Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Maalis 2018 20:48

:thumb:
Joskus hengelliset laulut ovat mitä parasta opetusta.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Maalis 2018 06:41

*
Kiitos Juhani tuosta Raamatun kohdasta joka liittyy hyvin minun asioihin! ;gladly: Juuri siitä tarvitaan myös täällä foorumissa.

Aamu-Usva, olen ymmälläni enkä ymmärrä mitä sinä ajat. Haluaisin kysyä, mitä tämä foorumi sinulle merkitsee? Tuntuu, että keskustelu häviää ja se muuttuu papukaijan tavoin sellaiseksi, joka tahtoo olla aina "äänessä" ja saa vielä olla aina viimeinen äänessä, joka saa hämmentämään pois keskustelusta ja siinä menettää halu keskustella. Kysyn, eikö uskonkasvu sinulle mitään merkitse? Sinä tunnut olevan juureton ja leijut ja kommentoit, kun silloin mitä tahansa saat sen päähäsi.

Sinä sait tämän foorumin sellaiseksi,että foorumi on niinkuin ajan kuluksi, jolla olisi tapana tappaa aikaa kommentoimalla tyhjänpäiväisesti, niinkuin papukaija, joka tahtoo olla aina äänessä kokoajan. Minä ihmettelin kovasti sinun kommenttia, joka on minua varten, enkä ymmärrä, mitä sinä tarkoitat, että sinun kommenteissa ei olisi asiasisällöltään arvokkaita. Minä en käyttäydy sinua kohtaan että olisit pelkästään ilma, jos sitä sinä tarkoitat. Olet sisko, mutta sinun juurettomuus ihmetyttää minua ja samoin se, että uskonkasvu ei tunnu kiinnostavan sinua.

Me kaikki olemme täällä uskonkasvun takia, että saisimme tervehenkisen uskonkasvun ja sen takia me olemme täällä foorumissa. Mutta sinä sait minut pois keskustelusta, niin minulta meni halu keskustella. Täällä on vaikea avautua ja keskustella sinun takiasi, kun sinä sait tämän foorumin papukaijan tavoin sellaiseksi "keskustelemattomuudeksi" foorumiksi.

Tämä ei ole papukaijan tavoin sellainen keskustelematon foorumi. Varmaan sinä ymmärrät, mitä minä tarkoitan. Jos haluat keskustella, ole täysin mukana ja samalla pidä huolen sinun uskonkasvusta. Jos haluat olla äänessä ollaksesi huomion keskipisteenä, muista, täällä ei kukaan käyttäydy, että sinä olisit pelkästään ilma. Kyllä sinut huomioidaan täällä foorumissa, ole huoletin!

Anteeksi, Aamu-Usva! Mutta toivottavasti sinä ymmärtäisit, mitä tarkoitan. :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Maalis 2018 07:04

Vaisuliini: olen huomannut että me olemme kovin erilaisia ihmisiä ja siksi meidän on varmaan vaikea ymmärtää toistemme asioita.

Olen aikoinaan vuosia sitten löytänyt tämän foorumin keskustellakseni uskovien kanssa. Olen ajatellut että esim. juttutupa on myös ihan tavallisista elämän asioista keskustelua varten.

Minä en ole erityisen huomion hakuinen siten että kirjoittaisin jotain vain saadakseni ihmisten huomion. Minä ajattelen omalla tavallani ja tuon ajatuksiani täällä esiin kuten sinäkin Vaisuliini. Tämä foorumi on minulle hyvä taukotupa kiireisten päivien keskellä ja täällä on paljon mielenkiintoista keskustelua.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Maalis 2018 07:07

Minun kirjoitukseni saa kuitenkin hyvällä omallatunnolla ohittaa jos niitä ei ymmärrä tai ei pidä niistä :thumb:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Maalis 2018 07:09

*
Aamu-Usva, sinun takia menetti halu keskustella ja sait minutkin pois keskustelusta, niin en voi enää pysyä mukana ja tuntuu, että uskonkasvu jäisi kesken. Voisit luoda oman ketjun, jossa voit pitää taukotuvasi. Pyytäisin sinua huomioimaan myös muita yksilöuskovia, jotka kaipaisivat keskustelua ja he ovat täällä uskonkasvun takia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Maalis 2018 07:27

Ikävä että koet noin.
Olisiko sinun mahdollista vain ohittaa minun kommenttini ja jatkaa keskustelua niiden kanssa, joiden kanssa koet sen hedelmälliseksi?
Sillä tavalla minulla olisi kuitenkin myös vapaus osallistua keskusteluun omalla tavallani.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Maalis 2018 07:29

*
Sinä saat rönsyilemään minun luomani ketjut, Aamu-Usva niin on vaikea pysyä aiheessa. Toivottavasti sinä ymmärtäisit.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 02. Maalis 2018 18:47

Kun kirjoitatte johonkin ketjuun niin pyrkikää vastaamaan ajatuksella ja pitäkää keskustelu aiheessa. :) Näiden puitteissa jokaisella on vapaus kirjoittaa mihin ketjuun tahtoo, ellei ylläpito erikseen kiellä.

- Ylläpito
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Maalis 2018 19:31

Tämän keskustelun otsikko on melko yleinen: "Kysymyksiä", joten olen ajatellut että tämä on tarkoituksella vähän sinne sun tänne menevää keskustelua riippuen siitä millaisia kysymyksiä keskustelijat esittävät.

Mutta yritän ajatella enemmän ennen kirjoittamista tai viimeistään kirjoittaessani.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2018 11:14

*
Tänään aamulla heräsin ja ajatus laski sydämelleni, joka puhutteli minua. Jos sanotaan, että tulee pysyä Jeesuksessa, se ei riitä saamaan pelastuksen. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Koska on toisenlainen oppi, joka saa aikaan toisenlaista jeesusta, jonka kautta ei voi saavuttaa pelastuksen. En suosittele ketään kehottamaan uskovia, joiden tulisi pysyä Jeesuksessa. En missään muodossa suosittele sitä, koska me elämme nyt lopunajassa, jossa eksytykset ovat kovasti liikkeellä.

Kehotan mieluummin uskovia pysymään Jumalan Sanassa. Se on tavallaan Raamatun ilmoittama Jeesus, jonka kautta saavutaan täydellisesti pelastuksen. Minä törmäsin tänään yhden uskonveljen tekstikuvaan; jossa lukee 'Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu [Apo 2:21]'. Niin se alkoi askarruttaa minua. Miksi se askarruttaa minua koska se juttu liittyy tositarinaan, jossa minäkin olin itse mukana.

Sinä päivänä yksi mies tuli ja kysyi uskovilta, miten tulla uskoon. Koska se mies halusi tulla uskoon. Uskovat neuvoivat häntä huutamaan Jeesuksen nimeä, niin hän pelastuu. Mies teki, niinkuin häntä neuvottiin. Minä olin itse sivustajakatsojana, niin seurasin miestä. Hän huusi kovaan ääneen ja alkoi masentua, koska ei saanut pelastettua ja koki olevan kelvottomaksi Herralle. Hän masentui. Uskovat neuvoivat häntä huutamaan entistä enemmän kovemmalla. Olen sen nähnyt sivustakatsojana. Aloin tutkia Raamattua ja perehdyin, että se on tarkoitettu vain uskoville, jotka huutavat Jeesuksen nimeään, pelastuvat.

Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

Se kohta Jaak. 1:21 on täydentävä kokonaisvaltainen opetus toisten kohtien kanssa täydentämällä ja soveltumalla opetukseen, jonka mukaan se on tarkoitettu uskoville. Minä en itse suosittele ketään sanomaan ei-uskoville; että tulisi huutaa Jeesuksen nimeään, pelastuisivat. Mutta ainoastaan esimerkiksi autokolari, niin voi huutaa Jeesuksen nimeään, pelastuu, kun kuolema uhkaa. Varmaan Jumala kuulee hätärukousta ennen hänen kuolemaa, niin hän pääsee taivaaseen.

Room. 10:17 todistaa, että Jumalan aikaansaama usko tulee sydämeen, niin ihminen uudestisyntyy ja pelastuu kuultuaan Jumalan Sanaa, joka synnyttää ihmisen sydämeen Jumalan aikaansaamaa.

Se todistaa, että on tärkeä kuulla pelastuksen evankeliumia Kristuksen Jumalan Sanana, niin ihminen saa Jumalalta lahjaksi uskoa sydämeen. Mutta mitä uskoviin tulee, minä kehotan heitä pysymään ainoastaan Jumalan Sanassa, sillä se on Raamatun ilmoittama Kristus. Koska on olemassa toisenlainen jeesus, joka tulee toisenlaisen opin kautta.

No laitan tänne Sanan merkityksen. Tässä osoitetaan, että kun huudetaan Jeesuksen nimeään, pelastuu, mutta samassa luvussa opetetaan Sanan tärkeydestä ja merkityksestä, joka tulee kohdasta Room. 10:14.

Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

:bible: Jumalan Sana on meidän pelastukseksi, siksi Jeesus sanoi itse maanpäällisen vaelluksen aikana, että tulee elää jokaisesta Jumalan Sanasta, joka tulee Jumalan suusta - pelastukseksi. Useimmat, jotka sanovat olevan kristitty, eivät elä Jumalan Sanan varassa ja koittavat pysyä kaikin tavoin Kristuksessa ilman Jumalan Sanaa.

Lue 1Piet. 2:2, mitä siinä sanotaan. Että Jumalan Sanan kautta saavutaan pelastuksen, - ei toisenlaisen opin kautta, esimerkiksi teologisen, järkiperäisen, kirkollisen, korvausteologisen opin [korvasyyhyyn] ja väärän opin kautta. Ainoastaan väärentämättömän Sanan kautta saavutaan pelatuksen, kuten tässä 1Piet. 2:2 kohdassa lukee.

1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, :bible:

"Jokainen, joka huutaa Herran nimeä, pelastuu" on tarkoitettu vain uskoville. Olen sitä mieltä, koska olen tutkinut Raamattua ja se osoitti, että vain Sanan kautta, kuten Room. 10:13-14. :bible:

Apo 2:21 paljastaa, että sellaiset uskovat, jotka ovat aiemmin kuullut Jumalan Sanaa ja ovat ottaneet vastaan sitä Jumalan Sanana sisimpään, niin istutettu Sana joka on heissä, voi pelastaa heidät [Jaak. 1:21]. :bible:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu