Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 21. Maalis 2014 09:42

Seksi eläinten kanssa on demonista touhua. Kuten sekin, että nuollaan, lääpitään neuroottisesti lemmikkejä, pussaillaan ja lähestytään jo eroottista rakkautta eläinten kanssa. Sairasta jos ihminen menee suihkuun tai kylpyyn eläimen kanssa - siellä alasti hellii lemmikkiään.... :shock: :o

Aadam ei lähtenyt lääppimään eläimiä, vaan sanoi että ei löytänyt kumppania eläimistä. Jumala teki miehelle naisen, kylkiluusta - avuksi miehelle. Seksuaalinen täyttymys, hellyys ja muu kuhnaaminen kuuluu miehen ja naisen välille. Homous, lesbous ja eläinseksi on demonista touhua. Hellyyden kipeät ihmiset siirtävät eroottisen rakkauden kaipuun jopa eläimeen, ja siinä sitä sitten ollaankin. Sairasta sekä luonnotonta - voi voi sentään. :o

Ihan eriasia terve yhteys eläinten kanssa, niitä kunnioittaen, ja pitäen heidät oikealla tavalla omassa elinympäristössään. :D

Hullua tää maailman touhu !!!! :o
Viimeksi muokannut kesäkurpitsa päivämäärä 21. Maalis 2014 09:57, muokattu yhteensä 3 kertaa
kesäkurpitsa

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 21. Maalis 2014 09:54

En halua loukata ketään.

Image

Image
kesäkurpitsa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Maalis 2014 11:18

Synti toimii sillä tavalla, että se leviää nopeasti ja salakavalasti, ja pyrkii täyteyteen itsessään eli synnin täyteyteen. Synti ei siis tyydy vähään tai lopeta, vaan tahtoo kukoistaa ja tuoda mukanaan monen muunlaisia syntejä. Synti ei tule yksin, vaan tuo lisää syntejä mukanaan. Pieni ja nuori synti tahtoo kasvaa vahvaksi aikuiseksi.

Kun synti on täysi synnyttää se kuoleman, joten synnin palkka on kuolema.

Esimerkki Raamatun tekstin rikkaudesta ja kerroksellisuudesta .

1)

Jumala määrää sovittomattoman synnin palkaksi kuoleman.

2)

Synti aiheuttaa myös itse kuoleman vaikutuksillaan.

= Synnin palkka on kuolema, eli synnin palkka on kuolema on totta monellakin eri tavalla!

Sitä Raamattu tarkoittaa sanomalla:

Gal. 5:9

Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. (Voitaisiin myös sanoa: Synti leviää ja kasvaa lopuksi aiheuttaa kuoleman.)

Nyt kun yhteiskunnassa on sallittu ja annettu lainsuoja kaikenlaiselle synnille ja laittomuudelle niin synnin luonteesta johtuen tulemme näkemään kokoajan enennevissä määrin synnin leviämistä, kukoistamista ja rehottamista.

Siksi on vain synnin luonteelle ominaista, että kun on ensin sallittu seksualisynnit yhteiskunnassa ja oikein suojeltu ne lailla , niin tämä seksualialueen synti kukoistaa, kasvaa ja rehoittaa ja tulemme näkemään tuota animalismia ja vielä paljon muutakin oksettavaa pimeyden saastaa.

Itse ennustan, että koska seksuali syntejä on ruvettu sallimaan niin kaikki seuraavat tulevat lisääntymään ja "puhkeamaan kukkaan", sillä se on synnin luonne.

3.Moos 18:

