi ja pilkataan , että häneen uskovat ovat hölmöjä ja pilkataan pelastusta tässä nimessä. Hyökätään Herra Jeesuksen pyhää nimeä ja sen tuomaa pelastusta vastaan.

Minullekin sopisi vain uskovien pilkkaaminen ja näpäyttely, se ei minua haittaa, mutta Herrani nimeen ei saa koskea, eikä evankeliumia pilkata.

Myös motiivit tulee ottaa huomioon eli uskovien tekojen ja sanojen aiheuttaja (pitäisi olla) on vilpitön huoli lähimäisten iänkaikkisuudesta, he haluavat pelastaa ja tehdä hyvää ja vaikka epäonnistummekin tässä ja joskus toimimme hölmösti on tekojen motiivi minusta oikeutettu ja hyvä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Marras 2014 12:34

Matt. 24:12

Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

"Papit peukuttavat tasa-arvoisen avioliittolain puolesta – Katso video"

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/papi ... tso-video/

"Joukko pappeja teki videon, jossa he peukuttavat tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, sillä kansalaisaloite laista on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä.

Joukko pappeja teki videon, jossa he peukuttavat eduskunnalle. Taustalla on Facebook ryhmä Papit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, jonka sivuilla video myös on julkaistu.

Yksi ryhmän jäsenistä, oppilaitospappi Laura Mäntylä kertoo, että video on julkaistu viime viikolla ja tiedote asiasta lähetetty vasta tänään. Ryhmä ei halunnut sotkea kampanjaa seurakuntavaaleihin, mutta koska kansalaisaloitetta laista käsitellään juuri nyt eduskunnassa, oli asiassa tultava esiin.

Ammattiliitto Kirkon akateemisten kyselyyn vastanneista papeista 44 prosenttia kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia. Vastaajista lakia vastustaa 41 prosenttia."

Juud. 1:7

samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

2. Piet. 2:6

Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Marras 2014 00:16

pekka kirjoitti:Matt. 24:12

Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

"Papit peukuttavat tasa-arvoisen avioliittolain puolesta – Katso video"

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/papi ... tso-video/

"Joukko pappeja teki videon, jossa he peukuttavat tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, sillä kansalaisaloite laista on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä.

Joukko pappeja teki videon, jossa he peukuttavat eduskunnalle. Taustalla on Facebook ryhmä Papit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, jonka sivuilla video myös on julkaistu.

Yksi ryhmän jäsenistä, oppilaitospappi Laura Mäntylä kertoo, että video on julkaistu viime viikolla ja tiedote asiasta lähetetty vasta tänään. Ryhmä ei halunnut sotkea kampanjaa seurakuntavaaleihin, mutta koska kansalaisaloitetta laista käsitellään juuri nyt eduskunnassa, oli asiassa tultava esiin.

Ammattiliitto Kirkon akateemisten kyselyyn vastanneista papeista 44 prosenttia kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia. Vastaajista lakia vastustaa 41 prosenttia."

Juud. 1:7

samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

2. Piet. 2:6

Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

Image

"Arkkipiispa peukuttaa Twitterissä pappien peukutusvideolle"

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/arkk ... svideolle/

"Arkkipiispa Kari Mäkinen sanoo Twitterissä pitävänsä pappien niin sanottua peukutusvideota eli tuen ilmaisua tasa-arvoisen avioliittolain puolesta tarpeellisena puheenvuorona.

Mäkisen twiittaus on vastaus europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaarelle, joka twiittasi ensin: "Olipa upea tuo luterilaisten pappien video tasa-arvoisesta avioliitosta." Tähän Mäkinen vastaa: "Olen katsonut videon. Raikas, tarpeellinen puheenvuoro.""

Image

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu