Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Tammi 2014 16:29

*
Joo tarttuva nauru Mikolta ja Systeriltä.... Hauskat kirjoitukset... :lol:

...............................................................................................................................

Mitä mieltä olette tästä linkistä?

https://www.kristitynfoorumi.fi/hrkarism.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Tammi 2014 17:59

vaisuliini kirjoitti:*
Joo tarttuva nauru Mikolta ja Systeriltä.... Hauskat kirjoitukset... :lol:

...............................................................................................................................

Mitä mieltä olette tästä linkistä?

https://www.kristitynfoorumi.fi/hrkarism.html

Kiitos linkistä ja kirjoituksesta, taannoin viimevuonna törmäsin tähän healing rooms toimintaan ja heti koin Hengessäni että tässä ei ole kaikki kunnossa ja nyt luettuani linkittämääsi kirjoitusta huomaan miksi näin oli. Syynä on Healing Roomssin takana vaikuttava Torontolaisuuden henki, eli nauruherätys mikä on osa lopun ajan eksytystä.

Tässä paljastava lainaus kirjoituksesta:

Suomessa ei Healing Rooms -toiminnassa tule näkyviin yhteys ”torontolaisuuden” ääri-ilmiöihin. Kaikessa HR:ään liittyvässä näkee kuitenkin helposti selvän yhteyden Vineyard -liikkeeseen, jonka piiristä nauruherätykseksikin kutsuttu liikehdintä nousi vuonna 1994 leviten ympäri maailmaa. Tätä samaa uuskarismaattista Vineyard -pohjaa edustaa myös New Wine. Jälkimmäisessä korostuu David Pythes’in ajatus johtajien kouluttamisesta ja uudistamisesta. Itse Pythes on John Wimber’in oppien ihailija. New Wine -järjestön johtajakoulutusten yksi päänimistä on Bill Johnson, jonka Bethel Church edustaa omissa ”Fire Tunnel” -tapahtumissaan aitoa ”torontolaisuutta”. Näissä ihmiset makaavat lattialla nauraen, huutaen, ja raajojaan vispaten. Samoja ilmiöitä näemme mm. Nokia Missiossa.

Vineyard -seurakuntaryhmän perimmäinen ongelma on mielestäni siinä, että se ei ole irtisanoutunut ”torontolaisuudesta”, sen hengestä. Se ei tunnusta, että nuo 1994-1995 Toronto Airport Vineyard -seurakunnasta alkunsa saaneet tapahtumat eivät olleet Pyhästä Hengestä. Se sanoo, että Pyhä Henki vaikutti ne, mutta Torontossa jouduttiin myös vääriin ilmiöihin. Tuon yhden yksittäisen lentokenttäseurakunnan erottaminen Vineyard -liikkeestä oli hyvin pieni kosmeettinen ele, jolla ei ole hengellistä merkitystä. Väärä henki hyväksyttiin liikkeessä. Vineyard Helsinki -seurakunnan pastori TM Ari Puonti on alusta lähtien ollut merkittävässä roolissa tuotaessa Healing Rooms -toimintaa Suomeen. Täytyy kyllä sanoa, että Puontin sielunhoitokirjallisuuden julkaiseminen on avannut tietä Healing Rooms -toiminnan pääsylle myös luterilaisiin seurakuntiin. Healing Rooms Finland ry:n toiminnanjohtajat ovat Susanne ja Markku Laitinen.

Healing Rooms sai alkunsa USA:ssa asuvan Cal Piercen koettua ensin ”torontolaisen” uudistumisen Bill Johnsonin kautta 1996. Hän sai mielestään Jumalalta kehotuksen muuttaa vaimonsa kanssa Spokanen kaupunkiin, Washingtoniin, ja tutkia parantajaevankelista, liikemies, lähetystyöntekijä John G. Laken työtä ja taustoja. Spokaneen muuton jälkeen Cal Pierce kävi vuoden ajan kerran kuukaudessa rukoilemassa Laken haudalla. Hän myös paastosi 40 vuorokautta. Pierce koki Herran sanovan, että hänen tulee elvyttää Laken ”divine healing” -toiminta ja avata uudestaan Healing Rooms -klinikat. Spokanessa oli ollut Laken ”jumalallista parantamista” harjoittavia klinikoita vuosina 1915-1920 ja tauon jälkeen uudelleen vuoteen 1935 saakka. 1999 Cal Pierce oli niin pitkällä, että Spokanessa aloitettiin Healing Rooms -työ huoneissa, joita luultiin Laken vanhoiksi tiloiksi. Perinteinen nimi ”Healing Rooms” valittiin toiminnalle.

Sama torontolaisuus nauruherätys eksytys puettuna hieman erillaiseen pakettiin ja vaatteisiin. En suosittele kenellekkään tästä syystä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Tammi 2014 11:59

"Näin koira sanoisi, jos voisi puhua":

https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yl ... -1.1540794

"Koiranomistajien kannattaa pitää mielessä kymmenen sellaista asiaa, jotka koira varmasti sanoisi omistajalleen, jos voisi.

Joskus on helppo ajatella, että lemmikit ovat pelkkiä persoonattomia eläimiä, joilla ei ole tunteita. Näin ei kuitenkaan ole. Liian paljon näkee varsinkin maaseudulla koiraparkoja, jotka ovat tuomittu elämään pienessä häkissä tai narunpäässa ilman virikkeitä ja säiden armoilla. Siellä ne raukat surullisin silmin katsovat, kun rakas ihminen kulkee vain ohi sanaakaan sanomatta – jälleen kerran.

Koirat ja kissat hurmaavat omistajansa usein inhimillisyydellään, luonteenpiirteillä, jotka voivat olla – kuten meillä ihmisilläkin – ihania tai ärsyttäviä.

Vaikka esimerkiksi koiria on yhtä monenlaisia kuin on omistajiakin, on olemassa kymmenen asiaa, jotka jokainen koira varmasti sanoisi omistajalleen, jos pystyisi puhumaan. Nuo liikuttavat ja koskettavat asiat on listattu Facebookissa kiertävään kuvaan.

Näin koirasi sanoisi sinulle, jos suinkin voisi:

1. Minun elämäni tulee kestämään arviolta 10-15 vuotta. Jos joudun eroamaan sinusta, se tekee todella kipeää. Muistathan sen, kun otat minut elämääsi.

2. Anna minulle tarpeeksi aikaa ymmärtää, mitä milloinkin odotat tai pyydät minulta.

3. Luota minuun.

4. Älä ole vihainen minulle pitkään – ja ole kiltti, äläkä laita minua lukkojen taakse, jos haluat rangaista minua.

5. Sinulla on työsi, vapaa-aikasi, ystäväsi. Minulla on vain sinut.

6. Puhu minulle. Vaikka en ymmärtäisi, mitä sanot, ymmärrän kyllä kun puhut minulle.

7. Muista, etten koskaan unohda, miten kohtelet minua.

8. Jos lyöt minua muista, että minullakin on hampaat, joilla voisin helposti purra sinua. Mutta en tee niin, koska rakastan sinua.

9. Ennen kuin sanot, että minä olen yhteistyökyvytön tai laiska, kysy itseltäsi, onko minulla joku vialla. Ehkä olen kipeä tai ehkä olen jo niin vanha ja heikko, etten jaksa enää toteuttaa kaikkia toiveitasi.

10. Pidä minusta huolta, kun olen vanha. Älä anna minun lähteä tästä maailmasta yksin, vaan pidä minua sylissäsi kun aikani on tullut, ja silitä minua. Kaikki on helpompaa, kun sinä olet rinnallani – jopa kuolema.

Sinikka Koski

Vaasa"

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Tammi 2014 20:20

*
Kyllä tuo on totta mitä Pekka kirjoitti. Koira on perheenjäsen niin sen on huomioittava rakkaudellisesti.

---------------------------------------------

Mietin mitä Raamattu tarkoittaa sormuksella. Kun tuhlaajapoika meni itseensä ja teki parannuksen niin Isä kaukaa näki hänet ja
juoksi halaamaan hänet ja käski laittamaan sormuksen tuhlaajapojan sormeen. Mietin mitä sormuksen vertauskuva tarkoittaa.
Osaatko sinä sanoa mitä Raamattu tarkoittaa?

Luuk. 15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin,
ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa; :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 26. Tammi 2014 21:24

Kyllä tuo on totta mitä Pekka kirjoitti. Koira on perheenjäsen niin sen on huomioittava rakkaudellisesti.

Mietin mitä Raamattu tarkoittaa sormuksella. Kun tuhlaajapoika meni itseensä ja teki parannuksen niin Isä kaukaa näki hänet ja
juoksi halaamaan hänet ja käski laittamaan sormuksen tuhlaajapojan sormeen. Mietin mitä sormuksen vertauskuva tarkoittaa.

Luuk. 15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin,

Sormuksesta on ainakin mainittu että se symboloi;

Sormus

Sormuksen pyöreällä muodolla ei ole alkua eikä loppua, siksi se symboloi ikuisesti kestävää lupausta, liittoa ja yhteyttä. Vihkisormus kuvaa elämän loppuun saakka kestävää rakkautta. Sormus tunnetaan myös merkkinä sitoutumisesta ja siinä merkityksessä on ollut jopa orjien tunnusmerkkinä.

https://www.tampereenkirkkosanomat.fi/8
iinuliinu

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Tammi 2014 22:58

Mitä mieltä tästä Yli-Vainion näystä??

Niilo Yli-Vainion näky v.1956 Alajärvellä (Mauno Saaren kirjasta Saarnaaja, s. 266-267)
Nämä tapahtumat selvisivät minulle tavallaan jo vuonna 1956 Alajärvellä, kun seurakunnan rukoushuonetta rakennettiin. Olin sairas jo, 36-vuotiaana. Tuli ilmoitus, "pääni näky", ei ilmestys eikä uni, vaan näky, yöllä!
Näin suunnilleen hehtaarin kokoisen viljavainion. Seisoin sen reunassa. Minulla oli halu ruveta sitä leikkaamaan, mutta vainio oli vihreä.
Kuva katosi niin kuin filmi katoaa.
Sitten ilmestyi sama vainio taas. Nyt se näytti kypsältä, mutta kun katsoin sitä, siinä oli ohdakkeita ja juolaa. Taaskin minulla oli tunne, että pitäisi ruveta leikkaamaan.
Mutta tämäkin kuva katosi.
Sitten tuli kolmas kerta. Pelto oli muuttunut kullankeltaiseksi. Sellaiseksi kuin pellon pitää leikkuuaikana olla.
Taas kuva katosi ja tuli sitten neljännen kerran. Tuuli nousi, idästä, toi synkkiä pilviä, isoja lonkoja, ne laskeutuivat alaspäin. Minulle tuli tunne, että tulossa on hirmumyrsky.
Juuri silloin lähtivät vanhanaikaiset vankkurit liikkeelle. Tuli miehiä, jotka nostivat hirmuisella kiireellä lyhteitä vankkureille, leikattua viljaa, pilvien alla, tuulessa, mustien pilvien alla.
Siihen päättyi näky.
Olin hereillä ja tajusin sellaisen päivän tulevan, jona Jumalan viljaa kootaan kiireesti, myrskyn alta, aivan samanlaisin vanhanaikaisin keinoin kuin aikaisemmin, kuin alkuseurakunnan aikana.
Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, ajattelin, että herätys alkaa myöhään, niin että pelto on ja vilja on jo kasvanut ja ollut, leikkuuta on mietitty. Ja kun herätys alkaa, se alkaa nopeasti, ihmein, merkein ja tunnusteoin. Sen vuoksi se etenee niin, että kuuroille ei tarvitse huutaa. Ei tarvitse temppuilla eikä keksiä konsteja, ei tarvitse kuin antaa mennä, vanhanaikaisilla vankkureilla, ei tarvitse kuin vain julistaa evankeliumia Jeesuksesta.
systeri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Tammi 2014 23:32

Tartun tuohon koirajuttuun, koska juttelin aiemmin siitä, että mun äiti oli aikeissa hankkia uuden pennun. Nyt pentu on jo hyvinkin kotiutunut ja kasvanut ja ollut onneksi paljon meilläkin kylässä :D Se on sitten NIIN ihanan suloinen pieni! Miten tänne muuten lisätään kuvia?
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2014 12:26

iinuliinu kirjoitti:

Sormuksesta on ainakin mainittu että se symboloi;

Sormus

Sormuksen pyöreällä muodolla ei ole alkua eikä loppua, siksi se symboloi ikuisesti kestävää lupausta, liittoa ja yhteyttä. Vihkisormus kuvaa elämän loppuun saakka kestävää rakkautta. Sormus tunnetaan myös merkkinä sitoutumisesta ja siinä merkityksessä on ollut jopa orjien tunnusmerkkinä.

https://www.tampereenkirkkosanomat.fi/8

Kiitos tuosta Iinuliinu. Mutta pohjautuuko tuo opetus Raamattuun? :) Minulle tuli mieleen sinettisormus. Raamattu puhuu sinettisormuksesta.

Hagg. 2:23
Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Mietin tarkoittaako Raamattu sinettisormuksella palvelutehtävää. Isä käski laittamaan tuhlaajapojan sormeen sormuksen, kai se kuvaa
palvelemista isää... ( ? ) En tiedä. :roll:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2014 12:41

*
Olen varovainen tuon Niilo Yli-Vainion kanssa koska näin yhtä videota ja tulin surulliseksi... :o :cry:
Kyllä hyvä mies Sanoissaan mutta ei tarpeeksi tuntenut pyhiä kirjoituksia ja Jumalan voimaa.
Osa uskovista kaatui selälleen siinä kaatumiskokouksessa.... Anteeksi, kyllä tympi kun katsoin sitä videota
koska hyvä mies Sanoissaan mutta eksyi uskomaan kaatumisjuttuun. :o :cry:

https://www.youtube.com/watch?v=kpraxxgQXJ0
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Tammi 2014 18:09

Niin..no joo.Mä tarkoitin kyllä että mitä mieltä ootte tuosta näystä.En niinkään siitä mitä mieltä Niilosta tai kaatumisista..ne kaatumisasiathan jo vissiin tiedetään.Mä en oo ikinä kokenu noita kaatumis asioita ainakaan omakseni.
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu