Uskovien yhteys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 14:38

Minä itse jo totesin etten kykene puhumaan tästä aiheesta ilman agressioita joten lopetan sen.

Mutta se nyt kävi ilmi foorumin kannasta ettei saa puhua siitä kuinka asiat on , ettei tule syyttäneeksi ketään.

Eipä voi yhteikunnallisiin epäkohtiinkaan tuolla asenteella puuttua muuten syyttää vääryyden tekijöitä vääryydestä :O

Minä en osaa esittää "kaikki hyvin" asennetta jos asiat ei ole hyvin.

Yhteiskunnassa vallitsee sellainen ilmapiiri että uhrit ovat syyllisiä. Joten ei kai se mikään ihme jos yhteiskunnan kasvatit ajattelevat samoin :(
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 15:21

Uskaltaako tähän vielä laittaa anteeksi pyynnön ?

Pyydän siis anteeksi Tonilta, että loukkasin häntä jossain kohtaa.
Lemmikki

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Touko 2012 16:23

Lemmikki kirjoitti:Onpas tää nyt tosi noloo.

Se mitä olen itse kirjoittanut ei ole noloa vaan se että te riitelette minustä. Eikö tuollainen käytös koskien minua muka ole väärin?

Täällä ei siis saa kertoa omasta kokemuksestaan srk-yhteydestä? Muuten syyttää muita?

Ei siis koskaan ole srk:ssa mitään moitittavaa eikä parannettavaa, sepä upeaa. Vika siis on vain niissä jotka eivät lyödä yhteyttä. Jos tämä on Tonin näkemys niin olkoon , en näe sitä Raamatun näkemyksenä.

Raamatussa sanotaan ettei ketään saa hyljätä mutta Tonin mielestä hyljätty ei saa puhua kohtelustaan, joten se siitä. :(

Todella ovela veto tuo toistaa "väärää todistusta" joka paikassa. Kirjoitapa ensin ne väärät kohdat näkyviin.

Ymmärrän kylä että nuoret eivät ole olenkaan samalla aaltopituudella kuin sellainen jolla on kokemusta vuosikymmenistä joten en viitsi enempää Tonin kanssa tästä vääntää.

Lopuksi Tonin palaute kyllä kertoo avoimesti omasta sydämesi tilasta :( Mitä lienee väärää todistusta tuossakin ? :O (siis Tonin palautteessa)

Lemmikki ei täällä riidellä sinusta.

Täällä saa kertoa omia kokemuksiaan seurakunnasta siitä ei ole ollut kyse. Kirjoitin sinulle että sinun tapasi tehdä itsestäsi uhri toisten huonolle käytökselle täällä on se mikä ei ole ollut kivaa.

Kysyt niitä kohtia joissa viittasin siihen että annat väärän todistuksen lähimmäisistäsi. Tässä on muutamia:

” Lemmikki: Hieno kirjoitus, kiitos että selostit hieman pidemmästi. Olisin nimittäin muuten lukenut sinutkin niihin välinpitämätömiin kiireisiin uskoviin .. ”

Jos Herman ei olisi selostanut pidemmästi olisit lukenut hänetkin välinpitämättömiin uskoviin. Tämän perusteella luet välinpitämättömiin uskoviin ne jotka eivät täällä ole sinulle vastailleet ja sellaisen sanominen on väärän todistuksen antaminen lähimmäisistä.

” Lemmikki: Enemmän koen yhteyttä sellaiseen joka erimielisyyttäkin tuo esiin ja sentään viitsii keskustella toisen kanssa kuin sellaisen joka asennoituu ettei tuon kanssa viitsii jutella kun se ei ole mikään "tärkeä" henkilö.”

Tässä on vihjailua siihen suuntaan että ne jotka eivät keskustele sinun kanssasi ajattelevat sinusta niin "ettei tuon kanssa viitsii jutella kun se ei ole mikään "tärkeä" henkilö." Eli oman oletuksesi kautta ajattelet lähimmäisestä pahaa jos sinun kanssa ei keskustella.

” Lemmikki: En nimittäin näe kauheasti hyötyä blogikirjoituksista. Toki niistä joskus jotain etsii, mutta netissä liikkuu enimmäkseen yksinäisiä jotka (kai) kaipaavat juttukaveria. (jota eivät löydä srk:sta) Ja siksi myös ajattelin että jos halutaan foorumin siunaavan noita erakkoja niin voisi joku vastaillakin. Muuten foorumi käytäntö ei mitenkään poikkea srk:ssa tapahtuvasta "hylkäämisestä". ”

Tässä tuot esille että jos foorumilla ei vastailla niin se ei eroa mitenkään srk:ssa tapahtuvasta "hylkäämisestä". Tämä on suora vihjaus niitä foorumilaisia kohtaan jotka eivät ole sinulle vastailleet että he olisivat hyljänneet sinut.

” Lemmikki: no, mua ainakin kiinnostaisi miksi mun kirjoituksiini ei kommentoida? Onko se tahallista syrjintää ja hylkäämistä (jota Jumala vihaa) vai mitä? ”

Tässä tuot esille sitä ettei sinulle kommentoida ja kysyt onko se tahallista syrjintää ja hylkäämistä jota Jumala vihaa. Eli tuot esille sen että sinua syrjitään ja hylätään täällä foorumilla ja kysyt onko se tahallista vai kenties tahatonta. Syytät siis tässä muita sinun syrjimisestä ja hylkäämisestä ja tällainen on väärän todistuksen antamista lähimmäisistä.

Sillä täällä ei ole syrjitty eikä hylätty sinua vaan kohdeltu täysin samoin kuin kaikkia muitakin foorumilaisia.

” Lemmikki: no, enpä tiedä onko sitten tämä parempi ratkaisu jäädä aivan yksin koko foorumille”

Tiedät varsin hyvin että foorumilla on muitakin mutta edellä oleva kommenttisi vihjailee siihen suuntaan että sinut on täällä hylätty ja olet yksin foorumilla. Niinkuin olen todennut et ole yksin ja olet samanarvoinen kuin jokainen foorumilla olija ja sinua on myös kohdeltu samanlailla kuin muitakin.

Sinä olet vain itse tehnyt itsestäsi uhrin jossa muut foorumilla olijat olisivat muka syrjineet ja hylänneet sinut ja tästä uhrin asemasta käsin sitten syytät muita foorumilaisia. Niitä jotka eivät ole sinun kanssa keskustelleet. Olet kysynyt toimivatko nämä jotka eivät sinulle kommentoi tahallaan sillain mitä Jumala vihaa. Eli mielestäsi he toimivat niin mitä Jumala vihaa ja kysyt tehdäänkö se tahaltaan.

Huomaatko Lemmikki ollenkaan omaa lähimmäisiä syyttelevää asennetta? Syyttelet sellaisia ihmisiä joita et oikeasti tunne ja jotka ei tunne sinua sellaisesta käytöksestä jota Jumala vihaa. Emme me voi tietää miksi jotkut foorumilaiset eivät aina kirjoita foorumille ja jos rupeamma sellaisesta kirjoittelemattomuudesta syyttelemään joitakin sellaisesta toiminnasta jota Jumala vihaa niin annamme silloin väärän todistuksen lähimmäisestä.

Lemmikki: Uskaltaako tähän vielä laittaa anteeksi pyynnön ?

Voisiko anteeksi pyyntö olla jotenkin paha asia jota ei uskaltaisi tehdä? Saat anteeksi minulta ja minäkin pyydän anteeksi sinulta jos olen loukannut sinua mutta koin että tämä asia pitää nyt käsitellä suoraan ja sinä halusitkin palautetta.

Jatka ihmeessä kirjoittelua foorumilla ja saat tuoda omia näkemyksiäsi esille seurakunnasta ja ihmisten toiminnasta mutta ei syytellä muita sellaisesta mihin he eivät ole syyllisiä.

Siunausta Lemmikille. :hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 17:32

” Lemmikki: Enemmän koen yhteyttä sellaiseen joka erimielisyyttäkin tuo esiin ja sentään viitsii keskustella toisen kanssa kuin sellaisen joka asennoituu ettei tuon kanssa viitsii jutella kun se ei ole mikään "tärkeä" henkilö.”

Tässä on vihjailua siihen suuntaan että ne jotka eivät keskustele sinun kanssasi ajattelevat sinusta niin "ettei tuon kanssa viitsii jutella kun se ei ole mikään "tärkeä" henkilö." Eli oman oletuksesi kautta ajattelet lähimmäisestä pahaa jos sinun kanssa ei keskustella.

Tämä on oikea kokemus srk:ssa ei liity foorumiin.
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 17:37

” Lemmikki: no, mua ainakin kiinnostaisi miksi mun kirjoituksiini ei kommentoida? Onko se tahallista syrjintää ja hylkäämistä (jota Jumala vihaa) vai mitä? ”

Tässä tuot esille sitä ettei sinulle kommentoida ja kysyt onko se tahallista syrjintää ja hylkäämistä jota Jumala vihaa. Eli tuot esille sen että sinua syrjitään ja hylätään täällä foorumilla ja kysyt onko se tahallista vai kenties tahatonta. Syytät siis tässä muita sinun syrjimisestä ja hylkäämisestä ja tällainen on väärän todistuksen antamista lähimmäisistä.

Sillä täällä ei ole syrjitty eikä hylätty sinua vaan kohdeltu täysin samoin kuin kaikkia muitakin foorumilaisia.

siis asian kysyminen on syyttämistä, no sen huomasin livenäkin tässä yks päivä :( jouduin selittämään ettei kysymys ole syyttämistä.

Tästä tulee minulle suuri ongelma etten siis voi puhua vapaasti toisten ihmisten kanssa koska heidän mielestään syytän heitä.

Jos sanot: "sinä syytät minua" mutta minä en syytä sinua, niin onko sinun sanasi "väärätodistus" ?
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 17:43

Tiedät varsin hyvin että foorumilla on muitakin mutta edellä oleva kommenttisi vihjailee siihen suuntaan että sinut on täällä hylätty ja olet yksin foorumilla. Niinkuin olen todennut et ole yksin ja olet samanarvoinen kuin jokainen foorumilla olija ja sinua on myös kohdeltu samanlailla kuin muitakin.

Sinä olet vain itse tehnyt itsestäsi uhrin jossa muut foorumilla olijat olisivat muka syrjineet ja hylänneet sinut ja tästä uhrin asemasta käsin sitten syytät muita foorumilaisia. Niitä jotka eivät ole sinun kanssa keskustelleet. Olet kysynyt toimivatko nämä jotka eivät sinulle kommentoi tahallaan sillain mitä Jumala vihaa. Eli mielestäsi he toimivat niin mitä Jumala vihaa ja kysyt tehdäänkö se tahaltaan.

Tämän voin ottaa rehellisenä palautteena vastaan.

Mutta kerro sinä minulle miten minun tulisi jatkaa toimintaani srk:ssa jos siellä olen ilmaa muille?
Otanko asenteeksi saman -> muut ovat ilmaa minulle. vai mitä teen?

Olen siis etsinyt tähän muutosta 20 vuotta, voisit ehkä kertoa mulla jonkin uuden tavan toimia, jota en olisi kokeillut näinä vuosina. Minulle sanotaan lähinnä: "älä vaadi mitään, ole tyytyväinen odottamaan saman jatkuvan seuraavat 20 vuotta".
Lemmikki

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Touko 2012 18:04

Lemmikki kirjoitti:

siis asian kysyminen on syyttämistä, no sen huomasin livenäkin tässä yks päivä :( jouduin selittämään ettei kysymys ole syyttämistä.

Tästä tulee minulle suuri ongelma etten siis voi puhua vapaasti toisten ihmisten kanssa koska heidän mielestään syytän heitä.

Jos sanot: "sinä syytät minua" mutta minä en syytä sinua, niin onko sinun sanasi "väärätodistus" ?

Lemmikki: no, mua ainakin kiinnostaisi miksi mun kirjoituksiini ei kommentoida? Onko se tahallista syrjintää ja hylkäämistä (jota Jumala vihaa) vai mitä?
Pitäisikö munkin nyt arvata oppia kuinka kommunikoidaan kun olen ilmaa toisille ???

Tuot esille sen että olet ilmaa toisille ja kysyt miten sinun pitäisi toimia? Se että tuot sen esille että olet toisille ilmaa vahvistaa sen että sinä pidät muiden toimintaa sinua kohtaan syrjintänä ja hylmäämisenä sillä miten muutoin voisit olla täyttä ilmaa toisille.. Sinä siis itse asetat ja teet itsestäsi "ilmaa toisille" ja sitten kyselet mistä se johtuu sellaisellla sävyllä että liität kysymykseen onko se sinun tahallista syrjintää ja hylkäämistä ja korotat vielä että sellaista Jumala vihaa. Tuollaiset kysymykset jotka liitetään sinulle vastaamattomuuteen ja se että sanot olevasi toisille ilmaa ovat lähimmäisiä syytteleviä. Ethän sinä voi tietää että olet ilmaa niille jotka eivät ole sinulle vastailleet.

Lisäksi vastauksesi Hermannille kertoo sen asenteen joita muutkin viestisi ovat vihjailleet.

Lemmikki: Hieno kirjoitus, kiitos että selostit hieman pidemmästi. Olisin nimittäin muuten lukenut sinutkin niihin välinpitämätömiin kiireisiin uskoviin ..

Tässähän toteat suoraan että ellei Herman olisi selostanut pidemmästi niin olisit lukenut hänetkin välinpitämättömiin uskoviin. Eli jos Herman ei jostain syystä olisi päässyt koneelle selostamaan pidemmästi niin olisit tehnyt hänestä erinlaisen päätelmän ja pitänyt häntä välinpitämättömänä. Ne jotka sinulle eivät ole vastailleet ovat tuon kommenttisi perusteella välinpitämättömiä. Eli sellaisia joille sinä muka olet vain "ilmaa".

Nuo kaikki lainaamani sinun kommenttisi kertovat sitä asennetta joka sinulla on foorumilla ollut. Se on ollut muita syyttelevä sillain että sinä olet muka uhri muiden välinpitämättömyydelle ja olet vain ilmaa muille ja sinut on hylätty ja olet yksin foorumilla. Tuollaiset syytökset ja vihjailut ovat lähimmäisistä väärän todistuksen antamista sillä sanot muita välinpitämättömiksi vaikka et sitä voi oikeasti tietää miksi sinulle ei olla vastailtu.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 18:07

Kiitos palautteestasi Toni.

Huomaatko itse sitä mitä yritin selittää:

en voi kuin arvailla syitä hiljaisuuteen jos kukaan ei puhu minulle ja totta kai arvailut menee vikaan.
ei taida TV:stä tällä tulla hetkellä mitään ohjelmaa jossa kerrottaisiin kuinka suhtaudutaan tähän asiaan tai miksi ihmiset eivät noteeraa toisiaan? (= ironiaa) joten joudun vain arvailemaan vastaukset kunnes saan rohkeutta vetää asian esiin täällä.

Se on valitettavaa, että olen uhri josta ei kukaan tykkää. :p

Se ei minun aiheeni ollut tässä kesksutelussa mutta jos se sinulle paistaa läpi niin voisit vaikka rukoilla että srk:ssa tapahtuisi muutos ja siellä ei tarvitsisi tällaisia uhreja olla. En nimittäin luule olevani ainoa. Minä vain olen näiden 3 vuoden aikana, joita olen foorumeilla yleensäkään ollut, havainnut tämän mainioksi mahdollisuudeksi tuoda ongelma esiin. No, toki se koetaan syytökseksi koska kaikki? muut ovat siihen alistuneet näinä vuosina. Eihän tälllainen asetelmaa muuten olisi syntynyt jos siihen olisi joku aikaisemmin puuttunut, eikä minulla olisi mitään aihetta tällaista kirjoittaa.

sanot että saan jatkaa mielipiteitäni asiasta mutta minä kyllä tästä opin vain sen ettei kannata puhua liian rehellisesti itsestään ja kokemuksistaan. eihän srk:ssa kukaan saa olla kärsivä osapuoli koska "kaikki on hyvin".

-----------------------------------------------------------------------

Minä en ole uhri siinä mielessä että tätä mietiskelisin "vapaa ajalla" mutta se ahdistaa ettei "sovi" seurakuntaan, totta kai minulla kuuluisi olla oikeus kuulua srk:aan jos kerran olen uskova, vai mitä?

Toki syy saattaa olla, että olen yrittänyt sopia vääärään seurakuntaan. Joten Jeesus armahtakoon, että löydän sen oikean joskus.

Tämä on pelkkää saman asian toistoa johon ei löydy vasta kaikua joten käsitän kyllä, että tämä on turhaa.........
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 18:11

Tuon sinä jo kirjoitit.

Jos minua ei noteerata se on minulle sama asian kuin "olen ilmaa muille". Minusta nuo ovat synonyymejä. Mitä väärää siinä on jos tuon esiin synonyymejä.

Oletko psykologi?

Puhun tässä siis myös oikeista kokemuksista srk:ssa en vain oletuksista foorumilla.
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 18:16

Tässähän toteat suoraan että ellei Herman olisi selostanut pidemmästi niin olisit lukenut hänetkin välinpitämättömiin uskoviin. Eli jos Herman ei jostain syystä olisi päässyt koneelle selostamaan pidemmästi niin olisit tehnyt hänestä erinlaisen päätelmän ja pitänyt häntä välinpitämättömänä. Ne jotka sinulle eivät ole vastailleet ovat tuon kommenttisi perusteella välinpitämättömiä. Eli sellaisia joille sinä muka olet vain "ilmaa".

Mielestäni mainitsin jo että voin ottaa tämän ojennuksen vastaan. En siis saa viedä oletuksia ja johtopäätöksiä liian pitkälle.

Hyväksytkö itse sen, että tuottaa kipua toiselle jos hänen pitää odottaa keskustelu yhteyttä srk:ssa 2 vuotta ?
Lemmikki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu