Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Elo 2014 12:00

Siivetön kirjoitti:Kysyisin Pekalta ja toki kaikilta muiltakin, jotka olette hyvin perillä lopunaikojen tapahtumista ja Ilmestyskirjasta, että miten on, onko sen jälkeen kun uskovat on temmattu jo pois, vielä mahdollisuus martyyrikuoleman kautta pelastua, esim. niiden, joille hengelliset asiat ovat ennestään tuttuja?

Maininta tuosta, että niiden, joille hengelliset asiat ovat tuttuja, juontaa siitä, että kun seurakunta on jo temmattu pois, evankeliumia ei enää julisteta, eli täytyy itsellä olla tietoa.

Kiitän sinua, Siivetön, omasta puolestani kysymyksestäsi ja yritän vastata siihen parhaani mukaan, Jumala minua auttakoon.

Raamattu opettaa, että Herra Jeesus tulee omansa noutamaan silloin kun Israelin kansan jäännös (kolmas osa juutalaisista) huutaa sydämissään Herraa Jeesusta avukseen ja se tulee ymmärtääkseni tapahtumaan silloin kun päivien lopulla tulee valtaisa hyökkäysaalto Israelia kohti ja sen tuho tulee näyttämään lähes tulkoon varmalta ja silloin Israelin kansan jäännös tulee huutamaan Herraa Jeesusta sydämissään avukseen koska se tulee olemaan Israelin kansan ainoa keino pelastua lähes varmalta tuholta päivien lopulla kun sitä vastaan tulee tapahtumaan massiivinen hyökkäysaalto, aivan suuren ahdistuksen ajan loppumetreillä.

Eli silloin tullaan puhaltamaan seitsemänteen ja viimeiseen pasunaan ja silloin tapahtuu Herran Jeesuksen toinen tulemus ja kaikkien vielä elossa olevien uskovien yhtäaikainen ylöstempaaminen/pelastus. Eli Raamattu opettaa, että silloin pelastetaan myös kaikki pakanakristityt ympäri maailmaa (Israelin kansan jäännöksen lisäksi) eli kaikki uskolliset Herran Jeesuksen seuraajat jotka eivät ole petoa kumartaneet eli eivät ole ottaneet pedonmerkkiä itseensä, kuoleman/tapetuksi tulemisen uhallakaan koska kuolema Herrassa on voitto eikä tappio ja häviö.

Raamattu opettaa, että Herran Jeesuksen toinen tulemus tulee tapahtumaan vain yhden ainoan kerran eli mitään välitempauksia ei Raamattu opeta vaikka hyvin monet uskovat tänä päivänäkin opettavat näitä ”välitempauksia”, milloin ennen vaivanaikaa, milloin vaivanajan puolivälissä. En ole löytänyt Raamatusta mistään kohdin yhtäkään opetusta missä opetettaisiin esimerkiksi kahdesta erillisestä Herran Jeesuksen toisesta tulemuksesta.

Minulla on se ymmärrys ilmestyskirjan kirjoituksista tällä hetkellä, että kun kuudenteen pasunaan (toinen ”voi!”-huuto) on puhallettu niin sen jälkeen alkaa viimeiset suuret sotatoimet maailmassa tapahtumaan jotka sitten huipentuvat lopulta Harmagedonin valtaisaksi suurtaisteluksi ja tuolloin jossain vaiheessa tullaan puhaltamaan seitsemänteen pasunaan (tapahtuu siis Herran Jeesuksen toinen tulemus) joka tulee sitten johtamaan myös kolmanteen ”voi!”-huutoon.

Kun seitsemänteen pasunaan on puhallettu niin onko sitä ennen jo vuodatettu kuusi vihan maljaa maan päälle? Vai vuodatetaanko kaikki seitsemän vihan maljaa maan päälle sen jälkeen kun seitsemänteen pasunaan on puhallettu sen aika tulee näyttämään.

Kun ajattelen Israelin kansan syvää paatumusta niin ehkä tulee tapahtumaan tuo ensin mainitsemani vaihtoehto eli kun kuudenteen pasunaan (johtaa toiseen ”voi!”-huutoon) on puhallettu niin sen jälkeen jossain vaiheessa tullaan vuodattamaan maan päälle myös kuusi vihan maljaa ja sen jälkeen seitsemäs enkeli tulee puhaltamaan seitsemänteen ja viimeiseen pasunaan joka tulee sitten johtamaan myös kolmanteen ja viimeiseen ”voi!”-huutoon eli seitsemännen vihan maljan vuodattamiseen maan päälle jolloin myös seitsemäs sinetti tulee käymään kokonaisuudessaan toteen.

Antakoon Jumala meille lisää ymmärrystä tähän ilmestyskirjankin ymmärtämiseen.

Matteus 24:

28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Sakarja 12:

9. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.

10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

11. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa.

12. Ja maa pitää valittajaisia, kukin sukukunta erikseen: Daavidin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Naatanin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen,

13. Leevin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, siimeiläisten sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen. Kaikki muut sukukunnat, kukin sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen.

Sakarja 13:

8. Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.

9. Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Joh. ilm. 8:

1. Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.

2. Ja minä näin ne seitsemän enkeliä, jotka seisoivat Jumalan edessä, ja heille annettiin seitsemän pasunaa.
....................
13. Ja minä näin, ja minä kuulin kotkan, joka lensi keskitaivaalla, sanovan suurella äänellä: "Voi, voi, voi maan päällä asuvaisia niiden jäljellä olevain pasunain äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa!"

Joh. ilm. 10:

7. vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.

Joh. ilm. 11:

14. Toinen "voi!" on mennyt; katso, kolmas "voi!" tulee pian.

15. Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".

16. Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,

17. sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.

18. Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."

19. Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Joh. ilm. 14:

12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

14. Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.

15. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".

16. Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.

17. Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.

18. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".

19. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.

20. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.

Joh. ilm. 15:

1. Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy.

2. Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

3. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.

4. Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

5. Ja sen jälkeen minä näin: todistuksen majan temppeli taivaassa avattiin;

6. ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän vitsausta, lähtivät temppelistä, puettuina puhtaisiin, hohtaviin pellavavaatteisiin ja rinnoilta vyötettyinä kultaisilla vöillä.

7. Ja yksi niistä neljästä olennosta antoi niille seitsemälle enkelille seitsemän kultaista maljaa, täynnä Jumalan vihaa, hänen, joka elää aina ja iankaikkisesti.

8. Ja temppeli tuli savua täyteen Jumalan kirkkaudesta ja hänen voimastansa, eikä kukaan voinut mennä sisälle temppeliin, ennenkuin niiden seitsemän enkelin seitsemän vitsausta oli käynyt täytäntöön.

Joh. ilm. 16:

12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.

14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".

18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.

19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.

20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.

21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

Hesekiel 38:

14. Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,

15. ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.

16. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.

17. Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?

18. Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.

19. Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.

20. Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.

21. Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.

22. Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.

23. Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JHK » 17. Elo 2014 12:07

Raamattu opettaa, että Herran Jeesuksen toinen tulemus tulee tapahtumaan vain yhden ainoan kerran eli mitään välitempauksia ei Raamattu opeta vaikka hyvin monet uskovat tänä päivänäkin opettavat näitä ”välitempauksia”, milloin ennen vaivanaikaa, milloin vaivanajan puolivälissä. En ole löytänyt Raamatusta mistään kohdin yhtäkään opetusta missä opetettaisiin esimerkiksi kahdesta erillisestä Herran Jeesuksen toisesta tulemuksesta.

Amen. Tästä kuulee joskus puhuttavan "salaisena tempauksena". Salainen se totisesti onkin, sillä sitä ei raamatusta löydy.
Tempaus terminä mainitaan ainoastaan tessalonikalaiskirjeessä, ja se todistaa selkeästi; kuolleet nousevat ylös ensin.
JHK

ViestiKirjoittaja Siivetön » 17. Elo 2014 12:14

Kiitos vastauksestasi.

Kuten tuolla jo mainitsin, olen huonosti perillä näistä asioista ja siksi saatan kysyä ihan typeriäkin tai ihan itsestään selvyyksiä, tai sitten sekoittaa asioita, mutta pyydän kärsivällisyyttä? :D

Kun luin tämän Raam.kohdan, siitä iski silmiini tuo toinen jae, eli eikö ainakin siinä anneta ymmärtää, että tuossa vaiheessa "voittajat" ovat jo lasisella merellä kanteleineen ja milloin sitten tapahtuu se, kun sanotaan, että Jeesus tulee takaisin tuhanen tuhansine pyhinensä? Lisäys: Juuda 1:14

Joh. ilm. 15:

1. Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy.

2. Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

3. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.

4. Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

6. ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän vitsausta, lähtivät temppelistä, puettuina puhtaisiin, hohtaviin pellavavaatteisiin ja rinnoilta vyötettyinä kultaisilla vöillä.

7. Ja yksi niistä neljästä olennosta antoi niille seitsemälle enkelille seitsemän kultaista maljaa, täynnä Jumalan vihaa, hänen, joka elää aina ja iankaikkisesti.

8. Ja temppeli tuli savua täyteen Jumalan kirkkaudesta ja hänen voimastansa, eikä kukaan voinut mennä sisälle temppeliin, ennenkuin niiden seitsemän enkelin seitsemän vitsausta oli käynyt täytäntöön.
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Elo 2014 12:56

Siivetön kirjoitti:Kiitos vastauksestasi.

Kuten tuolla jo mainitsin, olen huonosti perillä näistä asioista ja siksi saatan kysyä ihan typeriäkin tai ihan itsestään selvyyksiä, tai sitten sekoittaa asioita, mutta pyydän kärsivällisyyttä? :D

Kun luin tämän Raam.kohdan, siitä iski silmiini tuo toinen jae, eli eikö ainakin siinä anneta ymmärtää, että tuossa vaiheessa "voittajat" ovat jo lasisella merellä kanteleineen ja milloin sitten tapahtuu se, kun sanotaan, että Jeesus tulee takaisin tuhanen tuhansine pyhinensä? Lisäys: Juuda 1:14

Joh. ilm. 15:

Niin, tuo Juud 1:14 kohta, eikö tässäkin seuraavassa kohdassa ole maininta tuosta suuresta enkelijoukosta:

Matteus 24:

31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Ja eikö myös tässä seuraavassakin kohdassa ole maininta todella valtavan suuruisesta enkelijoukosta:

Joh. ilm. 5:

11. Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,

12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".

13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"

14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.

Niin, uskon, että tuo mainitsemasi suuren suuri enkelijoukko tulee yhdessä Herran Jeesuksen kanssa Hänen toisessa tulemuksessaan hakemaan omiaan täältä maan päältä tuon suuren pasunan pauhatessa (eli seitsemännen enkelin puhaltaessa pasunaan) eli kysymyksessä on siis Herran Jeesuksen toinen tulemus.

Tässä vielä yksi kohta mikä puhuu tuosta Herran Jeesuksen toisesta tulemuksesta:

Matteus 25:

31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Kysyit myös tästä seuraavasta kohdasta:

Joh. ilm. 15:

Tuossa toisessa jakeessa on ymmärtääkseni maininta siitä kun seitsemäs enkeli on jo puhaltanut pasunaan ja heidät (Herran Jeesuksen uskolliset seuraajat jotka eivät suostuneet kumartamaan petoa) on pelastettu taivaan kotiin suuren ahdistuksen ajan petovaltakunnasta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 18. Elo 2014 05:31

Ok, eli olet sitä mieltä, että tuossa Juud.1:14 "...tuhannen tuhansine pyhinensä..." puhutaan enkeleistä?

Jään miettimään näitä.

Kiitos vastauksista.
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Elo 2014 09:27

Siivetön kirjoitti:Ok, eli olet sitä mieltä, että tuossa Juud.1:14 "...tuhannen tuhansine pyhinensä..." puhutaan enkeleistä?

Jään miettimään näitä.

Kiitos vastauksista.

Tässäkin ilmestyskirjan kohdassa puhutaan myös tuosta valtaisan suuresta enkelijoukosta:

Joh. ilm. 7:

11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,

12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

......................................

11. Ja kaikki enkelit seisoivat ympäri istuinta, ja vanhimpia, ja neljää eläintä, ja lankesivat kasvoillensa istuimen eteen, kumarsivat ja rukoilivat Jumalaa,

12. Sanoen: amen! Siunaus, ja ylistys, ja viisaus, ja kiitos, ja kunnia, ja voima, ja väkevyys olkoon meidän Jumalallemme ijankaikkisesta ijankaikkiseen. Amen! Biblia.

Matteus 13:

39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.

40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.

41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,

42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

Tässä vielä Bibliasta kaksi Raamatun kohtaa:

Mark. 8:38

Sillä joka häpee minua ja minun sanojani tässä huorintekiässä ja syntisessä suvussa, sitä myös pitää Ihmisen Pojan häpeemän, koska hän tulee Isänsä kunniassa pyhäin enkelien kanssa.

Luuk. 9:26

Sillä kuka ikänä minua häpee ja minun sanojani, sitä Ihmisen Pojan pitää häpeemän, kuin hän ole tuleva hänen ja Isän ja pyhäin enkelien kunniassa.

............................................

P. Juudaan Epistola 1:

14. Niin on myös Enok, seitsemäs Adamista, senkaltaisista ennustanut ja sanonut: katso, Herra tulee monen tuhannen pyhäinsä kanssa,

15. Tekemään kaikkein tuomiota, ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia heidän seassansa, kaikkein heidän jumalattomain töittensä tähden, joilla he pahaa tehneet ovat, ja kaikkea sitä kovaa, jota ne jumalattomat syntiset häntä vastaan puhuneet ovat. Biblia.

Siunausta sinulle tähän päivään ja kaikille muillekin.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 18. Elo 2014 13:57

Mutta kun minua vaivaa se, että minusta noissa kummassakaan kodassa ei puhuta enkeleistä?

Ilm. 15

Ja tämän jälkeen vasta vuodatetaan seitsemän vihan maljaa, eli tuon mukaan pelastetut ovat jo lasimerellä??
Eli eivät voi olla enkeleitä, koska puhutaan, että ovat saaneet voiton pedosta...jne.??

Ja ei kai tässä Juudankirjeen kohdassakaan kai puhuta enkeleistä, sillä eiväthän enkelit ole tuomitsemassa jumalattomia, vaan uskovat, eli pyhät??

Juud. 1
14. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15. tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."

Ethän hermostu minnuun Pekka, sillä mulle täytyy tosiaankin vääntää rautalangasta tätä asiaa, sillä en ole paljoa tutkinut, mutta nämä ovat eräät kohdat, jotka ovat tulleet eteeni, kun olen rukouksessa kysellyt Jumalalta jo jonkin aikaa, miten on tämän tempaus asian kohdalla.

Ensimmäiseksi tuli mieleeni sellainen ajatus, että eihän Jeesuksen tulo ole silloin, niin kuin varas yöllä, jos se tapahtuu vasta vihan ajan lopussa??

Pelkään myöskin sitä, että tuollainen ajatus on vihollisen kavala eksytys, ettei uskovien ylöstempausta tulekaan ennen kuin vasta vihanajan lopussa, jolla saadaan ihmiset harhautettua siitä, että Jeesus ei tulekaan yllättäen, vaan vasta sitten kun kaikki tuo, mistä ilmestyskirja puhuu, on tapahtunut, joten rauha rauha, ei mitään hätää.

Jotkut sanovat, että eihän Raamattu puhu, että olisi vielä kaksi Jeesuksen tulemusta.
Mutta eihän tempauksessa olekaan siitä kysymys, että Jeesus tulisi tänne maan päälle saakka vielä tuossa vaiheessa, vaan Hän tulee meitä vastaan tuuliin ja pilviin.

Tällaisia ajatuksia. :oops:
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Elo 2014 15:43

Siivetön kirjoitti:Mutta kun minua vaivaa se, että minusta noissa kummassakaan kodassa ei puhuta enkeleistä?

Ilm. 15

Ja tämän jälkeen vasta vuodatetaan seitsemän vihan maljaa, eli tuon mukaan pelastetut ovat jo lasimerellä??
Eli eivät voi olla enkeleitä, koska puhutaan, että ovat saaneet voiton pedosta...jne.??

Ja ei kai tässä Juudankirjeen kohdassakaan kai puhuta enkeleistä, sillä eiväthän enkelit ole tuomitsemassa jumalattomia, vaan uskovat, eli pyhät??

Juud. 1
14. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15. tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."

Ethän hermostu minnuun Pekka, sillä mulle täytyy tosiaankin vääntää rautalangasta tätä asiaa, sillä en ole paljoa tutkinut, mutta nämä ovat eräät kohdat, jotka ovat tulleet eteeni, kun olen rukouksessa kysellyt Jumalalta jo jonkin aikaa, miten on tämän tempaus asian kohdalla.

Ensimmäiseksi tuli mieleeni sellainen ajatus, että eihän Jeesuksen tulo ole silloin, niin kuin varas yöllä, jos se tapahtuu vasta vihan ajan lopussa??

Pelkään myöskin sitä, että tuollainen ajatus on vihollisen kavala eksytys, ettei uskovien ylöstempausta tulekaan ennen kuin vasta vihanajan lopussa, jolla saadaan ihmiset harhautettua siitä, että Jeesus ei tulekaan yllättäen, vaan vasta sitten kun kaikki tuo, mistä ilmestyskirja puhuu, on tapahtunut, joten rauha rauha, ei mitään hätää.

Jotkut sanovat, että eihän Raamattu puhu, että olisi vielä kaksi Jeesuksen tulemusta.
Mutta eihän tempauksessa olekaan siitä kysymys, että Jeesus tulisi tänne maan päälle saakka vielä tuossa vaiheessa, vaan Hän tulee meitä vastaan tuuliin ja pilviin.

Tällaisia ajatuksia. :oops:

Kiitos sulle viestistäsi.

Ilm. 15:

Vastasin sulle aikaisemmin tällä tavalla tuohon yllä olevaan Raamatun kohtaan, lainaus:

"Tuossa toisessa jakeessa on ymmärtääkseni maininta siitä kun seitsemäs enkeli on jo puhaltanut pasunaan ja heidät (Herran Jeesuksen uskolliset seuraajat jotka eivät suostuneet kumartamaan petoa) on pelastettu taivaan kotiin suuren ahdistuksen ajan petovaltakunnasta."

Eli en ole sanonutkaan, että tuossa puhuttaisiin enkeleistä vaan sanoin, että siinä puhutaan (Johanneksen saama taivasnäky) pelastetuista Herran Jeesuksen uskollisista seuraajista jotka eivät olleet ottaneet itseensä pedonmerkkiä suuren ahdistuksen ajan petovaltakunnassa.

Saitko nyt oikean ymmärryksen mitä kirjoitin tuossa yllä?

............................................

Juud. 1:

Luuk. 9:26

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.

Matt. 24:31

Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Niin, en tiedä sitten mitä suuren suurta pyhien joukkoa tuossa Juud. 1:14 tarkoitetaan. Mutta jos tuossa kohdassa puhutaan Herran Jeesuksen toisesta tulemisesta niin sitten pyhillä siinä kait tarkoitetaan suurta enkelijoukkoa. Mutta paino on kait sanoilla: "HERRA TULEE...."

Mutta jos siinä puhutaan tuhatvuotisesta valtakunnasta niin sitten siinä puhutaan kaiketi pelastuneista Herran Jeesuksen seuraajista eli ensimmäinen ylösnousemus on jo silloin tapahtunut:

Joh. ilm. 20:

4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

..........................................

Apostolien teot 2:

19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.

20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.

21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

1. Tessalonikalaiskirje 4:

13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Raamatusta en ole löytänyt ainoatakaan opetusta salaisesta ylöstempauksesta ennen aikojaan vaan Raamattu puhuu yhdestä ainoasta Herran Jeesuksen toisesta tulemuksesta ja uskovien ylöstempauksesta joka tulee tapahtumaan julkisesti niin, että kaikki ihmiset maapallolla tulevat sen näkemään:

Matteus 24:

29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

1. Korinttolaiskirje 15:

51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

Ilm. 10:7

vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 18. Elo 2014 18:31

Ok, kiitos että olet nähnyt vaivaa asian selvittämiseksi.

Ehkä tämä on alue, jota minun ei ole tarvis niin tarkoin ymmärtääkään? :(
Riittänee kai kohdallani, kun otan huomioon, että henkilökohtainen lähdön hetkeni saatta olla koska tahansa ja siksi tulee olla valmiina aina.

Mulla on yksi aiheeseen liittyvä lukematon kirja vielä tuolla, joten luenpa sen nyt vielä ensiksi läpi ja katsotaan, palaanko sitten vielä asiaan.
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Elo 2014 21:27

Siivetön kirjoitti:Ok, kiitos että olet nähnyt vaivaa asian selvittämiseksi.

Ehkä tämä on alue, jota minun ei ole tarvis niin tarkoin ymmärtääkään? :(
Riittänee kai kohdallani, kun otan huomioon, että henkilökohtainen lähdön hetkeni saatta olla koska tahansa ja siksi tulee olla valmiina aina.

Mulla on yksi aiheeseen liittyvä lukematon kirja vielä tuolla, joten luenpa sen nyt vielä ensiksi läpi ja katsotaan, palaanko sitten vielä asiaan.

Kiitos sulle kommenteistasi ja kysymyksistäsi.

Kyllä ilmestyskirja on kirjoitettu meitä kaikkia uskovia varten eli jatka vaan sinäkin sen tutkimista ja lukemista.

Ja kyllä meille itse kullekin voi lähtö tulla minä hetkenä hyvänsä, eihän sitä ikinä tiedä. Kiitetään vaan nöyrästi Herraa tästäkin armon päivästä ja luotetaan siihen, että Hän pitää meistä hyvää huolta kun sitä Häneltä anomme ja pyydämme nöyrin sydämin ja yritetään pysyä kaidalla tiellä ja rakastaa lähimmäisiämme niin kuin itseämme. Jumala antaa tähän tarvittavan voiman kun sitä Häneltä rukoillen pyydämme.

JESAJA 66:

1. Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun
jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?

2. Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.

Kiitos Isä, että näet meidän vajavaisuutemme ja kaikki heikkoutemme ja puutteemme, kiitos,

että olet kärsivällinen meitä kohtaan. Auta meitä joka päivä tekemään parannusta moninaisista

asioista jotka ovat sinun tahtoasi vastaan, äläkä hylkää meitä vaan ole meitä kohtaan

pitkämielinen ja armollinen, Poikasi ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Amen.

PSALMIT 23:

1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.

3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.

4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.

6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Opitaan olemaan vähään tyytyväisiä, rukoillaan joka päivä Herran johdatusta elämiimme, että kerran päästäisiin perille sinne minne me olemme matkalla eli Uuteen Jerusalemiin niin kuin Raamattu meille kertoo.

Tässä vielä lopuksi yksi Raamatun kohta joka liittyy ilmestyskirjan kertomiin tapahtumiin, tämän nykyisen aikakauden viimeisiin päiviin:

SAKARJA 14:

1. Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun
keskelläsi.

2. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.

3. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.

4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

Image

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu