Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakuntaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakunt

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Marras 2015 02:57

JHK kirjoitti:Toivottavasti Mikko Murpatti muistaa minun avoimesti ja monessa kohtaa kritisoineen katolisen kirkon traditionaalista oppia, jota pidän edelleen vaarallisena ja hengelliselle terveydelle vahingollisena. Olen monessa kohtaa vastaan myös Ev.lut. kirkon virallista oppia sellaisena kuin se tunnustuskirjoihin on kodifioitu. Kuitenkin sekä katolilaisten että luterilaisten joukosta löytyy uudestisyntyneitä veljiä ja sisaria, joiden kanssa on oikein terveellistä olla yhteydessä; yleensä nämä eivät usko kaikkea sitä, mitä näiden kirkkokuntien tunnusomaiset opit sanovat. Pitää katsoa uskon ydintä - löytyykö sieltä oppi kolminaisesta Jumalasta, kaikkeuden luojasta joka vanhurskauttaa syntisen poikansa ristinkuoleman kautta ilman lain tekoja? Jos tuo on kohdallaan, on yhteys mahdollista.

Muistanhan minä :).

Ja minustakin on hedelmällistä jutustella yksittäisten uskovien kanssa, vaikka olisivatkin jossakin kirkossa jäsenenä. Tätä en ollenkaan karsasta vaan se on hyvä ja terveellistä, en kutsu tuota ekumeniaksi sillä se on yksittäisten ihmisten välistä yksityistä kanssakäymistä.

Nyt jos tuo yhteydenpito tapahtuu jonkin henkilön tai instituution avulla tyyliin meidän kuppikunta juttelee teidän kupiikunnan kanssa, jotta voitaisiin tehdä tarvittavat kompromissit jotta voisimme muovata uudentyylisen uskon suuntauksen, niin silloin asia menee pieleen.

Kun ekumenia pyrkii lähempään yhteyteen niin on hyvä kysyä miksi se pyrkii lähempään yhteyteen? Miksi ihmeessä? Minä olen varma ja tiedän , että muodostaakseen uuden uskonsuuntauksen, ja ihmettelen miten te kaikki muut ette tätä ymmärrä? Miksi he muuten tekisivät yhteistyötä toistensa kanssa ellei muokatakseen ja sopiakseen uudesta kristinuskon versiosta?

Miksi ekumeniaa hinkuvat eivät pyri läheisempään yhteyteen vaikkapa kukkakauppiaiden kanssa? Tai jonkun muun tahon?

Minä uskon että muodostaakseen uuden antikristillisen uskonnon, siksi vastustan ekumeniaa ja siksi käsitän ekumenia termin perkeleellisenä. Minulle se edustaa antikristuksen uskontoa esiasteella. Antikristukselle siloitetaan tietä ja polkuja jo nyt, kaiken pitää olla valmiina kun vanha käärme tulee eksyttämään ihmiskuntaa ja esiintymään valkeuden enkelinä.

Tällaisessta "universaalista" kristinuskon muodosta jossa on mukana RKK.n perkelellisiä elementtejä on hyvä lähteä liikkelle. Sen opetuksia vastaan tullaan myös tosi uskovat tuomitsemaan kuolemiin ja vainoihin kun kaikki muut uskonnot paitsi ekumenistetut versiot tuomitaan terroristeiksi.

Tulee vahva paine kristityille liittyä tuohon uuteen versioon, sillä antikristus esittää ja sanoo että nyt vihdoin on erimielisyyksien aika uskontojen kesken ohitse ja enää ei tapeta tai sodita uskonsuuntausten välillä, nyt on rauha! Ja ne jotka eivät liity tuohon tapetaan terroristeinä, tai vähintään tehdään heidän elämänsä vaikeaksi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Marras 2015 03:02

JHK kirjoitti:
Tietty jos virallinen totuus on liian tylsä, voi vapaasti uskoa näitä vaihtoehtoteorioita.

Vaihtoehtoteoriat eivät automaattisesti ole valhetta. Virallinen "totuus" ei aina ole totuus.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2015 08:54

*
Justukselle: Ekumenia ei ole raamatullinen ykseys vaan väärintulkattu opetus joka on itseasiassa vaarallinen eksytysoppi. Se tuo toisen uskonnon opitut ihmiskäskyt käytäntöön eikä se tuo opetuksia Raamatun pohjalta. Tärkeintä on meidän uskon lähtöpisteenä Raamatun Sanaan. Koska Raamatun mukaan väärentämättömän Sanan opetus vie perille pelastukseen 1Piet. 2:2. Ekumenia ei tuo Raamatun pohjalta mitään vaan vesitettyjä ja ihmisen väärintulkattuja opetuksia.

1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 28. Marras 2015 09:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2015 09:01

*
Haluaisin kysyä onko helluntailainen oppi raamatun mukaista? Mietin mitä pastori sanoi siitä eli että pysyy helluntailaisena opiltansa. En kovin hyvin tunne helluntailaista oppia. Kerro sinä mitä olet mieltä siitä helluntailaisesta opista?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2015 09:32

*
Ahdistaa ajatella että pastori ei varmaan suostu kuuntelemaan minua jos oikaisen häntä selittäen perusasiasta. Niin en nyt vielä oikaise mitään koska olen ahdistunut. Voisitteko muistaa pastoria rukouksin? Että hän alkaisi ymmärtää että ekumenia on vaarallinen eksytysoppi.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tuulikki » 28. Marras 2015 10:07

Suomen ekumeenisen neuvoston jäsenet:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_ek ... n_neuvosto

Jäsenkirkot ja -yhteisöt:

Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Suomen ortodoksinen kirkko
Suomen Vapaakirkko
Katolinen kirkko Suomessa
Pelastusarmeija
Finlands svenska baptistmission
Finlands svenska metodistkyrka
Suomen Metodistikirkko
Missionskyrkan i Finland
The Anglican Church in Finland
International Evangelical Church in Finland

"Haluaisin kysyä onko helluntailainen oppi raamatun mukaista? "

Helluntaiseurakunta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_He ... ien_kanssa
"Helluntaikirkko on Suomen Evankelisen Allianssin jäsen sekä Suomen ekumeenisen neuvoston tarkkailijajäsen"
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Marras 2015 11:20

Mikko Murpatti kirjoitti:
JHK kirjoitti:
Tietty jos virallinen totuus on liian tylsä, voi vapaasti uskoa näitä vaihtoehtoteorioita.

Vaihtoehtoteoriat eivät automaattisesti ole valhetta. Virallinen "totuus" ei aina ole totuus.

Taitaa totuus olla se, että nimenomaan nämä ns. viralliset totuudet ovat usein valhetta.
Totuus löytyy usein ihan muualta kuin virallisesta ja "yleisesti hyväksytystä" totuudesta.

Hyviä esimerkkejä mm. evoluutio, lääkkeillä hoitaminen, maidon terveellisyys ja muutkin viralliset ravitsemus-suositukset,
virallinen totuus että ihminen on käynyt kuussa jne.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2015 12:21

*
Tuli mieleen korvasyyhyn juttu. Miten te käsitätte sen korvasyyhyn? Minulla on oma käsitys jonka mukaan korvasyyhy on toisenlainen evankeliumi joka vie kadotukseen ja siitä Raamattu varoittaa.

Gal. 1:6 Minä ihmettelen, että te niin pian annatte teitänne kääntää pois siitä, joka teitä Kristuksen armoon kutsunut on, toiseen evankeliumiin,

7 Joka ei muuta ole, vaan että muutamat eksyttävät teitä ja tahtovat Kristuksen evankeliumia toisin kääntää.

8 Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu! Biblia.

Biblian käännös on parempi niin sen mukaan toisenlainen evankeliumi joka vie pois Kristuksen armollisesta evankeliumista. Toisenlainen evankeliumi on kirouksesta (= saatanasta). Tällaista käsitystä minulla on. Entä te?
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 28. Marras 2015 12:23, muokattu yhteensä 1 kerran
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Marras 2015 12:22

tuulikki kirjoitti:Suomen ekumeenisen neuvoston jäsenet:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_ek ... n_neuvosto

Jäsenkirkot ja -yhteisöt:

Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Suomen ortodoksinen kirkko
Suomen Vapaakirkko
Katolinen kirkko Suomessa
Pelastusarmeija
Finlands svenska baptistmission
Finlands svenska metodistkyrka
Suomen Metodistikirkko
Missionskyrkan i Finland
The Anglican Church in Finland
International Evangelical Church in Finland

"Haluaisin kysyä onko helluntailainen oppi raamatun mukaista? "

Helluntaiseurakunta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_He ... ien_kanssa
"Helluntaikirkko on Suomen Evankelisen Allianssin jäsen sekä Suomen ekumeenisen neuvoston tarkkailijajäsen"

Kiitos Tuulikki :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Marras 2015 14:50

Vielä yksi oma huomio koskien sitä, että mitä tai ketä paavi/rkk palvoo.

Tuossa jokin aika sitten paavi oli vierailulla USA:ssa.
Turvatoimet olivat kuulemma tiukemmat kuin koskaan kellään...

Tämä kertoo mielestäni sen kuka on paavin herra.
Kun palvelee saatanaa ja vääryyttä, pitää pelätä kaikkea.

Mutta kun palvelee Herraa, ei tarvitse pelätä mitään. :-P
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu