Mikä siinä lapsenomaisessa uskossa on vikana? Eikö se ole raamatunmukaistakin, uskoa niinkuin lapsi uskoo, ei niinkuin aikuisen, ihmisen mieli, käskee uskomaan? En tarkoita tällä ettenkö olisi aikuinen... mutta lapsen usko kyllä tarvitaan, jos aikoo uskoa niin että sillä oikeasti on muuttava voima meidän elämässämme.
Uskon, että Jumala ohjaa minun ja perheeni elämää, myös kasvatustani, niin kuin rukouksessani olen anonut, että Hän pitäisi perheestämme huolta, lapsistani huolta ja siunaisi meitä... voiko silloin mennä mikään vikaan, jos uskon Jumalaan... jos uskon järkeeni, rikkonaisia tunteitani, mieltäni... epäilen, mutta se ei olekaan uskoa, usko kumpuaa sisimmästä. Vertaamaan en voi alkaa toisiin ihmisiin, toisiin uskoviin, koska en voi jäädä katsomaan seikkoja, jotka on jonkun toisen elämää, en voi tietää toisen elämästä loppupeleissä kuin ehkä näin karkeasti luokiteltuna "tuhannesosan", voin vain uskoa niihin lupauksiin, jotka näen raamatusta ja joihin uskon raamatusta, sanasta, Jumalan sanasta. Jos en usko, niin mitä uskoni sitten merkitsee, ei mitään.
Tämä yhteiskunta jossa elämme, on lankeemuksen ihmisen aikaansaamaa, ei sen opetus ja arvot kumpua Jumalan sanasta, kuinka voisikaan, kun tiedämme mitä tapahtui paratiisissa. Kaikki se ihanuus jonka Jumala antoi luodulleen, ihminen halusi vaihtaa tähän missä elämme, yhteiskunta jossa vaatimukset kasvavat, ihmiset ovat pahoinvoivia, raha on tärkeämpää kuin perhe, elämän arvoissa minä on tärkeämpää kuin kuin perhe, status, hyvinvointi... kuinka vaikea tässä yhteiskunnassa on löytää Jumalan valtakuntaa ja Hänen antamaa rikkautta... ehkä vanhana kuolee elämänsä eläneenä, mitä saaneena? Jos ei löydä Jumalan valtakuntaa jo täällä maanpäällä.
(ja huomautus taas, ei kohdistettu kellekään kirjoittajista, jottei tule väärinkäsityksiä