5 Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra.
6 Älköön kukaan teistä ryhtykö veriheimolaiseensa paljastaakseen hänen häpyänsä. Minä olen Herra.
7 Isäsi häpyä ja äitisi häpyä älä paljasta. Hän on sinun äitisi, älä hänen häpyänsä paljasta.
8 Älä paljasta äitipuolesi häpyä, se on sinun isäsi häpy.
9 Älä paljasta sisaresi häpyä, olipa hän isäsi tytär tai äitisi tytär, kotona tai ulkona syntynyt; älä paljasta heidän häpyänsä.
10 Älä paljasta poikasi tyttären tai tyttäresi tyttären häpyä, sillä se on sinun oma häpysi.
11 Älä paljasta äitipuolesi tyttären häpyä, tyttären, joka on sinun isällesi syntynyt; hän on sinun sisaresi.
12 Älä paljasta isäsi sisaren häpyä; hän on sinun isäsi veriheimolainen.
13 Älä paljasta äitisi sisaren häpyä, sillä hän on sinun äitisi veriheimolainen.
14 Älä paljasta setäsi häpyä, älä ryhdy hänen vaimoonsa; hän on sinun tätisi.
15 Älä paljasta miniäsi häpyä; hän on sinun poikasi vaimo, älä paljasta hänen häpyänsä.
16 Älä paljasta veljesi vaimon häpyä; se on sinun veljesi häpy.
17 Älä paljasta vaimon ja hänen tyttärensä häpyä, äläkä ota vaimoksi hänen poikansa tytärtä tai tyttärensä tytärtä paljastaaksesi hänen häpyänsä, sillä he ovat veriheimolaisia; se on sukurutsausta.
18 Älä ota vaimosi eläessä hänen sisartansa vaimoksesi ja paljasta hänen häpyänsä, sillä se tuo riidan.
19 Älä ryhdy vaimoon paljastaaksesi hänen häpyänsä, kun hän on saastainen kuukautisaikanansa.
20 Älä makaa lähimmäisesi vaimon kanssa, ettet siten itseäsi saastuttaisi.
21 Älä anna lapsiasi poltettaviksi uhrina Molokille, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
24 Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne.
25 Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa.
26 Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne-
27 sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi-
28 ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.
29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.
30 Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Saarn. 1:9

Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Maalis 2014 10:12

SEFANJA 1:

1. Herran sana, joka tuli Sefanjalle, Kuusin pojalle, joka oli Gedaljan poika, joka Amarjan poika, joka Hiskian poika, Juudan kuninkaan Joosian, Aamonin pojan, päivinä.
2. Totisesti minä otan kaiken pois maan pinnalta, sanoo Herra.
3. Minä otan pois ihmiset ja eläimet, otan pois taivaan linnut ja meren kalat, viettelykset ja jumalattomat. Minä hävitän ihmiset maan pinnalta, sanoo Herra.
4. Minä ojennan käteni Juudaa vastaan ja kaikkia Jerusalemin asukkaita vastaan, ja minä hävitän tästä paikasta Baalin jätteet, epäjumalain pappien nimet ynnä myös Herran papit,
5. ne, jotka katoilla kumartaen rukoilevat taivaan joukkoa, sekä ne, jotka kumartaen rukoilevat Herraa ja vannovat hänen kauttansa, mutta myös vannovat Melekinsä kautta,
6. ynnä ne, jotka ovat luopuneet seuraamasta Herraa, eivät etsi Herraa eivätkä häntä kysy.
7. Vaiti Herran, Herran edessä! Sillä Herran päivä on lähellä; sillä Herra on laittanut teurasuhrin, on vihkinyt kutsuttunsa.
8. Ja Herran teurasuhrin päivänä minä rankaisen päämiehiä ja kuninkaan poikia ja kaikkia muukalaispukuun puettuja.
9. Ja minä rankaisen sinä päivänä kaikkia kynnyksen yli hyppääjiä, jotka täyttävät herransa huoneen väkivallalla ja petoksella.
10. Sinä päivänä, sanoo Herra, kuuluu huuto Kalaportilta ja valitus toisesta kaupunginosasta ja suuri hävitys kukkuloilta.
11. Valittakaa, te Huhmaren asukkaat, sillä tuhottu on kaikki kauppaakäypä väki, hävitetty kaikki hopean punnitsijat.
12. Siihen aikaan minä tutkin lampuilla Jerusalemin ja rankaisen ne miehet, jotka rauhassa makaavat pohjasakkansa päällä ja sanovat sydämessään: "Ei Herra tee hyvää eikä pahaa".
13. Heidän rikkautensa joutuu ryöstettäväksi, ja heidän talonsa jäävät autioiksi. He ovat rakentaneet taloja, mutta eivät saa niissä asua; ovat istuttaneet viinitarhoja, mutta eivät saa niistä viiniä juoda.
14. Lähellä on Herran suuri päivä, se on lähellä ja tulee sangen kiiruusti. Kuule, Herran päivä! Silloin sankarit haikeasti huutavat.
15. Vihan päivä on se päivä, tuskan ja ahdistuksen päivä, häviön ja hävityksen päivä, pimeyden ja synkeyden päivä, pilven ja sankan sumun päivä,
16. pasunan ja sotahuudon päivä varustettuja kaupunkeja ja korkeita muurinkulmia vastaan.
17. Minä saatan ihmiset ahdistukseen, niin että he kulkevat kuin sokeat, sillä he ovat tehneet syntiä Herraa vastaan. Ja heidän verensä vuodatetaan niinkuin tomu, ja heidän elinnesteensä niinkuin saasta.
18. Eivätkä voi pelastaa heitä heidän hopeansa ja kultansa Herran vihan päivänä: hänen kiivautensa tulessa kuluu koko maa. Sillä lopun, äkkilopun, hän tekee kaikista maan asukkaista.

Image

Zephanja 1:

1. Tämä on Herran sana, joka tapahtui Zephanjalle Kusin pojalle, Gedalian pojalle, Amarian pojalle, Hiskian pojalle, Josian Amonin pojan, Juudan kuninkaan ajalla.
2. Minä tahdon kaikki maalta ottaa peräti pois, sanoo Herra.
3. Minä tahdon ottaa pois ihmiset ja karjan, linnut taivaan alta ja kalat merestä otan minä pois, niin myös pahennuksen ja jumalattoman, ja minä tahdon ihmiset maan päältä hävittää, sanoo Herra.
4. Minä ojennan minun käteni Juudan päälle ja kaikkein niiden päälle, jotka Jerusalemissa asuvat, ja hävitän Baalin jääneet, ja munkkien ja pappien nimen tästä paikasta;
5. Ja ne, jotka kattoin päällä taivaan sotaväkeä kumartavat, ja jotka kumartavat ja vannovat Herran kautta, ja vannovat myös Molokinsa kautta;
6. Ja ne, jotka Herrasta luopuvat, ja jotka ei Herraa ensinkään etsi, eikä häntä tottele.
7. Vaijetkaat Herran, Herran edessä; sillä Herran päivä on läsnä, ja Herra on teurasuhrin valmistanut, ja vieraansa siihen kutsunut.
8. Ja Herran teurasuhrin päivänä on tapahtuva, että minä etsin päämiehiä ja kuninkaan lapsia, ja kaikkia, jotka outoja vaatteita kantavat.
9. Minä etsin myös niitä sillä ajalla, jotka hyppäävät kynnyksen ylitse, jotka herrainsa huoneet varkaudella ja petoksella täyttävät.
10. Sillä ajalla, sanoo Herra, pitää huudon ääni kuuluman kalaportissa, ja ulvominen toisella puolella, ja suuri surkeus kukkuloilla.
11. Ulvokaat te, jotka myllyssä asutte; sillä kaikki kaupitsia-kansa on hävitetty, ja kaikki, jotka rahaa kokoovat, ovat kadotetut.
12. Sillä ajalla tahdon minä Jerusalemin kynttilällä etsiä, ja etsiskellä niitä miehiä, jotka rahkansa päällä makaavat, ja sanovat sydämessänsä: ei Herra tee hyvästi eikä pahasti.
13. Ja heidän tavaransa pitää raatelukseksi tuleman ja huoneensa autioksi; he rakentavat huonetta, ja ei saa niissä asua, ja istuttavat viinapuita, mutta ei he saa niistä viinaa juoda.
14. Sillä Herran suuri päivä on läsnä, se on läsnä sangen kiiruusti; kuin Herran päivän parku on tuleva, niin väkeväin pitää silloin haikiasti huutaman.
15. Sillä se päivä on kauheuden päivä, vaivan ja ahdistuksen päivä, tuulen ja tuulispään päivä, pimeyden ja synkeyden päivä, pilven ja sumun päivä,
16. Basunan ja vaskitorven päivä, vahvoja kaupungeita ja korkeita linnoja vastaan.
17. Minä tahdon ihmisille ahdistuksen tehdä, ja heidän pitää käymän niinkuin sokiat, että he ovat Herraa vastaan syntiä tehneet; heidän verensä pitää vuodatettaman, niinkuin tomu, ja heidän lihansa niinkuin loka.
18. Ei heidän hopiansa eikä kultansa pidä heitä sinä Herran vihan päivänä voiman auttaa, vaan koko maa pitää hänen kiivautensa tulelta kulutettaman; sillä hän tekee nopiasti lopun kaikkein kanssa, jotka maassa asuvat.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Maalis 2014 10:26

Kehitys tuntuu etenevän vauhdilla kohti "666-etäpäätettä" eli sirua vilauttamalla maksetaan ostokset kaupan kassalla:

Uutinen päivämäärällä 18.9.2013:

"Ilman pin-koodia tapahtuva lähimaksaminen yleistyy vauhdilla"

https://www.hs.fi/talous/a1379471256364

"Ilman pin-koodia tapahtuva lähimaksaminen tekee kovaa vauhtia tuloa Suomeen. Osa pankeista laittaa jo kaikkiin asiakkaille lähetettäviin maksukortteihin lähimaksamisen mahdollistavan sirun.

Suurimpiin kauppoihin lähimaksun vastaanottamiseen kykenevät maksupäätteet tulevat ensi vuoden aikana. Sen jälkeen pienet ostokset voi maksaa käyttämättä pin-koodia. Riittää kun maksukortin tuo riittävän lähelle maksupäätettä.

Finanssivalvonnan mielestä asiakkaita ei kuitenkaan pidä pakottaa lähimaksukortin käyttäjäksi.

"Asiakkaille pitää tarjota veloituksettä tilalle kortti, jossa ei ole lähimaksuominaisuutta", johtaja Anneli Tuominen sanoo.

Asiakkaille pitäisi myös tiedottaa selkeästi ja eri kanavissa korttien uudesta ominaisuudesta.

Fiva lähetti kesällä pankeille asiaa koskevan paimenkirjeen."

Image

Ja sitten ihan tuore uutinen eli tänään 28.03.2014:

"Lähimaksaminen on pian mahdollista kaikissa Siwoissa ja Valintataloissa"

https://www.pohjalainen.fi/uutiset/talo ... -1.1582230

"Lähimaksaminen ottaa Suomessa ison harppauksen eteenpäin. Suomen Lähikauppa ottaa huhtikuun loppuun mennessä käyttöön lähimaksamisen kaikissa toimipaikoissaan.

Alle 25 euron ostokset on jatkossa mahdollista maksaa kaikissa Siwoissa ja Valintataloissa nopeasti ja turvallisesti ilman tunnuslukua näyttämällä lähilukutunnuksin varustettua maksukorttia maksupäätteelle.

Jo tällä hetkellä asiakkaat voivat maksaa kontaktittomasti lähes 80 Siwassa ja Valintatalossa.

Asiakkaalle lähimaksaminen on uusi ja helppo tapa maksaa pienet ostokset. Se nopeuttaa maksamista, sillä päätelaite rekisteröi ostoksen ilman, että kortti syötetään laitteeseen ja näppäillään tunnusluku. Lähimaksaminen perustuu samaan turvalliseen tekniikkaan kuin sirumaksaminen. Lähimaksamisen turvallisuutta lisää myös se, että maksamisen yhteydessä ei tarvitse käyttää PIN-koodia.

- Lähimaksamisen tuloa on jo ehditty odottaa, joten haluamme tuoda sen ensimmäisten joukossa suomalaisten ulottuville. Lähimaksaminen sopii erityisen hyvin pienille lähikaupoille, joissa kertaostokset ovat usein pieniä. Asiakas pystyy maksamaan pienet ostokset entistä helpommin ja nopeammin, tietohallintojohtaja Janne Jakola sanoo.

Lähimaksaminen onnistuu kortilla, jossa on lähimaksamisen tunnus, radioaaltoja kuvaava logo. Suomessa kortteja on tällä hetkellä liikkeellä noin puoli miljoonaa ja määrä kasvaa sitä mukaa, kun pankit uusivat omia korttejaan. Lähimaksaminen on mahdollista myös erillisillä maksutarroilla, kuten Elisa Lompakolla, ja maksuominaisuudella varustetuilla opiskelijakorteilla."

Lopputulema kun käteisen rahan käyttäminen ei enää käy päinsä maksettaessa ostokset kaupan kassalla (eli ainoastaan sirun vilauttamisella etäpäätteeseen voi maksaa ostoksensa kaupan kassalla):

Johanneksen ilmestys 13:

15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jansku » 02. Huhti 2014 01:12

Rauhan tervehdys kaikille tasapuolisesti.

Itsekkin koin jo lähituntumaa tuohon "sirutukseen"kun motonetin varaosatiskiltä auton osiani hakiessa pyydettiin tai melkein tuli sellainen olo että "pakotettiin"vilauttaamaan viivakoodin lukijaan ajokorttia tunnistusta varten?(muka kantaasiakas tunnistus.PÖH!)Mitä kumman tunnistusta?Autoohan mä olin osia hakemassa enkä itselleni ja vielä käteisellä maksoin! No arvatkaa menikö varaosamyyjältä naama mutruun kun en vilauttanutkaan ainutta henkilötodistustani hänelle!Heh!

Mutta näin se saatana vaan etenee täällä maailmassa ja koittaa tuhota meidät keinolla jos millä!

Mutta Herra JEESUS VOITTAA RAKKAUDELLAAN ja HYVÄNTAHTOSUUDELLAAN! Aamen!

Siunausta! :)
Janne K
Jansku

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Huhti 2014 09:06

kiihdyttäjäkeke kirjoitti:Rauhan tervehdys kaikille tasapuolisesti.

Itsekkin koin jo lähituntumaa tuohon "sirutukseen"kun motonetin varaosatiskiltä auton osiani hakiessa pyydettiin tai melkein tuli sellainen olo että "pakotettiin"vilauttaamaan viivakoodin lukijaan ajokorttia tunnistusta varten?(muka kantaasiakas tunnistus.PÖH!)Mitä kumman tunnistusta?Autoohan mä olin osia hakemassa enkä itselleni ja vielä käteisellä maksoin! No arvatkaa menikö varaosamyyjältä naama mutruun kun en vilauttanutkaan ainutta henkilötodistustani hänelle!Heh!

Mutta näin se saatana vaan etenee täällä maailmassa ja koittaa tuhota meidät keinolla jos millä!

Mutta Herra JEESUS VOITTAA RAKKAUDELLAAN ja HYVÄNTAHTOSUUDELLAAN! Aamen!

Siunausta! :)

Kiitos kirjoituksestasi ja hyvä, että et vilauttanut ajokorttiasi. Ei kannata nyt totuttaa itseään "vilauttajaksi". Nimittäin moni ihminen tulee menemään harhaan juuri senkin takia kun on tottunut ja totutettu vilauttelemaan, ja sitten kun se varsinainen pedonmerkki maailmaan tulee niin ei enää kykene kieltäytymään maailmaan tulevasta pedonmerkistä, kun on jo tottunut sirua vilauttelemaan.

Myös R-kioskit ovat nyt näemmä siirtyneet lähimaksamiseen eli vilautteluun:

"R-kioskit ottivat käyttöön lähimaksamisen"

https://www.pohjalainen.fi/uutiset/talo ... -1.1586566

"Lähimaksaminen yleistyy tänä vuonna. Nyt myös R-kioskit ottivat käyttöön lähimaksamisen.

Lähimaksaminen on maksutapa, jossa alle 25 euron ostokset voidaan maksaa tuomalla maksukortti lähelle maksupäätettä. Tällöin asiakkaan ei tarvitse näppäillä pin-koodia. Lähimaksaminen onnistuu maksukorteilla, joissa on lähilukuominaisuuden symboli.

- Lähimaksaminen nopeuttaa maksutapahtumaa huomattavasti, mikä tekee R-kioskilla asioinnista entistä nopeampaa ja mukavampaa, kertoo business manager Jan Karlsson R-kioski Oy:sta.

Asiakasta voidaan pyytää syöttämään pin-koodi, vaikka hän käyttääkin lähimaksua. Kortinmyöntäjä on määritellyt, milloin maksu on kuitattava pin-koodilla. Kun asiakas maksaa yhdistelmäkortilla, hänen ei tarvitse valita erikseen käyttääkö hän debit- tai credit-ominaisuutta. Kortinmyöntäjä on asettanut jommankumman oletusarvoksi. Jos oletusarvona on credit, ja asiakas haluaa maksaa debitillä, kortti on syötettävä normaalisti maksupäätteeseen."

Image

Eli näin kehitys kulkee vääjäämättömästi askel askeleelta kohti ilmestyskirjassa kerrottua pedonmerkkiä joka tullaan (siru) laittamaan ihmisen käteen tai joissain tapauksissa otsaan (ilm. 13. luku).

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Huhti 2014 09:51

Matt 24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

Mark 13:8 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.

Luuk 21:11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.

"Maailman banaaniviljelykset tuhoutumassa – taudille ei ehkäisykeinoa"

https://yle.fi/uutiset/maailman_banaani ... oa/7175598

"Sadat miljoona ihmiset saattavat jäädä ilman tärkeintä ravintoaan, jos tauti pääsee leviämään. Keinoa leviämisen estämiseksi ei toistaiseksi ole keksitty.

Tuhoisa sienitauti uhkaa koko maailman banaanisatoa, kertoo brittiläinen sanomalehti The Independent. Panaman taudin uusin, neljäs muunnos (TR4) leviää nopeasti monien maiden banaaniviljelmillä.

Panaman tauti TR4 on jo hävittänyt banaanisatoja Kaakkois-Aasiassa. Nyt tautia on havaittu Mosambikissa ja Jordaniassa. Lehden haastattelemien asiantuntijoiden mukaan tauti on melko varmasti jo levinnyt banaanin tärkeimmille viljelyalueille Latinalaiseen Amerikkaan.

Panaman tauti muuttaa banaanin sisuksen mustaksi mössöksi. Tautia aiheuttavat sieni-itiöt leviävät erittäin herkästi vesipisaroiden tai mullan välityksellä. Itiöt voivat pysyä elossa maaperässä jopa 30 vuotta. Tauti on vastustuskykyinen torjunta-aineille.

Taudin leviäminen on todennäköistä, koska globaalien hedelmäyritysten työntekijät matkustelevat viljelmiltä toiselle eri maissa. Banaanin maailmanmarkkinoita hallitsee kolme yritystä, Chicuita, Dole ja Fyffes.

Erään arvion mukaan Panaman taudin TR4-muunnos voi tuhota pahimmillaan jopa 85 prosenttia maailman banaanisadosta. Pahimmin uhanalainen on banaanin Cavendish-lajike, joka on lähes ainoa vientikaupassa käytetty lajike.

YK:n maatalousjärjestö FAO on hyvin huolissaan tilanteesta, sillä banaanit ovat noin 400 miljoonan ihmisen tärkein ravinnonlähde."

Panaman taudin uusimman, neljännen muunnoksen (TR4) tuhoama banaaniviljelmä:

Image

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Huhti 2014 11:02

Toistaiseksi lähimaksaminen eli sirun vilautus tapahtuu maksukortilla. Vaikuttaa siltä, että ihmisiä nyt totutetaan tuohon sirun vilautteluun, että se on hyvä juttu kaikin puolin. Aika näyttää kuinka kauan menee kun kortista päätetään luopua ja siru siirretään käteen...

Ilm. 13:17 

ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

"Lidl siirtyi rytinällä NFC-aikaan"

https://www.mbnet.fi/artikkeli/muuta/li ... nfc_aikaan

"Ruokakauppaketju Lidl siirtyi kertaheitolla lähimaksamisen kärkitekijäksi Suomessa. Aprillipäivästä alkaen kaikissa Lidleissä voi maksaa alle 25 euron ostokset korttia vilauttamalla, jos kortissa vain on niin sanottu lähimaksamis- eli NFC-ominaisuus.

Ostosten maksu käy Near Field Communication eli NFC-kortilla todella nopeasti. Korttia ei tarvitse panna maksupäätteeseen eikä naputella tunnuslukua, vaan kortti vain viedään maksupäätteen viereen. Raha siirtyy ostajalta myyjälle sekunnin murto-osissa. Maksutapaa pidetään kuitenkin turvallisena: tuplalaskutuksen vaaraa ei kuulemma ole, eikä raha siirry ennen kuin kortti on alle sentin päässä maksupäätteestä.

Varotoimenpiteenä PIN-koodia kuitenkin kysellään satunnaisesti silloin tällöin maksun varmistamiseksi. Myyjä kassalla ei voi vaikuttaa PIN-koodin kysymiseen.

”Tähän asti lähimaksamisessa on ollut sellainen muna vai kana -tilanne: kaupat eivät ole hommanneet maksupäätteitä, kun ei ole kortteja, ja NFC-maksukortteja taas ei ole tarjottu, kun ei ole maksupäätteitä. Nyt ehkä tulee sitten sellainen ketsuppipulloefekti”, arvelee Lidl Suomen hallintojohtaja Sami Pyykönen.

Ketsuppipulloefektillä Pyykönen tarkoittaa sitä, että nyt NFC-maksaminen saattaa purskahtaa joka puolella kasvuun kuin yhtäkkiä aukeava ketsuppipullo.

Esimerkiksi Nordea on lisännyt jo lähimaksuominaisuuden automaattisesti kaikille Visa Debit -kortin uusijoille viime vuoden toukokuusta alkaen.

”Uutta Visa Debit -korttia haettaessa lähimaksuominaisuudella varustetun kortin on saanut jo 14. maaliskuuta 2013 lähtien”, kertoo Nordean Suomen korttiyksikön johtaja Paula Näkki.

Myös Paula Näkin puheista voisi päätellä, että ketsuppipulloefekti saattaa hyvinkin olla edessä.

”Lähimaksujen määrä on nelinkertaistunut Euroopassa 12 kuukauden aikana. Maksupäätteitä on Euroopassa jo yli 1,3 miljoonaa ja määrä kasvaa jatkuvasti”, Näkki kertoo.

Nordea vastaa mahdollisesta kortin väärinkäytöstä, kun korttia on käytetty ja säilytetty korttiehtojen mukaisesti. Näiden lisäksi asiakkaan vastuu koskee katoamisilmoituksen tekemistä, mikäli kortti katoaa tai varastetaan.

Maksupäätteet tulevat kaupalle kalliiksi

Kassojen lähilukuominaisuuksilla varustetut maksupäätteet eivät ole aivan pieni investointi kaupalle, sillä yhden maksupäätteen hinta on kaikkineen noin puolitoista tonnia. Lähimaksupäätteisiin todennäköisesti mennään muissakin kauppaketjuissa, mutta jokainen ketju harkitsee itse, missä tahdissa uudistaa omat maksupäätteensä.

Kauppa hyötyy siitä, että maksaminen nopeutuu.

”Olemme arvioineet, että maksaminen lähimaksukortilla on noin kolme kertaa nopeampaa kuin kortilla tai käteisellä maksaminen nykyään”, Lidlin Sami Pyykönen kertoo.

Asiakas hyötyy, kun jono kulkee nopeammin – jos uudistus ei sitten merkitse sitä, että kassojen määrää vähennetään. Pankki ja kauppa taas hyötyvät siitä, että käteisen käsittely vähenee ja muuttuu liukkaammin liikkuvaksi digitaaliseksi informaatioksi.

Uudistus otettiin 1. huhtikuuta käyttöön kaikissa Suomen 141 Lidl-myymälässä. NFC-ominaisuus voi olla maksukortin lisäksi myös tarrassa tai mobiililaitteessa.

Suomi on viides maa, jossa Lidl ottaa lähimaksamisen käyttöön. Aiemmin lähimaksamiseen on siirrytty Britanniassa, Puolassa, Tsekissä ja Slovakiassa. Suomessa lähimaksamista kokeiltiin etukäteen kuudessa Lidlin myymälässä tammikuusta alkaen."

Lähimaksamisen merkki contactless symbol:

Image

Lähimaksaminen / Maksa sekunneissa:

Visa contactless payments-mainosvideo:

https://www.visa.fi/fi/newgs/uudet_maks ... maksaminen
Viimeksi muokannut pekka päivämäärä 10. Huhti 2014 11:11, muokattu yhteensä 1 kerran

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Huhti 2014 11:10

Itse meinaan vilautella siruja ja nauttia nopeammasta maksamisesta täysin rinnoin.

Pedonmerkkiä en kylläkään meinaa sitten ottaa taikka vilautella kun sen aika tulee, mutta siihen asti otan hyödyn tekniikasta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu