Lemmikki kirjoitti:Onpas tää nyt tosi noloo.
Se mitä olen itse kirjoittanut ei ole noloa vaan se että te riitelette minustä. Eikö tuollainen käytös koskien minua muka ole väärin?
Täällä ei siis saa kertoa omasta kokemuksestaan srk-yhteydestä? Muuten syyttää muita?
Ei siis koskaan ole srk:ssa mitään moitittavaa eikä parannettavaa, sepä upeaa. Vika siis on vain niissä jotka eivät lyödä yhteyttä. Jos tämä on Tonin näkemys niin olkoon , en näe sitä Raamatun näkemyksenä.
Raamatussa sanotaan ettei ketään saa hyljätä mutta Tonin mielestä hyljätty ei saa puhua kohtelustaan, joten se siitä.

Todella ovela veto tuo toistaa "väärää todistusta" joka paikassa. Kirjoitapa ensin ne väärät kohdat näkyviin.
Ymmärrän kylä että nuoret eivät ole olenkaan samalla aaltopituudella kuin sellainen jolla on kokemusta vuosikymmenistä joten en viitsi enempää Tonin kanssa tästä vääntää.
Lopuksi Tonin palaute kyllä kertoo avoimesti omasta sydämesi tilasta

Mitä lienee väärää todistusta tuossakin ? :O (siis Tonin palautteessa)
Lemmikki ei täällä riidellä sinusta.
Täällä saa kertoa omia kokemuksiaan seurakunnasta siitä ei ole ollut kyse. Kirjoitin sinulle että sinun tapasi tehdä itsestäsi uhri toisten huonolle käytökselle täällä on se mikä ei ole ollut kivaa.
Kysyt niitä kohtia joissa viittasin siihen että annat väärän todistuksen lähimmäisistäsi. Tässä on muutamia:
” Lemmikki: Hieno kirjoitus, kiitos että selostit hieman pidemmästi. Olisin nimittäin muuten lukenut sinutkin niihin välinpitämätömiin kiireisiin uskoviin .. ”
Jos Herman ei olisi selostanut pidemmästi olisit lukenut hänetkin välinpitämättömiin uskoviin. Tämän perusteella luet välinpitämättömiin uskoviin ne jotka eivät täällä ole sinulle vastailleet ja sellaisen sanominen on väärän todistuksen antaminen lähimmäisistä.
” Lemmikki: Enemmän koen yhteyttä sellaiseen joka erimielisyyttäkin tuo esiin ja sentään viitsii keskustella toisen kanssa kuin sellaisen joka asennoituu ettei tuon kanssa viitsii jutella kun se ei ole mikään "tärkeä" henkilö.”
Tässä on vihjailua siihen suuntaan että ne jotka eivät keskustele sinun kanssasi ajattelevat sinusta niin "ettei tuon kanssa viitsii jutella kun se ei ole mikään "tärkeä" henkilö." Eli oman oletuksesi kautta ajattelet lähimmäisestä pahaa jos sinun kanssa ei keskustella.
” Lemmikki: En nimittäin näe kauheasti hyötyä blogikirjoituksista. Toki niistä joskus jotain etsii, mutta netissä liikkuu enimmäkseen yksinäisiä jotka (kai) kaipaavat juttukaveria. (jota eivät löydä srk:sta) Ja siksi myös ajattelin että jos halutaan foorumin siunaavan noita erakkoja niin voisi joku vastaillakin. Muuten foorumi käytäntö ei mitenkään poikkea srk:ssa tapahtuvasta "hylkäämisestä". ”
Tässä tuot esille että jos foorumilla ei vastailla niin se ei eroa mitenkään srk:ssa tapahtuvasta "hylkäämisestä". Tämä on suora vihjaus niitä foorumilaisia kohtaan jotka eivät ole sinulle vastailleet että he olisivat hyljänneet sinut.
” Lemmikki: no, mua ainakin kiinnostaisi miksi mun kirjoituksiini ei kommentoida? Onko se tahallista syrjintää ja hylkäämistä (jota Jumala vihaa) vai mitä? ”
Tässä tuot esille sitä ettei sinulle kommentoida ja kysyt onko se tahallista syrjintää ja hylkäämistä jota Jumala vihaa. Eli tuot esille sen että sinua syrjitään ja hylätään täällä foorumilla ja kysyt onko se tahallista vai kenties tahatonta. Syytät siis tässä muita sinun syrjimisestä ja hylkäämisestä ja tällainen on väärän todistuksen antamista lähimmäisistä.
Sillä täällä ei ole syrjitty eikä hylätty sinua vaan kohdeltu täysin samoin kuin kaikkia muitakin foorumilaisia.
” Lemmikki: no, enpä tiedä onko sitten tämä parempi ratkaisu jäädä aivan yksin koko foorumille”
Tiedät varsin hyvin että foorumilla on muitakin mutta edellä oleva kommenttisi vihjailee siihen suuntaan että sinut on täällä hylätty ja olet yksin foorumilla. Niinkuin olen todennut et ole yksin ja olet samanarvoinen kuin jokainen foorumilla olija ja sinua on myös kohdeltu samanlailla kuin muitakin.
Sinä olet vain itse tehnyt itsestäsi uhrin jossa muut foorumilla olijat olisivat muka syrjineet ja hylänneet sinut ja tästä uhrin asemasta käsin sitten syytät muita foorumilaisia. Niitä jotka eivät ole sinun kanssa keskustelleet. Olet kysynyt toimivatko nämä jotka eivät sinulle kommentoi tahallaan sillain mitä Jumala vihaa. Eli mielestäsi he toimivat niin mitä Jumala vihaa ja kysyt tehdäänkö se tahaltaan.
Huomaatko Lemmikki ollenkaan omaa lähimmäisiä syyttelevää asennetta? Syyttelet sellaisia ihmisiä joita et oikeasti tunne ja jotka ei tunne sinua sellaisesta käytöksestä jota Jumala vihaa. Emme me voi tietää miksi jotkut foorumilaiset eivät aina kirjoita foorumille ja jos rupeamma sellaisesta kirjoittelemattomuudesta syyttelemään joitakin sellaisesta toiminnasta jota Jumala vihaa niin annamme silloin väärän todistuksen lähimmäisestä.
Lemmikki: Uskaltaako tähän vielä laittaa anteeksi pyynnön ?
Voisiko anteeksi pyyntö olla jotenkin paha asia jota ei uskaltaisi tehdä? Saat anteeksi minulta ja minäkin pyydän anteeksi sinulta jos olen loukannut sinua mutta koin että tämä asia pitää nyt käsitellä suoraan ja sinä halusitkin palautetta.
Jatka ihmeessä kirjoittelua foorumilla ja saat tuoda omia näkemyksiäsi esille seurakunnasta ja ihmisten toiminnasta mutta ei syytellä muita sellaisesta mihin he eivät ole syyllisiä.
Siunausta Lemmikille.