Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Janne » 30. Loka 2013 18:42

systeri kirjoitti:Mun täytyy joka viesti kopioida ennekö lähetän ,koska tää heittää mut aina pihalle kun yritän lähettää viestiä!

No jo on hurjaksi mennyt meininki :o , onneks ulkona on vielä näinkin lämmin. Kun kirjoitat seuraavan kerran niin kannattaa laittaa valmiiksi ulkovaatteet päälle että ei tule kylmä ;)
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Janne » 30. Loka 2013 18:57

Sattuuko täällä foorumilla olemaan ketään joka tajuaa autojen päälle? Ite tajuan jonkun verran mut nyt on suuri hätä ja suuri ropleema.

Mulla on tollanen vanha transporterin raato ja siitä on mennyt virtalukko rikki. Mulla on toinen samanlainen raato tossa pihalla ( varaosa-auto ) ja siinä ois ehjä virtalukko. Sitten ongelmaan ( vaikkakin koko auto on yksi iso ongelma ) Miten ihmeessä saan irroitettua tuon virtalukon tuosta varaosa-autosta ? :shock: Mä oon tässä mätkiny, repiny ja kaikki pelit pitäny mut ei irtoo, ei sitten millään. Joku jippohan tossa on mut mikä :?

Täs alkaa olemaan aika paniikki päällä kun autosta loppuu leima 1.11 ja jos en saa sitä virtalukkoa vaihdettua jää koko auto katsastamatta ja minä ilman autoa :( . Pitäs kuitenklin jotenkin saada lapset kouluun ja itsekkin käyn parina yönä viikossa jakelemassa lehtiä naapurikunnan puolella, joten sinnekkin pitäisi jotenkin päästä.

Joten nyt kaikki auto "nerot" porukalla neuvomaan tai muuten tulee itku :cry:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Masa » 30. Loka 2013 19:44

Janne kirjoitti:Sattuuko täällä foorumilla olemaan ketään joka tajuaa autojen päälle? Ite tajuan jonkun verran mut nyt on suuri hätä ja suuri ropleema.

Mulla on tollanen vanha transporterin raato ja siitä on mennyt virtalukko rikki. Mulla on toinen samanlainen raato tossa pihalla ( varaosa-auto ) ja siinä ois ehjä virtalukko. Sitten ongelmaan ( vaikkakin koko auto on yksi iso ongelma ) Miten ihmeessä saan irroitettua tuon virtalukon tuosta varaosa-autosta ? :shock: Mä oon tässä mätkiny, repiny ja kaikki pelit pitäny mut ei irtoo, ei sitten millään. Joku jippohan tossa on mut mikä :?

Täs alkaa olemaan aika paniikki päällä kun autosta loppuu leima 1.11 ja jos en saa sitä virtalukkoa vaihdettua jää koko auto katsastamatta ja minä ilman autoa :( . Pitäs kuitenklin jotenkin saada lapset kouluun ja itsekkin käyn parina yönä viikossa jakelemassa lehtiä naapurikunnan puolella, joten sinnekkin pitäisi jotenkin päästä.

Noita on monenlaisia - joissain on tappi joka vain tökätään pois ja sitten on sellaisia lukkopesiä joita pitää enemmän poralilla.
Käy kurkkaamassa jokin volkkari aiheinen foorumi.. muutamia linkkejä joita löysin

https://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=19046
https://www.oberschlachter.fi/viewtopic.php?f=8&t=525
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91400
Masa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 30. Loka 2013 21:06

Janne kirjoitti:Sattuuko täällä foorumilla olemaan ketään joka tajuaa autojen päälle? Ite tajuan jonkun verran mut nyt on suuri hätä ja suuri ropleema.

En tiijjä, mutta olen aika paljon ajanut joskus työni puolesta noilla Transportereilla niin takavetoisilla takatuuppareilla kuin uudemmillakin. Hyviähän ne ovat ajaa, mutta sen opin, ettei niitä kannata itselleen hankkia. Mutta en halua masentaa, vaan nyt on sellainen paikka, ettei auta muu kuin laittaa kädet ristiin ja rukoilla Herralra apua, mikä on auttanut aina ennenkin muodossa tai toisessa.

Siunausta !
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Janne » 31. Loka 2013 00:10

Noita on monenlaisia - joissain on tappi joka vain tökätään pois ja sitten on sellaisia lukkopesiä joita pitää enemmän poralilla.
Käy kurkkaamassa jokin volkkari aiheinen foorumi.. muutamia linkkejä joita löysin

https://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=19046
https://www.oberschlachter.fi/viewtopic.php?f=8&t=525
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91400

Joo,en löytäny mitään tappeja. Tota poraus hommaakin mietin mut kun en tiiä mist kohtaa pitää porata. Jos nyt alan vetelee siihen reikiä sinne sun tänne niin kohta se muistuttaa enemmänkin emmentaal juustoa kuin virtalukkoa :D

Oon yrittäny noil foorumeilt katella ohjeita mut sekavaa on. Tää on vissiin aika harvinainen ongelma. Virtalukonpohjahan näist yleensä menee ja se onkin helppo vaihtaa mut tää koko helahoito onkin vaikeempi juttu ( ainakin mulle)

Jukka-Pekka kirjoitti:

En tiijjä, mutta olen aika paljon ajanut joskus työni puolesta noilla Transportereilla niin takavetoisilla takatuuppareilla kuin uudemmillakin. Hyviähän ne ovat ajaa, mutta sen opin, ettei niitä kannata itselleen hankkia. Mutta en halua masentaa, vaan nyt on sellainen paikka, ettei auta muu kuin laittaa kädet ristiin ja rukoilla Herralra apua, mikä on auttanut aina ennenkin muodossa tai toisessa.

Siunausta !

Joo ei tää munkaan transu ihan uus oo, vuosimallia 91. Tää on jo sinäänsä suoranainen ihme et se edes liikkuu enään. Joka kerta kun lähtee liikkeelle saa melkeimpä laittaa kädet ristii ;) . Täl autolla on pudotettu menee kohta varmaa jo liki miljoona kilsaa :D mut onhan täs jo vikojakin, vaihteet ei mee silmään ja käynnistetään ruuvimeisselillä, flekti ei oo toiminu parii vuotee kun silloin tällöin kun sillä on hyvä päivä, etupallonivelen pultinreijistä on mennyt jengat ja pultit pysyy ilmeisesti Herran hyvästä tahdosta kiinni. Toissapäivänä korkkas laturin hihna ja sitä vaihtaessa meni laturin kiristyruuvi poikki, no keksin siihenkin patentin mut sitä saa tiukkailla vähän väliä. No äsken kun ajoin sen yhteen ahtaaseen talliin niin irtos apukuskin peili ja meni peili hajalle :lol:

Mut on täs kolme hyvää puolta. tää on rekisteröity 8 henkilölle, tähän mahtuu paljon tavaraa ja tää liikkuu ominvoimin (yleensä). No mut sais nyt viel yhen leiman niin olisin kiitollinen. Täl autolla olis kuitenkin vielä monta reissua edessä :D
Janne

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 31. Loka 2013 00:58

Tässä kuva manuaalista ja ohjeet mihin reikä porataan:

Image

Suorita ensin testiporaus siihen rikkinäiseen lukkoon, mutta tuossa kuvassa on A ja B eli tuon kuvan ja mittojen mukaan poraat sitä kunnes näät jousen sitten poranterällä kiilaat sen jousen niin että pysyy ala-asennossa ja sitte pitäis irrota.

Tossa purkukuva :

https://img809.imageshack.us/img809/7268/p1140883b.jpg
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Marras 2013 13:53

Janne kirjoitti:
systeri kirjoitti:Mun täytyy joka viesti kopioida ennekö lähetän ,koska tää heittää mut aina pihalle kun yritän lähettää viestiä!

No jo on hurjaksi mennyt meininki :o , onneks ulkona on vielä näinkin lämmin. Kun kirjoitat seuraavan kerran niin kannattaa laittaa valmiiksi ulkovaatteet päälle että ei tule kylmä ;)

On hurjaa,onneks muistan AINA kopioida koska muuten alkaa ottaa niin "kupoliin" että ...ei oo tarpeeksi lämmin koska nyt meinaa flunssa tulla ..vähän kenkuttaa lähtiä töihin :P Siunattua marraskuuta :)
systeri

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Marras 2013 22:42

Tuskin on Owuor lähtenyt, kun jo uutta huuhaa evankelistaa pukkaa...

David Herzog Joulukuun kiertue:
1.12. Turku
2.12. Tampere
3.12. Jyväskylä
4.12. Oulu
5.12. Joensuu
7.12. Helsinki

"Parantumisihmeiden lisäksi Herzog on nähnyt esimerkiksi
harmaiden hiusten muuttuvan tummiksi,
hampaiden kasvavan ja ylipainon häviävän"

Kuka kumma näitä ulkomaan ihme-ukkoja oikein tänne Suomeen jatkuvasti kutsuu?

Tässä pitkä keskustelu-ketju koskien Herzogia:
https://forum.netmission.fi/showthread. ... vid-Herzog

Aivan kuten Owuor, myös Herzog tulee Suomeen jo toista kertaa.

En suosittele kenellekään menemistä noihin tilaisuuksiin.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 04. Marras 2013 14:10

Muutin hieman yllä olevaa viestiä.

Mulla on paha tapa arvostella asioita ja ihmisiä ja puuttua niihin huonoihin ja väärin oleviin juttuihin.
Kun pitäisi usein vain keskittyä hyviin ja oikein oleviin asioihin.

(1 Tes.5)
14. Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.
15. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
16. Olkaa aina iloiset.
17. Rukoilkaa lakkaamatta.
18. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19. Henkeä älkää sammuttako,
20. profetoimista älkää halveksuko,
21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22. karttakaa kaikenkaltaista pahaa.

Jumala kuitenkin avaa oman aikataulunsa mukaan pielessä olevat asiat niille, jotka Hänen tahtoaan vilpittömästi etsivät.

Taivaanisän siunausta kaikille Jeesuksen omille tähän alkavaan viikkoon.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 04. Marras 2013 19:46

Laitan vielä vastaukseni tuolta toisesta ketjusta, liittyen tuohon yllä olevaan viestiini.
Ettei kukaan saa kuvaa, että jotenkin olisin sillä kannalla, että Owuor ja Herzog ovat hyvällä asialla.

Mikko-veli, mikä voisi olla parempaa kuin kiivailla Totuuden puolesta!

Tuossa toisessa ketjussa tarkoitin itseäni, en sinua tai muitakaan, kun sanoin, että "minulla on paha tapa arvostella asioita ja ihmisiä sen vuoksi, että mitä
väärää opetusta tuodaan esiin". Unohdan tuolloin liian helposti sen kaiken hyvän mikä on oikein ja kunnossa.
Enkä todellakaan tarkoittanut, että Owuor tai Herzog olisivat jotenkin oikeassa, kun heilläkin on opetuksissaan paljon ihan hyvää asiaa jne.

Poistin siitä toisessa ketjussa(Juttutupa) olevasta viestistä arvosteluni koskien tätä tanskalaista Torben nimistä miestä.
En ollut edes katsonut koko videota, mikä oli linkattu tuohon "tule ulos laatikosta"-ketjuun. Ja en ole ollut paikalla miehen opetuksia kuulemassa.
Kun luin että siellä rukousjonossa oli ihmisiä kaatunut ja alkanut sätkimään, niin heti ajattelin, että "huijari-kaataja" yms.
Mutta en ollenkaan ottanut huomioon sitä, että useimmiten tuo kaatuilu ja sätkiminen on sielullista ja opittua.
Eli ihmiset kaatuu ja sätkii, koska ovat nähneet muidenkin niin tekevän ja luulevat että se kuuluu asiaan ja on mukamas Pyhän Hengen vaikuttamaa.
Kaatuvat siksi etteivät kehtaa myöntää, etteivät koe tai tunne mitään...

Sen tanskalaisen opetukset armolahjoista ovat ilmeisesti hakusallaan aika paljon. Mutta jos kaveri tosissaan etsii sydämessään Jumalan tahtoa ja toimii vilpittömässä
uskossa, niin kyllä se asia tulee kuntoon. Kun esimerkiksi tarpeeksi moni ihminen ottaa asian puheeksi, niin kaveri alkaa ajattelemaan asiaa ja tekee parannuksen opetuksissaan.
Näin uskon.

Itseäni siis tarkoitin vaan, että liian innokas olen arvostelemaan, edes vaivautumatta asioita tutkimaan perin pohjin ja liikaa vaan menen helpoimman kautta.
Eli teen johtopäätöksiä toisten kirjoitusten ja mielipiteiden perusteella. Tässä asiassa haluan tehdä parannuksen.

Mutta Totuuden puolesta on aina hyvä kiivailla, eikä pientäkään hapatusta tule sallia!

Vaikeaa on joskus kirjallisesti ilmaista, että mitä tarkoittaa. Kasvotusten tai puhelimessa on helpompaa.
Paitsi, että joskus on taas helpompi kirjoittaa... :D
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu