Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Helmi 2019 10:19

*
Juhani, totta, Raamattu ei opeta siitä yhtäkään. Se on kirkon keksimä oppi, joka on vakavasti eksyttävä harhaoppi. Kirkon perisyntioppiin kuuluu opetus, että vesikaste poistaa synnin. Jos pelastuminen perustuu vesikasteeseen, menettää pelastuksen, koska se on jo langennut pois Jumalan armosta. Vauva kyllä pääsee kuollessaan Jumalan luokse, sillä Raamatun tärkein edellyttämä evankeliumi on se parannuksen tekeminen, kun julistetaan evankeliumia, eli kuullessaan evankeliumin he ymmärtävät ja tekevät parannuksen, eli he "ymmärtävät" erottaa hyvän ja pahan.

Myös sakramenttioppi on myös vakavan harhaoppi. Koska latinankielen Raamattu osoittaa, ettei ole olemassa sitä 'sacramentum' sakramenttikäsitettä. Kaikki vauvat ja lapset ovat taivaskelpoisia ja heidän kaltaisten on taivasten valtakunta.

Matt. 19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta." :thumbup: :clap:

Jos täällä joku lukija etsii totuuden pelastuskysymyksen kanssa. Niin Raamattu opettaa, että yhtenä ja ainoana pelastuksen tekijänä on uskoa Jeesukseen, pelastuu Jumalan armosta.

Pyytäisin muistamaan Pasi Turusta rukouksin totuuden tuntemisen puolesta. :bible: Kiitos. :prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Iustus » 12. Helmi 2019 11:12

Mitä mieltä olette Pasi Turusen käyttämistä raamatunkohdista? Selittikö hän niitä oikein?

Ja kertaakaan en kuullut Turusen puhuvan sakramenteista. Sen sijaan hän painotti nimenomaan uskoa Jeesukseen ja kuinka pelastus on vain hänen kauttaan.
Iustus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Helmi 2019 11:34

*
Iustus, anteeksi huonosti selittämiseni. Se sakramenttikäsite tuli itsestään mieleeni, niin halusin vain sanoa, että se on kans harhaoppi. Anteeksi. :oops: Eli hän ei sanonut sen, vaan minä itse, kun se tuli itsestään mieleeni kirjoittaessani.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Helmi 2019 19:32

Rafu iloissaan lumesta ja talvesta:

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Helmi 2019 20:41

*
Hei, voisitko vähän auttaa? En tunne Matti Wendelin. Mutta voisitko koetella tätä videota, onko se opetus raamatullinen? En nyt onnistunut saamaan youtube päälle, joten klikkaa sinä tätä auki, niin näet videon. Tässä videossa käsitellään kielen voiman juttua.

https://www.youtube.com/watch?v=2KK7eUVe3lk

Olisi vielä toinen juttu Matti Wendelinista. Löysin wikipedian, joka puhuu hänestä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunnustuskuntiin_sitoutumaton_uuskarismaattisuus

Katso, löysin jotain huolestuttavan jutun siinä videon kohdassa n. 37:49. :o :wtf: :?

Tässä videossa nainen kaatui heti, kun Matti puhalsi häneen [57:20] ja sama nainen makasi ja nauroi [58:40]. :shock: :wtf: :?

Jeesus puhalsi Pyhän Hengen ja sanoi; 'Ottakaa kiinni', mutta Raamatussa ei sanota mitään, että he olisivat kaatuneet.

Joh. 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

Onko hän menestysteologi?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Helmi 2019 10:44

*
Hei, löysin PP:n linkin, jonka mukaan Matti Wendelin on menestysteologia opettaja.

https://www.kotipetripaavola.com/valkeudellajapimeydellaeioleyhteytta.html
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Helmi 2019 23:22

*
”Pienellä pojalla on ollut huonot mahdollisuudet tässä maailmassa”, kertoo seurakunnan työntekijän hyväksikäyttämä, nyt viisikymppinen Kari. Tekijä selvisi ehdollisella tuomiolla, uhri on istunut vankilassa useita kertoja.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/17/helluntaiseurakunnan-tyontekijan-hyvaksikayttama-kari-ajautui
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2019 21:23

*
Seuratessani tulin surulliseksi siitä uskovien riidasta, kuka on oikeassa ja kuka on harhaoppinen opettaja jne. Minua alkaa masentaa katsoa sivusta uskovien riidat, jotka ei tunnu loppuvan. Asia alkoi siitä menestysteologian opista, joka on alun perin E.K. Haginin tuomana ja se on rantautunut tänne Suomeen ja siten kantautunut uskovien keskelle, kunnes "perustaja" E.K. Hagin on unohtunut, mutta menestysteologian oppi ei, se vielä on uskovien keskellä ihan sekaisin, niinkuin velli ja puuro keskenään sekaisin, eikä siinä ole selkeästi Raamatullinen raja, mikä pohjautuu Raamattuun ja mikä ei pohjaudu.

Nykyään menestysteologian opin puolustajat kieltävät varoittamasta siitä, että menestysteologian oppi on turmiollinen eksytysoppi. Oikea menestys löytyy Raamatusta. Eli oikea menestys on se, että alaspäin juurtumisen, pienentymisen, Jumalan tahdon tekemisen sekä ristin kantamisen ja Jeesuksen seuraamisen kautta Kristuksessa Jumala kuljettaa voittosaatossa ja on suorassa yhteydessä Jumalan kanssa. Niin se tuottaa Herralle hengen hedelmää, kun Pyhä Henki saa aikaan kuolettamisen kautta hedelmää.

Pekka Reinikaisen mukaan Raamattu ei lupaa meille teräsmiehen terveyttä ja upporikkautta tässä maailmassa, vaan Jeesus sanoo: ”Tämän minä olen puhunut teille, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa rohkeat: minä olen voittanut maailman” (Joh.16:33). Jeesus sanoi myös: ”Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua” (Luuk.18:22s.). Tämän kuulleet kysyivät: ”Kuka sitten voi pelastua”? Jeesus vastasi: ”Mikä on ihmisille mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle”.

No menestysteologian opin puolustaja laittoi tämän videon ja suosittelee tätä videota kuuntelemaan. No voisitteko vähän auttaa ja koetella tätä videota, onko se raitishenkinen ja Raamatun mukainen opetus? Klikkaamalla tämä video aukenee. Sori, en nyt onnistunut laittaa youtube päälle. Kiitos.

https://www.youtube.com/watch?v=aGt9mt2QvNo
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2019 01:05

*
Hyvää iltaa! No jo noin vähän yli pari viikkoa sitten luin Raamattua ja asia liittyy Aaronin sauvaan.

Aaronin sauva versoi:

Image

Hebr. 9:4 siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,

Kansan napinat moosesta vastaan kantautuivat Herran korviin asti. Siten Jumala sanoi Moosekselle; 'puhu israelilaisille ja ota kaikilta heidän perhekuntiensa ruhtinailta sauva kutakin heimoa kohti, yhteensä kaksitoista sauvaa. Kirjoita kunkin sauvaan omn nimen ja Leevin sauvaan kirjoita Aaronin nimi, sillä myös leeviläisten perhekuntien ruhtinaalla on oltava oma sauvansa'. Jumala sanoi; 'pane sitten sauvat ilmestysmajaan todistuksen arkun eteen, missä Minä aina kohtaan teidät ja kenet Minä valitsen, sen sauva alkaa viheriöidä.

Näin Minä vaiennan israelilaisten valituksen ja pääsen kuulemasta heidän napinaansa teitä vastaan'. Niin Mooses teki näin ja sanoi israelilaisille. Niin kaikki heidän heimojensa ruhtinaat antoivat hänelle sauvansa, yhden kutakin heimoa kohti, yhteensä kaksitoista sauvaa. Myös Aaronin sauva oli heidän sauvojensa joukossa. Mooses vei sauvat Herran eteen todistuksen majaan. Kun Mooses seuraavana päivänä meni todistuksen majaan, hän näki, että Aaronin sauva, Leevin heimon sauva, oli alkanut viheriöidä.

Siihen oli ilmestynyt nuppuja, puhjennut kukkia ja kasvanut kypsiä manteleita. Mooses vei kaikki sauvat Herran edestä ulos kaikkien israelilaisten nähtäväksi. He näkivät, mitä oli tapahtunut, ja kukin ruhtinas otti sauvansa. Herra sanoi Moosekselle: ”Vie Aaronin sauva takaisin todistuksen arkun eteen säilytettäväksi merkkinä kapinallisille. Tee loppu heidän napinastaan minua vastaan, etteivät he kuolisi.”

Mooses teki aivan niin kuin Herra oli häntä käskenyt.

Image

---------------------

Kysymykseni:

Kun Jumala käski laittamaan Aaronin viheröitynyt sauva liitonarkkiin Uuden Liiton uskovia varten, ettei he alkaisi napista, eikä heidän napinat kantautuisi Jumalan korviin asti, sillä Jumala vaientaa valituksen ja pääsee kuulemasta napinaansa, joka ei tule valittua palvelijaa kohtaan [4Moos. 17:5].

Mutta mitä viheröityneeseen sauvaan tulee, mitä Jumala tarkoittaa viheröityneellä sauvalla, joka on Uuden Liiton uskovia varten ja että sauva vaientaa heidän napinaansa, valitusta ja kapinoita? Miten sauvaan liittyvän asian kanssa voisi toteutua käytännössä Uudessa Liitossa? Tarkoittaako viheröitynyt sauva Pyhää Henkeä?

Mitä uuteen liittoon tulee; tarkoittaako Jumala tulevaa valittua palvelijaa, jota vastaan ei saa napista? Vai kuninkaallistoa papistoa vastaan, kun siinä puhutaan Leevin heimosta, johon Aaron kuului?

----------------------------

4Moos. 7:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:

17:2 "Puhu israelilaisille ja ota heiltä, kaikilta heidän ruhtinailtansa, sauva kutakin sukukuntaa kohti, heidän sukukuntiensa mukaan, kaksitoista sauvaa. Kirjoita kunkin nimi hänen sauvaansa,

17:3 mutta Leevin sauvaan kirjoita Aaronin nimi, sillä tämänkin sukukunnan päämiehellä olkoon sauvansa.

17:4 Pane ne sitten ilmestysmajaan lain arkin eteen, missä minä teille ilmestyn.

17:5 Ja tapahtuu, että kenen minä valitsen, sen sauva versoo. Siten minä lopetan israelilaisten napinan, niin että pääsen kuulemasta heidän napinaansa teitä vastaan."

17:6 Ja Mooses puhui tämän israelilaisille, ja kaikki heidän ruhtinaansa antoivat hänelle kukin sauvansa sukukunnittain, yhteensä kaksitoista sauvaa, ja Aaronin sauva oli heidän sauvainsa joukossa.

17:7 Ja Mooses pani sauvat lain majaan, Herran eteen.

17:8 Kun Mooses seuraavana päivänä meni lain majaan, niin katso, Aaronin sauva, joka oli siinä Leevin sukukunnan puolesta, oli alkanut versoa, siihen oli ilmestynyt silmuja, puhjennut kukkia ja kasvanut kypsiä manteleita.

17:9 Ja Mooses vei ulos kaikki sauvat Herran kasvojen edestä kaikkien israelilaisten tykö; ja he katselivat niitä ja ottivat kukin sauvansa.

17:10 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Vie Aaronin sauva takaisin lain arkin eteen säilytettäväksi merkkinä uppiniskaisille, ja lopeta heidän napinansa, niin että minä pääsen sitä kuulemasta, jotta he eivät kuolisi." :shock: :wtf: :?

17:11 Ja Mooses teki sen; niinkuin Herra häntä käski, niin hän teki.

-----------------------

Minua mietityttää vielä se Aaronin sauva ja se juttu, että Jumala käski laittamaan sauvan liitonarkkiin Uuden Liiton uskovia varten, että Jumala pääsisi sitä napinaansa kuulemasta. Mutta Uuden Liiton uskovat vielä kuitenkin napisevat ja vastustavat lähimmäisenrakkaudellista varoittamista niistä eksytyksistä ja puolustavat väärin perustein eksytysperäisiä opetuksia. Se toi mieleen Aaronin vihertynyt sauva, jonka tarkoitus on lopettaa heidän napinansa [4Moos. 17:1-5-11, Hepr. 9:4]. :?

Jumala kuitenkin kuulee heidän napinaansa ja kapinansa. Mutta en tiedä, tarkoittaako Raamattu todella sitä, mitä luulen. :?

Voisitko lukea ne Raamatun kohdat, jotka liittyy Aaronin sauvaan, jonka tarkoitus on lopettaa napinaansa ja kertoa, mitä Raamattu tarkoittaa?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Helmi 2019 17:58

vaisuliini kirjoitti:*
Hyvää iltaa! No jo noin vähän yli pari viikkoa sitten luin Raamattua ja asia liittyy Aaronin sauvaan.

Aaronin sauva versoi:

Image

Hebr. 9:4 siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,

Kansan napinat moosesta vastaan kantautuivat Herran korviin asti. Siten Jumala sanoi Moosekselle; 'puhu israelilaisille ja ota kaikilta heidän perhekuntiensa ruhtinailta sauva kutakin heimoa kohti, yhteensä kaksitoista sauvaa. Kirjoita kunkin sauvaan omn nimen ja Leevin sauvaan kirjoita Aaronin nimi, sillä myös leeviläisten perhekuntien ruhtinaalla on oltava oma sauvansa'. Jumala sanoi; 'pane sitten sauvat ilmestysmajaan todistuksen arkun eteen, missä Minä aina kohtaan teidät ja kenet Minä valitsen, sen sauva alkaa viheriöidä.

Näin Minä vaiennan israelilaisten valituksen ja pääsen kuulemasta heidän napinaansa teitä vastaan'. Niin Mooses teki näin ja sanoi israelilaisille. Niin kaikki heidän heimojensa ruhtinaat antoivat hänelle sauvansa, yhden kutakin heimoa kohti, yhteensä kaksitoista sauvaa. Myös Aaronin sauva oli heidän sauvojensa joukossa. Mooses vei sauvat Herran eteen todistuksen majaan. Kun Mooses seuraavana päivänä meni todistuksen majaan, hän näki, että Aaronin sauva, Leevin heimon sauva, oli alkanut viheriöidä.

Siihen oli ilmestynyt nuppuja, puhjennut kukkia ja kasvanut kypsiä manteleita. Mooses vei kaikki sauvat Herran edestä ulos kaikkien israelilaisten nähtäväksi. He näkivät, mitä oli tapahtunut, ja kukin ruhtinas otti sauvansa. Herra sanoi Moosekselle: ”Vie Aaronin sauva takaisin todistuksen arkun eteen säilytettäväksi merkkinä kapinallisille. Tee loppu heidän napinastaan minua vastaan, etteivät he kuolisi.”

Mooses teki aivan niin kuin Herra oli häntä käskenyt.

Image

---------------------

Kysymykseni:

Kun Jumala käski laittamaan Aaronin viheröitynyt sauva liitonarkkiin Uuden Liiton uskovia varten, ettei he alkaisi napista, eikä heidän napinat kantautuisi Jumalan korviin asti, sillä Jumala vaientaa valituksen ja pääsee kuulemasta napinaansa, joka ei tule valittua palvelijaa kohtaan [4Moos. 17:5].

Mutta mitä viheröityneeseen sauvaan tulee, mitä Jumala tarkoittaa viheröityneellä sauvalla, joka on Uuden Liiton uskovia varten ja että sauva vaientaa heidän napinaansa, valitusta ja kapinoita? Miten sauvaan liittyvän asian kanssa voisi toteutua käytännössä Uudessa Liitossa? Tarkoittaako viheröitynyt sauva Pyhää Henkeä?

Mitä uuteen liittoon tulee; tarkoittaako Jumala tulevaa valittua palvelijaa, jota vastaan ei saa napista? Vai kuninkaallistoa papistoa vastaan, kun siinä puhutaan Leevin heimosta, johon Aaron kuului?

----------------------------

4Moos. 7:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:

17:2 "Puhu israelilaisille ja ota heiltä, kaikilta heidän ruhtinailtansa, sauva kutakin sukukuntaa kohti, heidän sukukuntiensa mukaan, kaksitoista sauvaa. Kirjoita kunkin nimi hänen sauvaansa,

17:3 mutta Leevin sauvaan kirjoita Aaronin nimi, sillä tämänkin sukukunnan päämiehellä olkoon sauvansa.

17:4 Pane ne sitten ilmestysmajaan lain arkin eteen, missä minä teille ilmestyn.

17:5 Ja tapahtuu, että kenen minä valitsen, sen sauva versoo. Siten minä lopetan israelilaisten napinan, niin että pääsen kuulemasta heidän napinaansa teitä vastaan."

17:6 Ja Mooses puhui tämän israelilaisille, ja kaikki heidän ruhtinaansa antoivat hänelle kukin sauvansa sukukunnittain, yhteensä kaksitoista sauvaa, ja Aaronin sauva oli heidän sauvainsa joukossa.

17:7 Ja Mooses pani sauvat lain majaan, Herran eteen.

17:8 Kun Mooses seuraavana päivänä meni lain majaan, niin katso, Aaronin sauva, joka oli siinä Leevin sukukunnan puolesta, oli alkanut versoa, siihen oli ilmestynyt silmuja, puhjennut kukkia ja kasvanut kypsiä manteleita.

17:9 Ja Mooses vei ulos kaikki sauvat Herran kasvojen edestä kaikkien israelilaisten tykö; ja he katselivat niitä ja ottivat kukin sauvansa.

17:10 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Vie Aaronin sauva takaisin lain arkin eteen säilytettäväksi merkkinä uppiniskaisille, ja lopeta heidän napinansa, niin että minä pääsen sitä kuulemasta, jotta he eivät kuolisi." :shock: :wtf: :?

17:11 Ja Mooses teki sen; niinkuin Herra häntä käski, niin hän teki.

-----------------------

Minua mietityttää vielä se Aaronin sauva ja se juttu, että Jumala käski laittamaan sauvan liitonarkkiin Uuden Liiton uskovia varten, että Jumala pääsisi sitä napinaansa kuulemasta. Mutta Uuden Liiton uskovat vielä kuitenkin napisevat ja vastustavat lähimmäisenrakkaudellista varoittamista niistä eksytyksistä ja puolustavat väärin perustein eksytysperäisiä opetuksia. Se toi mieleen Aaronin vihertynyt sauva, jonka tarkoitus on lopettaa heidän napinansa [4Moos. 17:1-5-11, Hepr. 9:4]. :?

Jumala kuitenkin kuulee heidän napinaansa ja kapinansa. Mutta en tiedä, tarkoittaako Raamattu todella sitä, mitä luulen. :?

Voisitko lukea ne Raamatun kohdat, jotka liittyy Aaronin sauvaan, jonka tarkoitus on lopettaa napinaansa ja kertoa, mitä Raamattu tarkoittaa?

No Aaronin sauva juttu on varmaan monelle ihan uusi asia ja se sauva koskee Uutta Liittoa, jolloin me elämme. Kiinnostaisi tietää, mitä sauvaan liittyvä juttu tarkoittaa. :roll: Eikö kukaan tiedä, mitä sauvan juttu tarkoittaa? :think: :)
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu