JHK kirjoitti:Toivottavasti Mikko Murpatti muistaa minun avoimesti ja monessa kohtaa kritisoineen katolisen kirkon traditionaalista oppia, jota pidän edelleen vaarallisena ja hengelliselle terveydelle vahingollisena. Olen monessa kohtaa vastaan myös Ev.lut. kirkon virallista oppia sellaisena kuin se tunnustuskirjoihin on kodifioitu. Kuitenkin sekä katolilaisten että luterilaisten joukosta löytyy uudestisyntyneitä veljiä ja sisaria, joiden kanssa on oikein terveellistä olla yhteydessä; yleensä nämä eivät usko kaikkea sitä, mitä näiden kirkkokuntien tunnusomaiset opit sanovat. Pitää katsoa uskon ydintä - löytyykö sieltä oppi kolminaisesta Jumalasta, kaikkeuden luojasta joka vanhurskauttaa syntisen poikansa ristinkuoleman kautta ilman lain tekoja? Jos tuo on kohdallaan, on yhteys mahdollista.
Muistanhan minä
Ja minustakin on hedelmällistä jutustella yksittäisten uskovien kanssa, vaikka olisivatkin jossakin kirkossa jäsenenä. Tätä en ollenkaan karsasta vaan se on hyvä ja terveellistä, en kutsu tuota ekumeniaksi sillä se on yksittäisten ihmisten välistä yksityistä kanssakäymistä.
Nyt jos tuo yhteydenpito tapahtuu jonkin henkilön tai instituution avulla tyyliin meidän kuppikunta juttelee teidän kupiikunnan kanssa, jotta voitaisiin tehdä tarvittavat kompromissit jotta voisimme muovata uudentyylisen uskon suuntauksen, niin silloin asia menee pieleen.
Kun ekumenia pyrkii lähempään yhteyteen niin on hyvä kysyä miksi se pyrkii lähempään yhteyteen? Miksi ihmeessä? Minä olen varma ja tiedän , että muodostaakseen uuden uskonsuuntauksen, ja ihmettelen miten te kaikki muut ette tätä ymmärrä? Miksi he muuten tekisivät yhteistyötä toistensa kanssa ellei muokatakseen ja sopiakseen uudesta kristinuskon versiosta?
Miksi ekumeniaa hinkuvat eivät pyri läheisempään yhteyteen vaikkapa kukkakauppiaiden kanssa? Tai jonkun muun tahon?
Minä uskon että muodostaakseen uuden antikristillisen uskonnon, siksi vastustan ekumeniaa ja siksi käsitän ekumenia termin perkeleellisenä. Minulle se edustaa antikristuksen uskontoa esiasteella. Antikristukselle siloitetaan tietä ja polkuja jo nyt, kaiken pitää olla valmiina kun vanha käärme tulee eksyttämään ihmiskuntaa ja esiintymään valkeuden enkelinä.
Tällaisessta "universaalista" kristinuskon muodosta jossa on mukana RKK.n perkelellisiä elementtejä on hyvä lähteä liikkelle. Sen opetuksia vastaan tullaan myös tosi uskovat tuomitsemaan kuolemiin ja vainoihin kun kaikki muut uskonnot paitsi ekumenistetut versiot tuomitaan terroristeiksi.
Tulee vahva paine kristityille liittyä tuohon uuteen versioon, sillä antikristus esittää ja sanoo että nyt vihdoin on erimielisyyksien aika uskontojen kesken ohitse ja enää ei tapeta tai sodita uskonsuuntausten välillä, nyt on rauha! Ja ne jotka eivät liity tuohon tapetaan terroristeinä, tai vähintään tehdään heidän elämänsä vaikeaksi.