Isoäiti kirjoitti:No anteeksi siivetön. Pelästyin sitä kirjoituksesi alkua ja ajattelin, että luulet minun haluavan vain erimielisyyttä, Sinulla on sellainen kirjoitustapa, että minulla on ainakin opettelemista tulkinnan kanssa. Mutta enköhän minäkin opi kun edemmälle edetään.
Lisään tähän vielä, että osoitin kysymykseni kaikille, sinun viestisi pohjalta. Anteeksi jos siitäkin sai väärän käsityksen.
Siivetön kirjoitti:Me usein näillä foorumeilla luomme kustakin kirjoittajasta mieliimme määrätynlaisen kuvan ja sitten tulkitsemme kaiken kyseisen henkilön kirjoittaman tuon itse luomamme kuvan pohjalta ja näin teemme teksteistäänkin sitten sellaisia tulkintoja, joita ei ole edes käynyt tekstin kirjoittajan mielessä, kuten huomasin Sinunkin tehneen tuossa edellä olleessa tapauksessa.
Tätä olen joutunut ja saanut itsekin opetella ja usein muistuttan itsellenikin, että tulee lukea sillä tavoin, mitä kyseinen kirjoittaja todellisuudessa kirjoittaa, eikä siten, mitä minä tulkitsen ja oletan hänen kirjoittavan ja tarkoittavan.
Tämä oli nyt täysi OT tähän ketjuun, mutta mielestäni tällaiset asiat on hyvä selvittää heti pois päiväjärjestyksestä, kuin jättää niitä muhimaan ja kierimään suuremmaksi ja suuremmaksi lumipalloksi.
Mikko Murpatti kirjoitti:Itse en ole löytänyt mistään Raamatusta mitään vahvistusta herätyksille, jo koko nimi on omasta mielestäni harhaanjohtava.
Jumala toimii missä toimii ja Pyhä Henki puhaltaa missä Herra tahtoo. Kokoajan ja jatkuvasti ympäri maailmaa toimii Jumala ja ihmiset sitten ajattelevat että jos jossakin 1000 on tullut uskoon on nyt maailman yli pyyhkäisemässä joku suuri herätys , vaikka todellisuudessa tämä on vain normaalia Jumalan toimintaa.
Jossain uskoon tulee 1 jossain 1000 kyse ei ole mistää ilmiöstä taikka tapahtumasta jota voi ihminen jakaa ja viedä , vaan kyse on mielestäni siitä että Jumala on halunnut jonkun astian kautta jossakin paikassa toimia, se ei tarkoita että Jumala tahtoo tämän astian kautta toimia automaattisesti samallatavalla uudestaan ja ympäri maailmaa, vaan se tarkoittaa sitä että tuossa paikassa tuohon aikaan Jumalan tuuli puhalteli ja astia X jakoi tuolloin Jumalan tulta.
Tämä ei siis mielestäni ole mikään pysyvä tila ja efekti taikka tapahtuma vaan kokoajan liikkeellä oleva Jumalan prosessi jossa käytetään mitä astiaa milloinkin ja missä paikassa kulloinkin.
"herätys" siis on jatkuva tapahtuma ympäri maailman ja on täysin Jumalan mielestä ja tahdosta riippuvainen, ei niinkään astiasta. En usko, että voimme edesauttaa herätystä tekemällä oikeita tekoja vaan se tulee kun on tullakseen ja täysin Herran armosta.
Tämä vain oma mielipiteeni asiasta, ja voin olla väärässäkin en ole tätä kovinkaanpaljon tutkinut.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa